Julki-imetyksen vastustajat: imetys uimahallissa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei ihan varmasti kuolekaan jos menee pukkarin puolelle. Mutta sitä mä tässä pähkäilen, että miksi se pukutilojen puolelle meneminen olisi jotenkin parempi? Jokainen SAA tehdä jos niin haluaa, mutta miksi niin PITÄISI tehdä? Miksi pukuhuone olisi parempi paikka kuin sauna? (Jos se sinusta on niin okei, mutta onko se jotenkin yleispätevästi parempi?)

Monissa uimahalleissa on unisex-pukutilat joissa pukukopit. Eli voit imettää sauna-/pesutiloissa TAI unisexpukutiloissa tissiä piilotellen (se ei ole enää tila jossa saisi kekkuloida alasti) TAI pukukopissa varaten pukukopin täten suht pitkäksi aikaa. Minusta kaikki em. variaatiot sopii. Ja jos vaihtoehdot on imettää hämärässä saunassa missä muutenkin istutaan alasti kymmenminuuttinen tissit esillä tai pukuhuoneessa, niin miksi saunassa imettäminen olisi jotenkin asiasta suuremman numeron tekemistä?
No ilmeisesti sulla on tarve esitellä niitä hinkkejä, koska sulla on siihen oikeus imetyksen nimissä. Ja sellaista mä en vaan ymmärrä. Halutaan vaan imettää ihan missä vaan kun "mulla on oikeus just tässä", vaikka on täysin mahdollista siirtyä johonkin rauhaan.

Mä en ole KOSKAAN käynyt uimahallissa joissa olisi unisex pukutilat. Miten niissä käytännössä onnistuu vaatteiden vaihto? Sen sijaan täällä kaikissa pukutiloissa on naiset ja miehet selvästi erikseen, ja itselleenkin voi monesti valita sellaisen välikön missä ei kukaan muu just silloin oleskele.
 
näkemys
[QUOTE="vieras";26117915]Minä ja monesti.
Ja ei mielestäni uimahallin saunassa ole mitenkään ihmeellistä jos vauvaa imettää. Mut en ehkä altaassa alkais imettään.[/QUOTE]

Sama, saunassa joo, altaassa ei. Allaspuolella ollaa taas "peitettynä" eli uima-asussa, eikä maitotipat tai roiskeet minusta kuulu altaaseen. Altaan laidalla voi tarvittaessa imettää mutta sit pitää muistaa taas hienotunteisuus, avoimesti paljas rinta ei yleensä kuulu allasosastolle.
 
"jozzu"
[QUOTE="vieras";26117921]No ilmeisesti sulla on tarve esitellä niitä hinkkejä, koska sulla on siihen oikeus imetyksen nimissä. Ja sellaista mä en vaan ymmärrä. Halutaan vaan imettää ihan missä vaan kun "mulla on oikeus just tässä", vaikka on täysin mahdollista siirtyä johonkin rauhaan.

Mä en ole KOSKAAN käynyt uimahallissa joissa olisi unisex pukutilat. Miten niissä käytännössä onnistuu vaatteiden vaihto? Sen sijaan täällä kaikissa pukutiloissa on naiset ja miehet selvästi erikseen, ja itselleenkin voi monesti valita sellaisen välikön missä ei kukaan muu just silloin oleskele.[/QUOTE]

Ei tullut kyllä koskaan edes mieleen sellainen, että esittelempä tässä nyt näitä tissejäni. Kyllä se imetystapahtuma aina oli ihan vauvan tarpeista lähtevä. Ja ulkomaailma siinä vähän unohtui ja tuli sivuseikaksi. Tärkeintä oli, että vauvan nälkä saatiin tyydytettyä. Ja kun niitä imetystapahtumia oli meillä päivän aikana aika monta (30 min - 90 min välein) niin ei siinä enää viitsinyt alkaa joka kerta etsiä mitään syrjäistä koloa sille. Olen imettänyt kauppakeskuksen penkilläkin yhden kerran, enkä edes vaivatunut katsomaan että töllöttääkö joku. Tissiä ei näkynyt, vaan se oli vauvan suussa ja loput paidan alla piilossa.

