Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Soitin neuvolaan sokerirasitustuloksista. Olivat kuulema ihan normaalit. Mulle noi luvut ei vielä kerro mitään, mut jos joku fiksumpi osaa kertoa jotain enempi niin mieluusti kuulisin.
Eli paastoarvo 5.0
1h arvo 6.5
2h arvo 6.3

Kävin sitten samalla siellä myös virtsakokeessa ja mulla oli ollut jotain bakteerikasvua. Ilmeisesti sitten saan lääkkeet virtsaputkentulehdukseen. Selviää huomenna, kun sain lääkärille soittoajan. Ihmetyttää vaan, kun ei oo ollut mitään oireita. Nuorempana ollut useempikin "virtsis" ja luulis että olisin oireet nytkin huomannut.
Toi virtsakoehan pitäs ottaa jo alkuraskaudessa, mutta jostain syystä ei sitten multa oo otettu aiemmin (prkl) mutta hyvä että nyt kuitenkin selvis. Tiiä sitten miten kauan jo ollut, kun ollut oireettomana.

outiko 25+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Kävin sitten samalla siellä myös virtsakokeessa ja mulla oli ollut jotain bakteerikasvua. Ilmeisesti sitten saan lääkkeet virtsaputkentulehdukseen. Selviää huomenna, kun sain lääkärille soittoajan. Ihmetyttää vaan, kun ei oo ollut mitään oireita. Nuorempana ollut useempikin "virtsis" ja luulis että olisin oireet nytkin huomannut.
Toi virtsakoehan pitäs ottaa jo alkuraskaudessa, mutta jostain syystä ei sitten multa oo otettu aiemmin (prkl) mutta hyvä että nyt kuitenkin selvis. Tiiä sitten miten kauan jo ollut, kun ollut oireettomana.
Todella ikävää että vasta nyt testasivat sulta, sillä kyllä mulla otettiin alussa kaikki maholliset, klamydiat sun muut. On se jännä vaikka sama kaupunki niin neuvoloittain ja jopa neuvolatädeittäin aivan ERI käytännöt. :eek:

No, toivottavasti saat pian lääkket ja homma hoituu niillä. =)
 
Mä jäin miettimään, että te kaikki ootte hurjan nuoria. Mä oon jo 27. Halinalle tais olla mun kans melkein samanikäinen ja te muut ootte (muistaakseni) 25. Minkäs ikäinen kukkaiskeiju olet?

Ja mun mielestä mäkin oon nuori. =) Just keskiarvoikäinen ensisynnyttäjä.

Mandy ja nappula 25+0 POKS!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Mä jäin miettimään, että te kaikki ootte hurjan nuoria. Mä oon jo 27. Halinalle tais olla mun kans melkein samanikäinen ja te muut ootte (muistaakseni) 25. Minkäs ikäinen kukkaiskeiju olet?

Ja mun mielestä mäkin oon nuori. =) Just keskiarvoikäinen ensisynnyttäjä.

Mandy ja nappula 25+0 POKS!
Hih. :D Mä oon 24 ja toista ootellaan ja silti tunnen välistä itseni jopa "vanhaks" täällä palstaillessani. Täällä on paljon 20-22 vuotiaita toista, kolmatta jopa neljättä lasta odottavia. :D
 
Halinalle81: Kun sä olit sinne eiliseen tapamiseen taikonu niitä aivan ihania pasteijoita ni nyt pakko udella että pääsen niitä ittekin leipomaan... :D

Oliko siel välissä ihan maustamatonta tuorejuustoa vai jotain maustettua? Ja sit ilmeisesti vaan tuorejuusto ja kinkkusuikaleet sotkettu keskenään ja väliin?

KIIIIIITOS tosi paljon jos vastailet! =) Pääsen taas leipomaan, muutenkin leivon varmaan vkonloppuna munkkeja ni sit jotain suolastakin... :p :p
Jostain syystä tän raskauden myötä tullu kamala leipomisvimma, koko ajan tekee mieli kokeilla jotain uutta. :p
 
nöttiäinen Mun sisko on 24 ja se on ainakin niiiiiin kaukana vielä lapsenteosta. Ja niin olisin ollut kyllä itekin siinä iässä. Mutta en valita. Musta tämäkin on ihan hyvä ikä. =)

Nyt lähen hakemaan huuto.netin huudon postista.. Baby björnin active rintarepun.

