Kadonnut maxikirje :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JohRe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JohRe

Jäsen
11.12.2008
139
0
16
Siis voiko posti OIKEASTI hävittää kirjeen?
Jos se kirje sattuis hajoamaan lajittelussa niin mitä sille tehdään? (kuoressa ON mun tiedot)

Voiko joku pölliä postilaatikosta tuollaisen kirjeen?

Mitä helv.... mä teen :o Otanko tästä nyt negan vaan siksi, että kirje on hävinnyt sen jälkeen kun sen olen postiin vienyt?

Voi kadottaa, ja voihan sen joku pölliäkin jos ei vastaanottajalla ole lukittavaa postilaatikkoa.
Lähettäjän kuuluu tehdä postille katoamisilmoitus kirjeestä.

Alkuperäinen kirjoittaja `vieras:
Millon lähetetty? Onko vastaanottaja saanut hakulapun postiin, jos ei olekaan laatikkoon mahtunut

Lähetetty joku viikko-puoltoista sitten...
Eikä vastaanottaja ole ainakaan kertonut saaneensa mitään lappua - asuvat ilmeisesti okt:ssa, joten luulis sen mahtuvan...

Valitettavasti postin työntekijät pöllivät luultua useammin lähetyksiä :( Mies oli postissa töissä, ja sanoi nähneensä useammankin laittavan kirjeitä povariin! :o Todella hämmästyttävää ja törkeää! Postimaksut on sen verran kalliita, että sillä rahalla pitäs jo saada luotettava kuljetus!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valitettavasti postin työntekijät pöllivät luultua useammin lähetyksiä :( Mies oli postissa töissä, ja sanoi nähneensä useammankin laittavan kirjeitä povariin! :o Todella hämmästyttävää ja törkeää! Postimaksut on sen verran kalliita, että sillä rahalla pitäs jo saada luotettava kuljetus!!

Tämä on vaiettu asia, mutta valitettava totuus:(

No joku vuosi sittenhän joku ex-jakaja oli joutunut käräjillekin asiasta, oli pöllinyt suurella summalla lähetyksiä. Siksi en koskaan laita rahaa kirjeitse.

Alkuperäinen kirjoittaja :
meillä ei meinannut tulla tilattu lehti kotiin.vasta kun lehti oli pakattu ruskeaan kuoreen niin sillon saatiin tilattu lehti kotiin.kiitos vaan posti.

Ei hemmetti pitäisköhän mennä postiin töihin niin saisi monta lehteä ilmaiseksi:(

Ehkä ymmärtääkin ja perutte kaupan sinun tappioksesi? Jos siis sinun lähettämäsi tuote.

No onhan se mun lähettämä joo. Eikä kyseessä ole kuin 15 euron arvoinen lähetys (tuote+pk:t), mutta hitto mä en halua tästä mitään negaa sen takia, että kirje ei mene perille.
Mähän en voi enempää tehdä kuin pakata asiallisesti ja laittaa sen postiin. Sen jälkeen mä en enää voi olla vastuussa siitä kirjeestä.

MUOKS. 1 jäi pois
:whistle:

No joku vuosi sittenhän joku ex-jakaja oli joutunut käräjillekin asiasta, oli pöllinyt suurella summalla lähetyksiä. Siksi en koskaan laita rahaa kirjeitse.

Rahan laittaminen kirjeitse on myös KIELLETTYÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja JohRe:
Ehkä ymmärtääkin ja perutte kaupan sinun tappioksesi? Jos siis sinun lähettämäsi tuote.

No onhan se mun lähettämä joo. Eikä kyseessä ole kuin 5 euron arvoinen lähetys (tuote+pk:t), mutta hitto mä en halua tästä mitään negaa sen takia, että kirje ei mene perille.
Mähän en voi enempää tehdä kuin pakata asiallisesti ja laittaa sen postiin. Sen jälkeen mä en enää voi olla vastuussa siitä kirjeestä.

Eiks maksikirje maksa enemmän??? 4.25 kai vähimmillään? Olihan oikeet postikulut?

Alkuperäinen kirjoittaja :
meillä ei meinannut tulla tilattu lehti kotiin.vasta kun lehti oli pakattu ruskeaan kuoreen niin sillon saatiin tilattu lehti kotiin.kiitos vaan posti.

En syyttäisi pelkästään postia.. Sillä esim. mun kamulla aikoinaan oli semmone naapuri, joka kähvels niiden tilatun lehden ja luki sen.. Tosin palautti sitten, mut saivat sen siis siten aina myöhässä. Mut tällasiaki naapureita on..

Saako olla utelias, mitä myit, että kannatti lähettää maksikirjeenä viidellä eurolla?
Halvin maksikirjeen maksu on 4,25?, joten postikulut on hurjan paljon arvokkaammat, kuin tuote.

Lähettäjä tekee katoamisilmoituksen postiin ja ne siellä selvittää mitä on tapahtunut (voi vaan viedä aikaa). Kirjeet voi hävitä jäljettömiin koska niitä ei rekisteröidä kuten paketit - paketeista jää aina joku jälki missä on liikkuneet ja helpompi jäljittää.

Ethän sinä ole vastuussa postin sekoilusta... Jos tulee nega, niin selität siihen alle oman kantasi, että et voi mitään jos posti katoaa matkalle. Onko sulla jotain tositetta lähetyksestä?

Saako olla utelias, mitä myit, että kannatti lähettää maksikirjeenä viidellä eurolla?
Halvin maksikirjeen maksu on 4,25?, joten postikulut on hurjan paljon arvokkaammat, kuin tuote.

Ykkönen jäi pois :headwall: Piti siis olla 15 euroa :kieh:

Onko sinulla kokemuksia kadonneista maksikirjeistä? Olen tutkimassa Itellan toimintaa ja kadotetun postin korvausasioita. Kerro tarinasi hukkuneesta postista osoitteessa kuningaskuluttaja@yle.fi . Kiitos!

Yhteistyössä