Jumala vs. Darwin

noh
Alkuperäinen kirjoittaja great:
tyttäriähän ei mainita. Yleensä, kun Raamatussa puhutaan että oli niin ja niin monta miestä, naiset ja lapset jätettiin mainitsematta. Kuului sen ajan kulttuuriin
...kumpia olivat tompelit?
http://www.finbible.fi/wsi%20Testamentti/luukas_12.htm

 
vieras
Tv:s tuli muuten dokkari hiljattain, olikohan Cleopatrasta vai mistä. Ja siinä tuli et jokainen ihminen voidaan tiettyjen geenien perusteella jäljittää muutamaan tunnettuun kantaäitiin Afrikassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kieltämättä Raamattua lukiessa on mietityttänyt mm. seuraava seikka: Aatami ja Eeva saivat vain poikia ja pojat saivat poikia joiden pojat saivat poikia jne. Mistä Aatamin ja Eevan miniät löytyivät? :xmas:
Tuon vuoksi olen erityisesti enemmän evoluutioteorian kannalla kuin luomisopin.. raamatun pitäisi selittää kaiken, mutta silti se jättää niin paljon auki, ettei sitä voi ottaa todellakaan tosissaan..
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Uskotko dna:han? Sillä ihminen ja gorilla ovat jotain 97% samaa dna:n puolesta. On vähän eri asia verrata että sammakosta tulisi antilooppi kuin että ihminen olisi kehittynyt apinasta :)
Tuo on muuten jännä tuo geenien samanlaisuus -prosentti. Minulle selvisi vasta jokin aika sitten, että niitähän ei itseasiassa ole pistetty mitenkään vierekkäin ja sitten laskettu että tuo on eri mutta nuo samat. Vaan dna-pätkät on upotettu johonkin liuokseen, jos nyt oikein muistan, ja sitten sen lämpötilamuutosten perusteella saatu tuo prosenttiluku.
Jaa mistä tuollaisen "tiedon" olet saannut?

Kyllä kuule se on ihan sekvenssidataa sekä koodaavasta että ei koodaavasta alueesta. Ärsyttää tuollainen tietoinen valehtelu tai pupun uskominen, oli sitten kumpaa tahansa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Uskotko dna:han? Sillä ihminen ja gorilla ovat jotain 97% samaa dna:n puolesta. On vähän eri asia verrata että sammakosta tulisi antilooppi kuin että ihminen olisi kehittynyt apinasta :)
Tuo on muuten jännä tuo geenien samanlaisuus -prosentti. Minulle selvisi vasta jokin aika sitten, että niitähän ei itseasiassa ole pistetty mitenkään vierekkäin ja sitten laskettu että tuo on eri mutta nuo samat. Vaan dna-pätkät on upotettu johonkin liuokseen, jos nyt oikein muistan, ja sitten sen lämpötilamuutosten perusteella saatu tuo prosenttiluku.
Jaa mistä tuollaisen "tiedon" olet saannut?

Kyllä kuule se on ihan sekvenssidataa sekä koodaavasta että ei koodaavasta alueesta. Ärsyttää tuollainen tietoinen valehtelu tai pupun uskominen, oli sitten kumpaa tahansa.
Koodi on tunnettu paskanpuhuja ja vääristelijä täällä että ei ihme.
 
noooh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tv:s tuli muuten dokkari hiljattain, olikohan Cleopatrasta vai mistä. Ja siinä tuli et jokainen ihminen voidaan tiettyjen geenien perusteella jäljittää muutamaan tunnettuun kantaäitiin Afrikassa.
joo, jatkossa se on vielä helpompaa, kun ei olit enää mätäne - siksi pitää jätteetkin alkaa polttaa. Mut selvähän se:
http://kemikaalicocktail.blogspot.com/2010/01/parasta-ennen.html

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jumala on Luoja:
Jumala on luonut maailmankaikkeuden ja ihmiset, eläimet kaiken.
Evoluutioon uskovat ovat kyllä todellisia TOSIUSKOVIA. Olen hihhuli, mutta en sentään NIIN hihhuli kun ihmiset jotka uskovat räjähdykseen ja alkulimaan sekä siitä kehittyneeseen ihmiseen kaikessa ihmeellisyydessään.

Monesti mietin sitä että kun miljooooooooonissa vuosissa on nyt sitten kehittynyt ihminen niin miksi kehittyminen tähän loppuisi eli miksi ihminen olisi nyt juuri valmis?
Millaiselta mahtaa Darwin-fanit ajatella että ihminen näyttäisi 500 000 vuoden päästä?
Luulisi, että meille kehittyisi ainakin pari silmäparia lisää ja ylimääräinen penis miehille ihan vaikka nyt kainaloon ja peräreikä niskaan.
Näppärää.
Asiaa :D
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jumala on Luoja:
Jumala on luonut maailmankaikkeuden ja ihmiset, eläimet kaiken.
Evoluutioon uskovat ovat kyllä todellisia TOSIUSKOVIA. Olen hihhuli, mutta en sentään NIIN hihhuli kun ihmiset jotka uskovat räjähdykseen ja alkulimaan sekä siitä kehittyneeseen ihmiseen kaikessa ihmeellisyydessään.

