Kaakonkulman Odottajat

Meillä tuntuu tuttavapiirissä noita vauvoja nyt tulevan, kolmas vauva tän vuoden puolella syntyy pääsiäisen aikoihin ja meille sitten viides tähän tuttavapiiriin. Vielä yksi loppuvuodesta ilmeisesti ainakin tulossa, mutta siitä ei ole vielä varmistusta saatu, on sen verran alussa vielä. Kiva että sit niitä ikätovereita riittää kenen kanssa peuhata ja kyläpaikkoja päivällä, kun kaikki on muksujen kanssa kotona.

Hoitopöydästä, meillä ei ole ollut eikä tule nytkään, ostetaan ihan vaatelipasto ja siihen päälle tehdään reilumpi pintalevy jonka päälle hoitoalusta sitten laitetaan. Tarvitaan kumminkin vauvalle oma vaatelipasto ja esikon kanssa ei tullut vaihdeltua vaippaa alusen päällä kuin 6 kk. (meillä oli silloin lainassa sellanen, mikä tulee sängyn päälle)
Voin kyllä kysellä, jos jollain ois jouten!

Mutta nyt lepäämään, telkkarin ääreen....Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

-Anniel ja vekkuli 21+1

Se on kyllä ihanaa, ku on joku kaveri samassa tilanteessa!! oon vaan huomannu, et sellasten ystävien kanssa kellä ei oo lapsia, ni mie en oo enää samalla aaltopituudella, vaikka tykkäänkin heistä ja pietään yhteyttä, ja he ovat kiinnostuneita meidän pojasta ym.. mutta silti ne jutut on vaan erilaisia.. ajattelee elämästä ihan eritavalla, mie en jaksa kyllä kuunnella jos joku on saanu nukuttuu VAAN 8 tuntii viimee yönä, ja sit joutuu heräämään tai jotain vastaavaa :D .. tai jonku lehti kasat kasat menee pilalle ku poika siellä vähän pomppii.. tai vitriini on just pyyhitty, älä vaan koske siihen :kieh: .. en vaan jaksa noihin tiettyihin paikkoihin mennä kylään, ku eihän tota meidän duracelia voi pitää paikallaan, eikä kyllä miun mielestä tarviikaan!!!

Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia??

Äiti lpr: Miula ei hirveesti oo sattunu tollasta, mut varmaan johtuu siitä et on toi kaveriosasto vaihtunut totaalisesti sen jälkeen kun muksun sain. Mutta ehkä sit joskus kun ne vanhat kaverit saa omia muksuja, ni ymmärtävät paremmin miun elämää...tai sit ei. ;)

Hyvää naistenpäivää kaikille :flower:

-Anniel ja vekkuli 21+2

Eilen palailtiin pohjois-savosta ja nyt sitten ei enää matkustellakaan ennen kuin ristiäisten aikoihin.
Meillä oli hoitopöytä esikoisella, mutta myytiin pois kun tarvittiin tilaa lipastolle. Nyt meinattiin että pärjättäisiin ilman. Hoidellaan hoitoalustalla vuoteen päällä (siis meidän oman). Toista pinnasänkyäkään ei hankittu. Esikoinen nukkui paljon meidän välissä ja alussa sänky oli tosi vähällä käytöllä. Nyt aluksi vauva saa nukkua äitiyspakkauksen laatikossa jos tarvetta (nukkuu kuitenkin vieressä) ja tuotiin mummolasta matkasänky jossa kunnon patja varalle kotiin. Esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä, saa nähdä kuinka kauan. Ei vielä siirretä jatkettavaan, kun nukkumaan menot sujuvat pinnasängyssä niin hyvin.
Meillä esikoista odotettaessa kaikki veikkailivat tyttöä, mutta poika tuli. Nyt kukaan ei ole veikkaillut mitään. Sykkeet on olleet samaa luokkaa kuin esikoisella, mutta niiden perusteella ei voi tietenkään veikkailla. Kumpi tahansa kelpaa :heart:
Ostettiin tuplarattaisiin sopiva kantokoppa vaikka ensin meinasin että ei oltaisiin hankittu. Saa nähdä mitä kaikkea muuta tulee hankittua vielä vaikka ei ensin ole meinannut. Vaatteet meillä on jo pääasiassa pesty ja kaapissa. Vaippojakin on jo kaapissa odottamassa pari pakettia. Vaatteita meinasin hankkia lisää vasta kun vauva syntyy, osaa ostaa oikean värisiä, vaikka ei noita kyllä pahemmin tarvitsisi lisää.
Ensi viikolla meinasin että jos pääsisi vihdoinkin kosmetologille (sain joululahjaksi käynnin) ja samalla kävisi vähän kaupungilla. Oletteko käyneet siellä uudella kirpparilla, jossa on myynnissä lastenvaatteita ja -tarvikkeita?
Minulla ei ole kokemusta siitä että kylässä joutuisi kuuntelemaan kun lapsi sotkee. Täällä ei olla käytykään muualla kuin lapsiperheissä kylässä, kun tuo tuttavapiiri ei ole iso. Suurin osa kavereista asuu muualla (kotipaikkakunnalla) ja sielläkin kyläreissut on aika rajalliset ajan vuoksi.
Tervetuloa uusille odottajille!
Hauskaa naistenpäivää kaikille!

