Kaakonkulman Odottajat

sitä mieki aattelin et esikolla on 5 ni pitää tälläkin olla ainakin neljä.. mutku tuntuu et ei löydy sellasia ketä haluis.. esikolta pari on sellasia ketä ei pidä hirmusti yhteyttä, ni voishan sitä aatella et kaksi tosi tehokasta korvaa mielipahan jos isompiana harmittaa et toisella on enempi.. saa nähä.. miehellä ei oo mikää kiirus näissä asioissa..

meillä on esikoisella kolme,seuraavalla on neljä,sitten taas kolme ja nuorimmalla on kans kolme
mutta tulevalle on vaan kaksi ehdokasta ja jos ne ei suotu ni sitten on iso ongelma eessä..

meillä on tavallisella ultralla nähty että tyttö on tulossa ja näin sen myös itse =)

Meillä esikoisella on 4 kummia ja saman verran haluttaisiin tällekin. Ketään ei olla vielä kysytty, mutta ollaan saatu jo päätettyä ketä pyydetään. Isoa valikoimaa ei meilläkään ole.
Sukupuolesta meillä ei ole tietoa. Ei edes kysytty rakenne ultrassa, kun päätettiin jo alkuraskaudessa ettei haluta etukäteen tietää. Niin meillä oli myös esikoista odottaessa. Taidetaan kuulua siihen vähemmistöön joka haluaa jännittää loppuun asti.
Minulla ei ole pahemmin supistellut. Lenkillä ollessa välillä kiristelee ja "pingoittelee", mutta ei mitään kívuliaita ole olleet. Jäänyt kyllä tuo lenkillä (kävely) käynti vähälle, kun esikoisen kanssa tulee ulkoiltua pihalla. Onhan sekin tietysti liikuntaa kun ravaa taaperon perässä...
Viikon päästä olisi taas neuvola ja lääkärineuvola onkin vasta kun 37 viikkoa täynnä. Ollaan reissussa juuri niin että edelllisellä viikolla ei minulle käynyt.
Tänään onkin ensimmäinen äitiyslomapäivä. Onneksi oli tuota talvilomaa 1,5 viikkoa ennen sitä. Olisi voinut olla tiukilla töissä jaksaminen loppuun asti.

Huomenta!!

Meillä ei näköjään lomalla saa nukkua.. poika heräs miun normi aikaan 6.30. se ite yleensä herää vasta 7 aikaan.. no onpahan pyykit jo koneessa, jos kerkeis uloskin viel aamulla.

Oon joo aatellu kans et nykyään on hurja muotivillitys saada tietää etukäteen sukupuoli, ja kyl mieki sen haluun tietää jos mahdollista!!

mut nyt pitää lähtee laittaa aamupalaa ku poika jo narisee tossa vieressä =)

äiti lpr 17

Miullon semmonen perustelu sukupuolen selvittämiseen, että jo esikoisen aikaan huomasin, että sitä "suunnittelee" jo sitä syntyvän vauvan persoonaa mielessään ja siitä tulee paljon todempi, mikäli sukupuolen tietää etukäteen.. Jotenkin se konkretisoi koko homman. Ja onhan se totta, että ainakin minulla on niiiiiiin malttamaton luonne, etten malttaisi viime hetkeen jäädä odottamaan sitä tietoa sukupuolesta.. :p Lähipiirissä ei kovinkaan moni ole tiennyt ennakkoon sukupuolta lapsesta, siinä suhteessa olen ollut erilainen. B)

Tänään ois ajatus lähteä kaupungilla pyörhätämään.. Vielä kun ehkä paikat kestää ja antaa periksi pienen matkan kävelläkin. Pitää kyllä varata särkylääkkeet mukaan, ettei jää tien päälle.. Meinaa olla nimittäin Prismankin läpi käveleminen toisinaan hyvin tuskan takana. Lantio-ristiselkä-häpyliitoskipu on aikamoinen.

Heili rv 35

Heips!

Mie täällä taas kyselen että onkos teistä kukaan käynyt yksityisellä alkuraskauden ultrassa, jos on niin missä ja mitä maksoi? En itse saanut selvää että onko muita kuin tuo Felicitas, jossa niitä tehdään.

AngelEyes ja masukki 6+2

Mie oon joka raskaudesta käyny Fermedillä, eli Felicitaksella alkuraskauden ultrassa ja lääkärikäynnillä.. En kyllä valitettavasti muista tarkkaa hintaa, mutta kun katsoin googlella niin löytyi Lappeenrannan Felicitaksen hinnasto http://www.fermedi.fi/suomi/hinnasto/hinnasto.aspx eli satasen luokkaa se hinta on minullakin ollut. Ollaan käyty myös rv 20-22 paikkeilla 4d ultrat siellä se on hiukan kalliimpi, joulukuussa maksoin 4D:stä tuolla vähän vajaa 120 euroa (114e tai jotain..?). Ja nyt ollaan menossa torstaina vauvaa moikkaamaan sinne (no on meillä oikeesti syytäkin..) ja hintaa tulee olemaan jotain 110 euron tuntumassa, kerron vaiks sit kun ollaan käyty.

