K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Silti en oikein ymmärrä, miksi kukaan K:n porukasta ei ois ok sen kanssa, että Ccc ois ollut streamissa.
Todennäköisintä on, että ei vain yksinkertaisesti ole niitä lupia alunalkaen edes kysytty eikä neuvoteltu. Toinen teoria oli, että esim Warner ei halua tällaista cover-versiota tallenteeksi, koska se ei ole CCC sellaisena kuin sen pitäisi olla. Tämä on epätodennäköistä, mutta tuli mieleen.
 
Ja mitä yksityisiä tietoja J:n vanhemmat ovat saattaneet jakaa fanien kanssa? Hänen rakkauselämästään, tulevista musiikkiprojekteistaan? Tiedetään jo, että hän julkaisee albumin. Eivätkä he aio kertoa, onko J:llä kumppania vai ei.
 
Todennäköisintä on, että ei vain yksinkertaisesti ole niitä lupia alunalkaen edes kysytty eikä neuvoteltu. Toinen teoria oli, että esim Warner ei halua tällaista cover-versiota tallenteeksi, koska se ei ole CCC sellaisena kuin sen pitäisi olla. Tämä on epätodennäköistä, mutta tuli mieleen.
Veikkaan kanssa, että ei ole tajuttu kysyä lupia. Mutta jälkimmäinenkin kuulostaa ihan fiksulta. Tuskin haluttu tuollaista versiota, kun samalla olisi ollut mahdollisuus ostaa oikeudet K:n keikkaankin.
 
Veikkaan kanssa, että ei ole tajuttu kysyä lupia. Mutta jälkimmäinenkin kuulostaa ihan fiksulta. Tuskin haluttu tuollaista versiota, kun samalla olisi ollut mahdollisuus ostaa oikeudet K:n keikkaankin.
Kyllä varmaan on tajuttu, mutta on vain jo alusta alkaen päätetty, että esitetään vain Joksujen biisit ja niistä on sovittu. Eipä ole silloin tarvinnut maksaa muille kuin Joksuille ja samalla on säästetty aikaa ja vaivaa, joka olisi mennyt lupiin ja sopimusten tekemiseen kahden biisin osalta (K ja Devito). Kyse oli JO:n keikasta kuitenkin. Tämän sanon ihan "pelkän K-fanina".
 
Kyllä varmaan on tajuttu, mutta on vain jo alusta alkaen päätetty, että esitetään vain Joksujen biisit ja niistä on sovittu. Eipä ole silloin tarvinnut maksaa muille kuin Joksuille ja samalla on säästetty aikaa ja vaivaa, joka olisi mennyt lupiin ja sopimusten tekemiseen kahden biisin osalta (K ja Devito). Kyse oli JO:n keikasta kuitenkin. Tämän sanon ihan "pelkän K-fanina".
Joo yleensä kyllä halutaan näyttää isot jutut, joten vähän epäilen tätä teoriaa. Veikkaan, että on vaan sovittu Joksujen näyttämisestä ja nämä vierailijat tulivat vähän yllätyksenä. Sanon tämän Joksu-fanina.
 
Alkoi vaivata tämä vääntö CCC:n näkymättä jättämisestä suorassa lähetyksessä, joten kysäisin tekoälyltä, mikä siellä voi olla taustalla. Olkaapa hyvät.


Jos Joker Outin oma konsertti oli sovittu televisioitavaksi, mutta yksittäisten vieraiden (kuten Käärijän) osuus jätettiin pois tv-lähetyksestä, yksi mahdollinen syy on se, että televisiointioikeudet oli hankittu vain pääesiintyjän osalta tai vierailijoiden osuuksien käyttöä ei haluttu tai ehditty selvittää lähetykseen. Esiintyvillä taiteilijoilla on oikeuksia omaan esitykseensä, ja niiden televisiointi vaatii luvan. [ttvk.fi], [tekijanoikeus.fi]

Toinen mahdollinen syy liittyy musiikkikappaleisiin. Vaikka tv-yhtiöllä on yleensä musiikin käyttöä koskevat lisenssit tekijänoikeusjärjestöjen kautta, tietyissä tuotannoissa voidaan olla erityisen varovaisia sellaisten osuuksien kanssa, joissa esitetään vieraan artistin omaa ohjelmistoa tai joissa oikeustilanne on muuten monimutkaisempi. [teosto.fi], [teosto.fi]

Käytännössä juuri tällainen ilmiö – mainoskatko tai lähetyksen siirtyminen muuhun sisältöön tietyn kappaleen tai vieraan esiintyjän ajaksi – on tv-maailmassa melko tyypillinen merkki siitä, että kyseisen osuuden lähetysoikeuksia ei ole hankittu samalla tavalla kuin muun konsertin oikeuksia.

Toki muitakin selityksiä voi olla:

  • vierailijoiden kanssa ei ollut sovittu tv-kuvauksesta,
  • esiintyjä tai tämän levy-yhtiö ei halunnut osuutta televisioon,
  • tv-yhtiö halusi lyhentää lähetystä aikataulusyistä,
  • tai lähetys oli tarkoituksella eri mittainen kuin paikan päällä nähty konsertti.
Pelkästään siitä, että mainoskatko alkoi juuri Käärijän ja muiden vieraiden aikana, tulee kuitenkin ensimmäisenä mieleen nimenomaan oikeus- tai sopimuskysymys.
 

Yhteistyössä