Sulla on varmaan joku ihme fiksaatio nyt tisseistä...
 
Ei ihan varmasti kuolekaan jos menee pukkarin puolelle. Mutta sitä mä tässä pähkäilen, että miksi se pukutilojen puolelle meneminen olisi jotenkin parempi? Jokainen SAA tehdä jos niin haluaa, mutta miksi niin PITÄISI tehdä? Miksi pukuhuone olisi parempi paikka kuin sauna? (Jos se sinusta on niin okei, mutta onko se jotenkin yleispätevästi parempi?)

Monissa uimahalleissa on unisex-pukutilat joissa pukukopit. Eli voit imettää sauna-/pesutiloissa TAI unisexpukutiloissa tissiä piilotellen (se ei ole enää tila jossa saisi kekkuloida alasti) TAI pukukopissa varaten pukukopin täten suht pitkäksi aikaa. Minusta kaikki em. variaatiot sopii. Ja jos vaihtoehdot on imettää hämärässä saunassa missä muutenkin istutaan alasti kymmenminuuttinen tissit esillä tai pukuhuoneessa, niin miksi saunassa imettäminen olisi jotenkin asiasta suuremman numeron tekemistä?


Minulle ihan sama missä muut imettää. Itse tykkään että saunassa on turhan lämmin ja suihkutiloissa viileä eikä kunnon istumapaikkoja. Rennompi ja mukavampi kaikessa rauhassa siellä pukuhuoneessa. Tai vaikka kahvilassa jos vauva ei aiemmin rupea huutamaan.

Mistään unisex-pukuhuoneista en ole koskaan kuullutkaan.
 
"..."
[QUOTE="vieras";26117921]No ilmeisesti sulla on tarve esitellä niitä hinkkejä, koska sulla on siihen oikeus imetyksen nimissä. Ja sellaista mä en vaan ymmärrä. Halutaan vaan imettää ihan missä vaan kun "mulla on oikeus just tässä", vaikka on täysin mahdollista siirtyä johonkin rauhaan.

Mä en ole KOSKAAN käynyt uimahallissa joissa olisi unisex pukutilat. Miten niissä käytännössä onnistuu vaatteiden vaihto? Sen sijaan täällä kaikissa pukutiloissa on naiset ja miehet selvästi erikseen, ja itselleenkin voi monesti valita sellaisen välikön missä ei kukaan muu just silloin oleskele.[/QUOTE]

Mulla ei ole tarvetta esitellä hinkkejäni. Saunassa imettäessä ne on enemmän piilossa kuin saunassa muuten vaan. Imetän saunassa koska lapsella on usein uinnin jälkeen nälkä ja jano ja se on lämmin, rauhallinen paikka istuskella ja silloin rinnat on joka tapauksessa paljaina eikä niiden paljauden siis pitäisi ketään haitata. Olen käynyt useissa uimahalleissa / kylpylöissä joissa on unisex-pukutilat, viimeimmäksi Rauhalahdessa. Siellä on sitten erikseen pukukopit, joissa vaihdetaan vaatteet uima-asuun ja toisin päin. Kopit on usein aika varattu, olisi tylyä juuttua sinne imettämään.

Mutta, ongelma ei siis ole paljaat rinnat vaan se että niiden edessä on vauva joka imee niistä maitoa... kuten luonto tarkoitti. Yök yök hyyyyiiii!
 
"vieras"
[QUOTE="jozzu";26117943]Ei tullut kyllä koskaan edes mieleen sellainen, että esittelempä tässä nyt näitä tissejäni. Kyllä se imetystapahtuma aina oli ihan vauvan tarpeista lähtevä. Ja ulkomaailma siinä vähän unohtui ja tuli sivuseikaksi. Tärkeintä oli, että vauvan nälkä saatiin tyydytettyä. Ja kun niitä imetystapahtumia oli meillä päivän aikana aika monta (30 min - 90 min välein) niin ei siinä enää viitsinyt alkaa joka kerta etsiä mitään syrjäistä koloa sille. Olen imettänyt kauppakeskuksen penkilläkin yhden kerran, enkä edes vaivatunut katsomaan että töllöttääkö joku. Tissiä ei näkynyt, vaan se oli vauvan suussa ja loput paidan alla piilossa.