Sanmar 36+3

Sanmar kyselit siitä lastenvaate- ja tavarakirpparista.. Mie kävin siellä monta monituista viikkoa sitten piipahtamassa ja tulin siihen tulokseen, ettei siellä ole mitään minulle. Ja taisi jäädä viimeiseksi kerraksi käydä. Mutta kannattaahan siellä pistäytyä, riippuu ihan mitä ja minkälaista on hakemassa..

Vauvatavarahankinnoista sen verran, että mie oon vähä semmonen, että mietin.. No sitä ja tätä ja tuota ei tarvii ostaa.... Ja sit se asia alkaa mietityttää ja kalvaa mieltä kunnes käyn sen hankkimassa. :D

Vauvelin vaatteet, lakanat sun muut on nyt sitten pesty ja laitettu hoitopöydän laatikkoon, vinopino kestovaippoja on täytettynä siellä laatikossa myös.. Uuteen rintapumpun toimintaan pitäisi alkaa perehtyä ja keittää osat jossain vaiheessa valmiiksi. Aion oman pumpun ottaa laitokselle mukaan, jos sitä vaikka tarviis siellä jo. (aikasemmilla kerroilla on tarvinnu). Sairaalakassia ollaan miehen kanssa juteltu kovasti ja oon yhteen reppuun vähä jo alkkareita ja siteitä laittanukii, mut se on ihan vielä vaiheessa..

..niin kuopuksen ruokailut kun on vähän monimutkaisia joidenkin mielestä, niin kirjoitin laput kaappien oveen, että mitä hän saa ja mitä ei saa syödä minun poissa ollessani. Ja varmaankin lääkkeistä kirjoitan kans vielä jonkunmoisen lapun. Poika on moniallergikko ja se vähän aiheuttaa päänvaivaa joidenkin mielestä. B)

Heili 35+5

Mie en oo käyny siellä kirppiksellä, vaikka lähellä oonkin töissä.. pitäsköhän käydä!!

Mei poitsu saa mönkijän!! mie sit sanoin et vauva tarvii kanssa jotain ihan uutta. mie haluisin sen kovan kantokopan rattaisiin. pehmee meil on ja sekin on ihan hyvä, mutta ehkä se kova ois jotenkin parempi.. ja haluun jotain uutta. sitä hoitopöytää en viiti ostaa. uudet renkaatkin haluisin rattaisiin..mut sit tulis jo aika kallis paketti. mut katotaa mitä keksin!!!

mutta nyt kutsuu aamupala!!!

ja sitten ice age!!!

Äiti lpr 18+5

Kova kantokoppa on minullakin nyt tulevalle vauvalle ekaa kertaa.. Pehmeä myös. Sain nimittäin noi kärrit ostaessani, kaupan päällisiksi kovan kantokopan.. Tuo puna-musta ei oikein sopinut muiden värien kanssa, kun noihin miun kärreihin.. Myyjä yritti saaha miut maksamaan tuosta jotain, mutta sanoin, etten tarvi sitä.. Niin sit antoi ilmatteeksi. :D Katsoo nyt, että minkälainen on käytännössä sit toi koppa.

