käytkö marjassa ?

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"Annabella"
Käyn paitsi marjojen vuoksi myös siksi, että metsässä saa olla omien ajatustensa kanssa ja siellä omat huolet ja murheet jotenkin aina selkiytyvät ja kutistuvat. Joskus istun pitkän tovin jossain kannon nokassa ja nautin puiden huminasta, lintujen laulusta ja rauhasta.

[QUOTE="Annabella";28680426]Käyn paitsi marjojen vuoksi myös siksi, että metsässä saa olla omien ajatustensa kanssa ja siellä omat huolet ja murheet jotenkin aina selkiytyvät ja kutistuvat. Joskus istun pitkän tovin jossain kannon nokassa ja nautin puiden huminasta, lintujen laulusta ja rauhasta.[/QUOTE]

mulla on metsästyksen suhteen aika lailla samat syyt ja tavat

lucifer
Käyn, poimin mustikkaa, vattuja, puolukoita, karpaloita, lakkoja metsistä/suolta niin paljon kuin vain kerkiän. tavoitteena sadat kilot niin kuin joka vuosi, Sieniä kerään myös kymmeniä kiloja. Mansikkaa ostan 50-60kg, omasta maasta saadaan sitten loppu mikä talveksi tarvitaan.

"Vieras"
Olen lapsena ja nuorempana käynyt paljonkin, ja nyt on ollut monena vuonna aikomus mustikoita ja puolukoita poimimaan, mutta se on vaan jotenkin jäänyt.. Tänä vuonna jää taas, kun olen viimesillään raskaana niihin aikoihin, kun täälläpäin marjat on kypsiä.

Esikoiseni syntyi syyskuun alussa ja kaikki marjat poimein sitä ennen itse.
Enkä ollut kooltaan ihan pieni.

Menen marjastamaan silläkin uhalla että metsässä on käärmeitä. Viime vuonna kyy puraskin mustikkareissulla. Onneks oli vaan sellainen varoitus pisto enkä saanut paljoa myrkkyä. Kortisonilla selvisin ja muutama päivä vuodelepoa. Tänä vuonna saappaat jalkaan!

Yhteistyössä