Kaikki jotka on eronnu....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammanpojat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Alkuperäinen kirjoittaja yks eronnut:
minä 24v ex 36v. Naimisissa kyllä. 2 lasta. Yhteinen talous. Pitkään jatkuneet vaikeudet, alkoholi, rakkauden loppuminen, jatkuva tappelu.

Minulla uusi puoliso noin 3kk päästä, miehellä noin 7kk hän meni kihloihin siitä kuukauden päästä ja puolen vuoden päästä naimisiin. Minä vuoden päästä kihloihin ja ollaan edelleen, avioliittoa en ole edes harkinnut, niin koville otti viime kerta.

Kauanko olitte yhdessä? Miten se rakkaus vaan voi loppua... Herranen aika, mulla tekee pahaa :(

Oltiin n.5vuotta yhdessä. Rakkaus loppui siinä kun olin vuoden, vähän yli katellut valehtelemista, kiukkuilua, alkoholisoitumista, en vaan tuntenut exää kohtaan enää mitään. Oma isäni oli alkoholisoitunut ja ex tiesi kyllä hyvin miten se oli vaikuttanut minuun. Isäni oli valehdellut minulle ja ex jatkoi samaa rataa.. kun ex halusi sitten jäädä lasten kanssa kotiin että minä pääsin töihin olin iloinen ja ajattelin että kaikki muuttuu sittenkin, mutta syy kotiin jäämiselle olikin se että hän saikin joka päivä juoda. Lapset ei päässyt ulos ja olivat vielä yöpuvuissa kun tulin töistä, aina eivät edes ruokaa olleet saaneet jotain leipää tms vaan.. en vaan enää jaksanut.. olin elänyt jo sen elämän ja katsonut kuinka äitini kärsi alkoholisti isästäni ja kuinka itse 8vuotiaasta olin siitä kärsinyt. En halunnut lapsilleni samaa. Ehkä sitten olen julma ihminen, mutta tein päätökseni silti.

Pelottaa lasten kanssa muuttaminen, en edes tiedä mihin muuttaisin...
Kaikki raha asiat, en varmaan saisi elatusapujakaan jos yhteishuoltajuus pysyy. Kamala ajatella tätä asiaa, nyt ainakin tuntuu etten koskaan selviä, enkä pysty rakastamaan ketää muuta kuin miestäni. :'(

Minkä ikäisiä olitte kumppaninne kanssa? Naimisissa? Lapsia? Yhteinen talous? Mikä syy, että ero tuli...

Kuinka kauan meni että molemmilla oli uusi puoliso, tai ainakin sillä joka eroa halusi.

Toivottavasti joku jaksaa vastata... :ashamed:

Olin 19 kun tavattiin. Mies 24. Eron tullessa olin 25. Naimisissa oltiin, 3 lasta.
Nyt kohta 28v ja uusi vakava suhde ollut nyt n. 1v4kk.
Eron syy mies petti ( useasti, aina ajattelin josko se muuttuu, kunnes alko ällöttää ja heiotin sen pihalle ) , ei ajatellut muita kuin itseään, ei ollut oikeestaan koskaan lasten kanssa.

Kaikki raha asiat, en varmaan saisi elatusapujakaan jos yhteishuoltajuus pysyy. Kamala ajatella tätä asiaa, nyt ainakin tuntuu etten koskaan selviä, enkä pysty rakastamaan ketää muuta kuin miestäni. :'(

Elatusapu tulee aina! vaikka oliskikin yhteishuoltajuus!

Minkä ikäisiä olitte kumppaninne kanssa? Naimisissa? Lapsia? Yhteinen talous? Mikä syy, että ero tuli...

Kuinka kauan meni että molemmilla oli uusi puoliso, tai ainakin sillä joka eroa halusi.

Minä olin 20v ja mies 23v.Naimisissa eikä kihloissa oltu ja yhteistä taloutta ei myöskään,yhteinen omistusasunto kylläkin.Ja yksi lapsi joka oli 1v.Alotteen eroon tein minä miehen suunnattoman henkisen väkivallan vuoksi.Ja minulla meni puoli vuotta niin rupesin seurustelemaan ja yhä olen saman miehen kanssa ja meillä on yhteinen lapsikin jo.Miehellä tais mennä reilu vuos ja nyt kahden vuoden jälkeen exällä on noita naisia ollut enemmän ja vähemmän.

nyt etsit tukea vaikka sukulaisista. omat vanhemmat, sisarukset, lasten kummit, ystävät, työkaverit ym. kyllä tukee, neuvoo ja auttaa ihan käytännön asioissa. jos tuntuu nololta, niele vain ylpeytesi, koska lapset tarvitsevat kodin ja äidin kaikista vastoinkäymisistä huolimatta.
ja soita joka paikkaan: oikeusaputoimistoon, kelaan ja sossuun lastenvalvojalle, seurakuntaan, työterveyshuoltoon, terveyskeskukseen... ja myös netistä löytyy paljon asiallista tietoa esim. googlettamalla sanalla "yksinhuoltaja". saat faktoja, joilla olet vahvoilla! jos miehesi on pitempään harkinnut eroa, hänellä on varmasti "kuvio" selvillä. hän on nyt henkisesti vahvoilla, tai niin ainakin luulee olevansa.
:hug:

