Kaksikymppiset toiveilijat 2013

No mulla aristaa rintoja alhaalta mikä on epätavallista, koska yleensä niin ei käy kierron missään vaiheessa. Lämmönn nousun sijaan on ollut alilämpöä. :O Mäkin haluan plussata, älkää jättäkö siskot! :D Onnellinen olen teidän puolesta :)<3
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Miten muuten ystävänne suhtautuvat vauva asiaan vai oletteko edes puhuneet siitä? Itselläni mies on 12 vuotta vanhempi, eikä oikein kenelläkää ystävistä löydy ymmärrystä vauva asiaan. Monet ajattelevat että itse en halua lasta tosissani vaan leikin kuulemma "kotivaimoa" mieheni iän vuoksi.. :/ Alkoholin käytön ja muut hillumiset olen aloittanut 13 vuotiaana (liian nuorena tiedän), enkä enää tunne tarvetta ravata baareissa. Mites teillä? Tuntuuko että jotain voisi jäädä kokematta lapsen myötä?
 
Vaikka meillä ei miehen kanssa ole ikäeroa kuin 2 vuotta, niin molemmat ovat kyllä aikansa rillutelleet ja vauva on molempien toive. Itse en ole koskaan välittänyt baarielämästä, enkä vieläkään ymmärrä miksi joku haluaisi juoda itsensä ihan känniin... Joskus on kiva vain muutama ottaa, mutta siihen se jää :) Mies nyt juo useammin, mutta hänellä on raskas työ ja hänen juominen jää kahteen paukkuun, ei mene kuulemma enempää alas. Kavereille en ole oikeastaan tästä keskustellut, sillä en usko että he ymmärtäisivät. Olen juuri aloittanut opiskelut unelma-alalleni ja menestyn siellä hyvin, joten varmasti moni ajattelisi että pilaan elämäni. Itse koen asian niin, että parempi aloittaa edes yrittäminen ajoissa, jos se vauva ei sitten tulekaan kun tahtoisi :)

Juuri vessasta tulleena, mieli on maassa. Taas tuli jonkinnäköistä vaaleanpunaista paperiin pyyhkiessä... Epätoivo iskee joka kerta kun näen punaista paperissa, vaikka vielä on toivoa kun ei itse niagara ole auennut :D Tuntemuksia on ja paljon, mutta en tahdo kuvitella liikoja, tiedän että tulen kovaa takaisin maanpinnalle kun täti tulee :(
Lämmötkin ovat suht korkealla, normaalisti mitattaessa lämpö on yleensä 35,5 ja nyt on parina iltana ollut 36,2-36,6 .... En ole lämpöjä seurannut, mutta nyt parina iltana huvin vuoksi mittaillut :)
 
  • Tykkää
Reactions: Yztlas
Itsekin mietin juuri tuota että ei pitäisi ajatella millon olisi sopiva aika yrittää lasta koska ei se välttämättä silloin tulekkaan kun haluaisi, monet kun yrittää monta vuotta. Mielestäni lapset on hyvä tehdä nuorena, koska varmaankin jaksaa paremmin eikä enää eläkkeellä tarvitse katsella kiukuttelevaa teini-ikäistä.. :D Mäkin aloitin just koulun jonne oon halunnut jo pitkään. Tajusin vaan että koska ammatti on maalari/pintakäsittelijä niin en voi koko raskausaikana siellä mitään tehdä (jos nyt siis plussaan). Kyllä sitä kerkeää vielä! :) Oon aika varma et toi vuoto on sitä kiinnittymisestä johtuvaa ja kohdun kasvusta. Ei voi noin monta päivää vaan tiputella. ;) Vauvaliimaa paljon:heart:
 
Jaa en nähnyt näitä kahta edellistä viestiä ensin! :O

Itse en ole ajatellut kertoa kun kahdelle läheiselle, toinen on tuleva kummitäti joka on ollut mukana jo kun aloimme yrittämään miehemme kanssa vauvaa, hän siis tietää ja eilen pyysin häntä kummiksi, kovin oli onnellinen hänkin :) Toiselle ajattelin kertoa joka on hyvä ystäväni (jolla on vauva) Sillä kokemuksien valon vertailuja.. Mutta miehemme kanssa päätimme, että kerromme viimeistään vasta 12 viikon jälkeen ihmisille! Koska pelkään keskenmenoa, niinkun varmaan monet muutkin, haluamme olla varmoja, vaikka ikinä ei kai voi täysin varma olla.. :) Voihan se olla että kun ultrassa on sydänäänet kuultu, niin voi olla että kieli ei pysy kurissa ja asia kerrotaan läheisille! Hehheh :p
 