Monesti mietin sitä että kun miljooooooooonissa vuosissa on nyt sitten kehittynyt ihminen niin miksi kehittyminen tähän loppuisi eli miksi ihminen olisi nyt juuri valmis?
Millaiselta mahtaa Darwin-fanit ajatella että ihminen näyttäisi 500 000 vuoden päästä?
Luulisi, että meille kehittyisi ainakin pari silmäparia lisää ja ylimääräinen penis miehille ihan vaikka nyt kainaloon ja peräreikä niskaan.
Näppärää.
Asiaa :D
Eihän ihminen alkulimasta kehittynyt. Ei ihminen ole nyt valmis. En osaa ennustaa mihin ihminen kehittyy puolessa miljoonassa vuodessa, mutta mitä hemmettiä se tekisi peräreiällä niskassa tai ylimääräisellä peniksellä, tai edes ylimääräisllä silmillä. Eikö sinä hävetä tuollaiset pervessit kuvitelmat?
 
Kreationisti
En jaksanu enkä kerenny lukee koko ketjua mutta yksi tärkeä pointti darwinismiin:

Itse Darwin myönsi lopulta, ennen kuolemaansa että kehitysopille ei ole perusteita, että maailma on luotu. Tämänhän vaan darwinistit itse haluavat unohtaa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Tuo on muuten jännä tuo geenien samanlaisuus -prosentti. Minulle selvisi vasta jokin aika sitten, että niitähän ei itseasiassa ole pistetty mitenkään vierekkäin ja sitten laskettu että tuo on eri mutta nuo samat. Vaan dna-pätkät on upotettu johonkin liuokseen, jos nyt oikein muistan, ja sitten sen lämpötilamuutosten perusteella saatu tuo prosenttiluku.
Jaa mistä tuollaisen "tiedon" olet saannut?

Kyllä kuule se on ihan sekvenssidataa sekä koodaavasta että ei koodaavasta alueesta. Ärsyttää tuollainen tietoinen valehtelu tai pupun uskominen, oli sitten kumpaa tahansa.
Noh, minulla ei ole mahdollisuuksia tietää kaikesta väitetystä, onko kyseessä puppu vai ei. Se, mistä tuon luin, oli tämä
http://www.terracognita.fi/kirjat/9789525202922.html
 
noh
Kiitos Koodille kirjavinkistä! Ajatelkaas, kun eläimet tajuaa, kuinka tyhmiä ihmiset ovat..._
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2007/nro_3_2007/retkahtamisen_biologiaa_tutkitaan_koe-elaimilla/
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Kreationisti:
En jaksanu enkä kerenny lukee koko ketjua mutta yksi tärkeä pointti darwinismiin:

Itse Darwin myönsi lopulta, ennen kuolemaansa että kehitysopille ei ole perusteita, että maailma on luotu. Tämänhän vaan darwinistit itse haluavat unohtaa ;)
Koskahan te ymmärrätte ettei tiede ole auktoriteeteistä riippuvaista? Ihan sama mitä Darwin teki tai ei tehnyt, mutta oppi ja tiede jatkaa elämistä. Luuletko että tutkijan elämäntyön tieteellinen pohja putoaa pois jos hän vaikka dementoituu eikä enää muista tekemisiään (en puhu nyt siis Darwinista, vaan ihan yleiseti!)?
 
uskoo jos/kun itse näkee?
Alkuperäinen kirjoittaja jk:
Miten evoluutioteoriaan uskovat selittävät luomisteoriaan uskoville Jumalan todeksi tulemisen? Hallusinaatioillako?
Ei ku he matkustavat paikan päälle itse katsomaan:
http://www.hs.fi/matkailu/artikkeli/Petrassa+riitt%C3%A4%C3%A4+aarteita+arkeologeille+ja+turisteille/1135249424504


 
ehdottomasti luettava
Alkuperäinen kirjoittaja jk:
Miten evoluutioteoriaan uskovat selittävät luomisteoriaan uskoville Jumalan todeksi tulemisen? Hallusinaatioillako?
Joo, kuivassa erämaassa, kun ihminen saa pitkästä aikaa jotakin - vaikkapa hedelmää tai vesimelonia, on se varmaan mahtava elämys. Mut ei sitä voi jälkikäteen arvata, kuinka suuri, mut kuolleet ei ole koskaan olleet valittamassa. Tarinoita kertoo ne eloonjääneet, kuinin oman ymmärryksensä mukaan:
http://koivu.oulu.fi/~histwww/aoh/4.htm

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Jännää, en ole koskaan tajunnut, että myös Suomessa on näin paljon luomisoppiin uskovia :eek: En sano tätä loukkauksena, vaan olen vilpittömän hämmentynyt siitä, että näin moni kieltää evoluutioteorian.
Kieltämättä fundamentalistisesti tulkittuun Raamatun luomiskertomukseen uskovien määrä hämmentää.