Sulla on varmaan joku ihme fiksaatio nyt tisseistä...[/QUOTE]

No mulleppa tulee mieleen että jos alan julki-imettämään täysin alasti jossain yleisessä kylpylässä, niin joo, se saattaa jotakin ihmistä vaivata. Eikä siinä ole mitään vikaa. Enkä mä keksi itselleni mitään perustetta miksi en voisi siirtyä rauhallisempaan paikkaan, joka ei tässä suinkaan tarkoittanut pimeää koloa vaan pukuhuonetta.

Tuo kauppakeskusjuttu taas on ihan eri asia, ei siinä kukaan nähnyt mitään joten se hyvin harvaa tod.näk. häiritsee.

Ei se että suurin osa ihmisistä ei halua nähdä vierasta alastonta naista yleisessä saunassa tai pesuhuoneessa imettämässä tarkoita ettäkö olisi jokin fiksaatio. Se lienee enemmänkin normaalia. Kyllä mä joo tiedän kuinka luonnollista se imetys on itselle, mutta se ei välttämättä ole sitä kaikille muille.
 
"vieras"
[QUOTE="...";26117953]Mulla ei ole tarvetta esitellä hinkkejäni. Saunassa imettäessä ne on enemmän piilossa kuin saunassa muuten vaan. Imetän saunassa koska lapsella on usein uinnin jälkeen nälkä ja jano ja se on lämmin, rauhallinen paikka istuskella ja silloin rinnat on joka tapauksessa paljaina eikä niiden paljauden siis pitäisi ketään haitata. Olen käynyt useissa uimahalleissa / kylpylöissä joissa on unisex-pukutilat, viimeimmäksi Rauhalahdessa. Siellä on sitten erikseen pukukopit, joissa vaihdetaan vaatteet uima-asuun ja toisin päin. Kopit on usein aika varattu, olisi tylyä juuttua sinne imettämään.

Mutta, ongelma ei siis ole paljaat rinnat vaan se että niiden edessä on vauva joka imee niistä maitoa... kuten luonto tarkoitti. Yök yök hyyyyiiii![/QUOTE]

Joo, sun lienee hyvin vaikea käsittää että muut ei välttämättä halua nähdä sua nakuna imettämässä saunassa, vaikka se sulle maailman arkisin ja luonnollisin asia onkin.
 
[QUOTE="vieras";26117921]No ilmeisesti sulla on tarve esitellä niitä hinkkejä, koska sulla on siihen oikeus imetyksen nimissä. Ja sellaista mä en vaan ymmärrä. Halutaan vaan imettää ihan missä vaan kun "mulla on oikeus just tässä", vaikka on täysin mahdollista siirtyä johonkin rauhaan.
/QUOTE]

Mun imetysajat on jo historiaa, mutta täytyy tähän kuitenkin kommentoida. Itse imetin julkisesti usein. En koska "mulla oli oikeus imettää just ja tässä". Vaan koska lapsella oli oikeus syödä/juoda juuri silloin kun hänellä oli nälkä/jano. En kokenut tarvetta esitellä rintojani. Kuka sitä haluaa maidon turvottamia ja raskauksien runtelemia hinkkejä paljastellakaan?! Toi on kovin absurdi väittämä, että imettävissä äideissä aktivoituu exhibitionisti, ja siksi on pakko imettää julkisesti. Kas kummaa, suurin osa julki-imettävistä äideistä ei hinkkejään esittele enne raskauksia eikä myöskään imetyksen jälkeen. Taitaa ne naiset, joilla on tarve paljastella rintojaan julkisesti, useimmiten kuulua siihen ryhmään joka ei edes imetä.
 