Yztlas teidän elämä - teidän säännöt. Jos joku sanoo että leikit ja esität jotain ja tiedät ettet, niin heivaa sivuun moiset ajattelemattomat kommentit! Kaikki olemme niin omia yksilöitämme, jotkut haluavat perheen nuorena, jotkut vanhempana, joillekin riittää nuori villittely hetken, jotkut haluavat olla pidempään siten ettei lapsia ole. Kyllä ihminen pääsee hauskaa pitämään, kun on lapsia + erillaista hauskaa tulee elämään lapsien myötä! :) En ymmärrä miksi ihmiset päästelevät tuommosta suustaan. Tietysti sitä itse kukin joskus laukoo jotain typerää, mutta.. Jokaisella on itsellään se oma biologinen kello ja päätös siitä ja elämästään. Toivottavasti selityksestäni ottaa selvää, hehe :) Ja se on totta, että ei se aina tärppää silloin kun sitä toivoo, joutuu tekemään työtä. Mahtavaa toki että joillain tärppää! :)

Toivepulla, minuakin epäilyttää että tuo menkkoja olisi, kuin nuin kuan tihuttaa! Plussatuulia, vauvaliimaa ja tarrasukkia teille molemmille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yztlas
Heips. :) Onnea kaikille plussanneille ja haamuplussanneille ja oireilijoille joilla ei vielä varmaa plussaa ole!
Mä alan pikkuhiljaa kyllästyy tähän tjottailuun vaikka ei oo ku kuukausi kun oon pillerit lopettanut. :) Tuntuu ikuisuudelta, vaikka ei varsinaista yritystä olla aloitettukaan. En siis ole seurannut oviksia tai alkanut syömään mitään äitiysvitamiineja ja foolihappoja. :) Mut nyt kun täällä niin moni on plussannut, oon ajatellu että mikä ku ei mtn tapahu. :) Toki kierrotki on vielä epäsäännölliset ku eka oli kp14 ja toine kierto kp22. Joten ei varmaan kauheesti oo oviksetkaa mukaan ehtiny. :) Nyt kp7 menossa ja toivottavasti tähän kiertoon jo saa orotella bongaavansa oviksen. Saapas nähdä.
Oon kertonu pillereiden lopetuksesta nyt sellaisille lähimmille joiden kanssa ylipäätään jostain puhun. :) Töis en oo työkavereille puhunu. Mut siis vanhemmat ja anoppi ja sisko ja yks parhaimmista ystävistä tietää ja suhtautuu asiaan ihan rauhallisin mielin, niinkun pitääkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Kiitos teille :heart: eihän tuota vuotoa ole tullut nyt kuin oikeastaan kolmena kertana kahden päivän sisään, jos oikein laskin.... Silti pelottaa...

Tuosta plussauksen jälkeisestä kertomisesta, en oikein tiedän kertoisinko omalle äidilleni, ollaan kuitenkin sen verran läheisiä. Mutta suurimmaksi osin odotellaan varmaan aika pitkälle viimestää vko 12 asti, tosin varhaisultraan mennään jos onni suo :)

Söin foolihappoa kesällä epäsäännöllisesti, mutta nyt olen tutkinut eilisestä lähtien noita äitiysvitamiineja, ja ajattelin maanantaina käydä ostamassa purkin. Ihan vain varmuuden vuoksi tulevaisuutta ajatellen.

peikkotytsy, lopetitko liuskan kesken vai söitkö liuskan loppuun? Tuo 14 pvän kierto kuulostaa kummalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Onnea Dee´´! Ja Tuuuli+, toivotaan että sielläkin on tärpännyt :)

Minulla ei oikeastaan ole ystäviä, tai ei ainakaan sellaisia joita näkisin edes kerran kuussa tai kerran vuodessa. Ei siis ole kauhean montaa ihmistä joita kiinnostaisi tai joille haluaisin kertoa yrityksestämme. Eksälleni olen kertonut ja hän onnitteli, vaikka hän ei voikaan ymmärtää miksi kukaan haluaisi lapsen... :D Eräälle toiselle ihmiselle kerroin kesällä miten olen kärsinyt vauvakuumeesta jo muutaman vuoden ja se reaktio oli kyllä aika kielteinen, vaikka en edes sanonut että vauvaa olisin yrittämässä vaan mainitsin pelkästään kuumeesta...

