Julki-imetyksen vastustajat: imetys uimahallissa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26118114:
Eipä kertaakaan kukaan tuijotellut, vaikka julki-imetinkin kaikki lapsiani.
Jos joku olisi tuntenut tarvetta katseluun, niin sitten olisi katsellut. Katseleehan ihmiset muutenkin toisiaan. Jos ajat takaa jotain seksuaalista merkitystä, niin normaalit ihmiset eivät sellaista koe nähdessään naisen imettävän.
Siis jos mies näkee mielestään kauniin naisen imettämässä ja siinä sivussa naisen rinnan, niin mies on epänormaali jos vaikka kiihottuu näkemästään seksuaalisesti? ei mun mielestä.
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";26118133]:D sä oot hassu. Eli sitä lasta pitää puitää nälissään ja huudattaa. Samalla niin häiritä kanssa kulkijoita. Kun yleensäkkin aina on joku jota haittaa ja häiritsee. Ihan vaan vaikka se et sulla on punanen paita.[/QUOTE]

Juu, mutta kyllä fiksu äiti tajuaa opettaa vauvalle heti alusta asti, että ruokaa tulee myös pullosta. Se on omaa tyhmyyttä jos ei sitä älyä tehdä.
 
"jozzu"
[QUOTE="vieras";26118126]Siis jos mies näkee mielestään kauniin naisen imettämässä ja siinä sivussa naisen rinnan, niin mies on epänormaali jos vaikka kiihottuu näkemästään seksuaalisesti? ei mun mielestä.[/QUOTE]

No normaali mies sitten ei kuitenkaan jää tuijottamaan. Kyllä mäkin voin nähdä kaikenlaista mielenkiintoista, vaikka uimarannalla. Tai voihan joku kiihottua vaikka korvanlehdestä. Mutta normaali ihminen pystyy itsesäätelyyn.
 
eri kokemus
Minen ymmärrä miksei julkisilla paikoilla vauvaa voi ruokkia pullosta. Mikä sen kätevämpää.
Mun täytyy olla tästä vahvasti eri mieltä. Vauvani sai maitoa sekä rinnasta että pullosta, ja oli niin miljardi kertaa kätevämpää kuin 4kk iässä se lisämaidon tarve loppui eikä enää tarvinnut kuljetella mukana korviketölkkejä, kynsisaksia ja tuttipulloja, etsiskellä mikroja ja roskiksia, kuljetella tiskejä takaisin kotiin ja pestä niitä sitten illan iloksi kun vihdoin olisi se vartti omaa aikaa. Niin ja odottaa rätti ojossa kun pullosta juotu maito puklattiin aina paljon todennäköisemmin kuin rinnasta juotu. Ei ollu minulle kätevää, ei. Kiva jos jollekin.
 
[QUOTE="vieras";26118125]jep, mutta meitä mahtuu moneen junaan.[/QUOTE]

Mahtuu toki. Kesäisin monet pervot kyylää naisia joilla on minihame tai toppi. Todennäköisesti niitä kiimekalleja, jotka kiihottuu kaikesta muusta paitsi imettävistä äideistä kulkee joukossamme huomattavasti enemmän, kun niitä joilla stondaa kun vauva imee rintaa.

Tämä ongelmahan on ratkaistu joissain maissa kätevästi hunnuttamalla naiset.
 
Jes. Kiitos. Tätä minä ajoin takaa!! Tällaiset kommentit auttaa paljon paremmin ymmärtämään kuin sellaiset "iik, tissi!" tai "yök, tissi!". Se tosiaan on intiimi tapahtuma, ja voin ymmärtää että joku kokee todistavansa jotain mikä on turhan yksityistä hänen silmilleen.
Lähinnä tarkoitin omalta kannaltani, miksi siis itse kokisin saunassa imettämisen kiusalliseksi ja siksi valitsen jonkun muun paikan. Vaikka muuten julkisesti ( ja huomaamattomasti) voin imettää missä vaan.

