niin no, voihan ne lapset hoitaa myös itse? jos niitä on kerran elämäänsä halunnut!? kyse oli "koti"äideistä!!Alkuperäinen kirjoittaja feger:Niin no, kaikilla ei ole mahdollisuutta hyysätä lapsiaan isovanhemmille. Onhan tietty niitäkin, jotka vie arkisin päiväkotiin ja vkl:na mummien huostaan.
ai tässäkö on ne vaihtoehdot?? herää.. sit on meitä, joiden lapset on tarhalla vain sen ajan kun äiti tai isi ei voi hoitaa, eli on töissä, ei kauppareissujen tai humputtelujen ajaksi, ja viikonloppuisin vietetään aikaa koko perhe yhdessä.. ei hoida mummut ja mammat!Alkuperäinen kirjoittaja feger:Niin no, kaikilla ei ole mahdollisuutta hyysätä lapsiaan isovanhemmille. Onhan tietty niitäkin, jotka vie arkisin päiväkotiin ja vkl:na mummien huostaan.
No hei, mie olen nukkunut about 3h viime yön aikana. Aivot on muutenkin jumissa. :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ai tässäkö on ne vaihtoehdot?? herää.. sit on meitä, joiden lapset on tarhalla vain sen ajan kun äiti tai isi ei voi hoitaa, eli on töissä, ei kauppareissujen tai humputtelujen ajaksi, ja viikonloppuisin vietetään aikaa koko perhe yhdessä.. ei hoida mummut ja mammat!Alkuperäinen kirjoittaja feger:Niin no, kaikilla ei ole mahdollisuutta hyysätä lapsiaan isovanhemmille. Onhan tietty niitäkin, jotka vie arkisin päiväkotiin ja vkl:na mummien huostaan.
Niinpä. Mihin in hävinnyt ihmisiltä tämä oivallus, että aina kun mahdollista, omat lapset hoidetaan itse??Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ai tässäkö on ne vaihtoehdot?? herää.. sit on meitä, joiden lapset on tarhalla vain sen ajan kun äiti tai isi ei voi hoitaa, eli on töissä, ei kauppareissujen tai humputtelujen ajaksi, ja viikonloppuisin vietetään aikaa koko perhe yhdessä.. ei hoida mummut ja mammat!Alkuperäinen kirjoittaja feger:Niin no, kaikilla ei ole mahdollisuutta hyysätä lapsiaan isovanhemmille. Onhan tietty niitäkin, jotka vie arkisin päiväkotiin ja vkl:na mummien huostaan.
No mitä ihmettä luulet niiden kotona tekevän? Ai niin, täytyyhän heillä olla aikaa päivisin käydä virkistäytymässä, kampaajalla, kauneushoidoissa, syömässä muiden työttömien kanssa, vertaistukea nääs! Niin ja kaupassa tietenkin!Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Minä (työssäkäyvänä äitinä ) ärsyynnyn kotonaolevien puolesta siitä iänikuisesta sanonnasta maata kotona. Se jo heti antaa kuvan siitä, ettei sanojalta heru ymmärrystä ihmisten tilanteille ja valinnoille, siellä sitä vaan maataan kotona. Jos on sairas, voi joutuakin makaamaan, mutta harvapa se muuten päiviä makuulla viettää.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Työttömät vois viedä lapsensa sellaisiin kauempanakin oleviin päiväkoteihin ja työssä käyvillä olisi oikeus lähitarhaan!
Okei, asenteesi on jo selvilläAlkuperäinen kirjoittaja vieras:No mitä ihmettä luulet niiden kotona tekevän? Ai niin, täytyyhän heillä olla aikaa päivisin käydä virkistäytymässä, kampaajalla, kauneushoidoissa, syömässä muiden työttömien kanssa, vertaistukea nääs! Niin ja kaupassa tietenkin!
Jo toi sanonta "maata kotona" ei sinänsä pitää paikkaansa. Mutta tuskin kovin moni kotiäiti nyt jotain niin erikoista siinä kotona tekee, että on estynyt hoitamaan omia lapsia samalla??Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Minä (työssäkäyvänä äitinä ) ärsyynnyn kotonaolevien puolesta siitä iänikuisesta sanonnasta maata kotona. Se jo heti antaa kuvan siitä, ettei sanojalta heru ymmärrystä ihmisten tilanteille ja valinnoille, siellä sitä vaan maataan kotona. Jos on sairas, voi joutuakin makaamaan, mutta harvapa se muuten päiviä makuulla viettää.
Siksipä juuri toivoisin, että voitaisiin käyttää jotain muuta sanontaa. Mutta vaikea se varmaan on, jos asenne on väheksyvä tai epähyväksyvä, useinhan puhutaan ihmisistä, joista ei oikeasti tiedetä niin paljon, että olisi rääpyä sanoa. Mutta toisaalta, sanahan se vaan onAlkuperäinen kirjoittaja mie:Jo toi sanonta "maata kotona" ei sinänsä pitää paikkaansa. Mutta tuskin kovin moni kotiäiti nyt jotain niin erikoista siinä kotona tekee, että on estynyt hoitamaan omia lapsia samalla??
Ja tämäkin osapäivähoidon oikeus saisi mielestäni koskea ainoastaan yli 3vuotiaita. Ei alle 3v mitään päiväkotia tarvitsee, varsinkaan, jos jompu-kumpi vanhempi on kotona.Alkuperäinen kirjoittaja gu:Mun mielestä subjektiivista päivähoitoa ei sais poistaa, mutta tiettyjä rajoituksia siihen saisi tehdä. Kotona olevien vanhempien lapsilla saisi olla oikeus vain puolipäiväiseen tai vaihtoehtoisesti 2-3pvää viikossa.