Suoraan sanottuna aion varmaan valehdella aika monelle, että raskaus oli vahinko, niin karmealta kuin se kuulostaakin. En vain halua kuunnella sellaista moraalisaarnaa siitä miten olen lahjakas ja opiskelut on kesken ja miksen odota että on kaikki valmista ja omakotitalo ja koira ja kissa ja auto ja kaikki. Kun olet niin fiksukin. On aika vaikeaa perustella lapsenhankintaa nuorella iällä kun puoli sukua odottaa että sinusta tulee jotain lääkärin ja lakimiehen väliltä.

En usko että tulen menettämään sen erikoisemmin mitään. Noin yleisesti ottaen minua ei kiinnosta mitkään samat asiat kuin useimpia ikäisiäni. Esimerkiksi itse en käytä alkoholia oikeastaan lainkaan, kun taas empiirinen tutkimukseni yliopistolla osoittaa, että mahtuakseni normeihin minun tulisi juoda n. 6 kertaa viikossa. Luennolle krapulassa raahustaminen on myös erittäin toivottavaa ja hauskaa. Baariin en lähtisi alle sadasta eurosta. Me ei miehen kanssa harrasteta juuri muutenkaan kodin ulkopuolelle poistumista, vaan viihdytään hyvin kotona tietokoneiden edessä. (Meillä on kummallakin sosiaalisten tilanteiden pelko, saattaa vaikuttaa asiaan).

Ainut mikä pelottaa on hevosen menetys. Onko tarpeeksi aikaa, onko tarpeeksi rahaa. Hevoseni on henkireikäni, enkä millään haluaisi luopua siitä. Tuo ei myöskään ole sellainen, että sen muiden hoidettavaksi voisi kovin helposti antaa, joten se olen joko minä tai kasa ruumiita. Lapsihaave menee kuitenkin ainakin tällä hetkellä hevosen edelle. Aika näyttää millaisia ratkaisuja tuon suhteen joutuu tekemään.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
KAKSIKYMPPISET TOIVEILIJAT


SUNNUNTAI 8.9.

Nimimerkki.........kp.................ikä.........yk(ya).................toiveissa

Kp 31 ->


Leva..................kp48/30..............24v............yk13...................1.lapsi
Nenni88............kp42/27...............25v...........yk2......................2.lapsi
Minnah88..........kp34/28-37..........25v...........yk6......................1.lapsi
Toivepulla..........kp33/34-35..........20v...........yk5......................1.lapsi

Kp 21-30


Belll...................kp29/37................21v...........yk3..................1.lapsi
Pimumami.........kp28/28-32...........23v...........yk1..................1.lapsi
lahopää............kp22/34................22v...........yk3..................1.lapsi

Kp 11->20


sinsa....................kp18/30..............21v..........yk5....................1.lapsi
Yztlas...................kp18/27..............20v..........yk1....................1.lapsi
OneMore?............kp16/32-33.........27v..........yk2....................3.lapsi
Tinttu85...............kp12/27-28.........28v..........yk5....................4.lapsi

Kp 1-10


ikuinenkuumeilija...kp10/30-36..........24v..........yk1..............5.lapsi
Nyu........................kp9/27.................24v..........yk12............1.lapsi
Fritang...................kp7/26-30............20v..........yk1..............1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.........dpo...........jännäpäivä

Lahopää...............dpo9...............?
sinsa....................dpo1............22.9

Mukana menossa
MaailmaOnMeidän, ~Pähkinä, memsie, pantera, Naspu, Anlii, Copulative, peikkotytsy, Miwwi, Pixy, maijac, haaveilija93, Heranen

Plussanneet




2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

TAMMIKUU
Skeggo
Supermassive
piupiuu
Mona Lisa
Hopeakissa

HELMIKUU
(Nyu)
josmu
icy
Miramei
(verppu)
Kyyneltenhymy
susupala

MAALISKUU
tipunen8
(Minnah88)
hensq
Aadaz
Laurushka

HUHTIKUU
verppu
Mopsukka
Mamiksi
Helena2013
Alexandra89
Caro

TOUKOKUU
Merkillinen
Mijau

Henskuliini93

KESÄKUU
Elsa90
jenniii90


HEINÄKUU
Lauramom

ELOKUU

Ansku-89
smooth
Heku

SYYSKUU
Dee´´
Tuuuli+

Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

Yritys-/raskausblogeja:

odotan. (Yritysblogi/lapsettomuus Grill)
Onnenpotkuja odotellessa (Odotusblogi Lumihiutale92)
Se haaveiden taivaan kirkkain tähti (Odotusblogi Hopeakissa)
Rakkauden Melodiaa.. (Yritysblogi Melody89)
Elä unelmilla (Yritysblogi Millinkäinen)
Erilainen Päiväkirja (Odotusblogi Alexandra89)