*halaus*
Varmasti tuntuu pahalta kun yhtäkkiä tulee tällainen tieto mieheltäsi, ja uskon että tuntuu siltä ettet selviäsi.. mutta tiedän että selviät! Elatusavun saat joka tapauksessa vaikka olisikin yhteishuoltajuus, oli meilläkin alussa.. ei se sitä katsonut.. ja sossusta saat varmasti apua asunnon hankinnassa ja raha-asioissa jos tarvitset. Luulisin niin. Itsellä ei omakohtaista tietoa näistä kun olin silloin töissä ja pidin meidän yhteisen talon ja lainat, että yhtäkkiä koko 90 000 olikin vaan minulla, pelotti, mutta olen pärjännyt silti, joten varmasti sinäkin pärjäät!!! Usko itseesi ja hae apua jos tarvitset ja ota kaikki apu vastaan mitä saat !!! vaikkei nyt tunnu siltä, niin joskus on se päivä että helpottaa, joskus se tulee... ajattelet asioita nyt vaan päivä päivältä..

hmm, mie 26, ex 28 naimisissa oltiin ja yksi lapsi saatiin, yhdessä oltiin 5 vuotta
eron syyt oli vaikeita ja monimutkaisia mutta ehkä suurimmat syyt oli mun omapää ja se ettei miestä kiinnostanut mun jutut, erilaisuus liian monissa asioissa ja täydellinen epätasa-arvo lapsenhoidossa/kodinhoidossa
lopulta rakkaus loppui mun osalta ja mä sitä eroa halusin... erosta nyt n5kk ja kummallakaan ei ainakaan virallisten tietojen mukaan ole uutta kumppania...

Teillä kaikilla on jokin selvä syy eroonne... Mutta kun tässä ei ole mitään järkevää syytä saatu, niin se tekee kipeää. Nuoria kun olemme molemmat (23) niin eniten pelkään sitä, että miehelläni on joku tai tulee olemaan heti eron jälkeen, enkä kestäisi sitä missään muodossa.

3,5 vuotta yhdessä avoliitossa,yhteinen talous,ei lapsia 2 koiraa. Alettiin seurustelemaan kun minä olin 18 ja mies 17. Kihlauduttiin vuoden seurustelun jälkeen.
Eron syyt: Meist tuli vaan kavereita,ei seksiä,ei riitoja mies ei osoittanu mitään mustasukkaisuutta tai kiinostusta mua kohtaan. Mua ketutti kattoo kun se vaan äpötti tietokoneella ja muuta elämää ei ollu,ihan kun olis kämppiksen kanssa asunu.

Erottiin sovussa yhteisymmärryksessä,koirista on yhteishuoltajuus ja olemme edelleen ystäviä. Voidaan käydä kaveriporukalla ulkona,ei tuota ongelmia..siitä vaan huomaa miten kavereita ollaan.
Mä löysin uuden 6kk eron jälkeen ja nyt meille on miehen kanssa tulossa esikoinen. Exällä ei oo ollu edes säpinää..taitaa elämä mennä edelleenkin tietokoneen ääressä.

mie 30, ex 28 avoliitossa 2 lasta, 7 vuotta yhdessä, yhteinen talolaina. Nuorin 5kk kun mies yhtäkkiä sano et haluaa erota, se tuli ihan puskasta. syytä oon kysynyt mut kunnollista vastausta en ole saanut. Kysyin et onko toinen,kuulemma ei mut 2vkoa ero puheestasain selville et olihan sillä joku 20 vuotias, ex asu vielä samassa taloudessa tuolloin. Nyt talolaina minulla ja hyvin olen selvinnyt. Alku tuntui hankalalta mutta kyllä se elämä siitä jatkuu.Erosta puol vuotta. Nyt olen tapaillut yhtä miestä, olemme sopineet että edetään hitaasti. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Teillä kaikilla on jokin selvä syy eroonne... Mutta kun tässä ei ole mitään järkevää syytä saatu, niin se tekee kipeää. Nuoria kun olemme molemmat (23) niin eniten pelkään sitä, että miehelläni on joku tai tulee olemaan heti eron jälkeen, enkä kestäisi sitä missään muodossa.

ei sitä oikeaa syytä eroon minullekaan kerrottu ennen kuin kaikki käytännön asiat oli saatu paperille ja allekirjoitukset oli alla. :wave:
mut silti selvisin!

