Kakku läks uuniin, saapa nähdä kuinka onnistuu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja V850
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

V850

Aktiivinen jäsen
20.06.2006
4 487
0
36
Taikina oli ainakin herkkua :p

APPELSIINI-SUKLAAKAKKU

200g margariinia
2,5 dl sokeria
1 tl vaniljasokeria
- vaahdota

3 munaa
- lisää voi-sokeriseokseen

4dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
1 dl appelsiinimehua
- lisää jauhoseos ja mehu vuorotellen seokseen

100 g suklaata murskattuna
1 appelsiinin raastettu kuori
- lisää taikinaan, sekoita tasaiseksi ja kaada voideltuun jauhotettuun kakkuvuokaan. Paista 175 n. 50 min.

Hei nam! Mä taidan tehdä kanssa iltaylläriksi tuota. Tosin mulla ei ole appelsiiniä, jätän kuoren pois ja laitan valkosuklaata suklaan tilalle, vähän reilummin ja mehua kanssa tipan enemmän. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Hei nam! Mä taidan tehdä kanssa iltaylläriksi tuota. Tosin mulla ei ole appelsiiniä, jätän kuoren pois ja laitan valkosuklaata suklaan tilalle, vähän reilummin ja mehua kanssa tipan enemmän. :p

Tuo on kyllä kokeiltava myös, paitsi jos tämä nyt uunissa oleva ei onnistu, siinä tapauksessa unohdan taas kuivakakut kokonaan vuosikausiksi.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Toivottavasti sun kakku onnistuu paremmin kuin mun :whistle:

Tuskin, mut sä kylläkin toimit mun muusana tässä :D

Eli vältät ne virheet jotka mä tein :D . Lykkyä tykö!

Tänks. Mut uskon että sama kuvio toistuu, nyt muistan sitä paitsi ettei tuossa ole leivinjauhetta lainkaan :o Ziisös mikä pösilö mä oon :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
SE ONNISTUI :o

Aloittelijan tuuria varmaan, edellisestä on kuitenkin jo ainakin 5 vuotta aikaa.. Silloin jäi raa'aksi puolittain :whistle:

Onneks olkoon :flower: =) . Mitä tästä opimme: ainakin sen että leipurin paperit voi saada vaikka ei osaisi leipoa :whistle: . Ja että sä olet parempi tekemään kakkuja kuin minä :D

Yhteistyössä