käytkö marjassa ?

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ollaan käyty. Nyt mietityttää. Tässä on viikottain nähty karhuja ihan parin km:n säteellä. Osasta ssatu video pätkiä/riistakamera kuvia että ei ole vaan huhuja.

aion
Olen lapsena ja nuorempana käynyt paljonkin, ja nyt on ollut monena vuonna aikomus mustikoita ja puolukoita poimimaan, mutta se on vaan jotenkin jäänyt.. Tänä vuonna jää taas, kun olen viimesillään raskaana niihin aikoihin, kun täälläpäin marjat on kypsiä.

käyn. mustikat, puolukat,lakat ja vatut kerään. mahdollisimman paljon pitää saada pakastimeen. mansikoita kasvaa omalla maalla, mutta ostan lisäksi vielä. mun mielestä 20-25 egeä loota ei ole paljon. moni käyttää saman määrän rahaa johonkin ei terveelliseen.

Kyllä käyn, olen tykännyt jo koululaisena kerätä marjoja. Lasten odotusaikanakin on ollut päkko päästä metsään. Aivan mahtavaa, kun meidän nykyisen kodin lähellä on marjametsä! Mustikat alkaa olemaan täällä jo kypsiä, mutta ei niitä niin paljoa ole mitä viime kesänä.

"vieras"
Mansikoita laitoin pakastimeen tänään yhden laatikollisen. Torilta ostin ja ihan mielelläni 25 euroa niistä maksoin. Mustikoita on vielä pakastimessakin mutta ois kiva lisääkin saada, joten voi olla että yritetään käydä vähän poimimassa. Meillä on tosin pienet lapset joten ei välttämättä onnistu.

"vieras"
Minua ei kesällä juuri metsään saa hyttysten kupattavaksi, eli en käy marjassa. Mansikat saatan käydä itsepoimintatitlalta keräämässä jos jaksan ja sopiva tilaisuus tulee. Metsämarjat saadaan sukulaisilta, jotka mielellään niitä meille kantavat.

"sondersson"
Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;28679900:
Käydään marjastamassa paljonkin. Viikonloppuna varmaan lähdetään tekemään ensimmäisiä reissuja. Jos vaan viitsin, niin käyn huomenna katsomassa metsämansikkapaikkani.
Me käytiin tänään katsastamassa meidän paikat ja nyt vedetään superherkullista metsämansikkapiirakkaa :p Kanttiksiakin näkyi jo mutta jätin vielä kasvamaan kun olivat niin pikkiriikkisiä.

Mä en kerää pakastimeen mutta lähes päivittäin käyn hakemassa jonkin verran marjoja/sieniä jotka sitten käytetään päivän aikana. Haluisin kyllä, pitäs koittaa joskus jos sais aikaiseksi.

• Tykkää
Reactions: kantojäärä
"vieras"
[QUOTE="päh";28679978]ValiVali. Täällä E-Suomessa mansikat maksaa 25 egee loota. Pistä oma mansikkapenkki pystyyn.[/QUOTE]

kerää mansikat itse niin saat sen 5kg koiran 10 eurolla eli puolet halvemmalla. Ihan eteläsuomessa, kunhan löydät maalle.

Yhteistyössä