Energiajuomat raskaudenaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katja87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Katja87

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 292
0
36
Ootteko juoneet esim battery-energiajuomia raskaudenaikana? Va ootteko välttäneet ko. juomia kokonaan? Mietiskelin vaan, että onkohan haitallista, jos joskus satunnaisesti juon esim. puoli pullollista/pullollisen energiajuomaa vaikka olen raskaana? Kahvia en juo ollenkaan, eli siitä ei ainakaan ole kyse, että kofeiinia saisin liikaa, koska energiajuomissa on hieman vähemmän kofeiinia kuin kahvissa. Ja kahvin juonnissa suositushan on raskaana ollessa max 3 kuppia.

Niin, kun etsin googlella tästä asiasta tietoa, niin siellä luki jossain ihan virallisen oloisilla sivuilla, että sen takia on se varoitus olemassa, kun raskaanaollessa on se suositus kahvia 3kpp/pvä, niin ei sitten enää kannata juoda sen LISÄKSI energiajuomia. Mutta minä kun en siis kahvia juo ollenkaan, niin mietiskelin vaan että luulisi olevan sama asia jos sen saman kofeiini annoksen saa siitä energiajuomasta..??

itse olen "koukussa" batteryyn mutta lopetin sen raskausajalta, se on aika paukku se tölkki, et vauvan sydämelle yms. ei ehkä tee kovin hyvin se lataus. eli lopetin kokonaan. pari kertaa kun teki oikein mieli niin otin puolikkaan tölkin, jolloin pääsi vähän edes makuun (en ihan puolikastakaan, mut jonku kanssa join sen niin ei mennyt hukkaan)

Silloin, kun olin raskaana ja tein yövuoroja niin olisi tehnyt mieli juoda tölkki Tehoa, mutta kun siinä on se kielto niin en uskaltanut juoda.
Enkä jois vieläkään jos raskaana oisin... En usko että niitä kieltoja huvikseen laitellaan.

Minä olen juonut pari kertaa jopa koko pullollisen ediä... kahvi kun ei aina maistu, närästää inhasti ja kuitenkin joskus tarvitsee hiukka sitä kofeiinia piristämään. Energiajuomissa on kuitenkin vähemmän kofeiinia kuin kahvissa, joten enpä ole huonoa omaatuntoa asian suhteen potenut.

niissä on kofeiinin lisäks jotain toista ainetta..ja tätä toista ei missään nimessä sais raskaana ollessa nauttia..
ja lisäaineita sekä soekria niissä on niin perkuleesti.
olin niiiiin koukssa batteryyn ja ediin että teki pahaa jos joku joi vieressä.
menihä siinä muutama kuukaus että pääs eroon..enkä sille tielle enää palaa

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
niissä on kofeiinin lisäks jotain toista ainetta..ja tätä toista ei missään nimessä sais raskaana ollessa nauttia..
ja lisäaineita sekä soekria niissä on niin perkuleesti.
olin niiiiin koukssa batteryyn ja ediin että teki pahaa jos joku joi vieressä.
menihä siinä muutama kuukaus että pääs eroon..enkä sille tielle enää palaa

Hm, mikähän niissä sitten on? Guaranako? Tauriini se ei voi olla, koska sitä jopa joissakin lähteissä suositellaan raskaana oleville lisäravinteeksi ja energiajuomien vitamiinit ovat vesiliukoisia, eli niistä ei kovin helposti saa yliannostusta. Lisäaineitahan energiajuomissa tietysti on, mutta niin on monessa muussakin elintarvikkeessa. Se suositus "ei kofeiiniherkille, lapsille, raskaana oleville" on tölkeissä ja pulloissa nimenomaan kofeiinin takia, ei minkään muun.

joku neuvolassa just sano että siinä on kofeiinin lisäks jotain muuta..mtta,en tiiä muuten.
mä jätin ne rauhaan ku niissä lukee ettei sais juoda..ja kun ei niitä elääkseen tarvii =)

Mies joi niitä kans aina viime kesänä,kun teki yövuoroja ja voi pirulainen miten ne tuoksu hyvälle... Ois tehny niiiin mieli juoda ite kans yks tölkki :p Kielsinkin sitten miestä juomasta sitä mun läsnäollessa, ettei mulle tullu kiusausta siihen :ashamed:

No join minä eilen baarissa yhden tölkillisen (kun olin kuskina) ja kaverin siideristä join n. puoli tuopillista. Enkä kanna minkäänlaista huonoa omaatuntoa tuosta.
Ajattelin, että aion jatkossakin SATUNNAISESTI juoda max. sen yhden tölkillisen kerrallaan. (Siis en varmaankaan edes joka viikko)

Yhteistyössä