K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tehkää oma ketju aiheelle ja viekää mennessänne syömispäiväkirjaa pitävä.
Ok. Tuli selväksi, että kyseessä oli siis puhdas ikärasismi mummotteluineen ja tiettyjen sanojen käytön perusteella vain yritettiin tulkita mutulla kirjoittajan ikää.
Misogynia tai muiden kirjoittajien haukkuminen vajakeiksi ei tietenkään ole hyväksyttävää, mutta ei myöskään ikärasistinen hyökkäily muita kohtaan.

Ok. Tuli selväksi, että kyseessä oli siis puhdas ikärasismi mummotteluineen ja tiettyjen sanojen käytön perusteella vain yritettiin tulkita mutulla kirjoittajan ikää.
Misogynia tai muiden kirjoittajien haukkuminen vajakeiksi ei tietenkään ole hyväksyttävää, mutta ei myöskään ikärasistinen hyökkäily muita kohtaan.
Löysää sinäkin pipoa. Täällä ei oo pääosassa mummot eikä naiset. Täällä puhutaan miesten välisitä suhteista ja annetaan terveellisiä ravintovinkkejä.

Mitä hlvettiä sä mulle siitä urputat. Ketään ei kiinnosta sun ikärasismi jutut, vie ne sinne uuteen ketjuun pösilön ja pöhelön kanssa, kiitos.

Noiden valitusten sijaan olisit jo useaan kertaan ehtinyt netistä tarkistamaan, että pöhelö, pöljä tms. sanat on pääasiassa 50-70-vuotiaiden käyttämiä. Nuoremmat ei niitä viljele. Ei se ole ikärasismia vaan fakta. itsekin olen yli 50v. ja muistan lapsuudestani satukirjan, missä käytettiin kyseisiä sanoja.

Noiden valitusten sijaan olisit jo useaan kertaan ehtinyt netistä tarkistamaan, että pöhelö, pöljä tms. sanat on pääasiassa 50-70-vuotiaiden käyttämiä. Nuoremmat ei niitä viljele. Ei se ole ikärasismia vaan fakta. itsekin olen yli 50v. ja muistan lapsuudestani satukirjan, missä käytettiin kyseisiä sanoja.
Noh, minulle tekoäly ilmoitti, että sanoja käyttävät jonkin verran 20-40-vuotiaat usein ironisesti ja enemmän 40-80-vuotiaat. Pöljä on lisäksi itämurteisiin kuuluva sana. Teinit ja alle 20-vuotiaat eivät näitä sanoja käytä lainkaan. Tämän perusteella siis noita sanoja käyttävä on yli 20-vuotias ja todennäköisesti lähempänä 40 tai sen yli. Mitään tietoa ei ole siitä, että sanoja käyttäisi juuri 50-70-vuotiaat pelkästään.

Kultakaivokset ovat vauhdissa taas. Mun salkun edellinen all time high oli helmikuun lopussa, kun kullan hinta oli 150€/g. Nyt kullan hinta on noin 124€/g ja salkku teki jo uuden ennätyksen!

Onkohan 2 dl maustamatonta jogurttia liian iso annoskoko välipalalla, jos syö ruisleivän lisäksi? Tekoälyltä saa kahdenlaisia vastauksia, toisen mukaan sopiva ja eri muodossa kysyttynä vastaus oli että liikaa, pitäisi syödä vain 1 dl tai 1,5 dl, joten sen perusteella sit söisin liikaa, oon kattonut määrän vain suurin piirtein, kun laitain usein tohon normo teemamukiin sitä jogurttia. Et tääkö ois sit se mistä kannattais vähentää.
Katso sieltä kilokalori.netistä. On tosi hyvä tuommoisiin.

Yhteistyössä