Teinkö nyt sitten ihan väärin,mutta en tiesä enää mitä teen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja posti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No on kyllä ihme juttu. Luulis nyt et kummitäti tietäis missä paikkakunnalla kummilapsi asuu :D eli vois olettaa kuitenkin, että paikkakunta olis oikein.

Onko ap teidän paikkakunnalla sen nimistä henkilöä, kenen nimellä kirjeet tulee? Löytyiskö vaikka facesta, ja kysyisit viestillä sitä kautta? tietenkään rahoista ei kannata mainita heti, ettei mene vaan jollekin ahneelle väärälle henkilölle. :D

No on kyllä ihme juttu. Luulis nyt et kummitäti tietäis missä paikkakunnalla kummilapsi asuu :D eli vois olettaa kuitenkin, että paikkakunta olis oikein.

Tää on niin ihmeellinen juttu,että alkanu häiritsemään ja vaivaamaan tosissaan.
Kyllähän sitä luulisi,että kummitäti tietää,mut jos ovat muuttanee pois paikkkunnalta ja yhtyttä ei ole pidetty mitenkään muuten kuin vain kirjeitse kummitätin puolelta niin silloinhan ne menee väärin.
Mutta kun en löydä mistään tämän nimistä katua. Olemme väännelleen kadunnimeä moneen suuntaan ja tieksi ja pouluksi ja kujaksi,mut ei.

En tiedä pitääkö mun luovutta vaan, en haluaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja kyyllä;28467364:
Kouvolassa on voinut olla jossain toisaalla samanniminen katu. Noita kun suurkouvolan myötä muutettiin. Sitä kautta voisi yrittää selvittää, että kyselee onko joku katu aikaisemmin ollut samanniminen jossain toisessa kaupunginosassa ja nyt sen nimi onkin sitten muuttunut.

Mut voiko ne tehdä tolleen, että saman paikkakunnan sisällä vaihtavat kadun eri paikkaan? Luulis ettei voi

Tää on niin ihmeellinen juttu,että alkanu häiritsemään ja vaivaamaan tosissaan.
Kyllähän sitä luulisi,että kummitäti tietää,mut jos ovat muuttanee pois paikkkunnalta ja yhtyttä ei ole pidetty mitenkään muuten kuin vain kirjeitse kummitätin puolelta niin silloinhan ne menee väärin.
Mutta kun en löydä mistään tämän nimistä katua. Olemme väännelleen kadunnimeä moneen suuntaan ja tieksi ja pouluksi ja kujaksi,mut ei.

En tiedä pitääkö mun luovutta vaan, en haluaisi.

Mitäpä jos lähtisit kuitenkin nimen perusteella selvittämään? Kouvolasta kaikki samannimiset henkilöt ja soitat vaikka jokaisen läpi?

[QUOTE="vieras";28467387]Onko ap teidän paikkakunnalla sen nimistä henkilöä, kenen nimellä kirjeet tulee? Löytyiskö vaikka facesta, ja kysyisit viestillä sitä kautta? tietenkään rahoista ei kannata mainita heti, ettei mene vaan jollekin ahneelle väärälle henkilölle. :D[/QUOTE]

Täällä on pari sen nimistä ja mieleen on tullut myös tuo facebookista kysyminen,mutta en tiedä miten sen kysyisin.
Mitä mä kysyn?

Laita heille vaikka tekstiviesti, että oletko sen ja sen niminen ja oletko juuri lopettanut jonkun koulun :D en mä tiedä :D mut etpä kauheesti muutakaan tiedä henkilöstä, joten tuo on ainoa johtolanka

Alkuperäinen kirjoittaja kyyllä;28467364:
Kouvolassa on voinut olla jossain toisaalla samanniminen katu. Noita kun suurkouvolan myötä muutettiin. Sitä kautta voisi yrittää selvittää, että kyselee onko joku katu aikaisemmin ollut samanniminen jossain toisessa kaupunginosassa ja nyt sen nimi onkin sitten muuttunut.

