Käyttäkö muka jokapäivä pesulla?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Ei mikään ihme jos ihmisillä on kuiva iho ja vaikka mitä ongelmia jos kroppapesua tehdään 1-2 krt/vrk!! Hullua. Ei suihkussa todellakaan tarvitse käydä joka päivä, ihon oma rasva on hyväksi iholle. Edes alapäätä ei pidä jynssätä joka päivä eikä saippualla ollenkaan!! Alapäähän kuuluu oma "pöpökanta" ja tuoksu.
 
LUOMUNEITO
päivittäin käyn myös minä.
inhottaa mennä illalla nukkuun, jos ei jostain syystä ole päässy pesulle:$
olen sen verran touhukas, että hiki virtaa päivittäin, joten pesu piristää kummasti:D
 
"noh"
Todellakin käyn, menkkojen aikaan kahdesti :) ei oo kuiva iho eikä alapää, ei oo tapana "jynssäillä". Haalealla vedellä ja lactolinella pesen itseni, niin ei kuivata vesi ihoa. Hiki ym on paljon pahempi atoopikolle jos jää muhimaan... mullakin kuivuuteen taipuva iho.

Ja samaten meidän 9 kk jätkä käy nyt joka päivä suihkussa ja pari krt viikossa kylvyssä, kun mönkii hiekkalaatikolla jne joka päivä. Ei oo mennyt iho miksikään.. Ei tulis mieleenkään mennä likasena lakanoihin nukkumaan. Ja ainiin, nekin vaihdan väh kerran viikossa, aluslakanan joskus useamminkin... kauhistu :D
 
"vieras"
Ennen kävin joka päivä suihkussa, nyt joka toinen päivä käydään vaan saunassa. Miehen myötä oon vissiin laiskistunut, hänkään ei joka päivä suihkussa käy, vaan juurikin jokatoinen. Kesällä kuuman työpäivän jälkeen käyn kyllä sitten suihkussa, vaikka ei olis saunapäivä. En mä muuten hikoa yhtään ja esim kainalot ei haise yhtään vielä seuraavana päivänäkään. Ja mun hiukset rasvoittuu pahemmin jos joka päivä ne pesen. Joka päivä toki pesen kasvot, hampaat ja alapään (sitäkään en koskaan saippualla siis limakalvoja, ei tietenkään!) Ja joo käsiä tottakai useita kertoja päivään.
 
Eipä kuullut
Sitähän ne allergialääkkäritkin sanoo atoopikolle, että pikainen suihku päivittäin. Itsellä ihoa ärsyttää eniten oma hiki, eli saan siitä ihottumaa. Joten oma iho olisi aivan hirveästi kunnossa jos en sitä päivittäin pesisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eipä kuullut;28483571:
Sitähän ne allergialääkkäritkin sanoo atoopikolle, että pikainen suihku päivittäin. Itsellä ihoa ärsyttää eniten oma hiki, eli saan siitä ihottumaa. Joten oma iho olisi aivan hirveästi kunnossa jos en sitä päivittäin pesisi.
Ja etenkin atoopikoilla on hyvä saada huuhdeltua kuolleet ihosolut pois, eivät sitten jää tulehdusta aiheuttavien bakteerien kasvualustaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
yäk
Ällöttävää jos ihminen ei käy päivittäin suihkussa. En voi ymmärtää ja pidän likaisena ihmistä joka ei päivittäin peseydy. 4 lasta ja koko poppoo käy suihkussa joka pvä.
 
"Vieras"
No ole sitten käymättä, jos et halua. Itse käyn kerran päivässä saunassa ja suihkussa, viikonloppuisin usein useamminkin (2krt/vrk).

Eikä minulla mitään iho- tai alapääongelmia ole koskaan ollut.
 
Me ollaan joidenkin kavereiden kans naurettu kun täällä Kaksplussalla ihmiset tosissaan väittää että ihminen alkaa haista jossei joka päivä peseydy, vaan jokatoinen. Ei todellakaan ala haista :D
Kyllä muuten alkaa. Omakin nenä huomaa. Ihmiset ovat erilaisia ja hikoavat jne eritavoin. Turha väittää että kukaan ei sitä ja tätä. Mies toellakin haisee ellei pese itteään joka päivä.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Me ollaan joidenkin kavereiden kans naurettu kun täällä Kaksplussalla ihmiset tosissaan väittää että ihminen alkaa haista jossei joka päivä peseydy, vaan jokatoinen. Ei todellakaan ala haista :D
Meillä syy peseytymiseen on se, että iho tulehtuu jos sitä ei pidä puhtaana. Sen hoito onkin sitten tuskallista ja aikaa vievää puuhaa. Siksi päivittäinen rasvapesu on ihan pakollinen.
 
Haittaako sua suuresti ap että mä käyn suihkussa yleensä päivittäin? Joskus jopa 2x päivässä jos olen kovasti hikoillut? Ei ole iho-ongelmia enkä lutraa jatkuvasti koko kroppaa saippualla, sehän ei ole lähellekään pakollista peseytymiseen.

Lapset käy meillä suihkussa/kylvyssä jokusen kerran viikossa, aikuiset päivittäin. Ei ole ongelma meille, kuvittelisin että vielä vähemmän ongelma epämääräisille palstalaisille ;)
 
"Vilma"
No ensinnäkin mä käyn treenaamassa salilla sellaiset 5 krt viikossa ja sen verran kovaa, että kyllä siinä' hiki oikein valuu. Ei tulisi mieleenikään vetää puhtaita vaatteita vaan päälle ja lähteä lampsimaan kotiin ilman suihkua. Hyi saakeli! Ja sitten lasten kanssa mennään ja tullaan koko päivä, istutaan hiekkalaatikolla ja pöllytyetään hiekkaa, tongitaan kukkapenkkiä, juoksen pyörän perässä jne jne, niin kyllä käyn vielä illalla pikasuihkussa ennen nukkumaanmenoa. Ei ole iho-ongelmia, enkä halua haista omaan tai toisten nenään!

Kuivaihoisille ja niille, jotka ovat laiskoja rasvaamaan, pieni vinkki: Nivealta on tullut sellainen uusi, suihkussa levitettävä rasva, tosi kätevä käyttää. Itse olen tosi laiska rasvaamaan, mutta tuolla suihkurasvalla sekin hoituu alle minuutissa.
 
"Vieras"
Taitaa olla monilla vääristynyt käsitys mitä on haiseminen ja mikä on ihmisen haju/tuoksu. Se, että ihminen on pari päivää pesemättä, ei tarkoita että olisi homeessa tai muuten "paskainen". Aivan normaalia, että mm. pillussa tuoksuu hiki ja muu ominaistuoksu, ei se ennenkään ole menoa haitannut. Mikä järki olisi seksissäkään jos ennen sitä pitää valmistautua pesemällä? Silloin kun himottaa niin touhutaan, ei siinä mitään pisut ja hiet ole esteenä.
Sairasta kun porukat antaa miehen ronkkia perseaukkoaankin mutta seksiä muuten ei voi harastaa ilman, että pulloharjalla värkki on kuurattu.

Kyllä muuten alkaa. Omakin nenä huomaa. Ihmiset ovat erilaisia ja hikoavat jne eritavoin. Turha väittää että kukaan ei sitä ja tätä. Mies toellakin haisee ellei pese itteään joka päivä.
 

Yhteistyössä