Kaakonkulman Odottajat

Täällä on tällänen pino :) Kiva.Meillä kolmannen la juhannuksena.Esikko -05 ja toka -07.Mieskin kuuluu porukkaan.Tänään käytiin kurkkaamassa rakenneultrassa mitä masukille kuuluu ja kaikki näytti olevan niinku pitääkin.Onneks.

meillä mies kans vaihtaa noita jenkkejänsä kun sukkiansa :LOL:
nytkin tallissa nötköttää pari sellaista.. :whistle: :whistle:

ja pääsiäisenä olis tarkoitus IKEAN kautta mennä american car show:hun.. :D
ja onhan Tampereella tulossa vielä se hot rod&rock show jossain vaiheessa ja sinnekin
mennään jos maha antaa myöden.. :p

tuire ja mini 21+5 :heart: :heart:

:p Täällä kun amerikan autoja niin kovin hehkutellaan, niin meilläpä onkii kaks japsia pihassa tällä hetkellä. :D No joo, siis ohan ne ihan hauskan näköisiä vempeleitä ne amerikan autot, mutta ei oo meillä eikä tuu. Sen sijaan tykkään kyllä katsella autoja ja _moottoripyöriä_, mut moottoripyörääkään meille ei tuu.. :whistle: Mutta harrasteautosta ollaan miehen kanssa yhdessä haaveiltu, sitten joskus.. 70-80 luvulta pitäis saada joku alkuperäisvärissä oleva datsun 100A tai Ford Taunus tai joku semmonen hauskan näköinen meijän lapsuuden ja nuoruuden ajan auto. :D Mut siis ei vielä, sitten joskus.. Kunhan ei oo enää pikkulapsia ja on aikaa harrastellakin jotain.

Mie täällä heräsin taas turvoksissa kun pikkunen lumiukko, yritän saada moottoriani käyntiin. Meinaa vähän hitaalla käydä aina aamusta ja hankalaa saada itseään virkeäksi. Olen tämmöinen monioireinen, kun on raskausajan diabetestä ja raskausmyrkytysoireilua ja ja ja.. Mut, eiköhän tämä tästä. Pääasia, että vauva voi hyvin. :heart: Pikkuhiljaa aletaan kuopuksen kanssa tekemään lähtöä keskussairaalalle, hänellä on siellä vaihteeksi aika lastenpolilla.. (Jossa ollaan nyt vuosi rampattu yövalvomisen takia ja sitä ennen rampattiin lisäksi fysiatrian polilla synnytyksessä tulleen solisluuvamman takia.)

Heili

Huomenta. Näinköhän voisin kuulua joukkoon...:) Synnytyssairaala on EKKS. Vähän nää kaakot sun muut hakusessa (maantieto 5 koulussa) :LOL:
Ihme etten aikasemmin oo tajunnut tälläistä pinoa. Täällä ihmisiä aika läheltä :)

Äippä 18+5

Alkuperäinen kirjoittaja äitylix3:
Huomenta. Näinköhän voisin kuulua joukkoon...:) Synnytyssairaala on EKKS. Vähän nää kaakot sun muut hakusessa (maantieto 5 koulussa) :LOL:
Ihme etten aikasemmin oo tajunnut tälläistä pinoa. Täällä ihmisiä aika läheltä :)

Äippä 18+5
Sekaan vaan! Kyllä sie oikealla suunnalla vaikutat jos EKKS:ssän meinaat tulla synnyttelemään. :flower:

Pitää sitä kait tännekin ilmoittautua, sillä Kouvolastahan minä olen ja synnytyssairaala tietysti KOKS.

Noista ameriikan autoista, niin isännällä on tallilla yksi ja moottoripyöriäkin löytyy kaksin kappalein. Meilläkin nuo autot ovat vaihtuneet tiheään ja vaikka millaista amerikkalaista on pihassa näkynyt.

Meilläkään ei noita amerikan rautoja ole kotipihassa, mutta naapurissa kylläkin.

Hei...Mehän tehdään kohta kunnon kaakonkulman-mammojen kokous tuolla messukeskuksessa, nimittäin mekin ollaan näillä näkymin sinne lähdössä ja toi Ikeaan meno houkuttelis samalla reissulla kanssa, voi kyl olla et isäntä ei sinne jaksa taas lähteä.

:wave: Mie jätän messut ja Ikean suosiolla väliin. Meinaan en usko enää pääsiäisenä olevan reissukunnossa. Nyt mennään tulevana viikonloppuna anoppilaan Savonlinnaan ja seuraavana pohjois-savoon miun kotiseudulleni.. Ja ajatus ois, että tuossa on ehkä viimeiset pidemmät meidän perheen reissut ennen vauvelin syntymää. :D Mutta menkää te muut ihmeessä ja pitäkää hauskaa! *pikkasen kateutta ilmassa* ;)

Heili ja HULVATON maha ja turvonneet jalat

Laitanpa vielä eiliset kuulumiset..

