Jumala, Jeesus, usko(t)

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:
Vl-perheissä harmillisesti Raamatun omakohtainen tutkiminen ja lukeminen on aika vähäistä. Myöskään uudestisyntymistä ei mielestäni riittävästi korosteta. Sen sijaan uskovaisen perheen yhteyttä kyllä korostetaan, mikä sinällään ei ole paha, mutta syntyminen johonkin perheeseen ei pelasta, vaan omakohtainen uskonratkaisu Jeesuksen puoleen.
No ainaki sen verran, että tiedän että Raamattu ei ole minua varten. :)
Tuskinpa he aivan Raamatun ohikaan puhuis...ja tokihan sielä seuroissa/riparilla ym suoraan raamatustakin luetaan.
Mielestäni ei tarvitse lukea kaikkea tunteakseen onko siinä itselle sopivaa asiaa vai ei.
Iänkaikkinen elämä on tarkoitettu kaikille, mutta sille voi sanoa ei kiitos ja Jumal kunnioitta jokaisen päätöstä.
Minä taas uskon niin, että me kaikki olemme kuolemattomia sieluja. Kaikki. Uskosta, teoista, ihon väristä, pituudesta, kansallisuudesta, ajatuksista huolimatta.
Totta, mutta paikka jossa iänkaikkinen elämä jatkuu, vain vaihtelee.

Vl-perheissä harmillisesti Raamatun omakohtainen tutkiminen ja lukeminen on aika vähäistä. Myöskään uudestisyntymistä ei mielestäni riittävästi korosteta. Sen sijaan uskovaisen perheen yhteyttä kyllä korostetaan, mikä sinällään ei ole paha, mutta syntyminen johonkin perheeseen ei pelasta, vaan omakohtainen uskonratkaisu Jeesuksen puoleen.
Tuskinpa he aivan Raamatun ohikaan puhuis...ja tokihan sielä seuroissa/riparilla ym suoraan raamatustakin luetaan.
Mielestäni ei tarvitse lukea kaikkea tunteakseen onko siinä itselle sopivaa asiaa vai ei.
Kyllä jokaisella kirkkokunnalla/herätysliikkeellä/uskonnollisella aatteella on vähän omat tulkintansa ja pinttyneet tapansa. Kaikkia niistä ei ole aina kirjoitettu eikä kaikki ole niin ehdottomia kuin toiset, mutta pelkästään kuuntelemalla saat jos et väärää, niin ainakin joihinkin kohtiin kovasti painottuneen käsityksen Raamatusta. En usko että menettäisit mitään, jos lukisit itsekin.

Sitten kohautan harteitani ja jatkan elämää. Mutta tämän asian olen perusteellisesti käynyt läpi, joten käytännössä mahdotonta. Uskomalla tiedän Jeesuksen sovitustyön kautta meneväni taivaaseen ja jos se ei ole totta, niin ok ;). Mutta sinun tilanne, et usko Jumalan vihaan ja tuomioon, MUTTA jos olet väärässä , olet hukassa :| .
Niin. Ainoastaan JOS olen väärässä. ;) Onneksi kukaan ei pysty todistamaan, että näin olis. Jos joku kiistattomasti voi todistaa, että olen täysin väärässä, niin voin harkita rueta uskomaan eri tavalla. :D

On kyllä monesti tullu mieleen ajatus, että entä jos olenkin väärässä. Uskon, että niitä pieniä epäilyksiä tulee aina niin kauan ku täälä pallon päällä eletään. Se kuuluu asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Kyllä jokaisella kirkkokunnalla/herätysliikkeellä/uskonnollisella aatteella on vähän omat tulkintansa ja pinttyneet tapansa. Kaikkia niistä ei ole aina kirjoitettu eikä kaikki ole niin ehdottomia kuin toiset, mutta pelkästään kuuntelemalla saat jos et väärää, niin ainakin joihinkin kohtiin kovasti painottuneen käsityksen Raamatusta. En usko että menettäisit mitään, jos lukisit itsekin.
Itse en vl:sta allekirjoita ulkoisiin muotoihin takertumista: hiusten värjäys ei ole syntiä, ellei omatunto niin henkilökohtaisesti sano, tv saa olla, mutta tokihan sieltä kannattaa katsoa rakentavia ohjelmia. Ihmettelen suuresti vl:ssa olevaa tupakan sallimista, minusta se on paha, enkä hyväksy että nuorten tupakointia katsotaan läpi sormien. Toki jokaisessa liikkeessä on ne omat painotuksensa, mutta tärkein on Jeesus. Kaikki muut asiat ovat loppuviimein toisarvoisia.

