käytätkö aina pyöräilykypärä kun pyöräilet

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28520382]Et sitten osannut tai ymmärtänyt kommentoida kypärän käytön hyödyllisyyteen kävellessä... onko nyt kotonakin kypärä päässä? Voithan liukastua.[/QUOTE]

Tuo nyt vaan on naurettavaa lässyttämistä. Samalla verukkeella kannattaa jättää autoillessa turvavyöt laittamatta. Ethän käytä niitä tuolilla istuessakaan, vaikka voithan pudota penkiltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28520348:
En. Mä olen ikäluokkaa joka opetteli pyöräilemään, laskettelemaan ja luistelemaan ilman kypärää, joten vaikka pyöräilykypärän omistan, se unohtuu ainakin joka toinen kerta kotiin.
En mä ole oikein kai oppinut sille.
Samaa ikäluokkaa. Kun olin pieni turvavöitäkään ei ollut meen minissä takapenkillä. Toki turvavyötä käytän, mutta pyöräilykypärää en edes omista :ashamed:
 
[QUOTE="mies";28525230]te kun käytätte, oletteko kaatuneet tai tunnette joku kun kypärä on suojannut?[/QUOTE]

Löytyy tuttavapiiristä se jonka hengen kypärä pelasti ja toinen jolle se ilmaantui onnettomuuden ja aivotäräyksen jälkeen. Molemmat mielestään olivat hyviä pyöräilijöitä ja ajattelivat että riittää kun itse menee hyvin ja varovasti....Vaan kun se luulo ei riitä. Aika korkea oli se prosenttiluku jossa kypärän käyttö olis pelastanut/vähentäny vammoja noissa pyöräonnettomuuksissa.
 
"mies"
Löytyy tuttavapiiristä se jonka hengen kypärä pelasti ja toinen jolle se ilmaantui onnettomuuden ja aivotäräyksen jälkeen. Molemmat mielestään olivat hyviä pyöräilijöitä ja ajattelivat että riittää kun itse menee hyvin ja varovasti....Vaan kun se luulo ei riitä. Aika korkea oli se prosenttiluku jossa kypärän käyttö olis pelastanut/vähentäny vammoja noissa pyöräonnettomuuksissa.
ok, mitä sille sattui kun kypärä pelasti hengen?
 
"vieras"
Käytän, valitettavasti. Se tuntuu epämukavalta, litistää otsahiukset kamalan näköisiksi ja on iso kapine kuljettaa mukana kohteessa, mutta silti. Ensinnäkin esimerkin vuoksi, toisekseen jos voin vähentää riskiä että lapseni äiti muuttuu vihannekseksi (ja ei, en käytä kotona kypärää) ja kolmanneksi eikö tuo lie jo lain vaatimaa tätä nykyään.
 

Yhteistyössä