Käyttäkö muka jokapäivä pesulla?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
atoopikko
Kun on n.5-vuotiaasta lähtien itteään jo rasvaillut.. niin se sujuu nopsaan tässä 40 lähentyessäkin..
Ja tosiaan tarvii huuhtoa nahka, varsinkin näin kesäaikaan. Ei muuten kuivata lainkaan.. alapää kuuluu huuhtoa pari kertaa pvään vähintään ja sitten ;)
Hurjaa miten jotkut kammoaa itsensä puhdistamista. :( sen muuten haistoin tänäänkin ruuhkabussissa.. jotenkin oppinut tunnistamaan ne ns.luomumimmit, jotka kerran vkoon käy saunas. Mut oma on asiansa..
 
[QUOTE="Vieras";28484103]Taitaa olla monilla vääristynyt käsitys mitä on haiseminen ja mikä on ihmisen haju/tuoksu. Se, että ihminen on pari päivää pesemättä, ei tarkoita että olisi homeessa tai muuten "paskainen". Aivan normaalia, että mm. pillussa tuoksuu hiki ja muu ominaistuoksu, ei se ennenkään ole menoa haitannut. Mikä järki olisi seksissäkään jos ennen sitä pitää valmistautua pesemällä? Silloin kun himottaa niin touhutaan, ei siinä mitään pisut ja hiet ole esteenä.
Sairasta kun porukat antaa miehen ronkkia perseaukkoaankin mutta seksiä muuten ei voi harastaa ilman, että pulloharjalla värkki on kuurattu.[/QUOTE]

Kuka on puhunu pulloharjasta? hassua että aina vastakkain on vaan harvoin-kuuraaminen harjan kanssa. Kyllä mua häirii pistävä hiki itellä ja toisilla. Menee halut kun toinen tai itse lemuaa pesemättömälle. Ainiin...tässäkin asiassa kaikilla menee samallalailla tai sitte väärin.
 
Mun iho kuivuu saakelin nopeasti, joten vältän jokapäiväistä suihkua. Ja meillä on suihkussa hämähäkkejä (suihku kellaritilassa), jonka takia mies joutuu suihkuttaan ko. tilan ennen kuin uskallan mennä sinne. :D Mutta juu, kesäisin yritän vilvoittaa itseäni päivittäin, josta kyllä iho kärsii nopeasti. :( Jos en voi, kärsin hikisestä ja likaisesta olosta.
 
"vieras"
Te jotka käytte joka päivä suihkussa ja sanotte, että ei ihon kanssa ongelmia, niin rasvaatteko te kuinka usein itseänne, nimitätin jos rasvaatte, niin silloin on ihan kanssa jonkinasteisia ongelmia.
 
"..."
Käyn vain joka toinen päivä suihkussa. Päivittäin pesen kuitenkin kainalot, jalat ja alapään. En haise ja hiuksetkin ovat onneksi ei rasvoittuvaa tyyppiä. Hyi hyi minua, olempa likainen :D
 
"kolmen äiti"
Käyn joka ilta suihkussa, saunassa tai kylvyssä, enkä rasvaa ihoani juuri koskaan. Sääriäni joskus talvipakkasilla ja jalkoja kyllä joka ilta, mulla on taipumusta saada kova nahka jalkapohjiin ja siinähän sitten saa rasvaa tosin kädetkin. Kasvoja/kaulaa hoitelen sitten eri tuotteilla. Alapesun pesen sen lisäksi joka aamu + tarvittaessa ja aina pesuaineella (alapäähän tarkoitetulla), eikä ole ikinä ollut mitään tulehduksia tai ongelmia sielläkään...
 
Käyn joskus jopa 3sti päivässä. Sitä ei montaa hetkeä tarvii kaveria auttaa esim navetassa, kun tulee pakonomainen tarve käydä edes vähän huuhtelemassa itseään :LOL:

Mutta ei iho-ongelmia, paitsi näin raskauden loppuvaiheessa, tuntuu, että sais uida rasvassa, mut esikoisen aikana oli ihan sama juttu, liittyy jotenkin tähän turvotukseen.
 
