Kaameinta,mitä anoppi/appi on sinulle sanonut?

• Viestiketjun aloittaja "abcd"
  • Ensimmäinen viesti
"leena"
ja sitten naimisiinmenon jälkeen appiukko totesi: ei olis uskonut meidän Pekan ottavan akan ensimmäisenä, mutta hyvä ettei kato ulkonäköön. (miehellä lukematon määrä veljiä)

Näitä löytyy joka lähtöön, näit kommentteja.

"kojootti"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24715329:
Kerran vaimo sai keskenmenon ja anoppi lohdutti tytärtään puhelimessa:
"Me tässä Irman (anopin naapuri) ja muiden kanssa porukalla tuumattiin että se varmaan vaan tukehtu sinne kohtuun".
Ei juma mikä anoppi :eek: Otan osaa!

"paras"
"Kyllä sä voisit ihan hyvin pyytää sosiaalitoimistosta apua, varmaan saisitkin tosi helposti." Oli aamupäivän tiskit altaassa kun anoppi pärähti yllätysvierailulle. Auttaa omia tyttäriään joka asiassa, meidän lapsia ei ole koskaan hoitanut. Tietää että olen ollut ns. lastensuojelutapaus lapsena ja ollut huostaanotettuna, enkä osaa suhtautua kovin kevyesti tuollaisiin sossu-heittoihin. Kyllä kirpaisi syvältä. Ihan kuin me oltais joku ongelmaperhe kun on viiden hengen tiskit altaassa siihen saakka että lapset menee päikkäreille ja saan rauhassa tiskata.

"mee"
On haukkunut huoraksi, lehmäksi ja ties miksi. Kerran totesi, ettei nämä heidän heimonsa miesten ja valtaväestön naisten suhteet ikinä kestä 10 vuotta pidempää. No voi anoppia, kun ei minusta 10 vuodessa päässytkään :D

No onpa vain ihmeellisiä anoppeja ja appeja! :O

Mulla ei ole oikeasti mitään sanottavaa edesmenneestä anopista.
Ainut mikä oli huvittava anopinkin mielestä, kun se kutsui minua aluksi pitkään Niinaksi, onhan se tietty jonkinlainen muunnelma Jaanasta. :)

Äitini ei aina ole osannut olla ihan täysin helmi anoppina, mutta parhaansa sekin siitä huolimatta yrittää. :heart:

"kojootti"
Tämä ei nyt ole kyllä paha, ainoastaan huvittava. Esikoisen syntymän jälkeen appiukko intoutui muistelemaan mieheni syntymää. Miehelläni ei ole pää tasaisen pyöreä, vaan kallo on vähän "vino", kun taas meidän pojalla on ihan pyöreä pää. Appiukko sitten vaan sanoi, että se johtuu siitä, että mun mies on tullut niin paljon tiukemmasta paikasta xD Mä niin repesin nauramaan ja kysäisin että mistäs hän sen tietää.
Anoppi on joskus alkuaikoina syyllistänyt minua siitä, etten päivystänyt puhelimen vierellä kun mun mies(eli hänen poika) oli kännäämässä. Mies oli hukannut avaimensa ja vaatteetkin oli ihan riekaleina, ja mulla oli puhelin äänettömällä kun piti päästä seuraavana aamuna aamuvuoroon. Mä olin sitä mieltä, että se saarna kuului jollekin ihan toiselle.. Mies oppikoon ottamaan kohtuudella. Ja oppihan se, lopulta!

"annina"
Mun anoppi kertoi ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen että mieheni oli jo lapsena tokaissut äidillensä että hän aikoo tehdä vaimonsa kanssa bussilastillisen lapsia.
Ja järkyttävintä tuossa on se etten todellakaan tiennyt mieheni haaveilevan suurperheestä : D
Nyt kohta syntyy toinen lapsi ja viimeeksi eilen mies tokaisi että seuraavat on kaksoset. Neljälle hällä on jo nimet valmiina ja mitä ilmeisemmin tulemme käymäään vielä monet keskustelut lapsien lukumäärästä :)
Anopille terveisiä että olisi voinut valaista miehen lapsihaaveista hieman aiemmin ;)
Anoppini on ihanin anoppi mitä toivoa saattaa.

"herkkusuu"
Meillä vietettiin lapsen synttäreitä ja minulla oli toisessa kädessä iso lehtipino ja toisessa lautanen täynnä herkkuja, lehtipino alkoi luisumaan kädestä ja samalla kun yritin korjata tilannetta luisuivat herkut lautaselta lattialle miehen sukulaisten jalkoihin. Miehen sukulaiset nauroivat ihan kamalasti ja anoppi otti sitten minusta valokuvan, kun kerään herkkuja lattialta muiden jalkojen juuresta. Myöhemmin hän antoi kuvan minulle.

No on hirveitä anoppeja ja appeja :O
Ei miun anoppi tai appi ole sanonut mitään kamalaa miulle miusta tai meijän parisuhteesta.

