Jumala vs. Darwin

[QUOTE="vieras";23538271]Totta puhuen on kiire, mun pitää olla ovesta pihalla kahdenkymmenen minuutin kuluttua. Palaillaanpa asiaan illalla.[/QUOTE]

Jep, mukavaa päivän jatkoa! Palaillaan, en tiedä ehdinkö tänään, mutta joskus kuitenkin :)
 
pohtija
Minun on sanottava, että kovasti haluan uskoa ja toivon kaiken takana olevan Jumala. Pelkään ettei ole.

Suututtaa suuresti dechsit sun muut jotka ivaavat ja pilkkaavat uskovia; mikä tekee ei-uskovasta yhtään järkevämmän tai paremman?!
 
Minun on sanottava, että kovasti haluan uskoa ja toivon kaiken takana olevan Jumala. Pelkään ettei ole.

Suututtaa suuresti dechsit sun muut jotka ivaavat ja pilkkaavat uskovia; mikä tekee ei-uskovasta yhtään järkevämmän tai paremman?!
Dechs on trolli, jonka "elämäntehtävänä" tällä palstalla on ärsyttää ja provosoida ja saada ihmiset pois tolaltaan :).
Sä voit rukoilla Jumalaa, että Hän näyttäisi sulle totuuden itsestään. Ei tarvitse pelätä. Jumala näkee sinun sydämeesi ja vilpittömän halusi tulla tuntemaan Hänet.
 
[QUOTE="vieras";23538298]No tässä nyt pikaisen googlettamisen tuloksena yksi esimerkki homologisista rakenteista:
"Tutkittaessa valaan luurankoa yhtäläisyydet maanisäkkäisiin ovat selvät; valailla on vielä ruumiin takaosassa lonkkaluun jäänteet, jotka ovat säilyneet muistona miljoonien vuosien takaisesta maalla elämisestä ja nelijalkaisuudesta."
Kerropa, mitä tarkoitusta nuo lonkkaluut palvelevat?[/QUOTE]

Refuting Evolution chapter 5: Whale evolution?

Tässä sinulle tuohon liittyen.
Lisäksi mulla on sellainen tieto, että valaiden lonkkaluut palvelisivat parittelussa.
 
"heips"
Uskon evoluutioteoriaan. Musta on jumalanusko on lapsellista ja vain heikot ihmiset sortuu siihen, maailmaa on paljon helpompi käsittää kun on olemassa jumala joka loi kaiken. No, kyllä mäkin lapsena ja teininä uskoin (kiitos aivopesijävanhempien), ja nyt olen onneks täysateisti. Outoa kun lapsena rukoilin ei mun rukouksiin koskaan vastattu... Jos jumala ois olemassa ois siihen pitäny jo tulla aitoja todisteita.

Raamattua pidän lähinnä hyvänä satuna.
 
Minun on sanottava, että kovasti haluan uskoa ja toivon kaiken takana olevan Jumala. Pelkään ettei ole.

Suututtaa suuresti dechsit sun muut jotka ivaavat ja pilkkaavat uskovia; mikä tekee ei-uskovasta yhtään järkevämmän tai paremman?!
Mielikuvitushahmoihin uskomista pidetään yleisesti merkkinä jostakin ongelmasta henkilön henkisissä kyvyissä. Ihmiset ovat kuitenkin tehneet sellaisen poikkeuksen, että jos riittävän moni uskoo samankaltaiseen mielikuvitushahmoon, ruvetaan sitä pitämään hyväksyttävänä. Minä en ymmärrä millä logiikalla, mutta ihan miten vain. Puolestani ihmiset saavat uskoa mihin haluavat, oli se joulupukki tai jumala, kunhan eivät sekoita harhojansa oikeaan elämään, poliitiikkaan, kouluihin yms.
 
Tämä ei todista evoluutiota. Osassa luista on ihmisten, osassa apinoiden luita. Joten...
Tuosas puhutaan miljoonista vuosista. Oikeestiko uskot, että joku fossiili säilyisi maaperässä jopa miljoonia vuosia? Entä rapautuminen ja eroosio, joka kuluttaa maaperäämme.
Ei, kun nuo ovat niitä välimuotoja :) Eivät ole minkään tänäpäivänä elävän lajin luita mutta muistuttavat kovasti meitä. Ja kätevästi mitä lähemmäs tullaan nykyaikaa, sitä enemmän muistuttavat meitä. Ja kyllä, uskon - tai siis tiedän - että fossiloituminen on täysin mahdollista. Fossiiliksi päätyy toki vain hyvin, hyvin, hyvin pieni osa kaikesta eläneistä eliöistä.

Tämä keskustelu on järjetön. On ajanhukkaa väitellä ihmisen kanssa joka uskoo mielikuvitusolentoihin eikä ymmärrä alkeellisimpiakaan asioita biologiasta, kemiasta tai fysiikasta. En lähde harhoisi mukaan.
 