Heili

Heips=)

Ihana aurinkoinen ilma ulkosalla..oltiin lasten kanssa ulkona ja lähetään vielä kokeilemaan tuota uutta rinnettä,vähän matkan päähän.

eilen supisteli pahasti ja kovasti ja luulin jo että lähtö tulee,mutta onnesta rauhoittui sitten.kauhukuvat vilisi jo silmissä ja pelko mihin lapset kun mies oli kerinnyt meneen jo yövuoroon.supistelut otti oikein selkään asti ja nyt on selkä kipeenä..tänään tarvii sitten ottaa hiukka rauhallisemmin :/

huomenna lähetään reissuun joten palailen linjoille vasta perjantaina,
joten perjantaihin asti MORON!! :wave: :wave:

tuire ja mini 23+4 :heart: :heart:

Mukavaa lomaa mymmy myy! Minäkin täällä malttamattomana odottelen meidän reissua, lähdetään torstaina.
On tosiaan ihana ilma, mekin käytiin ulkoilemassa, lapset pyörillä ja minä köpöttelin koirien kanssa perässä. :D
Meillä on molemmilla lapsilla 3 kummia. Pari kummia olisi Napsulle tiedossa, mutta ei olla vielä miehen kanssa kovin tarkasti asiaan perehdytty.
Rakenneultrassa me kysyttiin sukupuoli, en aikasemmissa raskauksissa ole tiennyt sitä, joten luotettavuudesta en osaa sanoa mitään. Kätilö oli kyllä tästä pojusta aivan varma. Kuulemma uskaltaa vaatteita ostella pojalle :heart:
Tulee muuten ikävä automatka sinne lomailemaan, kun yli kolme tuntia pitäs autossa matkustaa ja miun selkä ei tykkää yhtään... Paljon pysähdyksiä vaan, ei kai siinä muu auta. =)

Kissantassu ja Napsu 23+2

Minuakin on alkanut mietityttää että mitenkä nopeasti saan miehen kiinni ja se pääsee kotiin jos tulee kiire lähtö. Ei tuota esikoista voi yksin jättää ja mummolat on kaukana. Saa nähdä saadaanko sitten h-hetkellä hoitajaa pojalle vai joudunko yksin synnyttämään.
Me ulkoiltiin kanssa aamusta.
Mukavaa lomaa mymmy myy!

Kiitos Heili ja äiti lpr vinkeistä. Ajattelin että pitää yrittää tuota miestä suostutella tuollaseen lähtemään, jos nämä vuodot ei tästä ala hävitä. Tosin nyt näyttää jo taas paremmalta. Hirvittää vaan tuo hinta. :(

AngelEyes ja masukki 6+2

Moi pitkästä aikaa :) !

Kummiasiat mietityttää täälläkin, vaikka esikoisellakaan ei ole kuin kaksi kummia. Nimiä olen kovasti miettinyt, esikon nimi on päätetty vasta kirkkoon lähtiessä kastamaan eli ei tässä mikään kiire vielä! =)
Salaa toivon että parin viikon päästä rakenneultran jälkeen pääsisi ihan oikeasti miettimään nimiä, siis sille oikealle sukupuolelle.

Me ollaan miehen kanssa keskusteltu tosta laitokselle lähdöstä ja päätetty, että jos tulee oikeesti KIIRE niin sitten tyttö lähtee mukaan ja mies odottaa tytön kanssa aulassa isovanhempia (ja vauvaa). Eipä siitä miehestä viimeeksikään hirveästi hyötyä ollut synnytyssalissa ja minulle on pääasia että kerkiän laitokselle synnyttämään. Ja tämä siis oletuksella että synnytys alkaa aamuyöllä niin kuin viimeeksi.

Hyvää lomareissua kaikille lomailijoille :wave: !

-Anniel ja vekkuli 19+6

Morjesta!

Meillä kuopuksella 10. perättäinen korvatulehdus, putket tukossa ja niin pois päin. :headwall: No, nyt ollaan vaihteeks antibiootilla.

