Kaameinta,mitä anoppi/appi on sinulle sanonut?

• Viestiketjun aloittaja "abcd"
  • Ensimmäinen viesti
"just"
Ehkä kun heitin että pitäskö toinen lapsi tekasta. Esikoinen 5v. niin tokas että "ei kai sentään".. (kauhua ilmeessään) Ennestään on jo meidän lapsen lisäksi 5 lasten lasta. Niin taitaa olla jo mummottelu kiintiä täys. Ei sen kyllä mun ongelma pitäs olla jos jotkut tekee lapsia 1-2v välein. Että sen takia mä en sais toista tehä kun mummo ei jaksa. Ei meidän mukula liikaa riesana oo muutenkaan siellä ollut. Hoidossakin viimeksi 5kk sit.

Ei toivottu miniä
20 vuotta yhdessä ja paranee kommentit vuosi vuodelta tässä muutamia... -odotin viimeisilläni toivottua neljättä vauvaa niin anoppi tokaisi että mitä niitä tekee tänne kuolemaan tekee sen 1 tai 2 -Kyllä se oli niin mukava se x entinen. -kaksosraskaudessa toinen tuli kesken,anoppi tiesi tämän tuumasi minulle että hän on aina toivonut ettei kenellekään tulisi kaksosia.Mistäs sinä voit tietää ettei siellä ole kolmea?Yhdellä tutulla kuollut kaksonen kasvoi toiseen kiinni.

"vierailija"
Olin vakavasti masentunut ja yritin itsemurhaa. Anoppi ja mies ehtivät kuitenkin paikalle ja siinä lääkehiiltä litkiessäni hän paasasi ensihoitajille, että mieheni on kuin omaishoitaja kun minä en pysty yksin mennä oikein mihinkään. Itkin ja mies itki, mutta anoppi oli vain vihaisen oloinen ja aliarvioi selvästi mun sairautta.

määä
Minulta oli juuri leikattu kohdunulkoinen raskaus (toivottu lapsi ja leikkaukseen mennessä olin jo hengenvaarassa), kerrottiin tapahtuneesta appivanhemmille. Anopin kommentti oli jotenkin voivoi ja rupesi samassa lauseessa puhumaan lapsenlapsestaan (kuinka ihana lapsi on). Tuskin tarkoitti pahaa, mutta en olisi juuri sillä hetkellä halunnut kuulla ylistystä muiden lapsista, ja olisihan meidän tilannetta voinut edes kunnolla pahoitella.

Yhteistyössä