Kaikissa ihmisissä ei ole vahvuuksia (kontroversiaali mielipide)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tiedän että tähän ei pysty moni samaistumaan, mutta omakohtainen kokemus sanoo toista. Itsellä ei ole koskaan ollu opiskeluiden/töiden/harrastusten parissa mitään "unelmia". Olen vain mennyt johonkin, mikä ei ole ainakaan ollut vastenmielistä. Työssäni en ole hyvä, eli siihen kyllä löytyy aina joku osaavampi. Harrastukset (koneella oleminen,lukeminen ja ulkoilu) ei herätä mitään ajatuksia, kun ne ovat vain ajankulua minulle.

Tämä asia kieltämättä vaikuttaa itsetuntoon ja itsevarmuuteen. Koitan olla ajattelematta asiaa, mutta toisaalta haluan kyllä itsekin tosissani löytää "jotain". Lapsuuteen palatakseni, niin ei sielläkään mitään oikeastaan ollut. Kaikilla muilla oli omat juttunsa, mutta mulla ei. Minut kauan tunteneet kaveritkaan eivät osaa sanoa oikein mitään, kun tullut joskus puheeksi tällaiset asiat.

Olen netistä koittanut kaivaa tietoa tästä aiheesta. Kovin moni taitaa olla kuin minä, eli täysin hajuton ja mauton, kuin minäkin netin selaamisen perusteella.

Ehkä mulla ei ollu sellaista ultra kannustavaa lapsuutta tai jotain. Mitä olen käynyt sukulaisten luona, niin heidän perheissä heidän lasten vahvuuksista ei ole mitään epäselvää. Tehdään hyvin selväksi, että yksi lapsista on hyvin musikaalinen (soittaa useaa soitinta). Toinen on sitten lahjakas urheilulajissaan.

Olenko ajatuksieni kanssa ihan yksin? En nyt ainakaan keksimis linjalle haluais lähteä, tai tyyliin: "Osaan yhden sanan vieralla kielellä...eli olen hyvä kielissä". "Osaan vaihtaa lampun, eli olen kätevä käsistäni" "Pystyn kävelemään 1km, eli mulla on hyvä kunto"

Auttakaa :(

Ei olekaan, mutta ei se haittaa. Eikä se aina johdu lapsuuden oloista, perimästä ja sattumasta kylläkin.
Jotkut ihmiset on luonteeltaan penseitä, niin ettei mikään innosta. Sitä sitten vaan elelee tasaista elämää, mutta ei siinä mitään huonoa ole jos itse vaan hyväksyy sen. Ja jos ei hyväksy, niin asialle voi aina tehdä jotain, aloittaa esim uuden harrastuksen ja edes kuvittelee innostuneensa jostain👍

Ei olekaan, mutta ei se haittaa. Eikä se aina johdu lapsuuden oloista, perimästä ja sattumasta kylläkin.
Jotkut ihmiset on luonteeltaan penseitä, niin ettei mikään innosta. Sitä sitten vaan elelee tasaista elämää, mutta ei siinä mitään huonoa ole jos itse vaan hyväksyy sen. Ja jos ei hyväksy, niin asialle voi aina tehdä jotain, aloittaa esim uuden harrastuksen ja edes kuvittelee innostuneensa jostain

Ehkä näin. Tämä on kuitenkin vähän sama kuin sanoisi: "Minussa on vain huonoa, mutta se ei haittaa". Itsevarmuuuden/itsetunnon perustana on kuitenkin ne vahvuudet.

Koko asiaa ei pitäisi sitten varmaan edes miettiä, jos tämä on kohtalo.

Ehkä näin. Tämä on kuitenkin vähän sama kuin sanoisi: "Minussa on vain huonoa, mutta se ei haittaa". Itsevarmuuuden/itsetunnon perustana on kuitenkin ne vahvuudet.

Koko asiaa ei pitäisi sitten varmaan edes miettiä, jos tämä on kohtalo.
Puhut omanarvontunnosta? Se pitäisi löytää ilmankin vahvuuksia. Etsi netistä tietoa, lue self help- kirjoja, tai mene terapiaan.

