Kaakonkulman Odottajat

Meillä pitäisi myös ostaa tuo dvd-soitin autoon. Saa nähdä miten sitten kun lapsoset on kahdelleen takapenkillä, matkustus sujuu. Nyt olen vielä itse ollut pitemmillä matkoilla pojan kanssa takana, mutta kun istuimen lisäksi tulee kaukalo, niin ahdasta tulee.
Minä syön kyllä enemmän salmiakkia kuin tuon 250g/vko. Verenpaineet on kyllä olleet matalalla, viimeksi olikin vain 101/71.

Helou

Ollaan palattu reissusta!

Autosta viihtymisestä oli kyselty niin meillä on kans semmonen dvd-laite josta voi elokuvia katsella ja sit kaiken maailman älämölöleluja, joissa kuuluu musiikit ja valot vilkkuu (auttaa pimeällä ajamismatkoilla) ja sitten toi gameboy tolla isommalla vielä pisteenä iin päälle. Niin ja on meillä jotain lasten satujakin, joita voi mp3 soittimella soitella autossa..Tosin niistä joutuu sitten kärsimään myös vanhempien korvat.. :whistle: Aikas hyvin on automatkat menneet. Syömisistä me luovuttiin kun ostettiin tuo tuliterä auto, ei raaski antaa lasten syödä. Sitä ennen oli esim. porkkanoita, mitä saivat jauhaa matkoilla.

Heili

Äiteelle :flower: Tervetuloa pinoon vaan! Ja hurjaa vilskettä ja vilinää tulee teidänkin elämässä jatkossa olemaan, kunhan saatte kaksoset maailmaan. :D

Miulla irtosi eilen limatulppa illalla. On aiemmissakin raskauksissa irronnut ajoissa ja olen sen aina bongannut. Mutta ei se liene ihmekään, että irtoaa kun on paikat jo vähän auenneet ja pehmeät jne. :D Mutta, en ole synnyttämässä vielä _PIIIITKÄÄN_ aikaa, mulla vaan kroppa aina valmistautuu hyvissä ajoin. Nimimerkillä kokemusta on. :kieh: Meillä ois tässä vielä se seuraavan viikonlopunkin reissu edessä ja paljon paljon muuta mitä pitää ennättää ennen vauvan tuloa tehdä ja saada valmiiksi. B)

Heili

Kävin tänään neuvolassa ja salmiakki oli vaikuttanut. Alapaine oli hieman kohollaan, joten salmiakit joutaa nyt vähemmälle syönnille (kokonaan tuskin pystyy olemaan erossa). Asennosta ei osannut sanoa nyt oikeastaan mitään. Itse olen sitä mieltä että pyörii vielä paljon. Saa nähdä miten lopulta asettuu.
Eilen sitten mies kysäisi että haistaako poika maidon kun on nykyisin aina repimässä paidan kauluksia. Illalla sitten testasin suihkussa tuleeko maitoa niin tipathan sieltä tuli. Eli syy paidan kiskomiseen taisi löytyä.

äitee2 tervetuloa mukaan B)

tänne ei mitään erikoista,kirpparilla kävästy ja löysin ihanan unihaalarin ja bodyn ja kahisevan lelun ja kulutin jopa 50cent :D

perjantaina olis neuvola ja sais paperit kelaakin varten,jos sitten sais sen pakkauksen tohon hiplattavaksi.. :whistle:

täällä on kans alkanu maitoa tulemaan vaikka viikkoja on vasta 22+3
kuhan kestäis sitten vauvankin tultua tuo maidon määrä...

Terve vaan vanhoille ja uusille!!

pojalla oli oksennus tauti vkloppuna, ja nyt jännään et tuleeko miule.. oishan se kai jo tullu, kun se pojalla alko la iltana..?? ällöö...

Kertokaahan työ pitemmällä olevat, ku ite en muista, et missä vaiheessa tunsitte liikeet ja missä vaiheessa ne alkaa voimistumaan?? mie oon nyt melkeen pari viikkoa oletetusti tuntenu liikkeitä, edelleen sillontällön tulee joku ja yhtä hiljaa ku ennenkin.. vai onkohan ne liikkeitä ollenkaan.. kaikkee tää mielikuvitus teettää.. onnex huomenna on neuvola ja kuulee sydän äänet :heart:

eipä muuta ihmeellistä tänne, vklopux olis tulossa vieraita kauempaa, ihanaa, sitten tehään jotain hyvää ruokaa, ja saa jutustella yömyöhään kuulumisia!! mie oon ihan hullu vierailija ja miusta on ihanaa ku meille tulee joku!!!

Äiti lpr 15+6

Ai kun muistas millä viikolla tunsin ekat liikkeet. Tässä toisessa raskaudessa tunsin aiemmin kuin ensimmäisessä. Tuntui että aika aikaseen alkoi nyt tuntua.
Tuosta Aventin rintapumpusta en osaa sanoa saako mistä. Luulisin että ainakin isommissa kaupoissa on jonkinlainen valinta, ja saisko tenavapisteen lisäksi ainakin lastentarvikkeesta? Itsellä on käsikäyttöinen rintapumppu esikoisen ajoilta.