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Yztlas En ole kertonut kenellekään kaverille yrityksestä. Pikkusiskolle kerroin, ja mies on kertonut yhdelle kaverilleen. Tämän ikäsenä alkaa ystävät kummasti vähentyä, kun porukka jakautuu kahtia. Toiset jatkaa nuoruuttaan ja toiset on jo kyllästyneet baarireissuihin ja muihin. Jotenkin mun on tosi vaikea puhua lapsiasioista ihmisten kanssa, jotka haluaa lapsia "sitten joskus" tai ei ollenkaan. Suurin osa ystävistä on jäänyt, kun ei vaan ole enää mitään yhteistä. :|

Fritang Mulla on aivan sama juttu. Olin koko peruskoulun ajan kympin tyttä ja musta odotettiin myös lääkäriä tai jotain vastaavaa. Jossain vaiheessa odotukset nous niin suuriksi ettei pää enää kestänyt ja hakeuduin itse hoitoon. En pystynyt enää ajattelemaan muuta kuin, että kaikki täytyy tehdä täydellisesti. Lukiosta sain keskitason todistuksen ja suku ei tykännyt yhtään kun ei tullutkaan kuutta ällää. Rehellisesti sanottuna mua ei enää kinnosta kenenkään muun ajatukset. Mun toiveammatti on kotiäiti ja jos se ei muille kelpaa niin sille en voi mitään. Tässä on taustalla paljon muitakin ongelmia, mutta kuitenkin, Olen vaan iloinen, että mulla on koti ja mies ja koirat. Vaikka mullakaan ei juuri ystäviä ole, niin paljon paremmin viihdyn yksinäni kuin "huonojen" ystävien/sukulaisten seurassa.
Tee Fritang juuri niinkuin sulle on parasta. Monelta ihmiseltä on kadonnut taito erottaa elämän tärkeät asiat niistä vähemmän tärkeistä. Sulla selvästikin se on! :) Ei sillä ettei työ tai raha auttaisi elämässä mutta harvaa ne on onnelliseksi tehneet. Ja mulla muuten myös sosiaalisten tilanteiden pelko :)

Nyt tuli pitkä teksti. Täällä ollaan hyödynnetty ovis ja plussaa odotellaan :popcorn:
 
Kylläpä meni henkeväksi, ihania olette:heart: Itsekkään en suoraan sanonut että olemme hankkimassa lasta, ainut mitä sanoin oli että haluaisin tai olemme miettineet asiaa ja kommentti oli tuo.. Joten en aijo kertoa asiasta muulle kuin äidilleni ja mieheni vanhemmille muut huomatkoon sitten kun huomaavat :) peikkotytsy älä kyllästy, mulla toka kierto pillereiden jälkeen! ;) sinsa minulla sama juttu, on pari hyvää ystävää mutta ei heidänkään kanssa oikein ole enää mitään yhteistä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Kyllä täällä raskaana ollaan! :heart: Todella alussa, mutta kuitenkin, nyt toivomme kovin että pikku mötikkä pysyy masussa koko pitkän matkan! :heart: 3-4 viikkoa täynnä testin mukaan!


Nyt paljon paljon plussatuulahduksia ja vauvaliimaa kaikille! niin ja minut voi siirtää plussanneisiin!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Tuuuli+! :) Tarrasukkia ja vauvaliimaa.

Toivepulla: sillo ku meinasin lopettaa, ei ollu mies vielä iha varma joten sit kuitenki hain yhen kk:n satsin ja se oli rinnakkaisvalmistetta. Otin yhen ja menin yöksi töihin. Olin niiiin kipiä koko yön ja oksennin ja oli tosi kauhia olo. Muuta syytä en keksiny kun sen pillerin. Aattelin et se on nyt siinä ja jätin sit ottamatta. Enkä kadu. Joten se saattaa vaikuttaa siihe et oli lyhyt eka kierto. Kyl kai ne tästä tasaantuu kun aikaa kuluu. Nyt on kolmas kierto pillereiden jälkeen, joten toivoisin tähän jo ees sitä ovulointia.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuuli+
Kiitos paljon Yztlas ja peikkotytsy! Täällä odotellaan että mahtaako alkaa oksentamaan, (nimittäin entinen oksennuskammoinen) mutta eipä oikeastaan ole vielä etonut, vähän on huojuva olo ehkä ja saattaa hieman välillä hetkellisesti olla hassu tai ellotus olo.. :O masua tuikkii ja jomottelee välillä, tissit arat, mutta ei paljon ja nyt alkoi väsy. Tänäänkin nukuin monen tunnin päikkärit. (no okei 3-4 tuntia, mutta tuntui päikkäreiksi pitkiltä :D) Ja sellainen siedettävä akne mulla on aina ollut, mutta nyt alkanut ilmeisesti hormoninäppyjä tulemaan, sillä T-alueelle tulee finnejä kunnolla enemmän! Mutta eipä haittaa kun on hyvä syy! Niin ja kaulalle kanssa tulee pikkuisia finnejä! :O Tässä vähän lisää oireita tuonne ylempään oireiluuni.. :)