Voihan joku asia olla sun vahvuus, vaikka vertailemalla muihin et olisikaan se paras, vaan vertaamalla muihin omiin kykyihisi. Usein ihmiset mieltävät olevansa keskitasoa, vaikka saattavat olla parempia tai huonompia jossain kuin muut. Tunnetustihan yli 50% autoilijoista kokee olevansa parempi kuski kuin muut, ehkä et vain tiedä jos oletkin keskivertoa parempi jossain. Masterchefin voitti kerran kisaaja joka ei kokenut olevansa niin hyvä kokki.
Mitä tulee vanhempien puheisiin lapsistaan, kannattaa suhtautua varauksella. Ei mullakaan lapsena ollut mitään haaveammattia tai muuta, kun asiaa kysyttiin niin sanoin Anttilan kassa. 11-vuotiaana aloin haluta eläkkeelle (syy kiusaaminen ja voimat oli loppu,)ja se toive jatkuu tänäkin päivänä.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Voihan joku asia olla sun vahvuus, vaikka vertailemalla muihin et olisikaan se paras, vaan vertaamalla muihin omiin kykyihisi. Usein ihmiset mieltävät olevansa keskitasoa, vaikka saattavat olla parempia tai huonompia jossain kuin muut. Tunnetustihan yli 50% autoilijoista kokee olevansa parempi kuski kuin muut, ehkä et vain tiedä jos oletkin keskivertoa parempi jossain. Masterchefin voitti kerran kisaaja joka ei kokenut olevansa niin hyvä kokki.
Mitä tulee vanhempien puheisiin lapsistaan, kannattaa suhtautua varauksella. Ei mullakaan lapsena ollut mitään haaveammattia tai muuta, kun asiaa kysyttiin niin sanoin Anttilan kassa. 11-vuotiaana aloin haluta eläkkeelle (syy kiusaaminen ja voimat oli loppu,)ja se toive jatkuu tänäkin päivänä.

Ymmärrän mitä ajat takaa. En halua kuitenkaan juuri tästä syystä uskoa asioihin, mitkä todennäköisesti eivät pidä paikkansa. Esimerkkinä juuri tuo "pidän itseä hyvänä kuskina" esimerkki.

Olen varmaan vaan äärettömän tyhmä, tai ajattelen asiaa liian monimutkaisesti, rimakin on varmaan liian korkealla.

Haluan jotain faktapohjaa/meriittiä/usein kuultua, että uskomallani asialla olisi jotain perää. Voisin kehua itseäni hyväksi "joksikin", mutta millä sen itselle perustelee?

Jotkut ihmiset on luonteeltaan penseitä, niin ettei mikään innosta. Sitä sitten vaan elelee tasaista elämää, mutta ei siinä mitään huonoa ole jos itse vaan hyväksyy sen. Ja jos ei hyväksy, niin asialle voi aina tehdä jotain, aloittaa esim uuden harrastuksen ja edes kuvittelee innostuneensa jostain👍
OT

Meidän tulee osata lisääntyä, pitää jälkikasvu hengissä, syödä ja pysyä itse hengissä, muu on extraa.

Oletko lisääntymistä kokeillu?🥸

t. #7 Krutin mainitsema tylsä kynä 🤓

no kyllähän teistä vierailijoista ne kaikista pösseimmät löytyy

esim alepa
Krut ja lähes kaikki muut mustat.
He kaikki pelkäävät fiksuja ja vahvoja naisia. Yksikään heistä ei uskalla käydä pk-seudulla. m1es harkitsee asiaa kiinalaisten lapsinaisten vierailun takia, jotka lienevät jo palanneet Kiinaan.
Pervoja sovisteja ei kukaan kaipaa tälle palstalle.

• Haha
Reactions: Lispetti
Onhan sussa!

Olet joustava, sopeutuva, vaatimaton ja tasapainoinen. Pärjäät!

Et saa stressiä siitä ellei kokeesta tai työsuorituksesta tuu täysiä pisteitä kuten eräs kuuden laudaturin sukulaiseni -jolla oli, muuten, vatsahaavakin jo nelikymppisenä.

Vahvuudet on vain sana sille että joku mielestään parempi voi osoittaa sanoin olevansa parempi!

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Onhan sussa!

Olet joustava, sopeutuva, vaatimaton ja tasapainoinen. Pärjäät!

Et saa stressiä siitä ellei kokeesta tai työsuorituksesta tuu täysiä pisteitä kuten eräs kuuden laudaturin sukulaiseni -jolla oli, muuten, vatsahaavakin jo nelikymppisenä.

Vahvuudet on vain sana sille että joku mielestään parempi voi osoittaa sanoin olevansa parempi!

"Olet joustava, sopeutuva, vaatimaton ja tasapainoinen. Pärjäät!" Mistä näin voi päätellä? Kiitos kumminkin :)

Uusimmat

Yhteistyössä