K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä ihmettelen kyllä näitä kommentteja. Joksut kiersi koko maaliskuun ja pikkasen huhtikuutakin. Kun tätä kiertuetta myytiin, valitettiin että ihan liian pian tuli uusi kiertue, kun edellinen oli vielä joulukuussa käynnissä. Sitten ne hautautuivat studioon tekemään sitä odotettua levyä, ja se prosessi loppui vasta pari viikkoa sitten. Sen jälkeenkin ne ovat jo yhden keikan vetäneet, mutta nyt on sitten ihan mahdotonta ja unohduksiin vaipuvat, kun edessä on vain 11 keikkaa yhtä monessa eri maassa. Uusi sinkku ilmestyy parin viikon päästä ja seuraavakin varmaan vielä kesän aikana. Jos joltain nyt tän tauon aikana uhkaa unohtua koko bändi niin kannattaa varata aika muistihoitajan juttusille.
No älä nyt ota sitä "unohtumista" niin kirjaimellisesti. Fanit tarvii jonkun seurattavan ja äkkiäkös ne innostuu jostain uudesta bändistä tai artistista. Kuka sitä jaksaa roikkua fandomissa, jossa ei mitään tapahdu?
 
vierailija
No JO varmaan tietää sen, mutta ovat valinneet tämän linjan. Jos fani unohtaa bändin loman aikana, ei se oikea fani edes ollutkaan. Ei kukaan seuraamani artisti tuuttaa koko ajan jotakin someen ja silti heidän keikoillaan kulkee edelleen paljon väkeä.
Kyllähän nämä jotka eivät suosion huipulla vielä ole, sitä somettamista kovasti tekevät. Ainakin suomalaiset artistit ja ihan lomilta myös. Sitten kun on artisti luokkaa Taylor Swift sitä mainostamista ja fanien hankkimista ja itsensä tutuksi tekemistä uusille ihmisille ei tarvitse tehdä. Mutta jos Joksut eivät tuota suositummaksi halua, se heille suotakoon.
 
vierailija
Jokerit kertoivat nyt lomailevansa, jokainen tahollaan, mutta miksi juuri Bojanin loma on se tuhoisa, joka hajottaa joksut ja kaikki on paniikissa? Mitä jos Kris jääkin lontooseen ja jure matkaa mopollaan intiaan, eikö ikinä palaa. Nace jää hoitamaan iäkkäitä vanhempiaan ja jan kaapataan johonkin toiseen bändiin. Antakaa jumalauta bojaninkin lomailla ja toivottavasti saakin rentouduttua kultansa kainalossa.
Just näin!
 
vierailija
No älä nyt ota sitä "unohtumista" niin kirjaimellisesti. Fanit tarvii jonkun seurattavan ja äkkiäkös ne innostuu jostain uudesta bändistä tai artistista. Kuka sitä jaksaa roikkua fandomissa, jossa ei mitään tapahdu?
Meinaatko, että on paljonkin ihmisiä, jotka junnaavat vain yhdessä fandomissa ja seuraavat vain yhtä bändiä ja kun se bändi ei kahteen päivään postaa mitään, se unohtuu ja vaihdetaan toiseen? En voi käsittää tällaista olettamusta.
 
vierailija
Meinaatko, että on paljonkin ihmisiä, jotka junnaavat vain yhdessä fandomissa ja seuraavat vain yhtä bändiä ja kun se bändi ei kahteen päivään postaa mitään, se unohtuu ja vaihdetaan toiseen? En voi käsittää tällaista olettamusta.
No ei, mutta ei siitä nyt mihinkään pääse että niiden näkyvyys on kovin vähäistä ja siitä paistaa osaamattomuus. Miksi sitä pitää puolustella?
 
vierailija
Kyllähän nämä jotka eivät suosion huipulla vielä ole, sitä somettamista kovasti tekevät. Ainakin suomalaiset artistit ja ihan lomilta myös. Sitten kun on artisti luokkaa Taylor Swift sitä mainostamista ja fanien hankkimista ja itsensä tutuksi tekemistä uusille ihmisille ei tarvitse tehdä. Mutta jos Joksut eivät tuota suositummaksi halua, se heille suotakoon.
Sitten on jännä, että vertauskohtana on Swift tai joku muu huippumenestynyt artisti. Eihän näistä nyt voi puhua samassa lauseessakaan.
 
vierailija
No ei, mutta ei siitä nyt mihinkään pääse että niiden näkyvyys on kovin vähäistä ja siitä paistaa osaamattomuus. Miksi sitä pitää puolustella?
Käärijän näkyvyys taas on runsasta ja siitäkin paistaa osaamattomuus. On tosi huonoja vitsejä ja pskasia prseitä. Mä en ymmärrä miksi pitäisi somettaa mitä tahansa väkinäistä roskaa ihan vain näkyvyyden takia.
 
vierailija
Just näin!
Lomailkoot, mutta ammattilainen ei toimi noin. Jos se oma instatili on bändin seuratuin se annetaan jonkun hoitoon tai tehdään ajastettuja postauksia. Näin se vain menee. Yksityisyrittäjänä pidemmän lomamatkan aikana itse teen ajastettuja postauksia. Niin tekevät myös kaikki some vaikuttajat. Jos tuon ammatin on valinnut, ne vaatimukset täytyy kestää tai sitten vaihtaa alaa.
 
