Kaameinta,mitä anoppi/appi on sinulle sanonut?

• Viestiketjun aloittaja "abcd"
  • Ensimmäinen viesti
"mama"
Ex-anoppi oli ihana. Pahin mitä on ikinä sanonut oli varmaan "sä ansaitset tyttö kulta niin paljon parempaa". Tiesi millainen kusipää poikansa on. Ja tuokin tuntui pahalta vaan siksi että tiesin sen olevan totta.

miniäää
Soitti mulle. Ihmettelin jo vastatessa, koska ei juuri koskaan soita mulle, mutta pojallensa joka ikinen päivä. Oltiin oltu edellisenä viikolla yötä anoppilassa taaperon ja 3 viikkoisen vauvan kanssa (tarkoitan että hulinaa, äsymystä, ja mä toipumassa synnytyksestä vielä).

"Kuule , kyllä siitä "Jussista" näkee ettei se ole onnellinen. Eilakin näki ettet sinä sitä onnelliseksi tee. Miten se Jussi saa nukuttua kun vauva huutaa? Ja kamalat silmäpussit saulla ja eikö pitäisi olla jo entisissä mitoissa, Eilakin sanoi että näytät kun olisit vasta synnyttämään menossa. Ja mitä sekin oli että Jussin piti mennä vaippaa vaihtamaan kesken kahvin? Etkö sinä äitinä sellaiset hoida? Ei minulle tullu kuule kuuloonkaan Reinolta apua pyytää lapsen hoitoon. Itse olen lapseni hoitanut. Ja ellet ala itseesi panostaa niin ei Jussi sua kauaa kattele. Että ihan hyvällä mää tarkotan, mutta ellei sillä jo toista naista ole niin pian varmasti on. Eihän kukaan tollasta lapsen piikana olemista kestä. Blaa blaa blaa."

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja miniäää;24726284:
Soitti mulle. Ihmettelin jo vastatessa, koska ei juuri koskaan soita mulle, mutta pojallensa joka ikinen päivä. Oltiin oltu edellisenä viikolla yötä anoppilassa taaperon ja 3 viikkoisen vauvan kanssa (tarkoitan että hulinaa, äsymystä, ja mä toipumassa synnytyksestä vielä).

"Kuule , kyllä siitä "Jussista" näkee ettei se ole onnellinen. Eilakin näki ettet sinä sitä onnelliseksi tee. Miten se Jussi saa nukuttua kun vauva huutaa? Ja kamalat silmäpussit saulla ja eikö pitäisi olla jo entisissä mitoissa, Eilakin sanoi että näytät kun olisit vasta synnyttämään menossa. Ja mitä sekin oli että Jussin piti mennä vaippaa vaihtamaan kesken kahvin? Etkö sinä äitinä sellaiset hoida? Ei minulle tullu kuule kuuloonkaan Reinolta apua pyytää lapsen hoitoon. Itse olen lapseni hoitanut. Ja ellet ala itseesi panostaa niin ei Jussi sua kauaa kattele. Että ihan hyvällä mää tarkotan, mutta ellei sillä jo toista naista ole niin pian varmasti on. Eihän kukaan tollasta lapsen piikana olemista kestä. Blaa blaa blaa."
Kiitos viestistäsi. Vaikka anoppini ei mikään ihanneanoppi olekaan, niin viestisi sai minut näkemään ja arvostamaan anopin hyviä puolia :)

Mun anoppi on todella ihana, ei koskaan ole pahasti sanonut ! Aina tulee terkut kun pojan kanssa puhelimessa puhuu ja mun kuulumiset siinä samalla kyselee ! Mun vanhemmat taas eivät sit ookkaan yhtä ihania ollu miestäni kohtaan, välillä hävettää, mutta minkäs minä vanhemmilleni voin !

miniäää
[QUOTE="vieras";24726387]Kiitos viestistäsi. Vaikka anoppini ei mikään ihanneanoppi olekaan, niin viestisi sai minut näkemään ja arvostamaan anopin hyviä puolia :)[/QUOTE]

Joo. Kannattaa arvostaa jos anoppi edes yrittää olla ystävällinen. Tuollainen tahallinen ilkeys on niin rumaa. Mä kerta toisensa jälkeen yritän tulla toimeen ja aina uudestaan yritän. Olen kuitenkin yli 30v, ja ymmärrän ettei kyse ole musta vaan eläkeikäisen mummon omasta katkeruudesta ja epätyytyväisyydesta elämään. Ellei lapsia olisi, en olisi missään tekemisissä naiseen. Ennen lapsia miehellä olikin välit poikki vuosien ajan äitiinsä. Mutta mummo on lapsille rakas ja mummo yrittää parhaansa lasten kanssa. Mä koen, että voin olla epäitsekäs tässä asiassa ja kestän lasten takia.

Kestän tilanteen koska asutaan eri kaupungeissa eikä nähdä usein. Onneksi mieheni on mun puolella, ja tajuaa äitinsä olevan - öh- idiootti.

Pari esimerkkiä vielä...

