Jyväskylän odottajat ja äidit vol.3

Beija Paljon onnea sullekkin pienestä nyytistä! Kuulostaa kyllä helpolta tuo sinun synnytys...minäkin kyllä toivon, että menis yhtä hyvin meilläkin. :)
Oli puhetta tuosta neuvolahenkilökunnasta. Tämmöisessä pikkupaikassa on se hyvä puoli, että ei ole kuin yksi neuvolatäti niin ei tarvi pelätä "vierasta". Kaippa se ihminen kesäloman kuitenkin viettää niin, että varmaan viim heinäkuussa on sitten sijainen, mutta se nyt onkin sitten ihan ymmärrettävää. Neuvolalääkäri ei ole mukavin mahdollinen ihminen ja kylläpä helpotti viime viikolla kun se lähtiessäni toivotti "nähdään sitten vielä loppuraskaudesta"!! :D
Kysyttiin nyt sitten kummitkin (yhtä lukuunottamatta) ja suostuivat...ihanaa! :)
Mieleeni on tullut tämmönen juttu: kattelin tossa joku päivä Sairaala sarjaa ja siinä naisella koitettiin ulostaa vauva imukupilla. Mulle iski aivan mieletön kammo sitä laitetta kohtaan. Ensinnäkin mulla on ollut mielikuva, että se on sellanen "piirrettyjen" karhupumppu vaan ei!! Sehän on ihan kamalan näköinen vekotin!!!! :x Ja se nainen huusi aivan kamalissa tuskissaan siinä niin tuli tosiaan mieleen, että saako siitä kieltäytyä?? Että jos ne ehdottaa imukuppia ni saako sano, että haluan mieluummin suoraan leikkaukseen kuin kidutusta sillä laitteella?? Ei ole vielä ajankohtaista, mutta kamalasti alkanut mielessä pyörimään nämä kaikki tämmöset jutut!!
 
Onnea Beijalle!! :flower: =) :heart: Ja sintsukalle tervetuloa! :flower:

nepsunen joo siis kyllä mullakin on joku jännitys siellä neuvolassa päällä, kyllä sen olostaan tuntee, ja tosiaan kun paineet nousee, kotona olleet hyvät. Mulla nuo paineet olleet samalailla kuin sinullakin, ja kyllä ne voi olla kotona matalammat, sanoi se neuvolan terkkakin mulle, että kotimittauksessa on matalammat arvot!

kukkaiskeiju niin, kohtahan on se perjantai! :) onhan tämä odottavan aika vähän pitkä, mutta eihän tässä enää ole kuin pari päivää, niin kyllä sen hyvin jaksaa ootella! :)

pusukalatar mullakin on pelkoa just tota imukuppisynnytystä kohtaa, oon kans kuullut siitä että se on erittäin kivulias! Mutta toisaalta, mun kaveri just viime syksynä synnytti, ja hällä oli imukuppisynnytys, ja hän sanoi, ettei kokenut sitä mitenkään kamalana. Sano että oli niin kipee supistus siinä muutenkin menossa, että ei imukupin laitto ja välilihan leikkaus siinä enään niin kauheelta tuntunut. Mut mäkin katoin ton sairaalan videon, ja kyllä se aika karmasevaa katottavaa oli. Kuitenkin niin paljoa kuullut juttuja sen kamaluudesta. Mäkin mietin voiko siitä hommasta kieltäytyä? Onhan se aika hirveetä kun väkisin ruvetaan vauvaa ulos repimään! :(

Tällipaju Moikka! :D Kiva kun vauvan tätikin tulee tänne moikkaamaan! :D
kyllä ne paineet jännittämisestä nousee, mut vähän harmi vaan, kun yleensä niin hyvät paineet. Soitellaan joo sitten kun ultra on ohi, eiköhän se tällä kertaa hyvin mene! :)

Olen tässä valitellut sitä kun liikkeet on niin vähäisiä, mutta nyt ne on viimesen viikon aikana tulleet selkeemmiks ja yleistyneet, ja eilen sitten tulikin jo niin kovia potkuja että ne ihan tuntu ja näky päällepäin! :D Oli kyllä ihanaa laittaa käsi massun päälle, ja tuntea ne töytäisyt! :) Siinä vaan sit makoilin ja kattelin ja tunnustelin massua!:) oli kyllä ihanaa, kun tätä olikin jo kaivannut! Ehkä turhaan olen huolehtinut vähäliikkeisyydestä, aika kauan vauva eilenkin siinä niitä potkuja jakeli.