Ei, kun nuo ovat niitä välimuotoja :) Eivät ole minkään tänäpäivänä elävän lajin luita mutta muistuttavat kovasti meitä. Ja kätevästi mitä lähemmäs tullaan nykyaikaa, sitä enemmän muistuttavat meitä. Ja kyllä, uskon - tai siis tiedän - että fossiloituminen on täysin mahdollista. Fossiiliksi päätyy toki vain hyvin, hyvin, hyvin pieni osa kaikesta eläneistä eliöistä.

Tämä keskustelu on järjetön. On ajanhukkaa väitellä ihmisen kanssa joka uskoo mielikuvitusolentoihin eikä ymmärrä alkeellisimpiakaan asioita biologiasta, kemiasta tai fysiikasta. En lähde harhoisi mukaan.
Uskoa on monenlaista. Tekisi mieleni sanoa, että kuin myöskään en lähde sinun harhoihisi mukaan. Mutta koitan pysyä sivistyneenä ja toivotella sinulle oikein hyvää viikonloppua :).
 
"mä"
Ei, kun nuo ovat niitä välimuotoja :) Eivät ole minkään tänäpäivänä elävän lajin luita mutta muistuttavat kovasti meitä. Ja kätevästi mitä lähemmäs tullaan nykyaikaa, sitä enemmän muistuttavat meitä. Ja kyllä, uskon - tai siis tiedän - että fossiloituminen on täysin mahdollista. Fossiiliksi päätyy toki vain hyvin, hyvin, hyvin pieni osa kaikesta eläneistä eliöistä.

Tämä keskustelu on järjetön. On ajanhukkaa väitellä ihmisen kanssa joka uskoo mielikuvitusolentoihin eikä ymmärrä alkeellisimpiakaan asioita biologiasta, kemiasta tai fysiikasta. En lähde harhoisi mukaan.
Olen ninatt monessa asiassa eri mieltä kuin sä, mutta tässä evoluutioasissa täysin samaa mieltä! Aika fiksu oot noin nuoreks ;)
 
"Fiz"
Ei, kun nuo ovat niitä välimuotoja :) Eivät ole minkään tänäpäivänä elävän lajin luita mutta muistuttavat kovasti meitä. Ja kätevästi mitä lähemmäs tullaan nykyaikaa, sitä enemmän muistuttavat meitä. Ja kyllä, uskon - tai siis tiedän - että fossiloituminen on täysin mahdollista. Fossiiliksi päätyy toki vain hyvin, hyvin, hyvin pieni osa kaikesta eläneistä eliöistä.

Tämä keskustelu on järjetön. On ajanhukkaa väitellä ihmisen kanssa joka uskoo mielikuvitusolentoihin eikä ymmärrä alkeellisimpiakaan asioita biologiasta, kemiasta tai fysiikasta. En lähde harhoisi mukaan.
Kuten jo aikasemmin sanoin, niin Uskiksen kanssa on mahdoton väitellä. Kun hänelle on opettettu "turhan" kirjan (raamatun) avulla asia niin se on näin vaikka kuinka vääntäisit asiasta.

Jotkin ihmiset eivät vain tajua että musta on oikeasti valkoinen, kun heille on opettu että se on musta. Ei haittaa vaikka kaikki muut todistaisi asian olevan valkoinen. Väittää vain vastaa ja tuo sitten kaiken mukaan. Ikävä kyllä vastaavia ihmisiä on päättämässä meidän asioista ja ne saa sit huonoa jälkeä aikaiseksi.
 
,,,
Ei, kun nuo ovat niitä välimuotoja :) Eivät ole minkään tänäpäivänä elävän lajin luita mutta muistuttavat kovasti meitä. Ja kätevästi mitä lähemmäs tullaan nykyaikaa, sitä enemmän muistuttavat meitä. Ja kyllä, uskon - tai siis tiedän - että fossiloituminen on täysin mahdollista. Fossiiliksi päätyy toki vain hyvin, hyvin, hyvin pieni osa kaikesta eläneistä eliöistä.

Tämä keskustelu on järjetön. On ajanhukkaa väitellä ihmisen kanssa joka uskoo mielikuvitusolentoihin eikä ymmärrä alkeellisimpiakaan asioita biologiasta, kemiasta tai fysiikasta. En lähde harhoisi mukaan.
Mitä mieltä NinaTT olet muista uskonnoista, kuin kristinuskosta?
 
Mitä mieltä NinaTT olet muista uskonnoista, kuin kristinuskosta?
Suurin osa samaa schaissea, varsinkin Islam ja Juutalaisuus (ylläri). Pienimpiin uskontoihin en ole yhtä hyvin perehtynyt. Tietyt buddhalaisuuden suuntaukset kuulostavat ihan mukavilta (ne ateistiset) ja monen alkuperäiskansan mytologia ja moraali kuulostaa kiinnostavalta, mutta kaikki liian tiukka ja sokeaan uskoon luottava on yhtä vastenmielistä, tarpeetonta ja typerää.
 
