Kai te autoilijat jätätte AINA vaihteen päälle kun laitatte auton parkkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eeee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24124557]mä oon aina laittanut vapaalle ja kässärin päälle, kun mies sanoi et niin sen täytyy olla. Onko muka mun mies väärässä?[/QUOTE]

Olisko se nyt ihan mahdotonta, että sun mies olisi väärässä autoasiassa? Vaikea keksiä mitään syytä miksi vaihteen pitäisi aina olla vapaalla pysäköidessä.

Joskus jätän kakkosen päälle, joskus en. Tiän kaks tapausta joissa auto on syttyny palamaan ko vaihe ollu päällä, en tiä miten se siihen palamiseen on liittyny mut näin kuitenki on sanottu.

Ja yhen tapauksen, vanha auto, jossa oli ykkönen jätetty päälle ja oli sitte käsijarru pettäny ja auto käynnistyny. Mut uuemmat autot ei taija tuolla systeemillä ennää käyntiin lähteä....

ykkönen ja kässäri. Autokoulussa käskivät laittaa vapaan, mutta olenpa istunu muksuna autossa jossa luotettiin pelkkään käsijarruun mäessä (ja jätettiin lapset autoon kaupassa käynnin ajaksi), niin luotan vaarini paasaukseen auton perän ollessa rutussa ja laitan sen vaihteenkin.

Ykkönen tai pakki päälle. Tosin jos ihan lyhyeksi ajaksi jätän parkkiin, niin saatan jättää laittamatta.
Isommat vaihteet ainakin pettävät jos jättää jyrkkään mäkeen parkkiin. Ai että pelästyin ekal kerralla ku hurja rutina kuulu ku auto liikku vaikka oli sammutettu ja vaihe päällä. Heti piti soittaa tutulle automiehelle et nyt tais auto mennä rikki!!! :D Neuvo että ykkönen tai pakki, ja varmuuden vuoksi vielä kivi/lauta/tms este renkaan eteen niin eipä enää liiku.

Talvisin on huvittavaa katella niitä autoilijoita joiden (hyvä) käsijarru on jäätynyt. Siinä tyssää kauppareissu kivasti ku auto ei liiku mihinkään :D

Autokoulussa mulle opetettiin (n.8v sitten) että aina kun jättää parkkiin, käsijarru päälle ja vaihde vapaalle. Tää oli kuulemma tärkeä check ennenku poistuu autosta. Mies käynyt saman autokoulun, mutta silti jättää aina ykkösen päälle, ei kuulemma oo mitään väliä. Ottaa tästä nyt sitten joku selvää... :)

Mulla on yleensä pelkkä vaihde päällä, käsijarru lähinnä jossain pahemmas mäessä. Mutta talvella en ikin jätä käsijarrua päälle. Ompa kiva jos ei aamulla pääse liikkeelle.

Yhteistyössä