Kiitos kaikki kun jaksoitte meikäläistäkin täällä kuunnella! :flower:
 
Yztlas Aika usein, mutta ei nyt kokoajan, usein kun teki jotain niin nipisti sillain ei kivuliaasti ja myös tossa virtsarakon kohdalla saatto nipistää.. Ja välillä pissatti useemmin :D Ite en uskalla painella mahaani :O
 
Itelläkin hetkittäin on kova pissahätä usein ja välillä taas ei.. Nipistys tuntuu mullakin kun tekee jotain. Se vauva on vielä alkuvaiheessa tosi syvällä ja niin pieni ettei sitä painelemalla vahingoittamaan pysty :) Äääää! Tuskastuttaa tää odottelu :(
 
Mulla sen verran turvottelee ja nippaa tai tuikkii ja sattuu massuun välillä, etenki iltasin, etten ees sen takia uskalla tai viitti painella massua :D plussatuulia Teille Yztlas :kiss: Toivotaan, että on raskaustuntemuksia!
 
KAKSIKYMPPISET TOIVEILIJAT


MAANANTAI 9.9.

Nimimerkki.........kp.................ikä.........yk(ya).................toiveissa

Kp 31 ->


Leva..................kp49/30..............24v............yk13...................1.lapsi
Nenni88............kp43/27...............25v...........yk2......................2.lapsi
Minnah88..........kp35/28-37..........25v...........yk6......................1.lapsi
Toivepulla..........kp34/34-35..........20v...........yk5......................1.lapsi

Kp 21-30


Belll...................kp30/37................21v...........yk3..................1.lapsi
Pimumami.........kp29/28-32...........23v...........yk1..................1.lapsi
lahopää............kp23/34................22v...........yk3..................1.lapsi

Kp 11->20


sinsa....................kp19/30..............21v..........yk5....................1.lapsi
Yztlas...................kp19/27..............20v..........yk1....................1.lapsi
OneMore?............kp17/32-33.........27v..........yk2....................3.lapsi
Tinttu85...............kp13/27-28.........28v..........yk5....................4.lapsi
ikuinenkuumeilija.kp11/30-36.........24v..........yk1....................5.lapsi

Kp 1-10


Nyu........................kp10/27.................24v..........yk12..........1.lapsi
Fritang...................kp8/26-30............20v..........yk1..............1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.........dpo...........jännäpäivä

Lahopää...............dpo10...............?
sinsa....................dpo2............22.9

Mukana menossa
MaailmaOnMeidän, ~Pähkinä, memsie, pantera, Naspu, Anlii, Copulative, peikkotytsy, Miwwi, Pixy, maijac, haaveilija93, Heranen

Plussanneet




2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

TAMMIKUU
Skeggo
Supermassive
piupiuu
Mona Lisa
Hopeakissa

HELMIKUU
(Nyu)
josmu
icy
Miramei
(verppu)
Kyyneltenhymy
susupala

MAALISKUU
tipunen8
(Minnah88)
hensq
Aadaz
Laurushka

HUHTIKUU
verppu
Mopsukka
Mamiksi
Helena2013
Alexandra89
Caro

TOUKOKUU
Merkillinen
Mijau

Henskuliini93

KESÄKUU
Elsa90
jenniii90


HEINÄKUU
Lauramom

ELOKUU

Ansku-89
smooth
Heku

SYYSKUU
Dee´´
Tuuuli+

Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

Yritys-/raskausblogeja:

odotan. (Yritysblogi/lapsettomuus Grill)
Onnenpotkuja odotellessa (Odotusblogi Lumihiutale92)
Se haaveiden taivaan kirkkain tähti (Odotusblogi Hopeakissa)
Rakkauden Melodiaa.. (Yritysblogi Melody89)
Elä unelmilla (Yritysblogi Millinkäinen)
Erilainen Päiväkirja (Odotusblogi Alexandra89)


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 

Yhteistyössä