En kokisi toistenkaan saunassa imettämiseen törmäämistä mitenkään herttaisena juttuna, vaikka se pukuhuoneessa tai muualla imetettävän vauvan näkeminen tuo vaan sellaisen lämpimän ja hellyyttävän tunteen. Ajatus mammaringistä imettämässä vauvojaan alalauteella on aika... outo. En ole tuohon saunassa imettämiseen koskaan törmännyt. En rupea yökkimään enkä valittamaan tai edes mulkoilemaan jos tuohon joudun, olen kyllä tottunut sulkemaan silmistäni asioita joita en halua katsella.
 
hämillään
Juu, mutta kyllä fiksu äiti tajuaa opettaa vauvalle heti alusta asti, että ruokaa tulee myös pullosta. Se on omaa tyhmyyttä jos ei sitä älyä tehdä.
Öööö... miksi? Miksi ottaa riski imetysotteen häiriintymisestä, rintaraivareiden ja -lakkojen todennäköisyyden kasvamisesta ja ylipäätään pyörittää sitä pese-keitä-kokoa-lämmitä ja niin edelleen -rumbaa jos ei ole erityistä tarvetta?
 
Juu, mutta kyllä fiksu äiti tajuaa opettaa vauvalle heti alusta asti, että ruokaa tulee myös pullosta. Se on omaa tyhmyyttä jos ei sitä älyä tehdä.
Siitä voi olla mintaa mieltä onko äiti fiksu jos opettaa lapsen pullolle, vaikka rintamaitoa olisikin tarjolla.
Jokainen tekee omat ratkaisunsa imettääkö vai ei julkisesti. Ei-niin-fiksu äiti ei vaan ymmärrä sitä.
 
öajhö
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26118156:
Mahtuu toki. Kesäisin monet pervot kyylää naisia joilla on minihame tai toppi. Todennäköisesti niitä kiimekalleja, jotka kiihottuu kaikesta muusta paitsi imettävistä äideistä kulkee joukossamme huomattavasti enemmän, kun niitä joilla stondaa kun vauva imee rintaa.

Tämä ongelmahan on ratkaistu joissain maissa kätevästi hunnuttamalla naiset.
Miehet kans! Niistäkin voi joku kiihottua? Mut entä jos joku kiihottuu juuri hunnutetuista miehistä...? Hitto...
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";26118173]Ahaa. Siis kyse oli äidin fiksuudesta jos lapsi ei ala syömään pullosta maitoa. Vaan haluaa sen rinnasta? Mä olen sitten triplatyhmä;) kun en ole pullohässäköihin lapsia opettanu.[/QUOTE]

Juuri näin.
 
Imetin molempia lapsia lähes vuoden ikäiseksi, täysimetystä oli n. 5 kk. En koskaan imettänyt julkisella paikalla, vaan halusin tehdä siitä levollisen hetken kaikessa rauhassa vauvan kanssa.

Periaatteessa samalla tavalla rauhoitan perheen ruokahetken nytkin: televisio on kiinni, kännyköihin ei puhuta, kaikki tulevat samaan pöytään istumaan ja sitten syödään kaikessa rauhassa ilman häiriötekijöitä.

Minusta muut voivat imettää ihan missä hyvänsä, itse en keksi miksi olisin mennyt uimahallin saunaan imettämään.
 
Meidän vauvauinnissa kanssa moni imetti saunassa uinnin jälkeen. Sauna oli hyvin mieto, ja vauvat väsyneitä ja nälkäisiä uinnin jälkeen. Lisäksi oli sellaiseen aikaan, että vauvan oli hyvä nukahtaa vaunuihin kotimatkalla maha täynnä. Itselleni ainakin myös maito nousi aina saunassa, kun siinä oli lämpöisessä tilassa vauvan kanssa ihokontaktissa, niin vaihtoehtona oli sitten valua maitoa sinne saunaan. Mä en hetkeäkään kuvitellut, että niistä muista äideistä, pikkuvauvijen äitejä kaikki, olisi ollut jotenkin kamalaa.
Yleisellä saunavuorolla uimahallissa ei koskaan tullut tarvetta imettää, koska imetin 12kk ikään asti ja alle vuosikasta ei suositella vietäväksi uimahalliin joten en vienyt. Luulenpa, että sielläkin olisin voinut imettää saunassa, jos lapsi olisi alkanut sitä vaatia ja taas maitokin häiritsevästi noussut rintoihin. En miellä saunaa yhtään sen ihmeellisemmäksi paikaksi kuin muutenkin yleistä paikkaa, ja olen aika yllättynyt, että niin moninäin kuitenkin kokee. Minä imetin paljon julkisesti, ja aina se oli vähän vaivaannuttavaa, mutta tein sen vauvan takia. (Ja mä en muuten halua antaa vauvalle korviketta vaan sen takia, että joku ulkopuolinen paheksuu mun varsin diskriittiä imetystäni!!!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja öajhö;26118179:
Miehet kans! Niistäkin voi joku kiihottua? Mut entä jos joku kiihottuu juuri hunnutetuista miehistä...? Hitto...
Mä luulen, ettei miehiä hunnuteta, koska naiset ( paitsi kaksplussalaiset ) useimmiten kiihottuvat muustakin kun ulkonäöstä. Miehet taas ovat kuten eläimet, heille riittää vilahdus rinnan yläosasta tai perse jota verhoaa tiukka hame. Miehillä alkaa stondaamaan, jo kun nainen hymyilee ja sanoo tissi.
 
