kadun varmasti vanhana kun olen vain kotiäiti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun mielestä kotiäitinä olemises ei oo mitään katumista.se on maailman arvokkain ammatti.tosin eläke voi olla pieni,mutta nykyään helpottaa vähä se,että eläkettä kertyy sentää äitiysloman ja hoitovapaan ajalta,ennen ei saanu.

Kannattaisko lähteä opiskelemaan ja hakeutua töihin? Syyttelet katkerana muuten lapsiasi lopun elämän, elät niiden kautta ja tuhoat teidän suhteet, olen nähnyt tän liian läheltä..

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
mun mielestä kotiäitinä olemises ei oo mitään katumista.se on maailman arvokkain ammatti.tosin eläke voi olla pieni,mutta nykyään helpottaa vähä se,että eläkettä kertyy sentää äitiysloman ja hoitovapaan ajalta,ennen ei saanu.

Se mikään ammatti ole :laugh:
Minäkin joskus ajattelin, kuinka hienoa on olla kotiäiti. Joo, on se sen ajan kun lapset alle 3v jne, mutta nyt huomaan, että se vasta vaativaa ja hienoa onkin kun pystyy yhdistämään perheen+opiskelun+työn ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
Kun töitä en saa enkä ammattia niin varmasti vanhainkodilla kadun kun mulla ei ole uraa ollut.

No, sun pitää tehdä elämällesi jotakin muutoksia :) Ei se muutu, kuin omasta tahdosta! Tsemppiä vaan.

Olet muuten jo pitkään kirjoitellut samasta aiheesta, joten mikset tee mitään asialle?

Jaa koskas tälläinen muutos on tullut? Ja kotiäitiya ei ole ammatti vaikka arvokasta työtä onkin.

Ap voit kouluttautua vielä vaikka missä ja kuinka! Paremmat ajat työelämässä koittaa vielä ja löytää töitä.

mä tiedän paljon enemmän ihmisiä,jotka on katkerasti katunu sitä,että menivät töihin heti äitiysloman jälkeen ja menettivät ison osan lastensa parhaista vuosista.

itse olin onnellinen kun pääsin töihin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedän muttei mahdollisuutta muuhun kuin kotiäitiyteen.

Kyllä on :) Tee vaikka suunnitelma seuraavalle 5 - 10 vuodelle, johon sisällytät arvokkaan kotiäidin työn ja sitten kun lapset ovat vanhempia niin opiskelua ja työelämään siirtymisen (vaikka osa-aikaisena). Muista, että hyvin suurella todennäköisyydellä naiset elävät nykyään vähintään 80 -vuotiaaksi, eli mikäli olet vielä alle 50 -kymppinen, niin suinulla on vielä rutkasti aikaa toteuttaa itseäsi ja tehdä vaikka mitä. :)

Miksi katuisit sitä, että olet viettänyt aikaa lastesi kanssa?
Sehän on parasta, mitä voit tehdä.

Etkä sä nyt voi sanoa, ette saa töitä eikä mitään uraa tule olemaan siihen vanhainkotiin päätymiseen mennessä. Paitsi jos aiot olla kotiäitinä siihen asti.

KERTOKAA mitä ajattelitte tehdä, jos miehenne kuolee, pettää ja jättää?? Millä helevetin ilveellä elätätte lapsenne? Eikö kukaan uhrautuva kotiäiti ajattele yhtään pidemmälle elämää??? Lapset tehdään mun mielestä vasta sitten, kun pystyy elättämään ja hoitamaan heidät tapahtu mitä tapahtu!

Ehkä lapsesi ajattelevat sitten, kun olet vanhus, että koska heidän "takiaan" olet pienellä eläkkeellä, heidän pitää huolehtia sinusta? Että heidän täytyy majoittaa sut, maksaa sun laskujasi, huolehtia? Jos ne tuntee olevansa kiitollisuudenvelassa -onkohan se kuinka stressaavaa?

Mitä hienoo on olla kotiäiti siinä vaiheessa kun lapset jo isoja?? Sillon nimike varmaan on työtön... Mikset muka vois esim lasten lähdettyä köuluun kouluttautua itsekkin? Mulle ainakin työ tuo todella paljon sisältöä elämään, haasteita, mielekkyyttä että teen jotain tän yhteiskunnan eteen, iloa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja yhden äiti:
KERTOKAA mitä ajattelitte tehdä, jos miehenne kuolee, pettää ja jättää?? Millä helevetin ilveellä elätätte lapsenne? Eikö kukaan uhrautuva kotiäiti ajattele yhtään pidemmälle elämää??? Lapset tehdään mun mielestä vasta sitten, kun pystyy elättämään ja hoitamaan heidät tapahtu mitä tapahtu!

Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta kommentin kärkkäys ihmetyttää. Jos mies kuolee, niin aviossa ollut saa lesken eläkettä. Jos mies jättää jää hänelle edelleen lapsen altusvelvollisuus. Toki elintaso voi laskea, mutta sitä voi sitten korjata opiskelulla ja töihin menolla.

Alkuperäinen kirjoittaja cupcake:
Mä luulen että mä kadun sitä, etten ole kotiäiti. Ja se vie aikas paljon jo nyt pohjaa tältä työmotivaatiolta...

sama täällä. Ei ole kiva kun lapset soittelee töihin että millon tulet äiti kotiin, ja vastaat sitten että sitten kun te olette jo nukkumassa....

Mä en kadu kotiäitiyttä, jota takana yhdessä vaiheessa putkeen jopa 13 vuotta.Välillä olen tehnyt pätkätöitäkin ja ennen lapsia olen ollut työelämässä.Ammatteja on 3 ja vaikka ikää jo 41v,niin vieläkin on mahdollisuus hommata uus ammatti, jos vain terveyttä riittää =)

Alkuperäinen kirjoittaja joku:

Jaa koskas tälläinen muutos on tullut? Ja kotiäitiya ei ole ammatti vaikka arvokasta työtä onkin.

Ap voit kouluttautua vielä vaikka missä ja kuinka! Paremmat ajat työelämässä koittaa vielä ja löytää töitä.

eihän sitä yhteiskunta ammatiksi tunnusta mutta mun mielestä se on arvokkainta työtä mitä nainen voi tehdä - kasvattaaa itse lapsensa.makuja on tietysti monia eikä täälläkää kaikki arvosta kotiäitinä oloa pätkääkään kun pitää vaan saada rahaa ja mainetta.niitä ei kotiäitinä saa.

Yhteistyössä