Joka ikinen kerta kun nähdään, esim ravintolassa, muistaa ihmetellä kovaan ääneen, miten näin pienillä rinnoilla pystyy lasta ruokkimaan. Että mahtuuko noihin todella maitoa. Ekan lapsen kanssa loukkaannuin, nyt vastaan vain, että luulisi sinun jo ymmärtävän, kun olet sitä niin monesti miettinyt, että oikein hyvin imetys sujuu.

Toi tuliaisina uusavuttoman keittokirjan "Jos edes selvillä ohjeilla saisit jotain ruokaa tehtyä. Kyllä tuo Jussi on nykyään niin laiha kunnei kunnon ruokaa saa. Kyllä se Tiina vaan oli mainio kokki ja meidän Jussi silloin kunnon lihassa."

"Kaiku"
Tulivat laitokselle katsomaan esikoista synnytystä seuraavana päivänä ja appi tokaisi "Jäikö sieltä vatsasta vielä toinen tulematta koska näytät edelleen siltä että olisi lapsi mahassa?"
Tuolloin tuli itku mutta jälkeenpäin olen kuullut niin paljon töksäytyksiä ja olen ymmärtänyt että ei oikeasti tarkoita pahaa, on vain totaalisen tilannetajuton mies ja möläyttelee mitä sattuu ja milloin sattuu.
Osaa olla myös mukava ja yritän antaa kaikkien juttujen valua toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaikka alkuvuosina loukkaannuin jostain melkein joka tapaamiskerralla. Anoppi on ihan ok, ollaan sellaisella kohteliaalla "Onpas mukava sää tänään" -keskustelutasolla edelleen vaikka miehen kanssa ollaan pidetty yhtä 10 vuotta.

"vieras"
Arvostelee lastani. Okei, lapseni ei ole täydellinen ja joissakin asioissa voitaisiin tehdä paremminkin, mutta joka tapauksessa lapsi on kokonaisuutena mahtava tyyppi (ainakin mvatuidenkuin anopin mielestä).

Mä en jaksa välittää kasvatustapojeni arvostelemisesta, mutta mun lapseni arvostelusta en. Ei se puhu sillä tavalla aikuisistakaan.

mä vaan...
näitä olis paljon mut yks on jääny mieleen kun
kirjoitin anoppille viestin et on se harmi ettei tuleva
anoppi ja miniä oo hyvis väleis..
niin vastas siihen et toivottavasti X (sen poika,mun mies)
ei siihen paskaan astu.
tarkoitti ihan selkeesti et mä ja mun suku on paskoja ja ettei hänen poikansa menisi mun kans naimisiin.
ny ollaan oltu yli 4v naimisis,4 lasta on siunaantunu ja sama meno jatkuu.heti on valmis mua moittimaan.
kirkkoon saapui varmaan katsomaan et sanooko mies varmasti tahdon mut hääjuhliin ei tullu.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja miniäää;24726481:
Joo. Kannattaa arvostaa jos anoppi edes yrittää olla ystävällinen. Tuollainen tahallinen ilkeys on niin rumaa.
Hyvin sanottu. Tosiaankin tekstisi lukemisen jälkeen tajusin, että anoppini on ystävällinen eikä arvostele minua päin naamaa. Siitä voi todellakin olla kiitollinen, vaikka tiedän, että selän takana puheet ovat todennäköisesti ihan muuta. Mutta selän takana moittiminen on monelle vain ajanvietettä, jolla ei oikeastaan edes tarkoiteta mitään - ei ainakaan mitään mikä pitäisi ottaa vakavasti. Kukapa sitä niin täydellinen olisi, ettei jotain moitittavaa löytyisi.

"vieras"
sano pojalleen kun sai kuulla että ollaan menty kihloihin ja vauva on tulossa että -oisit sä voinu sitä oikeatakin odottaa.Ikinä ei läheiset välit ollut häneen.Nyt onneks ex-anoppi

yh
ex anoppi sanoi toisen lapsen synnyttyä "miks sun piti vielä toinen tehdä". eikä ole koskaan oikein hyväksynyt tätä toista lastenlasta vaan ensimmäistä paapoo ja toisen jättää huomiotta . Pistää niin vihaks..

Muaha
[QUOTE="vieras";24734973]sano pojalleen kun sai kuulla että ollaan menty kihloihin ja vauva on tulossa että -oisit sä voinu sitä oikeatakin odottaa.Ikinä ei läheiset välit ollut häneen.Nyt onneks ex-anoppi[/QUOTE]

No, ihan hyvä neuvo anopilla siis oli. :D

• Tykkää
Reactions: TrueBlood ja Sella.
"Kikka"
Anopilla oli takavuosina hirveän vaikea hyväksyä, että poikansa asui kanssani eikä mamman luona. Mieheni jäi kerran yllättäen työttömäksi ja anoppi kiljuen vaati poikaansa muuttamaan välittömästi takaisin kotiin. Sen lisäksi eukko oli saanut päähänsä, että olemme eron partaalla jostain syystä. Anoppi sitten kerran selitti miehelleni käyneensä ennustajalla, joka kertoi, että poika eroaa minusta, muuttaa kotiinsa ja myöhemmin lähtee Helsinkiin ja perustaa siellä perheen.