Eilen sain vietyä kelankin paperit, nyt täytyy muutama viikko odotella äitiyspakkausta, ja muista tulee sitten päätökset varmaan jossain vaiheessa. Ihanaa päästä näpertelemään niitä pakkauksen vaatteita ja tavaroita! :D

hensku 22+1
 
Muistinpas tänään soittaa sinne neuvolaan ja pissanäyte negatiivinen =) Hyvä, että antibiootit on auttaneet.
Sain samalla vaihdettua sitten mun neuvola-ajan..pääsen nyt sille samalle millä normaalistikin käyn.

Ei olis enää kauaa töitä, tämä ja huominen ja sitten loma, ihanaa!

Outiko 30+0 poksista, vihdoin päästiin uudelle kymmenykselle...
 
Moi kaikille!

Ihan pakko kirjotella tänne kun tietää ketä nikkien takana on ja ku kaikki vaikutti niin mukavilta etten haluais tämän ikävän ja surullisen jutun takia tippua joukosta pois. :'(

Täällä on menty pvä kerrallaa lähinnä itkien. Apuakin olen saanut, mutta silti tuntuu että olen tämän asian kanssa niin yksin, TAAS. Suru ja viha on sanoinkuvaamatonta, miks meille taas?? Jalkivuotokaan ei ota loppuakseen, meen tänään sairaalalle ja tsekataan tilanne ja mun huonolla tuurilla oon illalla kaavinnassa. :'( Toiveissa oli alottaa yritys samantien uusiks, mutta saa nähä jos menee kaavintaan.

Harmittaa ja surettaa, kun häiden jännitys jää nyt kokonaan tän surun alle. :'(
Mitään muuta en toivo ku et pääsen pian uudestaan tänne odottajien puolelle ja kaikki vois edes sillon mennä hyvin. :( Vaikka seuraavassa raskaudessa mä varmaan asun ä-polilla. Kesäkuun lopussa soittelen osastolle aikaa, että saan mennä kuulemaan miksi meille kävi näin. Siis jos se ikinä edes selviää.

Tänään klo 15 siunaustilaisuus sairaalan kappelilla. Mä oon viimesen puolen vuoden aikana itkeny niin paljon etten enää tiiä mistä näitä kyyneliä riittää aina vaan...

nöttis :'(

Hensku00 Näin sut maanantaina(?), olit ilmeisesti menossa neuvolaan. Oltiin esikoisen kanssa siinä tk:n vieressä olevassa leikkipuistossa. Meinasin moikata mutten sitten viittyny, itkukshan se ois vaan menny. :(
 
Moikka kaikille!!

Täällä uusi odottaja Pupuhuhdan alueelta.29v.
poika 8v ja uuden tulokkaan LA 16.6.09 :)
Aika yksinäisiä nämä päivät kun ei oikeestaan tunne Jkl:stä ketään..tai ne muutamatkin ovat töissä ja ei näin ollen riitä aikaa tapaamisille :/
Kovasti alkaa jännittämään tämä loppuaika.Poika kun syntyi sektiolla niin on aivan uutta koko synnytys..mutta koitetaan ottaa rennosti :whistle:
Olisi tosi kiva tutustua uusiin kavereihin odottajista/mammoista ja vaihdella ajatuksia.
Toki tällä sivulla hyvin tietoutta vaihtuu,mutta niinkun myös ihan livenä :D
 
nöttiäinen kivaa kuulla sinusta! Oonkin miettinyt että miten sinulla ja teillä menee! Mä en sua huomannutkaan sillon maanantaina, olin tosiaan neuvolaan menossa. Oisin kyllä tullut sua moikkaamaan jos oisin huomannut! :) Oon kyllä tosi paljon miettinyt että miten jakselet! :hug: On kyllä varmasti todella rankkaa! Hyvä kuulla että olet saanut apua, mutta varmasti silti tuntuu yksinäiseltä! Älä jää meidän porukasta pois, mä ainakin haluaisin suhun pitää yhteyttä! Ja varmasti olet taas pian mukana odottamassa, minä uskon että varmasti tulet pian uudelleen raskaaksi! :hug: Voimia sinulle todella paljon!! Ja jos kaipaat juttu seuraa, niin tässä lähellähän minä asun! :)
 