Ei siinä mitään, kukin uskokoon mitä haluaa, mutta kun on kysymys koulun taholta tulevasta jälkipolvien opettamisesta, ollaan aika epävakailla vesillä. Siis mikäli luomisopista kerrotaan vakavasti otettavana teoriana.
 
vieras
Kuinkas moni evoluutioteoriaan uskovista tietää mitä soopaa kouluissa opetetaan tosiasiana evoluutioteoriaan liittyen? Esim. biologian kirjoissa on kuva, jossa on kuvattu ihmisen ja eri eläinlajien alkoiden samankaltaista kehitystä, ja tämä on olevinaan todiste evoluutiosta. Kuva on kuitenkin virheellinen eikä kuvaa todellista alkioiden kehitystä. Kuvan piirtäjä Ernst Haeckel on itse myöntänyt tämän, ja tämä on tiedepiirien yleisesti tiedossa oleva asia, mutta silti kuva löytyy biologian oppikirjoista vuosi toisensa jälkeen.
 
great
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Jännää, en ole koskaan tajunnut, että myös Suomessa on näin paljon luomisoppiin uskovia :eek: En sano tätä loukkauksena, vaan olen vilpittömän hämmentynyt siitä, että näin moni kieltää evoluutioteorian.
Ihailtavaa :). Siis, mulle se tarkottaa, että löytyy ajattelevia ihmisiä!
 
great
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Jännää, en ole koskaan tajunnut, että myös Suomessa on näin paljon luomisoppiin uskovia :eek: En sano tätä loukkauksena, vaan olen vilpittömän hämmentynyt siitä, että näin moni kieltää evoluutioteorian.
Kieltämättä fundamentalistisesti tulkittuun Raamatun luomiskertomukseen uskovien määrä hämmentää.

Ei siinä mitään, kukin uskokoon mitä haluaa, mutta kun on kysymys koulun taholta tulevasta jälkipolvien opettamisesta, ollaan aika epävakailla vesillä. Siis mikäli luomisopista kerrotaan vakavasti otettavana teoriana.
Samalla tavalla ajattelen evoluution opettamisesta :/. Se kun ei selitä mitään, mutta tulokset ovat ikävät niiden kohdalla, jotka ovat ottaneet sen jo liian kirjaimellisesti. Vrt. Pekka-Eric Auvinen :(.
 
Alkuperäinen kirjoittaja great:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Jännää, en ole koskaan tajunnut, että myös Suomessa on näin paljon luomisoppiin uskovia :eek: En sano tätä loukkauksena, vaan olen vilpittömän hämmentynyt siitä, että näin moni kieltää evoluutioteorian.
Kieltämättä fundamentalistisesti tulkittuun Raamatun luomiskertomukseen uskovien määrä hämmentää.

Ei siinä mitään, kukin uskokoon mitä haluaa, mutta kun on kysymys koulun taholta tulevasta jälkipolvien opettamisesta, ollaan aika epävakailla vesillä. Siis mikäli luomisopista kerrotaan vakavasti otettavana teoriana.
Samalla tavalla ajattelen evoluution opettamisesta :/. Se kun ei selitä mitään, mutta tulokset ovat ikävät niiden kohdalla, jotka ovat ottaneet sen jo liian kirjaimellisesti. Vrt. Pekka-Eric Auvinen :(.
Ja uskon nimessä ei ole koskaan tapettu ketään, tai että uskovaisista ei löydy sekopäitä??? :LOL: :LOL:
 
great
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Alkuperäinen kirjoittaja great:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Jännää, en ole koskaan tajunnut, että myös Suomessa on näin paljon luomisoppiin uskovia :eek: En sano tätä loukkauksena, vaan olen vilpittömän hämmentynyt siitä, että näin moni kieltää evoluutioteorian.
Kieltämättä fundamentalistisesti tulkittuun Raamatun luomiskertomukseen uskovien määrä hämmentää.

Ei siinä mitään, kukin uskokoon mitä haluaa, mutta kun on kysymys koulun taholta tulevasta jälkipolvien opettamisesta, ollaan aika epävakailla vesillä. Siis mikäli luomisopista kerrotaan vakavasti otettavana teoriana.
Samalla tavalla ajattelen evoluution opettamisesta :/. Se kun ei selitä mitään, mutta tulokset ovat ikävät niiden kohdalla, jotka ovat ottaneet sen jo liian kirjaimellisesti. Vrt. Pekka-Eric Auvinen :(.
Ja uskon nimessä ei ole koskaan tapettu ketään, tai että uskovaisista ei löydy sekopäitä??? :LOL: :LOL:
Riippu toki uskosta. Esim islamin nimessähän tappamista tapahtuu joka päivä :(.
 

Yhteistyössä