Tarkennus
[QUOTE="vieras";26117978]No mulleppa tulee mieleen että jos alan julki-imettämään täysin alasti jossain yleisessä kylpylässä, niin joo, se saattaa jotakin ihmistä vaivata. Eikä siinä ole mitään vikaa. Enkä mä keksi itselleni mitään perustetta miksi en voisi siirtyä rauhallisempaan paikkaan, joka ei tässä suinkaan tarkoittanut pimeää koloa vaan pukuhuonetta.

Tuo kauppakeskusjuttu taas on ihan eri asia, ei siinä kukaan nähnyt mitään joten se hyvin harvaa tod.näk. häiritsee.

Ei se että suurin osa ihmisistä ei halua nähdä vierasta alastonta naista yleisessä saunassa tai pesuhuoneessa imettämässä tarkoita ettäkö olisi jokin fiksaatio. Se lienee enemmänkin normaalia. Kyllä mä joo tiedän kuinka luonnollista se imetys on itselle, mutta se ei välttämättä ole sitä kaikille muille.[/QUOTE]

Tarkoitatko siis, että menisi pukutiloihin imettämään joko johonkin pukukoppiin tai sitten rintansa peittäen esim. harsolla? Eli ongelmana on imettämisen näkeminen, ei rinnan? Yritän vaan oikeasti hahmottaa, en kritisoida etteikö niin saisi kokea.

Yleensä vaan tuota julkisesti imettämistä moititaan siitä rinnan esittelystä. Mutta jos sitä ei saa tehdä paikassa jossa rinta on joka tapauksessa esillä, ongelma ei ole paljas rinta vaan itse imettäminen. Jota sitten taas en ihan tajua, mutta se ei tarkoita etteikö joku voisi ja saisi kokea niin.
 
"jozzu"
[QUOTE="vieras";26117978]No mulleppa tulee mieleen että jos alan julki-imettämään täysin alasti jossain yleisessä kylpylässä, niin joo, se saattaa jotakin ihmistä vaivata. Eikä siinä ole mitään vikaa. Enkä mä keksi itselleni mitään perustetta miksi en voisi siirtyä rauhallisempaan paikkaan, joka ei tässä suinkaan tarkoittanut pimeää koloa vaan pukuhuonetta.

Tuo kauppakeskusjuttu taas on ihan eri asia, ei siinä kukaan nähnyt mitään joten se hyvin harvaa tod.näk. häiritsee.

Ei se että suurin osa ihmisistä ei halua nähdä vierasta alastonta naista yleisessä saunassa tai pesuhuoneessa imettämässä tarkoita ettäkö olisi jokin fiksaatio. Se lienee enemmänkin normaalia. Kyllä mä joo tiedän kuinka luonnollista se imetys on itselle, mutta se ei välttämättä ole sitä kaikille muille.[/QUOTE]

Mä keksin kyllä perusteluja, miksi imettää uimahallin saunassa. Niinkuin jo aiemmin kirjoitin, niin vauvauinnin jälkeen mentiin vähäksi aikaa lämmittelemään saunaan ennen pukemista ja siinä tuli sitten imetettyä. Jos en olis imettänyt niin vauva olis huutanut nälkäänsä koko lämmittelyajan. Ja tosiaan se lämmittely oli kiva tehdä alhaisessa lämpötilassa alimmalla lauteella ennen pukemista ja koko uimaryhmä toimi näin. Melkein kaikki äidit imettivät silloin saunassa. Siinä olis sulla sitten varmaan okennus lentänyt... ? :)

Muakin ällöttää yleisissä saunoissa jos joku esittelee pimperoaan nostamalla jalat koukkuun, mutta en mä silti sitä ole kieltämässä. Eikä mun tarvii niitä pimperoita töllöttää.
 