"Mie"
Ja toi haju juttu on niin yksilöllistä. Jotkut alkaa haisemaan ja jotkut ei. Riippuu varmaan siitä että kuinka paljon hikoilee. Itse en normaalisti hikoile koskaan niin paljon että paidassa olisi kainaloiden kohdilla märät läntit, nyt vasta raskaana ollessa tullut mulle tuo ilmiö :D mutta mun hiki oikeastaan edes haise, se on sellaista hajutonta..
 
"Tiina"
[QUOTE="Vieras";28483434]Ei mikään ihme jos ihmisillä on kuiva iho ja vaikka mitä ongelmia jos kroppapesua tehdään 1-2 krt/vrk!! Hullua. Ei suihkussa todellakaan tarvitse käydä joka päivä, ihon oma rasva on hyväksi iholle. Edes alapäätä ei pidä jynssätä joka päivä eikä saippualla ollenkaan!! Alapäähän kuuluu oma "pöpökanta" ja tuoksu.[/QUOTE]

Joka ilta käyn pesulla, joka ainoa ilta. Samoin käy lapset ja mieskin.
 
[QUOTE="vieras";28484576]Te jotka käytte joka päivä suihkussa ja sanotte, että ei ihon kanssa ongelmia, niin rasvaatteko te kuinka usein itseänne, nimitätin jos rasvaatte, niin silloin on ihan kanssa jonkinasteisia ongelmia.[/QUOTE]

en rasvaile ihoani oikeastaan koskaan. talvisin joutuu käsiä rasvaamaan, mutta muuten ei tarvi. ei oo ihon kanssa ollut mitään ongelmaa ikinä
 
En käy päivittäin suihkussa, syystä että kirjotan gradua kotosalla ja ei tarvitse paljoa ihmisten ilmoilla liikkua. Kun jonnekin lähen (esim. yliopistolle, kavereita tapaamaan, iltaa viettämään jne.) niin silloin toki käyn. Iho on kuiva vaikken kävis koskaan suihkussa.
 
Mä käyn suihkussa päivittäin. Mulla on atooppinen iho, joten päivittäin tai vähintään joka toinen päivä myös rasvaan pahimmat paikat (jalkapohjat, sääret, kädet), muuta kroppaa rasvailen harvakseltaan, vaikka kuiva onkin.
 
hikipossu
Tälläsen hikipossu on pakko käydä joka päivä suihkussa. Ällöttää mennä nukkumaan ellen oo suihkussa käyny. Ja kyllä mä ainakin haisen illalla, jos en oo suihkussa käynyt.
 
"vieras"
Käyn suihkussa joka päivä, joskus jopa pari kertaa. Ei tarvitse vartalon ihoa rasvata oikein koskaan. Joskus huvikseni saatan rasvata. Kasvot kuivuvat vahvojen kasvojenpesuaineiden takia, joten joudun kasvorasvaa käyttämään. En todellakaan voisi olla pesemättä alapäätäni joka päivä :O Millään saippuoilla en pese. Joskus saatan hajustamatonta ja ph neutraalia ainetta sinne käyttää, jos tuntuu että valkovuoto on juuttunut. Itselläni tosi likainen olo esimerkiksi aamuisin. Hikoilen sitäpaitsi öisin ja kasvotkin rasvaiset aamulla.
 
ehhehee
Me ollaan joidenkin kavereiden kans naurettu kun täällä Kaksplussalla ihmiset tosissaan väittää että ihminen alkaa haista jossei joka päivä peseydy, vaan jokatoinen. Ei todellakaan ala haista :D
Itse en ole hikoavaa sorttia, joten en koe tarpeelliseksi käydä kokosuihkussa päivittäin.Toki käyn, jos harrastan jotain "hikoiluttavaa" liikuntaa. Joka toinen päivä on kuitenkin minimi. Alakerran pesen päivittäin, kasvot ja hampaat ainakin kahdesti päivässä ja hiukset joka toinen tai joka kolmas päivä. Enkä siis todellakaan ole mikään haiseva, kutkainen ällötys!
 

Yhteistyössä