Nöttiäinen: Ihana, että jaksoit tännekin käydä ilmottelemassa kuulumisia! Jaksamisia vielä vaan, toivottavasti pian olet taas odottajien puolella! :hug:

Imukupista: Lueskelin noita teidän kauhisteluja imukupeista. Mä en sitä jaksoa nähnyt, en tiedä miltä näytti, mutta niitä imukuppeja on muutamia erilaisia ainakin. Pehmeää ja kovaa. Ja siinä vaiheessa jos imukupilla aletaan vauvaa ulos avittamaan, niin on jo niin alhaalla, siis lähellä syntyä, että on turvallisempi avittaa vähän kupilla kun lähteä leikkelemään. Ja useinhan kuppia käytetään vähän vaan lopussa avuks, että saadaan nopeammin syntymään jos vaikka sydänäänet alkais laskea jne. silloinkaan ei ole perusteltua lähteä leikkaamaan kun veisi vaan enemmän aikaa. Älkää sitä kuppia pelätkö, monet sanoo, ettei se tunnu, toisilla varmasti sattuu, mutta sattuu se ilman kuppiakin... Eli sinänsä kyllä joudun valitettavasti sanomaan, että jos kuppi on tarpeen niin se tehdään kyllä, mutta ei sitä turhaan käytetä. Mieluummin mä omaani ottaisin imukupin avuks kun menisin leikkaukseen...ootteko te nähny leikkausta?

No nää nyt oli mun ajatuksia, toivottavasti lohdutti yhtään :D Ja loppujen lopuks imukuppiavusteisia on prosentuaalisesti aika vähän, eli sovitaan ettei kuuluta siihen joukkoon :)

).( Mun täytyy nolona myöntää, että mä oon pelannu koko päivän tietsikkaa, ihan niinkun joskus teininä veljen kanssa :LOL: No sain sentään yhden koneellisen pyykkiä pestyä siinä sivussa :)

Kukkaiskeiju ja myllertäjä 32+2
 
lara79
imukuppi synnytyksestä... Esikoisella jouduttiin käyttämään kun synnytys ei edennyt ponnitusvaiheessa kovinkaan nopeasti (vaikka avautuminen jne oli tosi nopea) ja alko vauvalla jo olla sykkeen laskuja. Onneksi ei tarvittu kuin 1 nykäisy! Itse varmaan sai myös voimaa ponnistaa kovemmin kun tuli pelko sektiosta jne. Minusta ei ollut mitenkään erityisen kivuliasta tai inhottavaa se imukupin laitto, siinä kun muutenkin alapäätä ronkittiin. Kyllä ne supistukset oli kivuliaampia. Vauvelilla pieni mustelma päässä siitä muistona jonkin aikaa.
 
hei! pitkästä aikaa...
eli mulle voi päivittää tietoihin et oon keuruulta. ja mitäs muuta sitä piti kertoa?...

täällä viikkoja 32 tasan tänään ja kaikki suht ok. supistelee välillä ja päätä särkee ja hb on tosi alhanen mut muuten kaikki ok.
painoarvio oli 31+5 2200g eli hieman normaalia isompi mut ei viel huimasti. vauva saa kasvaa 5 kg asti ennen kuin leikkaavat ja käynnistämään ei aleta ennen ku alkaa menemään yliaikaiseksi ja kokoarvio on iso. tää pelottaa koska poika oli syntyessään 4,5 kg ja jäi hartioistaan kiinni, mut lääkäri oli sitä mieltä et 5 kg tulee ihan hyvin pihalle, nooh se nähdään sit.

tänne ei muuten erikoista kuulu, sairaalakassit on pakattu siis mun ja vauvan ja kaikki vauvan tavarat on paikoillaan.


päärynärouva ja poju 32+0

meille siis on tulossa poika ultran mukaan :heart:
 
huomenta vaan kaikille :)
tämä on nyt se ultran ja tietsikan laskema SUURI päivä,tosin epäilen ettei mitään tapahdu (vieläkään). Eilen käytiin taas neuvolassa,minulta painoa pudonnut 2kg ja vauvan sf kasvanut sentillä..alapaine huiterlee vieläkin yli 90,mut tätsä sano et kuhan pysyy loppuun saakka alle 100,ei tarvii huolestua.Ja me kun ollaan miehen kanssa täällä ihan tuskaisena mittailtu sitä,et joko on hätä.Ois voinu kertoo heti alussa et alle sata on vielä "ok" :p

Huomenna ois tarkoitus lähteä käymään Tampereella jos olen yhtenä ja jos miehen jalka kestää kävelyä,se sai töissä akillesjänteeseen palikan ja on nyt ollu saikulla pari päivää.Minulla kyllä leviää pää jos pitää monta päivää olla neljän seinän sisällä,pakko keksiä jotain muuta jos ei ihan sinne treelle asti päästä.