 
Minä oon tosiaan 24v. ( kesällä 25) ja niinku nöttiäinen sanoi, niin välillä mullakin on sellanen "vanha" olo :D Tuntuu että nykyään on tosi paljon parikymppisiä odottajia.

nöttiäinen:
Pääsen taas leipomaan, muutenkin leivon varmaan vkonloppuna munkkeja ni sit jotain suolastakin
Voi, kun mäkin osaisin leipoa munkkeja. Pelkkä ajatuskin saa veden kielelle. Voisin syödä niitä varmaan kymmenen kerralla :)

outiko 25+5
 
Ok. Eli te olittekin 24-vuotiaita. Mua 3 vuotta nuorempia. Ja tunnette olonne vanhoiksi. =) Ja mä tunnen nuoreksi. Ihan hassua. Ehkä se johtuu taas siitä, että mä en tunne yhtään parikymppistä odottajaa. Enemmänkin itseni ikäisiä ja vanhempia. Tai sit mä kuvittelen, että eihän mua nuorempia olekaan. :D
 
Mandy81 Ethän säkään vielä mikään vanha ole! :D Mä oon 25, ja koen itseni vanhaksi ensiodottajaksi. Mun ystävä on 82syntynyt ja hänellä on jo lähes kouluikäsiä lapsia. Lisäksi mun lapsuudenystävä on mun ikänen, ja hänellä on jo kolme lasta. Mutta onhan se totta että ensisynnyttäjien "keski-ikä"taitaa olla sen 28 vee. Mutta mun lähipiirissä kaikki on hankkineet lapset jo ns. nuorina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Ok. Eli te olittekin 24-vuotiaita. Mua 3 vuotta nuorempia. Ja tunnette olonne vanhoiksi. =) Ja mä tunnen nuoreksi. Ihan hassua. Ehkä se johtuu taas siitä, että mä en tunne yhtään parikymppistä odottajaa. Enemmänkin itseni ikäisiä ja vanhempia. Tai sit mä kuvittelen, että eihän mua nuorempia olekaan. :D
:D Mullakin tosin sama ku outikolla, miekin täytän kesällä 25. Hui! :eek: Vasta ku just ehtii tottua edelliseen ikään, niin taas lätkästään vuos mittariin lisää. :D

Mutta kai se menee niin että tässä vaiheessa tuntee vaan vanhenevansa ja sit ku lähenee 30 ni tuntee nuorenevansa, toivottavasti! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Voi, kun mäkin osaisin leipoa munkkeja. Pelkkä ajatuskin saa veden kielelle. Voisin syödä niitä varmaan kymmenen kerralla :)
Tuu kahville sit. ;) Pakko leipoa ku oon himoinnu niitä jo tovin. :p Ja arvaa vaan monta tänne uppoaa... :LOL: Esikoinen hokee koko ajan pulla pulla ni pakkohan mun on mussukallekin hyvää tehä, taitaa tykätä äitin leipomuksista. :heart: Eikä tuo mieskään pahastu kun on jotain hyvää. :whistle: :D
 
Voi miten tapaamisenne kuulosti hyvältä. Seuraavalla kerralla haluan ehdottomasti olla mukana. Joko sovitte jotain seuraavaa aikaa? Kunhan päästään muuttamaan uuteen kotiin, olette tervetulleet meillepäin, vaikkakin matkaa kertyykin noin 25km :( Mutta eiköhän sekin kimppakyydillä järkkäänny, jos niikseen tulee :)

Minäkin olen tosiaan 24v (kesällä 25v.) eli meitä 84sia on nyt paljon tässä porukassa. Musta vaikuttaa oikein sopivalta iältä saada lapsia, tosin, jos itse oltais saatu päättää oltais tää lapsi oltu valmiita ottamaan vastaan jo aikaisemmin..