Niin on. MUTTA lisänä on tekstejä SUORAAN Raamatusta.

En varmasti mitään menetäkään jos saan luettua. Muutaman sivun olen jo lukenu mutta se vähä pääsi tyssähtämään. :D

Sitten kohautan harteitani ja jatkan elämää. Mutta tämän asian olen perusteellisesti käynyt läpi, joten käytännössä mahdotonta. Uskomalla tiedän Jeesuksen sovitustyön kautta meneväni taivaaseen ja jos se ei ole totta, niin ok ;). Mutta sinun tilanne, et usko Jumalan vihaan ja tuomioon, MUTTA jos olet väärässä , olet hukassa :| .
Niin. Ainoastaan JOS olen väärässä. ;) Onneksi kukaan ei pysty todistamaan, että näin olis. Jos joku kiistattomasti voi todistaa, että olen täysin väärässä, niin voin harkita rueta uskomaan eri tavalla. :D

On kyllä monesti tullu mieleen ajatus, että entä jos olenkin väärässä. Uskon, että niitä pieniä epäilyksiä tulee aina niin kauan ku täälä pallon päällä eletään. Se kuuluu asiaan.
Tervettä, jos noita epäilyksiä tulee, nimittäin kuoleman jälkeen ei auta enää mikään:(.

Hei orion. Kukaan meistä ei tiedä elämänsä mittaa, viimeinen päivä voi olla huomenna taikka jo tänään. Kun menet kuoleman rajan taakse, et voi enää perua elämässäsi tekemisä tekoja ja päätöksiä. Kuoleman jälkeen meidät tuomitaan. Oletko valmis? Suosittelen että mietit asiaa vakavasti, ja jätät "vitsit" siksi aikaa vähemmälle.

Niin on. MUTTA lisänä on tekstejä SUORAAN Raamatusta.

En varmasti mitään menetäkään jos saan luettua. Muutaman sivun olen jo lukenu mutta se vähä pääsi tyssähtämään. :D
En tunne vl:ien opetusta tarkasti, mutta Raamattu on aika pitkä kirja (kuten olet ilmeisesti huomannut ;) joten jos sieltä haluaa kaivamalla kaivaa jotain oman näkemyksen tueksi, niin välillä sekin onnistuu, vaikka Raamattua sinänsä lukemalla moinen asia ei tulisi mieleen. Kannattaa siis lukea mitä siellä kokonaisuudessaan sanotaan, niin saa aika hyvän kuvan. Kannattaa skipata sukuluettelot
:D

Hei orion. Kukaan meistä ei tiedä elämänsä mittaa, viimeinen päivä voi olla huomenna taikka jo tänään. Kun menet kuoleman rajan taakse, et voi enää perua elämässäsi tekemisä tekoja ja päätöksiä. Kuoleman jälkeen meidät tuomitaan. Oletko valmis? Suosittelen että mietit asiaa vakavasti, ja jätät "vitsit" siksi aikaa vähemmälle.
Olen valmis kuolemaan. En vaan taho vielä, mulla on tehtävät täälä kesken. Tai no toisaalta tahtoisinki, mut toisaalta en. Mä menen kuoleman jälkeen Kotiin. 3. päivänä fyysisen kuoleman jälkeen saavutan täysin "taivaallisen" olotilani. Kuolen sitten kun minun on tarkoitus kuolla.

En voi nytkään perua aiemmin tekemiäni tekoja ja päätöksiä. Eikä ole tarvekaan. Riittää että otan niistä opikseni jos ne olivat huonoja päätöksiä. :)

Olen miettiny kuolemaa. Ja se on niin positiivinen asia loppujen lopuksi, että kyllä siitä voi vitsiäki vääntää. :) Jumala ymmärtää huumoria, ja kaikki taivaan enkelit myös.

ajattelen, siis olen
Taas sivusta seuranneena: mitä ihmettä tämäkin nyt sitten tarkoittaa? Eikö ole aika ylimielistä? Samalla tavoin kai Orionin väärässä oleminen "käytännössä mahdotonta".