Tutkimaan siis vanhoja karttoja :)

tai koita laittaa googleen teidän osoite ja vuosiluku ennen uudistusta, josko sillä löytyisi joku asunnonmyynti-ilmoitus, jotta näet että onko ko osoite ollut joskus jossain muualla

Laita heille vaikka tekstiviesti, että oletko sen ja sen niminen ja oletko juuri lopettanut jonkun koulun :D en mä tiedä :D mut etpä kauheesti muutakaan tiedä henkilöstä, joten tuo on ainoa johtolanka

sain kirjeestä sen käsityksen,että on vain siis ns todistuspalkkaa. Kirje on tullut joka vuosi samaan aikaan. Eli ei ilmeisesti ole lopettanut kuin peruskoulun jonkun luokan. Kirje tulee aina hieman etuajassa postileimojen mukaan.

Jotain tämmöistä. Ja voithan vaikka siitä yhdestä kirjeestä mainita jotain näin alkuun. Rahoista en heti sanoisi mitään, ennenkuin selvittäisin voisiko olla oikea henkilö kyseessä. :)

Ja sellainen tuli kanssa mieleen, että lukisiko niissä muissa kirjeissä mahdollisesti kummitätin nimi... mutta se taas vaatisi jokaisen kirjeen avaamista, mikä ei ole ihan oikein. Ja ei niissä varmaan kuitenkaan etunimeä kummempaa edes lukisi...

[QUOTE="vieras";28467478]
Ja sellainen tuli kanssa mieleen, että lukisiko niissä muissa kirjeissä mahdollisesti kummitätin nimi... mutta se taas vaatisi jokaisen kirjeen avaamista, mikä ei ole ihan oikein. Ja ei niissä varmaan kuitenkaan etunimeä kummempaa edes lukisi...[/QUOTE]

Mutta eikö ap ole vienyt ne postiin? Joutuisi odotella seuraavia.

En millään tahtoisi avata mahdollisesti kaikkia kirjeitä ja puhelintietoja ei löydy

Laitoin nyt viestiä tekniselle puollelle kadun nimistä. Toivottavastit ämä tuottaisi tulosta. Jee, jotain hyötyä oli tästä aloituksesta ainakin.

Sitä kun itse luulee tehneensä kaikkea mahdollsita mut sit huomaa,et ei olekkaan.

sain kirjeestä sen käsityksen,että on vain siis ns todistuspalkkaa. Kirje on tullut joka vuosi samaan aikaan. Eli ei ilmeisesti ole lopettanut kuin peruskoulun jonkun luokan. Kirje tulee aina hieman etuajassa postileimojen mukaan.

Onko facessa kuvia nähtävillä näistä sen kirjeen oikean saajan nimisistä, ketkä asuvat siellä sinun paikkakunnalla? Voisitko niiden kuvien perusteella päätellä, voisiko olla edes oikean ikäinen henkilö kyseessä. Jos kirje vaikuttaa siltä, että peruskoulun todistuksesta palkkiorahaa on kummitäti lähettänyt, niin ei ainakaan aikuisesta ole silloin kyse. :)

[QUOTE="mie";28467566]Asutteko te itse "alkuperäisessä" Kouvolassa vai jossain noissa, jotka yhdistettiin Kouvolaan joitain vuosia sitten?[/QUOTE]

Tää kuntaliitoshommeli saattaa olla kyllä avain tähän hommaan, jos vielä 4v sitten oli kuntaliitos tehty, oliko näin?

Googlaapa "muuttuneet kadunnimet Kouvola" (ilman siis noita hipsuja) ja tulee heti taulukoita yms. josta selviää muuttuneet nimet. Onko teidän joku noista? Tai samantapainen?

Minä kyllä suosittelisin tuota facebookkia. Sieltä vaan etsit ne saman nimiset henkilöt ja varsinkin on joku nuorien näkönen tyyppi niin sille viestiä.

Vaikuttaa tuo kummitäti vähän siltä ettei pahemmin ole muuta yhteyttä pitänyt kummilapseensa kuin noilla kirjeillä. Tai siis, luulisi että olisi selvinnyt jo jos kummilapsi ei ole pitkään aikaans saanut kirjeitään..

Yhteistyössä