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja toivottavasti saadaan pian uusi tapaaminen, johon itsekin pääsisin mukaan :)

Inka ja pikkuinen 29+1
 
Mandy81: Samana vuonna ollaan sun kanssa synnytty, eli vuosimallia-81, tosin minä olen täyttänyt jo tammikuussa 28v eli taisin olla porukan vanhus :eek:
Minä olisin ollut valmis äidiksi jo aikoja sitten, mutta meillä mies ei ollut silloin vielä innokas vauva ajatukselle ja sitten kun yritys aloitettiin niin esikkoa saatiinkiin odottaa hurjan kauan ja samoin tätä pikkukakkostakin.


Nöttiäinen: Eli pasteijat oli tehty lehtitaikinaan, leikkasin levyt puoliksi ja voitelin levyn päälle ensin tuorejuustoa, se oli jotain yrttituorejuustoa. Sitten sekoitin kinkkusuikaleet ja juustoraasteen keskenään ja laitoin sitä tuorejuuston päälle ja eikun pasteijat kiinni ja uuniin.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!! :)
 
Hih...tuota teidän ikäkeskustelua lueskelin. En ole kuin vuoden vanhempi teitä "vanhimpia" eli vuosimallia -80, mutta voi luoja kuinka tunnen itseni vanhaksi! Olen vauvakuumeillut yläasteelta saakka ja vasta nyt sitten on tosi kyseessä! Minua nuoremmilla kavereillani on jo useampia lapsia ja eräskin ikäiseni kaveri, jonka luulin olevan ikuinen bilehilesinkku sai kohta vuosi sitten lapsen niin ehti jo tulla tunne, että minä jään kokonaan ilman!! Ja mielessä käynyt, että jos meinaa toista pukata niin sen tekeminen pitäisi sitten alotella melkein samantien kuin tää esikoinen pullahtaa maailmaan. Riittäisi oman ikäni puolesta vielä tarmoakin!! :)
Inkap Mihin asti te olette muuttamassa kun nuin pitkä matka kertyy? Meilläkin olisi tilaa isomallekkin porukalle, mutta meille on se 50km matkaa niin tuskin kovin montaa kiinnostaa lähteä tänne asti matkailemaan! :( Mutta yritän taas jos seuraavaan tapaamiseen pääsisin...jäi niin "kiva maku" suuhun siitä Amarillon tapaamisesta! :)
 
Laulun sanoin:"Voi,kunpa oisin voinut olla mukana.." siis tapaamisessa!Ei onneksi vatsatauti tainnut iskeä,se oli sitten jotain muuta. Ikäkeskustelua tässä myös oon seurannu,mä taidan sitten olla porukan vanhin vm.-79..?! Mulla ei oikeastaan oo ollut missään vaiheessa kunnon vauvakuumetta ennen kuin nyt..osaltaan varmaan johtuu siitä,et kaveripiirissäkään ei kukaan oo vielä lisääntynyt,paitsi nyt ihan lähiaikoina muutamalle on syntynyt pienokainen.Onneks tuo mua vähän nuorempi isäntä pitää mut ja vauvan aktiivisina ja isännän lapsi aikaisemmasta suhteesta eli tarmoa riittää eikä "ehdi" tuntea itseään niin vanhaksi :D
 
Piti vielä kommentoimani tota Outikon bakteeriesiintymää virtsassa kommentoida. Mulla on alusta asti ollu noita bakteereja virtsassa ja oon kaksi näytettä jo antanut sen takia. Ensi maanantaina on sokerirasitus ja siinä samalla annan vielä yhden virtsanäytteen. Jos siinäkin vielä on niitä esiintymiä niin sitten seuraavalla lääkärikäynnillä (13.5) lääkäri antaa mulle kans antibiootit. Tuntuu tosiaan hieman oudolta kun ei mitään oireita ole, ettäkö voisi olla jokin tulehdus?! Mutta onhan se hyvä tosiaan, että noitakin juttuja seuraillaan ni ehtii reagoida!
Hemuli taitaa tosiaan olla porukan vanhimmasta päästä. Mutta onneksi se ei haittaa menoa vaan kaikki mahtuu mukaan! :) Joskus nuorempana pidin itseäni nuorempia tosi kakaroina, mutta kun on oppinut tuntemaan hieman päälle parikymppisiä niin on omakin näkemys kääntynyt positiivisempaan suuntaan...ihan on fiksuja noi nuoremmatkin! ;) Ja voi luoja, että on tullu huomattua myös itseäni vanhemmissa PALJON lapsellisempia kuin nuo parikymppiset! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pusukalatar:
Joskus nuorempana pidin itseäni nuorempia tosi kakaroina, mutta kun on oppinut tuntemaan hieman päälle parikymppisiä niin on omakin näkemys kääntynyt positiivisempaan suuntaan...ihan on fiksuja noi nuoremmatkin! ;) Ja voi luoja, että on tullu huomattua myös itseäni vanhemmissa PALJON lapsellisempia kuin nuo parikymppiset! :D