Ja mie kävin aamulla Felicitaksella, otettiin vähän 4D:täkin..Kuvat löytyy miun blogista jos jaksaa sieltä lähteä katselemaan. Laitoin tuohon profiiliinkin yhden uuden 4D kuvan. 111,40 maksoi tuo ultra. Vauvan kokoahan siellä katseltiin ja kaikki oli ihan ookoo. Painoarvio vauvalla tällä hetkellä 2439grammaa.

Heili

:wave: heippa!!

reissusta palattu ehjin nahoin ja oli erittäin mukavaa..
pari juttua taas vauvalle tarrautui mukaan.. :D nalle puh vaunulelu ja jumppalelu..
sitterikin on nalle puh..( kai kohta koko lapsi on nalle puhilla päällystetty..äiti on sen verran huurahtanu nalle puhiin.. :whistle: ) ja taas tuli nuorimman kummitätiltä kassillinen ihania pieniä vaatteita mukaan,niitä kohta pesemään..=)

ostoksillakin tuli käytyä ja alennusmyynneisstä löytyi lapsille vaikka mitä kivaa..
mummulastakin(mun mummolta..) saatiin monta pullollista mehua ja etikkakurkkuja mukaan..:p ja isopappa tehtiin onnelliseksi muutamalla vanerinpalasella että pääsee tekeen tuulimyllyjä =)

kamala keli oli ajella edes takasin,mutta takasin tullessa 6-tiellä nähtiin ulosajokin..
isäntä jo mietti jos ei oltais ajettu tankille hetkeä aikaisemmin oltaisko me oltu siinä rytäkässä,kun tapahtui juuri ennen kun saavuttiin ulosajo paikalle :/

mini on voinu masussa hyvin koko matkan mutta takasin tullessa rupes jo oleen sellainen olo että mä tahon kotiin..paikat puutu ja alko supisteleen,mutta tulihan sitä ajettua 2 päivän aikana sellaset 755km :whistle:

mutta jos sitä lähtis ruuan laittoon kohta puoliin ja asioita hoitamaan :wave:

tuire ja mini 24+0 :heart: :heart: :heart:

Meillä kanssa ollut vain yksi korvatulehdus. Flunssia kyllä ollut, kuume ei nouse meidän esikoiselle helposti (tullut siinä äitiinsä). Päästy aika vähällä noissa sairasteluissa, joten saa nähdä miten tämän toisen kanssa.
Ulos pitäisi jossain vaiheessa hilautua, ei kyllä yhtään innostaisi.

Sanmar 35+3

meillä iski nuorimmalle kamala flunssa ja oon neidin kanssa valvonu koko yön..
onnest isänsä käy apteekissa hakemassa nuhatipat sun muut kun pääsee töistä..

taidetaankin tää päivä pysytellä sisällä ja lämmitellä kämppää sekä pestä noita vauvanvaatteita kaappiin.. ;)

tuire ja mini 24+1 :heart: :heart:

Pikaset kuulumiset, tulee aina kirjotettuu tonne elokuun palstalle pitkät jorinat ni tänne ei enää jaksa kirjottaa yhtä tarkasti =)

Hyvin menee, taas töissä, viikon loma takana, huopnosti nukuttu ja kaikkee, mut eiköhän tää rytmi tästä taas tasotu!!

Vaavi ollu hiljasempi liikkeissä taas, mutta nytku istun tässä normaalissa työ tuolissa, ni johan tuntuu pieniä nykyjä tuolla alamahalla :heart: !!

Neuvolassa kävin viime viikolla, ja kaikki siellä ok. sykkeet oli 145 niiku pojallaki oli aina, eli poikakohan sieltä tulee?? oireita miulla on ihan erijuttuja ku pojalta oli, eli tyttöjen nimiä mietin edelleen, mutta poika olo on vahvempana.. häiritsee ku pojalta oli niin selkee poika olo koko ajan, mut nyt on tällänen sekava.. no ultra on reilu 2 viikon päästä, toivottavasti vaavi on halukas vilauttaa =)

harmittaa ku pojan hyvä kaveri vaihto päiväkotia, ni nyt on ollu jo reilu kuukauden sellanen estikko vaihe siel pk:ssa ja tänäki aamuna poitsu vääns parit kyyneleet et ku kukaan ei haluu leikkiä hänen kanssa siellä päiväkodissa..vaikka aina sieltä on joku kaveri löytyny.. ni silti äitin sydäntä raastaa.. no toivotaan et joku löytys!!!

Mutta nyt työn tekoon..