Minulla kun on nuo viikot olleet eri kuin neuvolassa, tietokoneiden ihmeellisestä maailmasta johtuen kai siis..Niin siis 31+6 polin mukaan ja neuvolan laskujen mukaan 32+1 mennään tänään. Polilla kävin siksi, että piti kurkistaa kohdunsuun tilanne. Noh, tilannehan oli se, että ultralla mitatessa kohdun kaulaa oli 2,5 cm jäljellä (ed. kerran 4,7cm), paikat pehmentyneet ja sormelle auki reilusti. Eli supistelut ovat tehneet valmistelujaan siellä. Vauvaa mittailtiin, isopäinen, isovartaloinen ja lyhyt jalkainen (kuten äitinsä) hänestä on ilmeisesti tulossa ja painoarvio oli 2125 grammaa, eli melkoinen pojan köriläs siellä taas tulossa.
Tapasin samaisella reissulla edellisessä synnytyksessä mukana olleen kätilön, joka muisti heti minut ja dramatiikan joka synnytyksen kulkuun liittyi, kun vauva oli vartalostaan jumissa lantiossani ja siinä rytinässä vahingoituttiin sitten molemmat. Kyseinen kätilö halusi vielä kirjoittaa papereihini lisää kommenttia edellisestä synnytyksestä ja oli sitä mieltä, ettei nelikiloisia lapsia minun lantiollani enää synnytellä. Ja tästä tulevasta povaillaan nelikiloista, vähintään.. :/ Kiva. No, onneksi on tässä vielä yksi mittausreissu välissä ja sit viikolla 38 synnytystapa-arvio. Tänään polilla ollut lääkärikin oli sitä mieltä, että alle 4 kiloinen lapsi ois paras olla jos alakautta synnyttelen. Toivotaan, että synnytystapa-arviotakin tekee samaa mieltä oleva ihminen ja miun ei tarvitse tässäkin synnytyksessä mennä ihan rikki. :|
Mutta siis, nyt on otettava rauhallisesti, kylpyläreissut ja uimahallit kielletty ja pari viikkoa pitäisi vielä vauvan pysytellä yksiössään ja sen jälkeen olisi valmis lääkärin mielestä jo syntymäänkin, kokonsa yms. puolesta. :D

Toivotaan että teillä menee kaikki hyvin, eikä kummallekaan tule mitään synnytyksessä mitään ihmeellistä! Hyvähän se on ku tarkkailevat!!

Mie en vielä tiiä pitääkö alkaa panikoimaan, vaikka esikon synnytys meni ihan hyvin, ponnistus kesti n. 50min, ja kyllä reoesin, mutta loppujen lopuksi hyvin se mahtu tulemaan, ei solisluun murtumia eikä mitään muutakaan, ja painoa oli 4060g.

Nyt vaan jänskättää että mitä jos tämä vauveli on isompi.. ni tuleeko sitten ongelmia.. tehäänköhän täällä automaattisesti tuo synnytystapa-arviointi ja vauvan koon kattominen loppu viikoilla, vai pitääkö sitä itse "vaatia " jotenkin??

Käsittääkseni ei oo automaattisesti synnytystapa-arviointia täällä. Minulla oli KYS:istä paperi, jonka mukaan miun ei kannattaisi synnytellä yli 3,6 kiloisia lapsia koska minulla on ahdas lantio. Ja vaikka se tiedettiin ja mie näytin täällä mustaa valkoisella viimeksi ja tiedettiin myöskin se, että iso, reilusti yli 4 kiloinen lapsi olisi tulossa, niin sillä ei tuntunut olevan merkitystä. Edvin juuttui kauttaaltaan vartalostaan kiinni ja siinä sitten tuli minulle noita murtumia alapäähän ja häpyliitos repesi pahasti.. Ja lapsella solisluu murtui. Poika kävi vuoden fysiatrian polilla sen takia ja mie enemmän kuin vuoden. :headwall: Niin sen takia minulla tuota vauvan kokoa nyt sitten tarkkaillaankin..

joo, oon kyllä kuullu noita tarinoita muutaman muunkin EKKS:sta.. harmi että monien pitää kokee jotain noin inhottavaa..

miulta kyllä oman jären mukaan mahtuu tulemaan yli neljä kilonen, mutta just noitten juttujen perusteella olis kiva kuulla se lääkärin suusta sitten loppuviikoilla ja tietää vauvan kokoa vähän paremmin..

mutta kaikki aikanaan.. asennoidun siihen että vauva mahtuu!!

Ja siulle myös hirveesti tsemppiä tulevaan koitokseen!!

Penkkaritkin ois tänään. B) Esikoinen haluis lähteä katsomaan, saas nähdä miten iltapäivällä jaksaa vääntäytyä kaupunkiin. =) Joskus voitas kahvitella jossain kahvilassa, jos semmoseen on innokkaita ja sopiva ajankohta löytyisi.

:flower:

Joo meillä ne penkkari autit huristaa töstä työpaikan ohi, ni pitää mennä ulos kytikseen! yx tuttukin siellä olis, jos heittäs vähän miulle karkkia =)

Kahvittelu ois ihan kiva tai sitten vaikka leikkipuisto tapaaminen, kesällä!!

penkkariajoja olis kiva mennä kattomaan varsinkin kun siellä miehen sisko hurjastelee,mutta enpä taida näitten jalkojen kanssa jaksaa lähteä katsomaan ja mieskin on vielä iltavuorossa :kieh:

se kahvittelu tai leikkipuistossa tapaaminen kuulostaa hyvältä!! ;)

Voi kun itsekkin olisi jo tuossa vaiheessa että vois miettiä synnytystä ja viimesiä reissailuja. :D Tuntuu että tää aika ei kulu millään tässä alussa, vaikka kolmen lapsen kokemuksella vois kyllä sitten kertoa että nopeesti se kuitenkin menee. Miekin voisin kyllä raahautua johonkin tapaamiseen, jos vaan huolitte miut kun miulla kesällä on vaan iso maha. :D

Yhteistyössä