Mie tilasinkin sen pumpun kun oli 16 euroa halvempi tilata kun ostaa tenavapisteestä.. :wave:

Liikkeistä: Ekalla tunsin joskus 15 viikolla ja 17 viikolla olin jo täysin varma liikkeistä, tokasta alkoi tuntua aikaisemmin 13-14 viikolla kun olin jo varma ja tästä kolmannesta tuntui jo 9-10 viikolla kutinoita, jotka ovat vaan voimistuneet. :D Ja neuvolankin mukaan se on mahdollista tuntea jo noinkin aikaisin! Kun nimittäin ihmettelin sitä suuresti.

Mie oon tuntenut varmoja liikkeitä parin viikon ajan eli siis n. 16 rv:sta saakka. Sitä ennen oli pientä kutittelua muutama viikko, mutta en sitten tiedä, aivotko huijasi :) .
Esikolta tunsin kutitteluja vähän ennen rv 20 ja varmat liikkeet rv21 lähtien.

-Anniel ja vekkuli 18+5

Oltiin pudottu seuraavalle sivulle, niin pitää nostaa.

Nuo liikkeiden tuntemisjutut tuntuu olevan varsin yksilöllisiä, milteipä ruumiin rakenne, kohdun kaltevuus, herkkyys ja ties mikä vaikuttaa. Toisilla ekat liikkeet vasta sit rv 20 jälkeen.. Varsinkin jos on istukka siinä edessä vaimentamassa. :D

Ihana massu siulla Äitee2, hassua katsella tuota noilla viikoilla kun itellä oli varmaan tuon kokonen kun oli ihan viimeisillään. :)

Mie täällä yritän kuluttaa aikaa, kun nuo viikot menee niiiiin hitaasti. Tätä menoa oon kyllä hermoraunio ennen kesää. |O Menikös teillä pitemmällä olevilla tää aika alussa näin hitaasti? Helpottaako jossain vaiheessa?

AngelEyes ja masukki 5+3 vasta!!!!

Hellurei!! oksutauista selvitty.. yäk..

kyllä nyt nuo liikkeet tuntuu selvemmin.. kerkesin jo epäillä hetken, ku ne vähenty, mut eilen kun makasin koko päivän, niin liikkeitä tuli tosi paljon, ja tänäänkin on tullut :heart: , nyt vaan kunnon potkuja ootellessa!!

onpa kyllä kiva massukka äiteellä!!

Miulla meni tässä raskaudessa huomattavasti nopeemmin tuo alkuaika ku esikolta, tai ainakin nyt tuntuu siltä.. siis vastahan plussasin ja nyt on jo 16 täynnä!!

Mutta nyt mäenlaskuun!!

äiti lpr 16+1

Hieno masu äiteellä!
Minulla raskausaika on mennyt tosi nopeasti. Minullahan laskettu aika muuttui ensimmäisessä ultrassa aika paljon (myöhemmäksi) ja siitä huolimatta en ole kerennyt tuskailemaan ettei aika kulu. Aika on mennyt töissä ja esikoisen kanssa. Kotonakin nyt aika mennyt vauhdilla kun on ollut puuhaa. Tuntuu että la tulee niin pian. Tänään täynnä 34 viikkoa.
Esikoisella oli tänään hammashoitaja ja käytiin iltapäivällä valokuvassa. Saa nähdä millaisia kuvia tulee kun oli vähän totinen. Sai kuvaaja sentään jotain hymyä tulemaan.

Heilin porukalle mukavaa reissua.
äiteellä ihana tuplamassu.
On se vauvamaha aina vaan yhtä kaunis.Onneks tuota saa tuossa kannella vielä joitakin kuukausia.Oppii just varomaan ja sitten se onkin poissa :)
Salmiakki maistuu täälläkin ja sitä hetkittäin menee runsaatikin.
Talviset loppuviikot kaikille.

Heips=)

täällä on törsätty parina päivänä oikein huolella,on isommat ja minikin saanut kaikenlaista..
äiti on ihan malttamaton ostelemaan kaikenlaista,pitäisi multa lailla kieltää kirpparit ja varsinkin robbari :D

huomenna olis aamusella 8 neuvola jos sitten olis viisaampi :wave:

tuire ja mini 22+6 :heart: :heart:

moi vaan täältä päänsäryn luota.. inhottava iski ihan yllättäen, ja väsy.. mittasin verenpaineetkin, 110/65 p 75 eli ihan normit paineet. joo, oksu tauissa lähti 3 kiloo pois eli oon nyt samassa ku eka neuvola käynnillä :D . voi ku se säilyis ensi viikon neuvolaan, ni sais ees kerran hyvät painolukemat sinne.. vaikkakin "huijaamalla", mutta kun miulla tuo paino ei pysy hallussa..

mutta melle on tulossa vieraita koko vklopuksi, joten miutakaan ei varmaan näy täällä, toivottavasti tulis hyvä ulkoilu keli, ni pääsis ulos kunnolla!!

