Julki-imetyksen vastustajat: imetys uimahallissa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"jozzu"
[QUOTE="heh";26118254]Minä en ikinä imettänyt kahviloiden pöydissä tai muissa julkisissa tiloissa, vaan menin aina vessaan tai imetyshuoneeseen. Kuitenkin kuopuksen ollessa alle vuoden ikäinen kävimme pari kertaa kylpylässä ja siellä imetin kyllä saunassa häntä uimisen jälkeen. (Kauhistelijoille tiedoksi: käännyin seinään/nurkkaan päin enkä suinkaan "esitellyt hinkkejäni") Johan se on neuvolan ohjeissakin, että jos alle vuoden ikäinen ylipäätään menee saunaan, on hänelle tarjottava juotavaa. Ja koska tuttipulloja, nokkamukeja tms. olisi ollut järjetöntä raahata mukana saunaan ja rinnasta tuli maitoa, niin miksi ihmeessä en olisi imettänyt?

Enpä muuten ole ikinä ajatellut, että jos istuu yleisessä saunassa jalat koukussa, se on pimpin esittelyä, sallikaa nyt mun nauraa.[/QUOTE]


No se oli lähinnä huumoria se pimpin esittely. Eikä imettäminenkään ole tissien esittelyä.
 
kauhia kauhia
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26118216:
Mä luulen, ettei miehiä hunnuteta, koska naiset ( paitsi kaksplussalaiset ) useimmiten kiihottuvat muustakin kun ulkonäöstä. Miehet taas ovat kuten eläimet, heille riittää vilahdus rinnan yläosasta tai perse jota verhoaa tiukka hame. Miehillä alkaa stondaamaan, jo kun nainen hymyilee ja sanoo tissi.
No mut entä jos mies kiihottuu toisesta miehestä? Kauhia!
 
En ole julki-imetyksen vastustaja. Mun mielestä voi imettää miltei missä tahansa, kunhan tekee sen suht huomaamattomasti.

Itse en imettäisi uimahallin saunassa; en veisi vauvaa saunaan ollenkaan (enkä ole vienytkään, en edes kotona, vaan 1-vuotiaan vasta), ja taaperon maidontarve ei ole niin akuutti etteikö hän voisi odottaa kunnes ollaan uimiset uitu, saunomiset saunottu, ja päästy pukuhuoneen puolelle & puettu.

Uimahallin suihkutiloissakaan tuskin imettäisin. Ihan vaan siksi, että vauvaa en ehkä veisi uimahalliin, ja taapero voi (kuten jo totesin) odottaa maitoaan.

Olen imettänyt varmaan ihan kaikkialla, paitsi uimahallissa :). Kaupassa, kahvilassa, puistossa, maauimalassa... Ja aina silleen hillitysti, huomaamattomasti, ilman "katsokaa mun tissejä ja maharöllöä!"- showta. Saman aion tehdä tämän kolmannen lapsenkin kanssa.
 
Mä en tykkää todistaa muiden imetystä, enkä aio myöskään tulevaa vauvaani julkisilla paikoilla imettää (enkä esim kotona sukulaisten/kavereiden nähden). Ja mitä tuohon saunaan tulee, sauna on mulle rentoutumispaikka, enkä kyllä tykkäisi nähdä/kuulla kun joku vieressäni imettää. En kyllä asiasta meteliä nostaisi, vaan poistuisin vikkelään paikalta.
 
Imetin molempia lapsia lähes vuoden ikäiseksi, täysimetystä oli n. 5 kk. En koskaan imettänyt julkisella paikalla, vaan halusin tehdä siitä levollisen hetken kaikessa rauhassa vauvan kanssa.

Periaatteessa samalla tavalla rauhoitan perheen ruokahetken nytkin: televisio on kiinni, kännyköihin ei puhuta, kaikki tulevat samaan pöytään istumaan ja sitten syödään kaikessa rauhassa ilman häiriötekijöitä.

Minusta muut voivat imettää ihan missä hyvänsä, itse en keksi miksi olisin mennyt uimahallin saunaan imettämään.

No onnittelut sinulle. Minusta olisi ollut kamalaa linnoittautua kotiin siinä pelossa, että vauva haluaa ruokaa kun olen yleisellä paikalla. Ja ihan järjetöntä myös.

Tottakai meilläkin nykyään ruokahetki on rauhoitettu ja säännölliseen aikaan, mutta kun vauvat eivät sillä lailla toimi.