Voi kurjuus... Suhteessamme on kaikki hyvin, en käsitä mikä miestäni vaivaa :'(
Vaikuttiko ero milläänlailla teihin? Siis syöminen, nukkuminen...

Mä tunsin lähinnä helpotusta,mutta tämä varmaan sen takia että eron merkit oli olleet ilmassa eikä tullu yllätyksenä.

Voi kurjuus... Suhteessamme on kaikki hyvin, en käsitä mikä miestäni vaivaa :'(
Vaikuttiko ero milläänlailla teihin? Siis syöminen, nukkuminen...

Niin minäkin luulin et meillä meni hyvin. Ruoka ei maistunut mutta pakko oli syödä. Nukkumisesta ei meinannu tulla mitään, itketti vaan. Tuntu et eikö tämä itkeminen jo riitä. Se vie oman aikansa.

Voimia ap! Tottakai sinulla on sellainen olo että olet hukassa. Ja sinulla on oikeus tuntea niin. Saat myös edelleen rakastaa miestäsi ja kertoa sen hänelle. Kuten varmasti tiedät, ei kannata yrittää vaikuttaa hänen päätökseensä syyllistämällä tai muuten manipuloimalla. Mutta jos pystyt vaikuttamaan ratkaisuun osoittamalla rakkautesi tai avoimuutesi esim. koe-eron (tms) suhteen, niin tee se.
Kysy, kysy ja kysy syytä eroon. Voi olla että miehesi ei itsekään tiedä tarkkaa syytä, mutta kyllä hän sen löytää itseään tutkimalla. Tai sitten hän vaan ei halua kertoa syytä (rakastunut toiseen tms).
Mutta SINÄ kyllä selviät, miehesi kanssa tai ilman.

en nyt rupea tässä erittelemään oman eroni syitä. riittänee kuin sanon, että ex löysi 16v:n avioliiton jälkeen itselleen toisen naisen yhteisestä ystävästämme

meille kävi samoin oltiin yhdessä "vaan " 25 v. joista 20 naimisissa.
avioeropaperit tuli postissa.... kolme murrosikäistä lasta vaan kaikesta on selvitty ja olen minäkin kumppanin taas löytänyt

Alkuperäinen kirjoittaja kahvikaisa:
en nyt rupea tässä erittelemään oman eroni syitä. riittänee kuin sanon, että ex löysi 16v:n avioliiton jälkeen itselleen toisen naisen yhteisestä ystävästämme

meille kävi samoin oltiin yhdessä "vaan " 25 v. joista 20 naimisissa.
avioeropaperit tuli postissa.... kolme murrosikäistä lasta vaan kaikesta on selvitty ja olen minäkin kumppanin taas löytänyt

lohduttavaa kuulla, että jollekin on käynyt samoin. tässä oli mielestäni kyseessä tuplapetos, kun pettäjinä on puoliso ja ystäväksi luultu henkilö.

Me oltiin exän kans 23v.erotessa ja yhdessä ehdittiin olemaan 8v ja yksi lapsi nyt 7v.erosta tulee 4v.Eroon ei ollut koskaan selkeää syytä vähän sama kuin teillä.Mä luulin kans etten voi ketään toista rakastaa ja miten kestän jos hän löytää heti uuden.No hän löysi heti uuden ja muuttivat samantien yhteen se oli yllätys mutta suurempi yllätys oli se ettei se tuntunutkaan pahalle oikeastaan ei tuntunut millekään.Itse olen ollut yhdessä nykyisen mieheni kanssa reilu 2v.Rakastan häntä koko sydämestäni enkä vaihda pois eikä hän toivottavasti halua vaihtaa minua koskaan pois.Älä kuitenkaan painosta miestäsi puhumaan ym.liikaa pahentaa vaan asioita.Oikein paljon voimia sulle!

23 ja 24. Avoliitto. 10kk lapsi. Yhteinen talous - tarkoittaa mitä? Siis yhdessä asuttiin vuokra-asunnossa. Jätin miehen, kun hän ei luopunut alkoholista. Jälkeenpäin hän on levitellyt ympäriinsä juttua että ero olisi ollut yhteinen päätös ja kieltänyt alkoholiongelmansa täysin :headwall:

Ero tuli heinäkuussa 2007 ja minä muutin avoliittoon joulukuussa. Exällä oli myös tuolloin uusi seurustelukumppani, vaikka vannoi eron jälkeen ettei vuosiin halua naisiin "sekaantua" eikä olisi halunnut minustakaan erota, sen itse sanoi usein.

Mie olin parikymppinen, ukko tuplaten sen ja väkivaltainen. Tarviiko muuta syytä eroon? Lapsia ei onneksi tullut. Liitto oli lyhyt mutta sitäkin järkyttävämpi. Likemmäs 10 vuotta meni kun avioiduin uudelleen. Ukosta en tiiä mitä on tehny ja kenen kanssa.

Yhteistyössä