Äiti lpr 16+2

Hauskaa matkaa Heilille!
Minä taidan olla poikkeus muiden viikkorytmissä. Muilla viikonloput menee usein perheen parissa, mutta meillä kun mies tekee 3-vuorotyötä niin elämä on sen mukaista. Siihen kun yhdisti vielä minun 3-vuorotyön niin yhteistä vapaata sai välillä etsimällä etsiä :(
En varmaan osaisi elää sellaista elämää että ma-pe olisi säännöllinen työaika ja aina viikonloppu vapaata.

neuvolassa käyty:

painoa tullut viikkoa kohden 722g, (mutta ei huolta kerta kokonais paino raskauden aikana on vain 2g)
syke ++ 156
hembba 102 täytyy ruveta rautaa syömään
sf-mitta 23 (huh huuh)
liikkeet ++meni aina karkuun :D

kelan paperit sain nyt ja lähden niitä kelaan kiikuttamaan..
seuraavalla kerralla aletaan työstämään tätä mun käynnistysjuttua lääkärineuvolassa
B) JEEEEE :D

mutta nyt asioille ja lasten kanssa mäkkiin syömään :wave: :wave:

tuire ja mini 23+0 :heart: :heart:

:wave: Hellurei!

Ajattelin ilmoitella, että ollaan palattu reissusta hengissä ja terveenä. Supistelut ja raskausvaivat jatkuvat edelleen entisellään, tuskimpa reissaaminen vaikuttaa suuntaan tai toiseen. =)

Shoppailin sitä minäkin.. Ostin benettonilta koko perheelle paitoja, ihan pikkiriikkisen pieniä vaatteitakin joitain masuvauvalle, vaikka meinataan jo ennestään hukkua vaatteisiin... :ashamed: Ja itselleni ostin vielä yhen XL kokoisen paidan, että mahtuupi masun kanssa vielä tän loppuraskauden.

nostetaanpa!!

Huomenna alkaa viikon kesäloma!!! ennen äippälomaa pidän sitten loput 3 vk ja sitten saa olla kotona!!!

ihanaa jos tuo aurinko pysyis koko viikon!! pitää keksii kauheesti tekemistä, et poitsu viihtyy koko viikon miun kaa!!!

Masu kasvaa ja liikkeet tuntuu, tänään taas tosi vähän, mutta vkloppuna masussa oli kunnon jumppa sessio, kesti ihan jonkun aikaa!! :heart:

meillä on nimi ongelma ja kummi ongelma.. esikolla on 5 kummia(ku ei tajunnu sillo et ei oo pakko ottaa kaikkia kelvollisia ekalle..) ja nimi meillä oli esikolle valmiina ennen raskautta ja nyt ei oo mitään.. aikaahan on vielä vaikka kuinka paljon, mutta miun mielestä pitäs olla selvät sävelet.. no ehkä se nimi muodostuu rakenne ultran jälkeen, jos vaavi näyttää sukupuolen!!

tiedättekö työ sukupuolen jo?? onko vaan tavis rákenne ultrassa kysytty? voiko siihen arvoiin? luottaa teiän mielestä?

miuta on alkanu närästää.. esikolta ei ollu ku ihan lopussa, ja tosi harvoin.. nyt melkeen koko ajan korventaa kurkunpäätä.. ilkeetä..

Mutta nyt taas töihin!!

Äiti lpr 16+6

Heips!

äiti lpr nuo kummi ongelmat kuulostaa tutuilta, meillä on esikolla 6 kummia ja samoin keskimmäisellä. Nyt otettiinkin sitten kolmosen kanssa uusinta kierros ja varmaan pyydetään neljännelle sitten ne loput. Kun ei tuo ystävä/sukulaispiiri ole tässä kovin päässyt karttumaan. En kyllä ois pyytäny noin montaa, jos oisin tienny että neljä lasta tulee.

Itse täällä jännään että onko iskenyt parvorokko vai ei. Keskimmäisellä vissiin on ja huomenna pitäs mennä verikokeisiin että katsotaan vasta-aineet. Onkos teillä kellään ollut tuollaista ja miten täällä päin noiden kanssa toimitaan?

Aurinkoisia päiviä kaikille. :wave:

AE ja masukki 6+1

Meillä Sukupuoli nähtiin rakenneultrassa ja sit myöhemmin 4d:ssäkin. Ja on kaikissa raskauksissa pitänyt paikkansa ainaskin meillä. :wave:

Ja kummiongelma meilläkin. Yksi kummi, ehkä kaksikin on jo, tosin ei ole näille kummikanditaateille vielä mitään puhuttu.. Eikai niitä periaatteessa kai kahta enempää tarviis ollakaan? Esikoisella ja kuopuksella vaan on neljä, niin oiskohan se epistä, jos pienimmällä oiskin vaan kaks...?

Heili

Yhteistyössä