Ex-anoppi oli kännipäissään onkinut mun isän, kummitädin yms numerot tiedustelusta ja soitellut niille että ennustaja oli hänelle sanonut että minä joudun mielisairaalaan sillon ei naurattanut mut nykyään jo :D
Enkä oo vielä joutunut...

No ei sanonut, mutta tehnyt tiettäväksi.....
Eli appi tässä päivänä eräänä lähti ovet paukkuen pois, kun multa pääs perheelle älähdys.
En huutanut, en räyhännyt, mutta kun mä spontaanisti kiroan kun tapahtui jotain yllättävää. Siis meillä oli nousemassa todellinen katastrofi pöydässä kun MIES söi lapsen eväät. Mä ihmettelin että mikäs pojan nyt tuli ja katsahdin vihittyä aviomiestäni joka tyynesti mussutti lapsen leipää, oli onneton kuvitellut että se on hälle tehty......
Minä herryn kiroamaan että et kai sä nyt ¤%/()=&/()=? lapsen leipää vain syö?!?! :O

Mä olen saanut moitteita kielenkäytöstäni, ovat muutenkin sitä mieltä että mulla on turhan kantava ääni ja että olen kauhea tiukkapipo ( ei saa pestä kaakaolla hampaita, ei saa syöttää herkkuja toisensa perään, ei sais jyrätä äidin käskyvallan ohi, ei saisi lahjoa, ei saisi lupailla multa kysymättä ties mitä tms). Nyt oli ilmeisesti liikaa hälle ja lähti ovet paukkuen.

Mies itsekin oli että mitäs se nyt........???

Multa on palanut järki tässä pariin otteeseen appivanhempien kanssa ja olen sanonut jonkun asian aika suoraan. Jääkausi on alkanut.

Mulle anoppi sano kun olin 14vee, että :"sulla on noin jumalattoman pienet tissitkin, eihän noilla voi koskaan edes imettää!" Ja mulla oli murrosikä aikalailla alkuvaiheessa sillon.
Muutekin kuullut että oon kaikin puolin huono vaimo hänen ainoalle pojalleen.

"mä"
käsittääkseni meillä on anopin kanssa hyvät välit, ei ole koskaan ollut ongelmia. muuta kuin se minun mielestä iso ongelma että on sanonut minua monta kertaa miehen exän nimellä. Minulla ei ole mitään varsinaisia todisteita, mutta välillä tuntuu että tais aikaisempi emäntä olla mieluisampi. mistäpä tuollaista saa tietää, jos ei suoraan sano. mies sanoi ettei nimen väärin käytöstä voi päätellä mitään....

"vieras"
"Miten sä oikeen jaksat olla ton kanssa?" Puhui siis omasta pojastaan, jota ilmeisesti häpeää. Olen hänelle tytär, jota hän ei koskaan saanut. Aika ahdistavaa joskus kuunnella tollasta, onneksi sitä on harvoin.

Mun anoppi ei sanonut mitään eikä edes tullut tervehtimään ensimmäisellä kerralla kun tavattiin. Oltiin tultu vielä pohjoisesta etelään viikonlopuksi ja hän sanoi mulle ehkä kaksi lausetta kokonaisen viikonlopun aikana! Myöhemmin sitten tajusin, että tämä johtuu hänen sairaudestaan, mutta silloin kyllä itkin sitä pitkään. Varsinkin kun olen ensimmäinen miniäntekele, nykyinen miniä.

"hmm"
[QUOTE="vieras";24715358]Olin raskaana, anoppi sanoi "no onnea nyt sitten"[/QUOTE]

Mikä tässä oli kamalaa? Vai olisko se tapa miten sanoi...?
Mulle ei oo anoppi sanonu ikinä mitään kamalaa. Eikä appi. Molemmat fiksuja ihmisiä ja tykkää musta kovasti :)

voi anoppi...
Odotettiin ekaa lasta, josta anoppi odotti poikaa kuin kuuta nousevaa ja kutsui ja masuvaiheessa aina Kasperiksi. No, "kasper" syntyi ihan tyttönä niin sai lahjaksi sinisiä leluja vaatteita ym. Alkoi pikkuhiljaa laantua "eihän se M (appi) ollutkaan niin pettynyt tytöstä" Oikeesti Appi on aina vain leperrellyt tytölle eli ei sitä haitaanu ollenkaan, itteensä sitä haittas. Toisesta ei kerrottu ollenkaan ennen kuin ite silmillänsä näki ja sit sanottiin ettei odoteta kumpaakaan, ettei tarvi puhua mitään poika/tyttöjuttuja! No, just ennen syntymää kun oli menny viikon yli piti sit sanoo "eihän se vielä voi syntyäkään kun ei sen piipeli ole vielä valmis"

Tyttäreni oli 2 vko ikäinen kun mentiin anopille jossa oli tytön ristiäiset..
Anoppi tuli luokseni antoi housut kokoa 32 sanoi että änkee änkee kyllä ne mahtuu.. käytin synnytyksen jälkeen 38 housui..

kun miehen sisko alkoi odottaa lasta, anoppi ol että hänen tyttö ei ole läheskä lihava kun minä olin ku tyttöä odotin..

:headwall:

Yhteistyössä