Siinäpä sitä taas omaa ( . )

Juttelitte imukupista:minulla kans sellainen hytinä,ettei siitä voi paljon kieltäytyä,ja oikeasti kun se otetaan esille,on jo hätä.Ajatelkaa rouvat et se on lapsen henki tai se kuppi..

Voimia nöttiäiselle,en voi edes kuvitella,kuinka saat elämän jatkumaan.Toivottavasti esikkosi saa sinut pysymään hengissä ja saa näkemään et elämän on vaan pakko jatkua. Tee surutyö rauhassa,on helpompaa aloittaa uusi ihan odotus kun ei ole entisiä pelkoja ja itkuja alla turhaan (vaikkei niitä kyllä mitenkään saa kaikkia pois) :hug:

Nyt henkisesti valmistautumaan torille lähtöä varten,siellä piti olla markkinat tänään..

Nepsunen&tiippana 40
 
nepsunen Ei aikaakaan kun siulla on jo pikkunen nyytti kainalossa =) Minä en varmaan uskaltaisi enää tossa vaiheessa ees poistua kaupungista mihinkään, ettei synnytys ala muualla :LOL: Mutta toisaalta, voihan sitä muuallakin kun Jkl:ssä synnyttää..

nöttiäinen Kiva, kun kävit kertomassa kuulumisesi, olenkin miettinyt mitä sulle kuuluu. Paljon jaksamista toivotan edelleen :hug:

Mulle on ilmeisesti tullut raskauspahoinvointi takasin :( Viime yön vietin pöntön ääressä. Voi toki olla, että on joku mahapöpö, mutta enpä tiiä :/ Toivottavasti se pahoinvointi ei ala taas, kun huomenna alkaa mun kesälomakin..

OUtiko 30+1
 
Kiitokset Kukkaiskeijulle kommentista imukuppiin liittyen! Sinun sanaan jotenkin uskaltaa luottaakin ihan erilailla kun olet ammattilainen! Mitäpä minäkään en kohta alkaisi pelkäämään...kaikkea jos alkaa miettimään ni mä varmaan vedän jalat ristiin h-hetkellä ja huudan et haluun peruu koko jutun!! :LOL:
Mutta juu...Nöttiäiselle jaksamisia. Me kaikki ollaan hengessä mukana ja toivotaan, että pääset mukaan porukkaan pikapikaa! Ei todellakaan tarvitse heittäytyä pois täältä vaikka elämä koetteleekin! :) :hug:
 
terve :wave: Ilmotan nyt tännekin, että meille olisi pikkukakkonen tuloillaan :heart: Jos kaikki menee hyvin, niin näillänäkymin La olisi 30.1.2010, että ihan alussa vasta on mutta en malta pitää salassa :whistle:

Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :heart:
 
nepsunen: mennyt vissiin jossain vaiheessa ohitte, mutta ilmoittanut olen pojan syntymästä täällä(olin vielä tuolla listalla), eli 15.2 syntyi hurmuripoika meidän perheeseen. Lohikosken alueella asutaan tällä hetkellä! ihanaa odotusta teille mammat! :heart:
 
Huomenta päivää ladyt!

Mitäs muiden lauantaihin kuuluu? Itsellä lähti liikkeelle vähän laiskanlaisesti, särkee päätä aivan mahdottomasti :( Jospa pian tuo panadol auttais. Nyt alkaa voinnissakin pikkuhiljaa huomata, että on raskaana kun iltapäivällä alkaa sormet olemaan aivan pökkelöt ja liitoskivut on ilmaantunut kuvioihin. Vaikuttaa vähän yöuniin tuo. Mutta sinänsä vielä pikujuttuja, ja eihän tässä ole onneksi kauaa enää kesään :heart:

Aurinkoista päivää kaikille!!!