"vieras"
[QUOTE="jozzu";26118012]Mä keksin kyllä perusteluja, miksi imettää uimahallin saunassa. Niinkuin jo aiemmin kirjoitin, niin vauvauinnin jälkeen mentiin vähäksi aikaa lämmittelemään saunaan ennen pukemista ja siinä tuli sitten imetettyä. Jos en olis imettänyt niin vauva olis huutanut nälkäänsä koko lämmittelyajan. Ja tosiaan se lämmittely oli kiva tehdä alhaisessa lämpötilassa alimmalla lauteella ennen pukemista ja koko uimaryhmä toimi näin. Melkein kaikki äidit imettivät silloin saunassa. Siinä olis sulla sitten varmaan okennus lentänyt... ? :)

Muakin ällöttää yleisissä saunoissa jos joku esittelee pimperoaan nostamalla jalat koukkuun, mutta en mä silti sitä ole kieltämässä. Eikä mun tarvii niitä pimperoita töllöttää.[/QUOTE]

No en varmaan olisi osallistunut mihinkään yhteisimetysrinkiin saunassa.

Ja joo muakin ällöttää myös haarojen levittely saunassa.

Ja joo, ei munkaan tarvitse töllöttää eikä asiaa edes kommentoida jos tilanteeseen joudun, nyt tässä kumminkin on tehty aloitus aiheesta ja varta vasten asiaa kysytty.
 
"vieras"
Minusta nämä keskustelut on todella huvittavia :D Mikä siinä herättää niin suurta tunnetta niissä jotka eivät imetä?
Jos joku imettää julkisesti ni jääkö sitä joku vahtaamalla vahtaan et toi esittelee nyt tissejä? Pitääkö sitä sitten painella jonnekki vessaan jos ei muuta paikkaa ole? Vai pitääkö sitä linnottautua kotiin sen ajaksi ku lapsi on rintaruokinnalla?
Mikä ihme siinä on nii kammottavaa jos lasta imetetään siis ruokitaan?

Ja voin sanoa etten ole koskaan nähny missään imettäjää jolla olis tissin tyrkyllä koko kansalle.
 
"jozzu"
[QUOTE="vieras";26118030]No en varmaan olisi osallistunut mihinkään yhteisimetysrinkiin saunassa.

Ja joo muakin ällöttää myös haarojen levittely saunassa.

Ja joo, ei munkaan tarvitse töllöttää eikä asiaa edes kommentoida jos tilanteeseen joudun, nyt tässä kumminkin on tehty aloitus aiheesta ja varta vasten asiaa kysytty.[/QUOTE]

Ok, eli siis saunassa imettäminen jatkukoon :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26118048]Pitäiköhän teidän/heidän joita ällöttää kaikki ja kaikkien muiden tekemiset ni pysyä kotona ja pitää silmä vielä varulta kiinni.[/QUOTE]

tässähän oli kyse just siitä. Mutta tais keskustelun tarkoitus olla taas vaan saada julistaa että imetys nakuna saunan lauteilla on täysin luonnollista ja hyväksyttävää, ja jos jotakuta se häiritsee niin on mielenvikainen. Ja että jokatapauksessa sitä harrastavat tulevat sitä jatkamaan niin kauan kuin mahdollista. Miksi siis tehdä aiheesta aloitus?
 
"vieras"
No ei kai siinä mitään vaikka saunassa imettääkin vauvaa. Taaperon imettämistä en kyllä oikein ymmärrä, siis ylipäätään että imetetään saati sitten jossain julkisessa paikassa.
 
entäs:tämä
Häiritseekö imettäjiä, jos joku jää toimitusta katselemaan hyvinkin intensiivisesti? esim. jos imetätte vaikka kahvilassa rinta paljaana (koska teillä ja lapsella on siihen oikeus) niin onko naapuripöydän asiakkaille katsella rintaanne/imetystä, koska se tapahtuu julkisesti?
 
