Kaakaon kofeiinimäärä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piitu"

Vieras
Tietääkö joku paljonko Oboy kaakaossa on kofeiinia? Nyt vasta tajusin että siinä on kofeiinia... ja olen juonut sitä ihan asenteellä tässä jo kuukauden pari. Joinakin päivinä neljäkin kuppia. Ja olen siis raskaana.... ja kofeiinia pitäisi rajoittaa.
 
Raaka kaakao sisältää kuitenkin vain noin 1/20 osan kahvin sisältämästä kofeiinin määrästä. Kyseinen kofeiini löytyy lisäksi kaakaon kuoriosasta, jota ei yleensä syödä.
 
Minäkin join esikoista odottaessani pusseittain x-tra kaakaota onnellisen tietämättömänä sen sokereista, kunnes neuvoalan täti ystävällisesti valaisia minua asiasta ja minä, kun olin vielä sokeriseurannassa:D
 

Yhteistyössä