Joo ei se ikä aina kaikkea kerro.. Jos elämä koulii ja opettaa, voi joku parikymppinen olla henkisesti paljon vanhemman oloinen kuin joku kolmekymppinen joka ei oo elämässään kolhun kolhua kokenu.

Ittekin tiedän muutaman fyysisesti samanikäsen, mutta henkisesti taas ovat aivan eri ikäsiä. Ja ikähän on vaan numeroita, eikös se niin mee että jokainen on sen ikänen minkä ikäseks ittensä tuntee. ;) :D

KIITOS Halinalle81 ohjeesta!!! :flower:

nöttis & kirppu rv 16+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Ja ikähän on vaan numeroita, eikös se niin mee että jokainen on sen ikänen minkä ikäseks ittensä tuntee. ;) :D
Juuri näin! =)

Mä kävin aamulla sokerirasitustestissä. Onneks se on nyt takana. En hirmusti tykkää noista piikeistä. Molemmat kyynärtaipeet kipeenä, kun kummastakin käsivarresta otettiin verta.

Sain eilen miehen Mallorcalta kotiin. :D Jee!

Mandy ja nappula 25+1
 
Mä en saanut sitten tänäänkään tietää että millasta bakteerikasvua siinä mun virtsassa oli. Soitin tänään neuvolaan niinkun eilen sovittiin, mutta ei se lääkäri ollut kattonut ees niitä mun tuloksia :kieh:
Ärsyttää, kun olis kiva tietää mikä on ja saada sitten lääkkeet.
Mullakaan ei mitään fyysisiä oireita ole, mutta olen huomannut, että valkovuotoa on aika runsaasti.

Outiko 25+6
 
Minusta on kiva kun joukossa on niin monen ikäisiä, vaikkakin käytännössä olemme kaikki melko samanikäisiä ;)

Pusukalatar: Me muutetaan Laukaaseen kirkonkylälle, ei sen kauemmaksi :) Hyvät yhteydethän sinne on ja vallankin jos on oma auto käytössä. Sinne olette tervetulleet vaikka useamminkin, jos matkasta ei muodostu estettä :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mä en saanut sitten tänäänkään tietää että millasta bakteerikasvua siinä mun virtsassa oli. Soitin tänään neuvolaan niinkun eilen sovittiin, mutta ei se lääkäri ollut kattonut ees niitä mun tuloksia :kieh:
Ärsyttää, kun olis kiva tietää mikä on ja saada sitten lääkkeet.
Mullakaan ei mitään fyysisiä oireita ole, mutta olen huomannut, että valkovuotoa on aika runsaasti.

Outiko 25+6
No voihan p*lly!! Sinänsä haluan lohduttaa ja rauhotella, että valkovuodon runsaus ei itsessään välttämättä tarkota mitään vaan raskausaikana valkovuoto muutenkin lisääntyy ja muuttuu vetisemmäksi: se voitelee paikkoja tuolla alhaalla ja pitää ne "vetreänä", ihan synnytystäkin ajatellen. Mutta jos se alkaa haista tai muuttuu kokkareiseiks tms. niin sitten eri asia. Toivottavasti saat kuitenkin niitä kaipaamiasi vastauksia pian!! :)
 

Yhteistyössä