Heili

Kova kantokoppa on minullakin nyt tulevalle vauvalle ekaa kertaa.. Pehmeä myös. Sain nimittäin noi kärrit ostaessani, kaupan päällisiksi kovan kantokopan.. Tuo puna-musta ei oikein sopinut muiden värien kanssa, kun noihin miun kärreihin.. Myyjä yritti saaha miut maksamaan tuosta jotain, mutta sanoin, etten tarvi sitä.. Niin sit antoi ilmatteeksi. :D Katsoo nyt, että minkälainen on käytännössä sit toi koppa.

Heili

Voi vitsi siul on ollu hyvä tuuri!! emmaljungan kova koppa maksaa 140e :whistle: .. ja ne renkaat yht. 120e.. eli johan tolla hinnalla melkeen ostas jotku halppis vaunut, mut en tarvii, ku vanhat on muuten hyvät!! mut kattoo nyt mitä kaikkee sitä tulee shoppailtuu.. eihän vauvalle kaikki voi vanhaa ja käytettyä olla ku esikolla oli kaikki uutta!!! :D

Meillä on ollut kova koppa ja nyt isompana kaiken maailman makuupusseja ym. ratasosassa. Kova koppa oli minusta tosi kiva, mutta meni meijän sirppanalla noin 9 kk:teen saakka. Sitten tuli kylmä talvi eikä koppaan enää mahtunut enempää vällyjä, joten siirryttiin ratasosaa käyttämään. Eli koko-ongelma siinä vähän tuppaa olemaan ja meijän neiti oli pienikokoinen vauva. Sen suhteen itse harkitsisin että kannattaako sitä kallista koppaa erikseen ostaa, kun menee niin vähän aikaa käytössä.

-Anniel ja vekkkuli 21+3

Pääsiskö tänne viel yks kaakonkulman kupeessa asusteleva odottaja mukaan? KOtkasta olen siis, en ihan kaakonkulmilta mut sinne päin =) Neljättä odottelen, meillä ennestään kolme poikaa, nyt ei tiedetä kumpi tulossa kun rakenneultrassa ei nähneet. Ensin np-ultrassa kätilö sanoi et "toi vois olla pippeli", joten poikaa odoteltiin. Mut keskiv rakenneultrassa katsoi kätilö haarusväliin alhaalta ja siellä ei ollu mitää! Mut sit ku katsoi sivusta ni jotain törötti =) Sanoi suoraan ettei voi sanoa onko tyttö vai poika :/ No, jännitys säilyy. POikaa kuitenkin uumoilen koska siellä kerran jotain törötti =)

Tosiaan ikää mulla 31 ja viikkoja nyt 21+3, LA 17.7, synnytyssairaala KOKS. Täällä muuten tuttujakin mammoja kuten Äitilpr ja mymmy myy =) Siirryitte silloin heinäkuisista kesä -ja elokuisiin muistaakseni, korjatkaa jos oon väärässä.

Lueskelin vähän teidän juttuja; Heili Karjalasta odottaa kolmatta poikaa, onnittelut! :heart: Korisängyistä puhuitte, mistä olette sellaisen hankkineet ja mitä maksoi? Vauva kun tosiaan on niin pieni isossa pinnasängyssä...

Nyt pitää mennä, pojat kinastelee...

Neleka 21+3

Neleka :wave: !
Sinun kanssa voidaankin lyödä sitten vetoa että kumpi kerkee laitokselle ekana :D vaikka sairaala ei olekaan sama.
Vastasiko teillä vauva rakenneultrassa laskettua aikaa? Mie olen menossa keskiviikkona rakenneultraan ja jännityksellä odotan näkyykö mitään kivaa ja onko vauva kasvussa edelleen edellä la:ta (np-ultrassa oli 4 päivää edellä )

Anniel

Anniel:Mulla edessä sektio, joten täällä vauveli syntyy n viikkoa ennen la:ta. Sikiö vastasi mitoiltaan täysin laskettua aikaa =) Ihan kiva ku edellisis kahdes ollu viikon tai reilun viikon edellä kooltaan. Silloin ei aikaa edes muutettu, nykyään muutetaan kuulemma jos heittää kaheksan päivää ja np-ultrassa muutetaa la jos heittoa. Näin täällä ainakin.