Äiti lpr 17+6, puoliväli häämöttää =)

Äiti lpr miekii uskoin noihin sykejuttuihin.. Kunnes.. No. Kerrotaanpa alusta alkaen; Esikoisen sykkeet siis olivat tasaisesti aina jotain 120-130 tuntumassa, harvemmin edes yli 130. Ja hän siis on poika. Toisen pojan sykkeet olivat myös 120-130, muutaman kerran 135 taisi olla.. No, okei, sitten aloin odottaa tätä masuvauvaa, joka on ehdottomasti myös poika. On nimittäin sukukalleudet bongattu useita kertoja ultrassa ja niistä on jopa yks ultrakuvakin kotona (4d:stä).. Ja hänellä onkin sykkeet olleet 140-170 koko ajan. Eli paljon korkeammat kuin ekalla ja tokalla pojalla...

Tänne ei kuulu mitään uutta...mahassa pompitaan kovasti, eilen painoi tosi kovasti alavatsaa kun kävin kirppiksellä, ei oikeen huvittanut kauaa seisoskella kun tuli huono olo. Ostin ensimmäisen vaatteen uutta vauvaa varten. Sellasen ihanan pörröisen nallepuvun, oli tosi söpö. Sitten löysin itselleni muutaman imetyspaidan.

Hei Heili, saanko kysyä mistä ostit sen Aventin rintapumpun? Kyselin tossa jo vähän valmiiksi ystävältäni että mistähän niitä käsikäyttöisiä saisi sitten jos tulee tarvetta, niin sanoi ostaneensa Euromarketin apteekista, hinta yli 30 euroa :eek: Jospa ostaisinkin sen jo valmiiksi, jos vähän halvemmalla saisi.
Toivottavasti teillä nuo korvatulehdukset hellittäisivät kevään myötä :hug: , meillä valvotaan yöt, kun tyttö raapii taas itsensä verille ja mitkään keinot ei tunnu auttavan (atoopikko, entinen ruoka-allergikko).

Kivaa pakkaspäivää kaikille :wave:

-Anniel ja vekkuli 20+4

Anniel mie ostin sen Aventin huippuhyväksi kehutun rintapumpun (olen kokeillut sitä yhden viikonlopun ajan kuopuksen imetyksen aikaan ja oli todellakin hyvä) www.vauvatar.fi:stä ja se oli 49,90 e + 5 euroa kotiinkuljetusmaksu (tilasin sit vielä muutakin sieltä kun oli hinnat kohdallaan). Minun käsitykseni mukaan tota aventin pumppua ei saa täältä kun tenavapisteestä (ja siellä hinta 65 euroa).

Jos mikä tahansa pumppu sinulle käy, niin Prismassa on ainun käsikäyttöisiä pumppuja n. 20 euroa. Ja ohan noita merkkejä varmaan muitakin marketeissa, mut ton huomasin joskus tässä kun etsin sitä aventtiani.

http://www.pikkupingviini.fi/uploads/posters/rintapumppu_kasik.jpg Tuossa on se Prisman n. 20 euron pumppu

http://www.pikkupingviini.fi/uploads/image/1_6592_rintapumppu_saad.jpg
Ja tää pumppu on sen pikkasen reilu 30 euroa maksava. Olen kokeillut tätä yhden laivareissun aikana kaverilta ja oli ihan toimiva.

http://cat.teho.net/software/vaunuaitta/e-site/data/00000133-n.jpg
Tollanen mulla on entinen pumppu, mutta johto meni rikki.. Kallis pumppu, käsittääkseni jotain 74 euroa hintaa kun on sähkö/patterikäyttöinen..

http://personal.inet.fi/koti/rantalainen/ht/images/ruoka1b.jpg tän nyt hankin.

Noihin siis oon ite törmänny, ekaa en ole koskaan käyttänyt. Ja olen mie nähnyt kaupoissa muitakin pumppuja, mut ei mitään käsitystä että ovatko miten hyviä. Ihan paras kai olisi, jos oppisi käsin lypsämään..Mutta mie en ainaskaan ole oppinut.. :ashamed:

Heili

Sykkeistä, toisaalta noihin uskoo, mutta kaverilla on tyttö ja poika ja molemmilla sykkeet n. 140 tienoilla!! että tiedä sitten..
Ultraa odotellessa on kiva miettiä kaikkee :D , ja auta armias jos siellä ei nää sukupuolta ni sitten vasta hukassa olenki.. oon niin asennoitunu siihe et jonku suunnan saan sitten ultrassa!!

On tää ihmeellistä ku joka asiaa pitää stressata.. =)

äiti lpr mie oon niin hömppä, että kaikissa raskauksissa olen halunnut ja saanut tietää vauvan sukupuolen, keinolla millä hyvänsä. Ymmärrän kyllä yskän. :D Se on vaan jotenkin ihan eri asia odottaa kun tietää, että kumpaa merkkiä sieltä tulee.. Pystyy henkisesti ja muutenkin valmistautumaan eri tavalla. B)

Yhteistyössä