Sinänsä tuon viimeisen lauseen allekirjoitan, koska kyllä minäkin siinä vaiheessa kun lapsi ei enää ollut täysimetyksellä järjestin niin, että imetys hoidettiin yksityisesti ja jos yleisellä paikalla tuli jano tai nälkä niin sai jotain muuta. Vauvauinnin saunassa jälleen eri juttu, koska 3kk vauvalle ei muuta anneta kuin sitä maitoa, ja se nälkä voi tulla milloin vaan.
 
"heh"
[QUOTE="jozzu";26118269]No se oli lähinnä huumoria se pimpin esittely. Eikä imettäminenkään ole tissien esittelyä.[/QUOTE]

No hyvä, olin jo menettää uskoni ihmisyyteen. :D
 
Hmm. En halua kuulostaa rajoittuneelta, mutta en ole vienyt sen ikäistä lasta saunaan jota olen vielä imettänyt. Rintaa ovat molemmat saaneet puolivuotiaiksi, mutta sen verran häveliäs olen että olen vetäytynyt syrjempään syöttämään lastani jos ollaan olut julkisilla paikoilla, tosin tuo on ollut ihan ruokarauhakysymyskin...
 
No onnittelut sinulle. Minusta olisi ollut kamalaa linnoittautua kotiin siinä pelossa, että vauva haluaa ruokaa kun olen yleisellä paikalla. Ja ihan järjetöntä myös.
Sama täällä.
Täysimetin toista muksuani 6½ kk, ja jos olisin imettänyt aina vaan ei-julkisesti niin mehän oltaisiin erakoiduttu kokonaan.

Nyt, kun vauva syntyy, isommat lapset on 8½ v ja 6½ v. Ja ajattelin olla myös heille hyvä äiti, ts. viedä heitä ties minne, vauva kulkekoon mukana & saakoon rintaa just siellä ja silloin kun sillä on nälkä, jano tai silkka harmitus :)
 
]Hmm. En halua kuulostaa rajoittuneelta, mutta en ole vienyt sen ikäistä lasta saunaan jota olen vielä imettänyt.[/B] Rintaa ovat molemmat saaneet puolivuotiaiksi, mutta sen verran häveliäs olen että olen vetäytynyt syrjempään syöttämään lastani jos ollaan olut julkisilla paikoilla, tosin tuo on ollut ihan ruokarauhakysymyskin...
Meillä esikoinen aloitti vauva-uinnin 3kk ikäisenä ja vauva-uinnin päätteeksi käytiin saunassa lämmittelemässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26118384:
Meillä esikoinen aloitti vauva-uinnin 3kk ikäisenä ja vauva-uinnin päätteeksi käytiin saunassa lämmittelemässä.
No siis lähinnä pointti oli että minä en ole näin toiminut (koska ei mm käyty kummankaan lapsen kanssa vauvauinnissa), mutta en toisaalta ole moksiskaan jos joku muu tekee niin :)
 
"vieras"
Ei pientä vauvaa edes saa viedä saunaan kuin max. muutamaksi minuutiksi. Ei siinä ajassa kovin kiireettömästi minusta ehdi imettämään. Tosin voi olla että ne kylpylöiden saunat on joskus niin laimeita ettei siellä käytännössä paljon lämpöä edes ole. Ja se sitten kyllä häiritsee jos joku tunkee saunaan 3 kk vanhan vauvan kanssa imettämään ja määrää ettei kukaan saa heittää löylyjä! >/ mutta jonkun vauvauinnin jälkeen siellä ehkä lienee vaan samanhenkistä porukkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26118422:
Ok, ymmärsin että alle 6kk ikäisen ei olisi hyvä käydä saunassa.
No joo, siltä tuo kuulostikin :D Viime aikoina en ole oikein osannut ilmaista itseäni :D

Mutta kohtuus kaikessa! Todennäköisesti kun tämä seuraava vauva syntyy niin päätyy hänkin saunaan ensimmäisen puolen vuoden aikana kun pitää saunattaa nämä jo isommat lapset myös :)
 
En mä ainakaan ajatellut kotiini linnoittautua, imettää voi esim vessassa, lastenhoitohuoneessa, autossa, mennä jonnekin syrjäisempään paikkaan jne.
Jos julkisesti ei voi imettää ja silti haluaa liikkua lasten kanssa, niin kuinka voi imettää ei julkisesti jos vaikka on kävelemässä vauvalle tulee nälkä? Tai on puistossa, jossa vauva huutaa rintaa?
Entä jos vauva alkaa huutamaan rintaa junassa tai linja-autossa? Vessa jossa haisee pahalle EI ole vaihtoehto.
 