Kukkaiskeiju ja napero 32+5
 
Kävin äsken ekaa kertaa lasten kanssa yksin kaupungilla. Vauva oli kantoliinassa ja esikoinen rattaissa. Hyvin sujui, vaikka mua kovasti jännitti, kun bussilla piti mennä ym. Koitettiin esikoisen kanssa käydä kahvilassa mutta kantoliinasta kuului "mää" heti kun alas istuttiin, joten ei kun voisarvi ja mehu käteen ja menoksi :) Ei pysy meidän esikko ollenkaan sillä seisomalaudalla, joten vaunuilla ei ole keskustaan lähtemistä.

Nöttiäiselle oikein iso halaus ja voimia!Sanattomaksi vetää, teidän perhettä koetellaan kyllä nyt jo ihan liikaa. Ajatuksissa ja rukouksissa olet! Toivottavasti pian tulet raskaaksi!

Lähdetään huomenna Helsinkiin mummoloihin. Pääsee ite helpolla, kun mummot kokkaa ym. :)

Hauskaa viikonloppua!

Beija, esikoinen 2v 5kk ja vauva kohta 3 viikkoa
 
morjens!
vieläkin koneella istun,eli Tampereen reissu ei tuottanut odotettua tulosta. Mahtava reissu kyllä muuten oli,aurinko paistoi, jaksoin kävellä kaupungilla ristiin rastiiv pieniä vaatteita etsimässä ja toro ravintola täytti kaikki odotuksemme :)
Matkalla uhosin et kävelen kyllä näsinneulaan,jos tiippana ottais vihjeestä vaarin,mut eihän sinne pääse edes kävellen :ashamed: ei sitä kuopion kasvatti kaikkea tiedä..Työkaverin kans tekstailin matkalla ja hänen ehdotus synnytyksen käynnistämiseksi oli vierailu tyrskyssä tai tornadossa,mut minulle tuli paha olo jo laitteiden katsomisesta,joten jätin suosiolla väliin. Yhtenä siis edelleen mennään.

Kaikille odottajille annan kyllä sen vinkin,et lähtekää ihmeessä käymään mini lomilla masunkin kanssa jos liikkuminen ei tuota suurta tuskaa,kyllä aika kuluu nopeammin ja nyt tämä reissun jälkeinenkin päivä on lipunut ohi ihan huomaamatta :hug: Beija, hyvä kuulla et ensimmäinen kaupunki vierailu kahden lapsen mammana on mennyt hyvin,se varmasti kannustaa uusillekkin retkille :) hyvää matkaa teille, mummoloissa olo voi olla lepoa jos on tietynlaiset mummot höösäämässä isomman ja ruuan kanssa :) onko teillä tarkoitus majailla pitkäänkin siellä?

Aamulla käytiin koti ideasta ostamassa kolme mattoa :eek: siellä oli nimittäin -50% kaikista paikalla olevista matoista..tiippanan huoneeseen ostettiin ihka ensimmäinen lasten huoneen matto,ihana :heart: Sitten pitikin siivota ja pestä lattiat..Mies oli vaan tiellä,vaikka hyvää tarkoittikin:kun imuroin,hän halusi imuroida.Käskin hänet pois jaloista siksi aikaa,no,hän kävi lenkillä ja kun tuli takaisin olin pesemässä lattioita:hän tottakai tarjoutui luuttuamaan lattiat.Miksi ei voi tehdä jotain missä minä EN ole jo kiinni:järjestellä lehtiä,pestä vessan..??ei voi eikä jaksa aina ymmärtää..tein siis kaiken itse,ja olo on sen mukainen.Illalla olis vielä vieraita tulossa yökylään,voi olla et tämä mamma siirtyy sänkyyn jo liian aikaisin,mut onhan päivä vielä huomennakin..

nyt pizzan kimppuun,aurinkoa&lämpöä kaikille

nepsunen&tiippana 40+2
 
Moikka!

Tulin kurkkaamaan tälle puolen tuolta vauvautuneiden puolelta :) Onnittelut vauvan saaneille ja odottaville vielä tsemppejä! Olihan minulla oikeesti asiaakin, nimittäin jos joku on kiinnostunut äitiyspakkauksen (-08) kestovaipoista, niin mieluusti luovuttaisin ne jollekin. En itse innostunut tuosta kestoilusta, ovat aivan käyttämättömät vielä. Tarjoaisin ne siis, jos joku vain viitsisi ne tulla hakemaan :D

Muuten päivät vierähtää tosi nopeasti tytön kanssa, joka on kohta 3 kk!!! Käsittämätöntä kuinka aika vierähtää, haikeana muistelen niitä ensimmäisiä päiviä ja vauvakuumetta meinaa pukata uudelleen :ashamed: :heart: Jospa kuitenkin malttaisi muutaman vuoden ja antaa rauhassa aikaa tälle pienokaiselle.