"Jozzu"
Alkuperäinen kirjoittaja entäs:tämä;26118068:
Häiritseekö imettäjiä, jos joku jää toimitusta katselemaan hyvinkin intensiivisesti? esim. jos imetätte vaikka kahvilassa rinta paljaana (koska teillä ja lapsella on siihen oikeus) niin onko naapuripöydän asiakkaille katsella rintaanne/imetystä, koska se tapahtuu julkisesti?
No yleensä en kauheasti huomioinut ulkomaailmaa kun imetin, ainakaan paria metriä etäämmälle. Tietty jos joku tuttu tai läheinen siinä, niin tuijotus ei haittaa, saahan sitä katsoa. Mutta en tiedä sitten jos joku vieras jäisi tuijottamaan niin että huomaisin, niin kai se olis häirinnyt ja ehkä alkanut pelottamaan että tekee jotain vauvalle tai mulle. Alkaahan se yleensäkin tuntua kummalliselta, jos joku ventovieras yhtäkkiä alkaa tuijottaa sua.
 
ap.
[QUOTE="vieras";26118062]tässähän oli kyse just siitä. Mutta tais keskustelun tarkoitus olla taas vaan saada julistaa että imetys nakuna saunan lauteilla on täysin luonnollista ja hyväksyttävää, ja jos jotakuta se häiritsee niin on mielenvikainen. Ja että jokatapauksessa sitä harrastavat tulevat sitä jatkamaan niin kauan kuin mahdollista. Miksi siis tehdä aiheesta aloitus?[/QUOTE]

Keskustelun aloittaja tässä hei. Ihan oikeasti olin utelias tietämään, että onko julkista imetystä vieroksuvien ongelma rinnan näkyminen, kuten yleensä perustellaan, vai onko ongelma itse imetystapahtumassa. Ja jos imettäminen häiritsee paikassa missä rinta on muutenkin esillä, niin silloinhan se lienee se imetystapahtuma. Enkä aloittanut ketjua julistustarkoituksessa, vaan ihan ymmärtääkseni ilmiötä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja entäs:tämä;26118068:
Häiritseekö imettäjiä, jos joku jää toimitusta katselemaan hyvinkin intensiivisesti? esim. jos imetätte vaikka kahvilassa rinta paljaana (koska teillä ja lapsella on siihen oikeus) niin onko naapuripöydän asiakkaille katsella rintaanne/imetystä, koska se tapahtuu julkisesti?
Eipä kertaakaan kukaan tuijotellut, vaikka julki-imetinkin kaikki lapsiani.
Jos joku olisi tuntenut tarvetta katseluun, niin sitten olisi katsellut. Katseleehan ihmiset muutenkin toisiaan. Jos ajat takaa jotain seksuaalista merkitystä, niin normaalit ihmiset eivät sellaista koe nähdessään naisen imettävän.
 
"vieras"
Keskustelun aloittaja tässä hei. Ihan oikeasti olin utelias tietämään, että onko julkista imetystä vieroksuvien ongelma rinnan näkyminen, kuten yleensä perustellaan, vai onko ongelma itse imetystapahtumassa. Ja jos imettäminen häiritsee paikassa missä rinta on muutenkin esillä, niin silloinhan se lienee se imetystapahtuma. Enkä aloittanut ketjua julistustarkoituksessa, vaan ihan ymmärtääkseni ilmiötä.
Eiköhän se liity ihan molempiin. Alastomat rinnat monesti vaivaannuttaa ihmisiä, ja kun siihen lisää imetyksen niin se saa joidenkin olon vähän epämukavaksi. Kyllähän jokainen esim. pukkarissa välttelee katsomasta ihmistä joka on rinnat ja pimpero paljaana, vaikka se luonnollista onkin.
 
ap.
Kun tuota tarkemmin mietin, koen saunassa alasti imettämisen liian intiimiksikin. Siksi mielummin siellä pukuhuoneessa missä ei tunnu kiusalliselta.
Jes. Kiitos. Tätä minä ajoin takaa!! Tällaiset kommentit auttaa paljon paremmin ymmärtämään kuin sellaiset "iik, tissi!" tai "yök, tissi!". Se tosiaan on intiimi tapahtuma, ja voin ymmärtää että joku kokee todistavansa jotain mikä on turhan yksityistä hänen silmilleen.
 

Yhteistyössä