Kaksi kyytä olla köllöttää meidän olkkarin matolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nuiji ne vaikka lähimmällä huonekalulla :O Yök, käärmeiltä nirri vaan pois, niitä ei tarvi päästää lisääntymään pihapiireihin.

No mä "ymmärrän" tällasen ajattelun, että ÄÄÄÄ KUOLKAA, kun jotain epämieluisaa (kuten jehovia tai kyitä) tunkeutuu kotiin. Mutta eikö helpompaa ja vähemmän kamalaa olis heivata ne yksilöt jollain harjanvarrella ikkunasta tai ovesta ulos, ku alkaa keräilemään käärmeen suolenpätkiä olohuoneesta :D Ja käsittääkseni kyy on rauhoitettu, ja eläimiähän ei rauhoiteta jos ne ei olis jotenkin uhassa.

Mä kyllä soittaisin palokunnalle ja armeijalle ja kiipeäisin ite kirjahyllyn päälle oottamaan.

Pelkään käärmeitä, vanha lapsuudentrauma. Vaan yhtään kärmettä en kyllä lähtisi tappamaan. Itse tuskin saisin kyytä saaviin, mutta huutaisin naapuria avuksi, tai soittaisin hätänumeroon :)

Lähikorvessakin noita on, onneksi huono näkö on suojaava tekijä - en eroita kyytä käkkyräisestä harmaasta oksasta. Pelko on ihan järjetön, mutta ei sille vaan oikein voi mitään.

[QUOTE="sipsi";29916632]Pelkään käärmeitä, vanha lapsuudentrauma. Vaan yhtään kärmettä en kyllä lähtisi tappamaan. Itse tuskin saisin kyytä saaviin, mutta huutaisin naapuria avuksi, tai soittaisin hätänumeroon :)

Lähikorvessakin noita on, onneksi huono näkö on suojaava tekijä - en eroita kyytä käkkyräisestä harmaasta oksasta. Pelko on ihan järjetön, mutta ei sille vaan oikein voi mitään.[/QUOTE]

Voi voi. Siedätyshoito esim. useinkin auttaa. Muutama kyy kotieläimeksi. Pihaan voi rakentaa niille pesiä joissa voivat asustella ja tehdä lisää pikkukyitä.

Ainoa eläin, jota hyvin eläinrakkaana ihmisenä en suostunut ottamaan hoitoon kesälomareissun ajaksi oli tytön kaverin viljakäärme :) Vaikka ihan mainiolta otukseltahan se näytti, kun sen ainoan kerran sitä katsomaan uskaltauduin...

[QUOTE="sasa";29916976]Kyy ei ole rauhoitettu, eli nirri pois vaan. Rantakäärme on rauhoitettu, tosin niistä ei mitään vaaraa onneksi olekaan.[/QUOTE]

Inhottava asenne tuollainen, että jos joitakin eläimiä ei ole rauhoitettu, voi niitä tappaa huvikseen. Suomi on ainoa Vipera berusin esiintymisalueella olevista maista, jossa sitä ei ole rauhoitettu. Kyiden määrä onkin täällä alkanut huolestuttavasti laskea, ihan vain tappamisvimmaisten junttien takia.

ne voi vääntää kivasti solmuun ja iskee kepin nokkaan, nii älyää muut kiemurtelijat pysyä pois. toki ne pitää tappaa ensin, ei niidenkään kohdalla sentään saa mitään rääkkäystä alkaa harrastamaan

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29917051:
ne voi vääntää kivasti solmuun ja iskee kepin nokkaan, nii älyää muut kiemurtelijat pysyä pois. toki ne pitää tappaa ensin, ei niidenkään kohdalla sentään saa mitään rääkkäystä alkaa harrastamaan

Ui, voisko saman toteuttaa sulla?

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29917051:

Tuollainen tappovimma kertoo henkisestä köyhyydestä.

[QUOTE="vieras.";29917066]Ja sinun henkinen köyhyytesi on käynyt ilmi ihan muulla tavoin.[/QUOTE]

Mä ainakin oon mielummin hengellisesti köyhä kun tapan eläimiä huvikseni. Enkä erityisemmin kuitenkaan tykkää käärmeistä, mutta en silti lähtis tappamaan.

Tepadj halua vaan näyttää meille kaikille kuin eläinrakas hän on, kun suojelee ja varjelee ihania käärmeitä suomalaisten pahuudelta.
Hohhoi kuinka tekopyhältä kuulostaakin.

[QUOTE="Kukkuu";29917420]Tepadj halua vaan näyttää meille kaikille kuin eläinrakas hän on, kun suojelee ja varjelee ihania käärmeitä suomalaisten pahuudelta.
Hohhoi kuinka tekopyhältä kuulostaakin.[/QUOTE]

Hyvä sentään että joku tässä maailmassa on vielä eläinrakas.

Yhteistyössä