vierailija
Mulla on se periaate, että en kirjoita siellä mitään. Joten kohdallani ei ole kyse siitä, että en uskaltaisi sanoa asioita siellä nimimerkillä. Haluan vain säilyttää "jäsenyyteni", niin silloin minun ei kannata mitään kirjoittaa siellä. Ei mitään mukavaakaan, koska tiedän, etten osaa valita esille vain sitä osaa itsestäni.Enhän mä nyt sitä tarkoittanut, että mielipide sinällään on jotenkin arvokkaampi, jos se on jonkun tietyn henkilön mielipide. Ihan samalla lailla myös mulle ne kommetit on tärkeimpiä, oli sitten kenen tahansa kirjoittamia. Eikä mulla todellakaan ole mitään tarvetta tietää tai arvailla, kuka mitäkin on kirjoittanut esim. täällä tai vauvalla tai muualla anonyymissä ympäristössä. Paljon mieluummin olen tietämättä.
Mutta sitten kun jo lähtökohtaisesti ollaan paikassa, jossa kaikilla (pakon sanelemana) on nimimerkit, niin arvostan sitä, että uskaltaa siellä ylipäätään sanoa jotain ja myös seistä omien mielipiteidensä takana. Ja vastaavasti on taas vähän vaikea arvostaa henkilöä, joka ei uskalla siellä alkuperäisessä paikassa kirjoittaa olevansa eri mieltä, vaan vie sieltä nimettömänä toisten kommentteja anonyymille palstalle ruodittavaksi, niin että pääsee samalla haukkumaan alkuperäistä nimimerkillistä keskustelun aloittajaa.