En tunne vl:ien opetusta tarkasti, mutta Raamattu on aika pitkä kirja (kuten olet ilmeisesti huomannut ;) joten jos sieltä haluaa kaivamalla kaivaa jotain oman näkemyksen tueksi, niin välillä sekin onnistuu, vaikka Raamattua sinänsä lukemalla moinen asia ei tulisi mieleen. Kannattaa siis lukea mitä siellä kokonaisuudessaan sanotaan, niin saa aika hyvän kuvan. Kannattaa skipata sukuluettelot
Itse asiassa oli aika mielenkiintoista tuossa alkusivuilla. Ajatteles miten ne on eläny hurjan paljo pitempään sillon mitä me nyt eletään. :)

Mä en usko helvettiin. Se on vain pelottelukeino. :)
Kyllä se on rakkautta varoittaa kaveria, ennen kuin on liian myöhäistä.
Juujuu. Eri asia, onko varoitus todellakin aiheellinen. :) Tämmösistä asioista, mitä ei kiistatta voi toteen näyttää, on aika paha mennä sanomaan, onko se todella aiheellista.

Itse asiassa oli aika mielenkiintoista tuossa alkusivuilla. Ajatteles miten ne on eläny hurjan paljo pitempään sillon mitä me nyt eletään. :)
Joo, niissä alkusivuissahan ryminällä tapahtuukin, mutta sitten jossain neljännen mooseksen kirjan kohdalla iskee se sukuluettelo. Sitten tuleekin muutama sata sivua Israelin historiaa, sitten vähän filosofiaa ja runoutta, sitten profeettojen kirjoja (ennustuksia ja muuta, nämäkin kattavat vaatimattoman neljänneksen koko raamatusta), ja sitten tietty ut.

Mä en usko helvettiin. Se on vain pelottelukeino. :)
Kyllä se on rakkautta varoittaa kaveria, ennen kuin on liian myöhäistä.
Juujuu. Eri asia, onko varoitus todellakin aiheellinen. :) Tämmösistä asioista, mitä ei kiistatta voi toteen näyttää, on aika paha mennä sanomaan, onko se todella aiheellista.
vielä kuitenkin vastaan. Jos on olemassa edes 1% mahdollisuus että helvetti on olemassa,eikö silloin pitäisi miettiä tarkkaan, miten siltä välttyy. Saati jo mahdollisuus on 100%?

vielä kuitenkin vastaan. Jos on olemassa edes 1% mahdollisuus että helvetti on olemassa,eikö silloin pitäisi miettiä tarkkaan, miten siltä välttyy. Saati jo mahdollisuus on 100%?
Mutta mistäpä sitä sitten taas tietäisi, että miten välttyy. Siinä tulee taas kerran uskomiset eteen...

Kuoleman jälkeenhän se nähdään. ;)

Mutta mistäpä sitä sitten taas tietäisi, että miten välttyy. Siinä tulee taas kerran uskomiset eteen...

Kuoleman jälkeenhän se nähdään. ;)
Ei tartte oottaa sinne asti, Jeesus on valmistanut jo ennalta tien ja kaikki lukee siellä Suuressa Kirjassa. Nyt hyvät yöt.

Ei tartte oottaa sinne asti, Jeesus on valmistanut jo ennalta tien ja kaikki lukee siellä Suuressa Kirjassa. Nyt hyvät yöt.
Ei tarttekaan. Mä tiedän ilman kuolemaakin että helvettiä ei oikeasti ole. ;)

Hyvää yötä. Johan täsä iteki täytyy lähtä että jaksaa huomena herätä töihi...

Onko teillä mitään hajua siitä, MIKSI ihmisen elinpäiviä on tänä päivänä vähemmän kuin sillon joskus kauan sitte? Ajatteleeko uskovaiset tommosia asioita edes?
Joo, kun tuli vedenpaisumus, niin Jumala rajoitti ihmisen elämän korkeintaan 120 vuoteen, koska pahuus oli lisääntynyt maan päällä. Tämä taas omaa teoriaa, mutta ehkä Jumala totesi, että nuo ovat jo villiintyneet niin pahoille teille, että ovat jo tarpeeksi pahaa saaneet aikaan tuossa iässä.

Yhteistyössä