"vieras"
En ole vastustaja vaan itsekin lapsiani julki-imettänyt. En kuitenkaan missään saunassa tai suihkutiloussa, pukuhuoneessa ja uimahallin kahviossa kylläkin.
Siis miten ihmiset kehtaa kahviloissa ravintoloissa imettää julkisesti?? Eikö ole mitään tolkkua missään enää. Se on yksinkertaisesti yrjöttävää.
En minäkään kaiva persettäni siellä. Vielä vähemmän laskisin housuni alas kaivaakseni sitä. Jotain kunnioitusta kanssaihmisiä kohtaan pitää olla. Ei kahvila ole mikään intiimi tila.
Pukutiloissa imettämisen ymmärrän.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26118563:
Jos julkisesti ei voi imettää ja silti haluaa liikkua lasten kanssa, niin kuinka voi imettää ei julkisesti jos vaikka on kävelemässä vauvalle tulee nälkä? Tai on puistossa, jossa vauva huutaa rintaa?
Entä jos vauva alkaa huutamaan rintaa junassa tai linja-autossa? Vessa jossa haisee pahalle EI ole vaihtoehto.
Miten olis pullo.
Tai hyväksytään se normaalina asiana että vauva-aika rajoittaa äidin elämää.
 
"jepu"
Sama täällä.
Täysimetin toista muksuani 6½ kk, ja jos olisin imettänyt aina vaan ei-julkisesti niin mehän oltaisiin erakoiduttu kokonaan.

Nyt, kun vauva syntyy, isommat lapset on 8½ v ja 6½ v. Ja ajattelin olla myös heille hyvä äiti, ts. viedä heitä ties minne, vauva kulkekoon mukana & saakoon rintaa just siellä ja silloin kun sillä on nälkä, jano tai silkka harmitus :)
minä minä minä minä minun pennut minun mukavuus
 
"..."
[QUOTE="vieras";26118610]Siis miten ihmiset kehtaa kahviloissa ravintoloissa imettää julkisesti?? Eikö ole mitään tolkkua missään enää. Se on yksinkertaisesti yrjöttävää.
En minäkään kaiva persettäni siellä. Vielä vähemmän laskisin housuni alas kaivaakseni sitä. Jotain kunnioitusta kanssaihmisiä kohtaan pitää olla. Ei kahvila ole mikään intiimi tila.
Pukutiloissa imettämisen ymmärrän.[/QUOTE]

Olen imettänyt monissa ravintoloissa ja kahviloissa, eikä tuo ketään ole näyttänyt haittaavan. Toki tuon imetyksenkin voi hoitaa niin monin eri tavoin, mutta kun huomaamattomasti vain ottaa lapsen syliin ja sujauttaa paidan alle, niin kukaan ei edes huomaa mitään, ellei sitten vartavasten kyylää, mitä viereisessä pöydässä tapahtuu.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26118253:
Jos olisin toiminut samoin kun sinä, olisin käytännössä ollut jummittuneena kotiin ensimmäiset kuukaudet. Mulla jokainen vauva on tarvinnut rintamaitoa noin 1-2 tunnin välein.
So? Sitten jumitut sinne kotiin pikkulapsen kanssa kahdeksi kokonaiseksi kuukaudeksi. (Hui ku kamalan pitkä aika luopua). Valinta kysymys.

Pitää varmaan alkaa aukoo päätään noille julki-imettäjille (ravitsemustiloissa) kun päässä ei ole älliä sitä vertaa että tajuaisivat olla niissä imettämättä. Täällä vielä sitten tyytyväisenä taputtavat käsiään kun "kukaan ei mitään sano". Luulevat sen tarkoittavan että muiden mielestä imettäminen ruokailun seassa on ihan ok.
Tiedoksi: ei ole.
 
"vieras"
[QUOTE="...";26118639]Olen imettänyt monissa ravintoloissa ja kahviloissa, eikä tuo ketään ole näyttänyt haittaavan. Toki tuon imetyksenkin voi hoitaa niin monin eri tavoin, mutta kun huomaamattomasti vain ottaa lapsen syliin ja sujauttaa paidan alle, niin kukaan ei edes huomaa mitään, ellei sitten vartavasten kyylää, mitä viereisessä pöydässä tapahtuu.[/QUOTE]

Tai sitten eivät halua huomata. Koska eivät ole sinun tavoin röyhkeitä ja julkeita.
 

Yhteistyössä