Onnea sulle tai teille ultraan ja tulehan sitten kertomaan kuulumisia! :heart:

Neleka

Minä en ole pakkaillut laitoskassia. Varmaan menee taas niin että otan jotain mukaan kun teen lähtöä ja ainahan mies voi tuoda perästä mitä tarvitsen.
Meillä on pehmeä kantokoppa yhdistelmissä ja noihin tupliin ostin myös pehmeän (maksoi uutena 47 euroa).
Ulkoiltiin jo aamusta. Mies tuli just kotiin ja tuntui sanovan pojalle että käyvät pyykkituvalla ja menevät ulos. Pitäisi varmaan lähteä mukaan niin saisi lisää raitista ilmaa. Tänään onkin särkenyt päätä koko päivän, nyt hellittänyt jo vähän.

Sanmar 36+4

Neleka tervetuloa!

Meillä tuo sairaalakassin sisältö on tarkka homma.. :p Pitää olla sitä ja tätä ja tuota..Miehelle evästä (miun mies ei kestä olla yli 3 tuntia syömättä, voi lähteä taju..), miulle kaikki mitä luulen tarvitsevani, videokameraa, järjestelmäkameraa, akkuja, latureita, kaiken maailman systeemit. Ja sit kun lähtö tulee (jos tulee yllärinä) niin voi olla jo aika kiire, kun on ollu niin nopeita synnytyksiä miulla (kestot 5h ja 4h).. Ja sit sekin vielä, ettei meillä satavarmaa lastenhoitojärjestelyä ole ja toi moniallergikkolapsukainen onkin vähän hankalempi jättää mihinkään, hänellekin pitää omat eväät ja lääkkeet pakkailla ennen sairaalaan lähtöä.. :D Periaatteessa vois "alustavasti" jo hänelle reppua pakkailla.. Kun tietäis ees mihin noi muksut tosiaan menee synnytyksen ajaksi. (kokeillaan soitella tutut ihmiset läpi ja viimetingassa otetaan mukaan ja ne saa tulla n. 3 h ajaksi synnärille odottelemaan sukulaisia, jotka mahdollisesti tulevat hoitamaan..)

Jotta tämmöstä tällä erää. :D

Heili

huomenta!
Viikonloppu vieraat on kotiutettu ja arki palannut :)
kävi nuorimman kummit perheineen ja mä pääsin paapomaan 9kk neitokaista :D

kantokopista meille tulee emmaljungan vaunut edelliselä koppa ja ratasosalla,alkuun oli kantokassilla olevat kaksostenrattaat mutta pistin ne pois kun ei niitä sitten tullutkaan tarvittua.ja viikonloppuna myin mein toiset emmaljungat pois että saan ostettua nää uudet mihin sitten tulee mukaan sisaristuin ja lauta :D
minä..kö vaihtelen vaunuja?? :ashamed:

sairaalakassi hmm,en ole oikeestaan aatellut mitä sinne tulee muuta kun kotiutusvaatteet molemmille ja äitille kynä ja krypto :D

kavereiden vauvoista kavereita ei oikein ole kun kaikki kaikkos paikkakunnan ja lapsiluvun myötä..mitä nyt netissä on sitten täällä tutustunu muutamiin ;)
mutta serkkulikka vartoo samaan aikaan toista ja sillä on laskettu aika heinäkuussa.

mutta jos sitä lähtis pienempien kans kirppari/prisma kierrokselle kun isommat on päikyssä ja kerhossa.. :wave:

tuire ja mini 25+3 :heart: :heart:

Onervalla taitaa olla flunssan lisäksi tämä raskausajandementia.. :D Molemmat tuttuja juttuja täällä..

