Ex ei ole kaveri!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä olen niin onnellinen, että mulla ei ole enää yhetisiä kavereita exäni kanssa. Eikä minkäänlaisia välejä muutenkaan exään. Samoin myös miehellänikään ei ole minkäänlaisia välejä exäänsä. Olemme niin paljon heidän takiaan joutuneet kestämään. Tosi hyvä näin!

Kavereita...aina saa uusia parempia kavereita kuin ex! Ei ex ole mikään luoettava kaveri! Ainkaan näin ei meillä ole ollut, ihan älytöntä mustasukkaisuutta heiltä vain! (vaikka olimme molemmat eronneet jo vuosia aikaisemmin enen kuin tapasimme mieheni kanssa ).

Joskus tilanne voi olla toinen kuin teillä.. Itse en ole ex:ieni kanssa pystynyt ystävyys/kaverisuhteeseen enää jälkeenpäin, mutta tiedän ihmisiä, joilla se ihan oikeasti toimii.

Minä olen onnellinen siitä, että osasimme hoitaa suhteemme loppuun niin, että kaveruus säilyi. Emme tapaa säännöllisesti, mutta on mukava jakaa kuulumisisa edelleen.
Ex on hyvä tyyppi, vaikka meidän suhteemme ei toiminutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski:
Joskus tilanne voi olla toinen kuin teillä.. Itse en ole ex:ieni kanssa pystynyt ystävyys/kaverisuhteeseen enää jälkeenpäin, mutta tiedän ihmisiä, joilla se ihan oikeasti toimii.

Joo, kyllä mä sen uskon, että joillakin toimii. Mutta aina kannattaa sitten kuunnella myös nykyisen mielipidettä, mun mielestä näin.

Jos on lapsia exän kanssa, niin sitähän joutuu niinsanotusti pitämään välejä exän kanssa "maailman tappiin"... tai ainakin siihen asti, että saa lapsille paikan vanhainkodista.

Vaikeatahan tuo on ollut meilläkin, omat kannot kaskessa koko eroprosessin ajan, mutta silti olen koittanut pitää exään asialliset välit, ei nyt bestistason ystäviä tarvitse olla, mutta että käytännnön asioista voidaan keskustella ja sopia kaikin puolin ilman kohtauksia.

Sellaista tasapainoiluahan se on, kun pitää antaa sille exällekkin tilaa hänen omaan elämäänsä, ja tietenkin itse pitää omaa elämää rakentaa myöskin. Se taas ei onnistu, jos jatkuvasti rampataan puolin tai toisin toisella mitä milloinkin tekemässä.

Ainut ex jonka kanssa olen tekemisissä on lapseni isä.
Hänen kanssa on välit asialliset. Emme puutu toistemme elämään ja yleensä keskustelut joita käydään koskee lastamme.
Ja kun lapsellamme on esim. synttärit isä on luonnollisesti mukana.
Mutta muuten annamme toistemme elää omaa elämää, kumpikin tahoillamme naimisissa jo uusien kanssa.

Yhteistyössä