vierailija
Lomailkoot, mutta ammattilainen ei toimi noin. Jos se oma instatili on bändin seuratuin se annetaan jonkun hoitoon tai tehdään ajastettuja postauksia. Näin se vain menee. Yksityisyrittäjänä pidemmän lomamatkan aikana itse teen ajastettuja postauksia. Niin tekevät myös kaikki some vaikuttajat. Jos tuon ammatin on valinnut, ne vaatimukset täytyy kestää tai sitten vaihtaa alaa.
Mielipiteesi on kuultu ja tullut selväksi. Olet varmaan jo suositellut pojille uutta ammattia yksityisviestein.
 
vierailija
Sitten on jännä, että vertauskohtana on Swift tai joku muu huippumenestynyt artisti. Eihän näistä nyt voi puhua samassa lauseessakaan.
No mikä se sitten pitäisi olla? Tuonne asti sitä joutuu töitä paiskimaan, että se suosio säilyy. On täällä tyhmää ja tietämätöntä porukkaa. Mutta itse kusevat uransa, tuo harrastelija meininki ei pitkälle kanna.
 
vierailija
Käärijän näkyvyys taas on runsasta ja siitäkin paistaa osaamattomuus. On tosi huonoja vitsejä ja pskasia prseitä. Mä en ymmärrä miksi pitäisi somettaa mitä tahansa väkinäistä roskaa ihan vain näkyvyyden takia.
Ne paskapostaukset ja sekopäiset jutut nimenomaan on sitä Käärijän somepersoonaa. Se on riskialtis tapa viestiä kun monet ei siitä pidä mutta se toimii.
 
vierailija
Lomailkoot, mutta ammattilainen ei toimi noin. Jos se oma instatili on bändin seuratuin se annetaan jonkun hoitoon tai tehdään ajastettuja postauksia. Näin se vain menee. Yksityisyrittäjänä pidemmän lomamatkan aikana itse teen ajastettuja postauksia. Niin tekevät myös kaikki some vaikuttajat. Jos tuon ammatin on valinnut, ne vaatimukset täytyy kestää tai sitten vaihtaa alaa.
Jännä että se suosituin instatili oli viime kesänä lähes 2 kuukautta kokonaan poissa ja bändi selvisi mainiosti. Ehkäpä se bojan ei olekaan somevaikuttaja eikä se siksi tee kuten somevaikuttajan kuuluisi.
 
vierailija
Lomailkoot, mutta ammattilainen ei toimi noin. Jos se oma instatili on bändin seuratuin se annetaan jonkun hoitoon tai tehdään ajastettuja postauksia. Näin se vain menee. Yksityisyrittäjänä pidemmän lomamatkan aikana itse teen ajastettuja postauksia. Niin tekevät myös kaikki some vaikuttajat. Jos tuon ammatin on valinnut, ne vaatimukset täytyy kestää tai sitten vaihtaa alaa.
Bojan ei ole ammatiltaan somevaikuttaja.
 
vierailija
Jännä että se suosituin instatili oli viime kesänä lähes 2 kuukautta kokonaan poissa ja bändi selvisi mainiosti. Ehkäpä se bojan ei olekaan somevaikuttaja eikä se siksi tee kuten somevaikuttajan kuuluisi.
Viisujen jälkeinen aika. Ensi vuonna viimeistään nähdään, että kuinka pitkälle heidän suosio kantaa. Some on tärkeä osa julkisuuden henkilön menestykselle nykyään.
 
vierailija
Meinaatko, että on paljonkin ihmisiä, jotka junnaavat vain yhdessä fandomissa ja seuraavat vain yhtä bändiä ja kun se bändi ei kahteen päivään postaa mitään, se unohtuu ja vaihdetaan toiseen? En voi käsittää tällaista olettamusta.
Sivusta, oon ihan samaa mieltä kanssasi, ei fanit niin äkkiä bändiä unohda, vaikka bändi olisi hetken levyttämässä ja lomilla. Toisaalta on hyvä että pystyvät toiminaan rennosti tilanteen mukaan ja olemaan halutessaan välillä pois somesta. Kuitenkin totta sekin puoli, että olisi ehkä hyvä palkata henkilö, joka esim. kuvaisi heitä kiertueella ja vaikka levytystauollakin ja työstäisi vlogeja tai discordmateriaalia ja laittaisi sitä ulos tasaiseen tahtiin, etenkin silloin kun pojat ovat itse pois somesta. Mark ja Vita ovat kuvanneet näitä aiemmin, mutta jos heillä ei riitä aika kaikkeen, voisi olla vielä kolmaskin henkilö. Toki tuo voi olla myös rahakysymys, bändin pitää maksaa kaikki itse, kun ei ole sitä levy-yhtiötä markkinoimassa ja rahoittamassa. Toisaalta ei myöskään sanelemassa mitä heidän pitää tehdä ja rakentamassa jotain imagoa, mikä on ihanaa. Se aitous on osa joksujen viehätystä myös.
 
vierailija
Lomailkoot, mutta ammattilainen ei toimi noin. Jos se oma instatili on bändin seuratuin se annetaan jonkun hoitoon tai tehdään ajastettuja postauksia. Näin se vain menee. Yksityisyrittäjänä pidemmän lomamatkan aikana itse teen ajastettuja postauksia. Niin tekevät myös kaikki some vaikuttajat. Jos tuon ammatin on valinnut, ne vaatimukset täytyy kestää tai sitten vaihtaa alaa.
Vinkkinä somevaikuttajayrittäjälle: tarkista ajastetuista postauksistasi kieliasu ja opettele yhdyssanat, ettei vaan asiakkaat hylkää.
 

Yhteistyössä