Äitee2 Meillä kuopuksella (1v 7kk) ruoka-aineallergiat ja hänelle ei käy maito, maitotuotteet, naudanliha, kotimaiset viljat eli kaura, vehnä, ohra, ruis, tattarikaan ilmeisesti ei sovi, sit on hedelmiä mitkä ei käy; Omena, luumu, viinirypäle, sitruuna..Eksoottisempia ei oo ees kokeiltu..Ja sit on mantelit, pähkinät, korianteri, curry, pippuriseokset, sitruunahappo (jota muuten on joka paikassa!).. Marjoista mustaherukka, punaviinimarja, vadelma.. Semmonen melkonen lista mitä poika ei voi syödä. Käytännössä helpompi sanoa, että mitä voi syödä ja laittaa sitten sen mukaan syömiset. :D Niin joo toi selleri on kans meillä listalla ja sit tietyt kasvikset ilman keittämistä.. Ja soija on kysymysmerkillä.

Mitähän sitä keksis tällä viikolla.. Alkaa tekemiset loppua kesken ja kaikkeen ei enää kykene.. Fyysisiä rajotteita tekemisten suhteen. :D

Heili 35+6

Hei ja kiitos toivotuksista!

Tervehdys myös äitee2 =) Kirjottelin jo tonne heinäkuisten puolelle et varasin tänää 4d-ultran Felicitas klinikalsta Hesasta. Käytii edellistä odottaessa myös ja hyvin kokemuksin. Aika on 31.3 ku paras kuulemma tehdä viikoilla 24-26 ettei sikiö ole liian suuri, saa paremmin kasvokuvia. Nyt jännittää eikä malttais odottaa...Oon aika malttamaton muutenkin noin yleensä, sellanen heti-mulle-kaikki-tänne -tyyppi :LOL:

Eipä muuta nyt ku hyviä vointeja vaan kaikille ja aurinkoista viikon alkua! Täällä Kotkassa ainakin paistaa aurinko B) Ei kun ulkoilemaan.

Neleka

Huomenta!!

Äkäistä aamua täällä töissä viettelen ja mietin et millon nää mielialat palautuu normaaliksi.. miehen kanssa tappelin UNESSA ja se jäi jotenkin päälle.. ja poika alotti narinalla ja kaikella.. muutenkin tuntuu et kaikki ärsyttää..

Mutta tsemppiä teille ketkä joutuu noita ruoka-asioita miettimään enemmän, tiiän monta perhettä missä on samanlaisia allergioita, ja kyllä siinä on tekemistä. mutta onneksi on niin paljon nykyään noita korvaavia tuotteita, kunhan ne sopivat vaan ensin löytyy!!

JA äiteelle vielä siitä mahan koosta, et esikolta en tykänny hirveesti olotilasta olla raskaana, ja siihen vaikutti varmaan osaksi se että kaikki kommentoi ja piti hurjana sitä miun mahaa.. mutta nyt kyllä osaan asennoitua ihan eritavalla ja miusta tää maha on ihana :heart: . Välillä on vaan vaikee löytää kivaa päälle pantavaa, ja sekös ärsyttää lisää :kieh: , varsinkin tänä aamuna!!

Mutta nautitaan kaikki näistä mahoista ja sen jälkeisistä roikkuvista nahoista :kieh:

T. ILOPILLERI äiti lpr 18+6, lupaan olla huomenna paremmalla tuulella!!

On muillakin näköjään lastenhoito pulmia kuin meillä. Itse olen osittain asennoitunut että menen yksin synnyttämään jos ei hoitaja järjesty (meillä on ollut joitakin mll:n hoitajia ja aina voi kysästä voivatko ottaa entiseen päiväkotiin). Sukulaiset on kaukana, eivät kyllä heti pääse jos ollenkaan (matkaa reilut 4 tuntia).

Heili: Saako tuonne sairaalaan ottaa lapsen mukaan joksikin aikaa? Minä en ole edes tajunnut miettiä sitä, ajattelin vain jos tulee äkkilähtö ja mies töissä niin otan mukaan siksi aikaa että mies ajaa töistä sairaalaan.

Oltiin tänään esikoisen kanssa muskarissa. Energiaa tuntui riittävän, mutta helposti nukahti päiväunille. Saa nähdä kauanko nukkuu. Aamulla ihme kyllä nukkui melkein kahdeksaan, äitipä ei sitten osannutkaan nukkua niin pitkään.

Sanmar 36+5

Yhteistyössä