Nessu ja Aino
 
Niin ja Katjaliinako se oli vailla vaunuiluseuraa Kuokkalan suunnalta? Täällä olisi yksi vapaaehtoinen, ja muistakin odottajista ja vauvautuneista sitten, mieluusti olisin vailla kävelyseuraa, jos seura kelpaa :LOL:
 
Kuulumisia täältäkin. Koko viikonlopun olen ollut mamman luona täällä Jyväskylässä. Tosin puhelimen välityksellä olen puuttunut kodinkin tapahtumiin mihin mies jäi lastensa kanssa viettämään "isi-aikaa"! :ashamed: En vaan ilmeisesti osaa antaa niitten olla keskenään vaikka sen takia sieltä välillä poistunkin!
Huomenna olis mentävä labraan antamaan pissinäyte, että onko lääkekuurista ollu mitään apua ja sitten keskiviikkona olisi neuvola. Enää ne käynnit ei jännitä...olen vain ihan varma, etten kykene neljää tuntia olla käymättä vessassa!! Miksi ihmeessä tätä edes vaaditaan raskaana olevilta?!?!
Lauantaina olis miehen tyttären kevätjuhla ja sen jälkeen matkailen taas tänne äitin tykö (saa mies omaakin aikaa ;) ). Ravailen täällä Jyväskylän suunnalla (kuokkalassa) nyt melkolailla juhannukseen saakka, joten jos joku on kaffeseuraa tms vailla ni kyllä minä pääsen täältä tutustumaan uusiin immeisiin! Kun viimeksi jäi tuo tapaaminenkin väliin! :(
 
lara79
Olis kyllä kiva vaikka kahvittella jonkun kanssa kun alkaa olla aika tylsää... Esikoisen kanssa kotona vaan ja oikein mitään ei pysty enää tekemään... maha tiellä kaikessa ja supistelee koko ajan joten parasta vaan yrittää ottaa mahdollisimman rauhallisesti... mä olen vaan en oikein osaa olla tekemättä mitään, joten tää on aika tuskaa!... vois treffejä taas sopia kunhan tää vauveli ei vaan ala syntymään...

Nyt on ollu ihan hirveesti supistuksia ja alkaa tosissaan pelottamaan et vauveli on tuloillaan jo. Mulla on ollu koko raskauden noita harjotus suppareita ja kokoajan vaan tihenee, nyt on 4-5 päivää tuntunu et ei muuta teekkään kun supistelee... tänään oli pahin päivä, koko päivän supistellu 10-15 min välein!!! En ole pystynyt juuri mitään tekemään, tytön tietysti hoitanut mut muuten yrittäny vaan istuskella/makoilla. Soitin alkuillasta äippäpolille mut sanovat et seuraile vielä et jos tihenee tai muuttuu selkeesti kipeiksi niin sitten soitan uudestaan... Huomena kyl yritettävä saada lääkäri aika et sais selville joko on vaikuttanu kohdunkaulaan. Ei nää varsinaisesti kipeitä ole mut erittäin epämiellyttäviä, paine tulee alapäähän ja rakkoon, tuntuu et olis kauhee pissahätä ja et pissat tulee kohta housuun :( , kävely jne hankalaa. yöllä on kipeitäkin mut ei tietenkään semmosia kun synnytys supistukset/poltot. Tämän lisäksi vihloo vietävästi kun vauveli liikuttaa päätään?/käsiään?, ihan kun joku raapis tuolta sisältä :eek:. Tämmöstä ei kyllä esikoisella muistaakseni ollu.
Jo synnyttäneet Onko ollu näin paljon harjotus supistuksia kellään ja onko ne ollu merkki lähestyvästä synnytyksestä? Oli mulla esikoisellakin mut nyt on kyllä enemmän ja kovempia
 
lara: Jaksuja noiden supistusten kanssa! Toivottavasti eivät ole kohdunsuuhun vielä vaikuttaneet. Mitäs sulla oli niitä viikkoja...*kun ei muista ei...*

).( Mäkin voisin taas innolla kyllä treffata! Onko innokkaita järkkääjiä?

Kukkaiskeiju ja napero 33+1
 

Yhteistyössä