"Kikka"
[QUOTE="Kikka";24782695] Anoppi sitten kerran selitti miehelleni käyneensä ennustajalla, joka kertoi, että poika eroaa minusta, muuttaa kotiinsa ja myöhemmin lähtee Helsinkiin ja perustaa siellä perheen.[/QUOTE]

Naimissa olemme olleet yli 12 vuotta, joten pieleen meni se ennustus.

Anoppi on myös kieltäytynyt tapaamasta vanhempiani. Anoppi ja äiti soittelivat joskus, mutta he eivät ole koskaan tavanneet. Äiti katkaisi kaiken yhteydenpidon sen jälkeen, kun anoppi kuulemma tokaisi puhelimessa jotain asiaan liittyvää, mutta en tiedä tarkemmin mitä. Osaan kyllä kuvitella. Meillä n anopin kanssa ihan kohteliaat, mutta hyvin etäiset ja jäykät välit.

näitä riittää
ex-anoppini myös kutsunut mieheni exän nimellä, haukkunut minua ja perhettäni (vaikka perheestäni ei tiedä mitään muuta kuin että vanhempani ovat kouluttautuneita, anoppi itse teki pimeitä hommia ja kusetti sossua).
Suuttui lopullisesti kun käräytin mieheni rattijuopumuksesta. Syyttänyt minua kaikesta vaikka itse elin parisuhdehelvetissä jossa mies hakkasi, kuristi, vei rahat ym. Esim. kun hän tuli palauttamaan asuntoni avainta kun en halunnut miestä nähdä, tulin silmä mustana ja naama turvoksissa ottamaan avaimia vastaan, ainoat sanat anopilta olivat "no eihän tuo nyt niin paha ole..". Että sellainen anoppi, toivottavasti en törmää enää ikinä hänen kanssaan.

....
Alkuperäinen kirjoittaja miniäää;24726481:
Joo. Kannattaa arvostaa jos anoppi edes yrittää olla ystävällinen. Tuollainen tahallinen ilkeys on niin rumaa. Mä kerta toisensa jälkeen yritän tulla toimeen ja aina uudestaan yritän. Olen kuitenkin yli 30v, ja ymmärrän ettei kyse ole musta vaan eläkeikäisen mummon omasta katkeruudesta ja epätyytyväisyydesta elämään. Ellei lapsia olisi, en olisi missään tekemisissä naiseen. Ennen lapsia miehellä olikin välit poikki vuosien ajan äitiinsä. Mutta mummo on lapsille rakas ja mummo yrittää parhaansa lasten kanssa. Mä koen, että voin olla epäitsekäs tässä asiassa ja kestän lasten takia.

Kestän tilanteen koska asutaan eri kaupungeissa eikä nähdä usein. Onneksi mieheni on mun puolella, ja tajuaa äitinsä olevan - öh- idiootti.

Pari esimerkkiä vielä...

Joka ikinen kerta kun nähdään, esim ravintolassa, muistaa ihmetellä kovaan ääneen, miten näin pienillä rinnoilla pystyy lasta ruokkimaan. Että mahtuuko noihin todella maitoa. Ekan lapsen kanssa loukkaannuin, nyt vastaan vain, että luulisi sinun jo ymmärtävän, kun olet sitä niin monesti miettinyt, että oikein hyvin imetys sujuu.

Toi tuliaisina uusavuttoman keittokirjan "Jos edes selvillä ohjeilla saisit jotain ruokaa tehtyä. Kyllä tuo Jussi on nykyään niin laiha kunnei kunnon ruokaa saa. Kyllä se Tiina vaan oli mainio kokki ja meidän Jussi silloin kunnon lihassa."

Kyllä jotkut ihmiset sitten on ilkeitä!!!! Tuli oikein yökötys kun luin eihän kukaan voi olla oikeesti noin idiootti ??

kblk
Alkuperäinen kirjoittaja miniäää;24726284:

Minun anoppi on samanlainen ja valittaa kun on likaista, vauva huonosti hoidettu ja poikansa niin väsynyt kun joutuu vauvaa niin paljon hoitamaan.

poikansa kyllä juuri ei vauvaa hoida vaan itse hoidan kaiken ja silti se akka viittii valittaa. inhoan sitä niinkuin poikaansakin. valitettavasti.

"mä vain"
Minun anoppi on samanlainen ja valittaa kun on likaista, vauva huonosti hoidettu ja poikansa niin väsynyt kun joutuu vauvaa niin paljon hoitamaan.

poikansa kyllä juuri ei vauvaa hoida vaan itse hoidan kaiken ja silti se akka viittii valittaa. inhoan sitä niinkuin poikaansakin. valitettavasti.
Mä ottasin eron ja vaatisin lapsen huoltajuuden enkä koskaan antaisi isän ja "mummon" nähdä lasta. Kyllä he siitä valpastuisivat, heh!

Yhteistyössä