Lunatic
Imetin molempia lapsia lähes vuoden ikäiseksi, täysimetystä oli n. 5 kk. En koskaan imettänyt julkisella paikalla, vaan halusin tehdä siitä levollisen hetken kaikessa rauhassa vauvan kanssa.

Periaatteessa samalla tavalla rauhoitan perheen ruokahetken nytkin: televisio on kiinni, kännyköihin ei puhuta, kaikki tulevat samaan pöytään istumaan ja sitten syödään kaikessa rauhassa ilman häiriötekijöitä.

Minusta muut voivat imettää ihan missä hyvänsä, itse en keksi miksi olisin mennyt uimahallin saunaan imettämään.
:flower:
 
"jozzu"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26118216:
Mä luulen, ettei miehiä hunnuteta, koska naiset ( paitsi kaksplussalaiset ) useimmiten kiihottuvat muustakin kun ulkonäöstä. Miehet taas ovat kuten eläimet, heille riittää vilahdus rinnan yläosasta tai perse jota verhoaa tiukka hame. Miehillä alkaa stondaamaan, jo kun nainen hymyilee ja sanoo tissi.
Nii ja sitten toiset mammat on mustasukkaisia, kun niiden miehillä alkaa stondaan ja siks ne haluaa kieltää julki imettämisen.
 
"jozzu"
Imetin molempia lapsia lähes vuoden ikäiseksi, täysimetystä oli n. 5 kk. En koskaan imettänyt julkisella paikalla, vaan halusin tehdä siitä levollisen hetken kaikessa rauhassa vauvan kanssa.

Periaatteessa samalla tavalla rauhoitan perheen ruokahetken nytkin: televisio on kiinni, kännyköihin ei puhuta, kaikki tulevat samaan pöytään istumaan ja sitten syödään kaikessa rauhassa ilman häiriötekijöitä.

Minusta muut voivat imettää ihan missä hyvänsä, itse en keksi miksi olisin mennyt uimahallin saunaan imettämään.
Joo niin mäkin halusin tehdä siitä levollisen hetken mahdollisuuksien mukaan. Mutta kun vauva söi puolentunnin - puolentoista tunnin välein, niin ihan aina en pystynyt. Ja joskus halusin myös poistua kotoa jonnekin. Nykyään syömme ihan rauhassa ruokapöydässä ja meilläkin tv suljetaan, eikä pödässä lueta lehtiä.
 
]Imetin molempia lapsia lähes vuoden ikäiseksi, täysimetystä oli n. 5 kk. En koskaan imettänyt julkisella paikalla, vaan halusin tehdä siitä levollisen hetken kaikessa rauhassa vauvan kanssa.
[/B]
Jos olisin toiminut samoin kun sinä, olisin käytännössä ollut jummittuneena kotiin ensimmäiset kuukaudet. Mulla jokainen vauva on tarvinnut rintamaitoa noin 1-2 tunnin välein.
 
"heh"
Minä en ikinä imettänyt kahviloiden pöydissä tai muissa julkisissa tiloissa, vaan menin aina vessaan tai imetyshuoneeseen. Kuitenkin kuopuksen ollessa alle vuoden ikäinen kävimme pari kertaa kylpylässä ja siellä imetin kyllä saunassa häntä uimisen jälkeen. (Kauhistelijoille tiedoksi: käännyin seinään/nurkkaan päin enkä suinkaan "esitellyt hinkkejäni") Johan se on neuvolan ohjeissakin, että jos alle vuoden ikäinen ylipäätään menee saunaan, on hänelle tarjottava juotavaa. Ja koska tuttipulloja, nokkamukeja tms. olisi ollut järjetöntä raahata mukana saunaan ja rinnasta tuli maitoa, niin miksi ihmeessä en olisi imettänyt?

Enpä muuten ole ikinä ajatellut, että jos istuu yleisessä saunassa jalat koukussa, se on pimpin esittelyä, sallikaa nyt mun nauraa.
 

Yhteistyössä