"huh"
te jotka uskotte darwiniin niin toivottavasti ette kuulu kirkkoon, ole antaneet kastaa lastanne, toivottavasti lapsenne ei käy seurakunnan kerhossa eikä rippikoulua.

näyttäkää värinne ja olkaatte rohkeasti darwinin äänen kannattajia.
 
"vieras"
Molempiin. Raamatun luomiskertomuksen luomisjärjestys noudattaa Darwinin teoriaa lajien ilmestymisestä. Uskon, että Jumala on, mutta ihminen ei ole keksinyt vielä keinoja, miten todistaa Jumalan olemassaolo. Toisaalta, kuvaus Jumalasta voi olla myös kuvausta ufoista (Elia ja tuliset vaunut tms.), mutta tuhansia vuosia sitten ihmisillä oli paljon pienempi määrä käsitteitä asioiden kuvaamiseen kuin nykyisillä ihmisillä.
 
juuh
[QUOTE="huh";23560888]te jotka uskotte darwiniin niin toivottavasti ette kuulu kirkkoon, ole antaneet kastaa lastanne, toivottavasti lapsenne ei käy seurakunnan kerhossa eikä rippikoulua.

näyttäkää värinne ja olkaatte rohkeasti darwinin äänen kannattajia.[/QUOTE]

Käsitääkseni Suomen evankelisluterilainen kirkko ei kiellä evoluutiota!
 
Dechs on trolli, jonka "elämäntehtävänä" tällä palstalla on ärsyttää ja provosoida ja saada ihmiset pois tolaltaan :).
Sä voit rukoilla Jumalaa, että Hän näyttäisi sulle totuuden itsestään. Ei tarvitse pelätä. Jumala näkee sinun sydämeesi ja vilpittömän halusi tulla tuntemaan Hänet.
Olkoonkin trolli tai ei mutta minusta on hyvä välillä kyseenalaistaa uskoaan teki sen itse tai toinen. Löytää uusia puolia ja usko vahvistuu.
 
[QUOTE="huh";23560888]te jotka uskotte darwiniin niin toivottavasti ette kuulu kirkkoon, ole antaneet kastaa lastanne, toivottavasti lapsenne ei käy seurakunnan kerhossa eikä rippikoulua.

näyttäkää värinne ja olkaatte rohkeasti darwinin äänen kannattajia.[/QUOTE]

Miksi haluat erottaa rakastavasta Jumalasta (oletan, että sellaiseen uskot) kaikki, jotka uskovat lajiutumiseen?
 
[QUOTE="huh";23560888]te jotka uskotte darwiniin niin toivottavasti ette kuulu kirkkoon, ole antaneet kastaa lastanne, toivottavasti lapsenne ei käy seurakunnan kerhossa eikä rippikoulua.

näyttäkää värinne ja olkaatte rohkeasti darwinin äänen kannattajia.[/QUOTE]

Uskon seka darwiniin kuin luomisteoriaan, en kuulu luterilaiseen kirkkoon, kaikki kolme lastani on kastettu, kaksi on käynyt seurakunnan kerhossa ja yksi käynyt riparin...näillä näkymin keskimmäinen ei käy.
 
Uskon molempiin.

Sitten... miten maailma olisi parempi jos kaikki ajattelisivat uskosivat samalla tavalla. Mitä iloa ateisti saisi jos ei olisi uskovia tai mitä iloa tuottaisi jos pystyisin todistamaan sinun uskontosi väärä uskoisuudeksi. Osa uskovista ehkä yrittää käännyttää ihmisiä omaan uskontoonsa, mutta niin tekevät ateistitkin, eikö sitä voi silloin täysin verrata uskontoon ja "lähetyskäskyn" toteuttamiseksi.
 
Khimaira
[QUOTE="huh";23560888]te jotka uskotte darwiniin niin toivottavasti ette kuulu kirkkoon, ole antaneet kastaa lastanne, toivottavasti lapsenne ei käy seurakunnan kerhossa eikä rippikoulua.

näyttäkää värinne ja olkaatte rohkeasti darwinin äänen kannattajia.[/QUOTE]

Mä uskon Darwiniin, en kuulu kirkkoon.
Millä tavalla se on sitten lapsilta kielletty? Mun lapset kuuluvat kirkkoon ja käyvät uskontotunneilla- saavat siten tietoa molemmista asioista ja päättävät itse mihin uskovat ja ovat uskomatta. Olen heille sanonut että vaikken mä uskokaan Jumalaan, niin se ei poissulje Jumalan olemassaoloa.
 

Yhteistyössä