Jugurtti päällysteiset kuivatut hedelmät - eivätkö olekin terveellisempiä kuin karkit??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihduttaja

Vieras
Kaveri väittää etteivät muka olisi... olen nyt koittanut joulun jälkeen korvata karkit ja suklaan syömällä jugurtti päällysteisiä hedelmiä, ovat hyviäkin kaiken lisäksi... nytten kaveri masensi sanoessaan että ne on yhtä sokerisia ja lihottavia kuin karkitkin... sanokaa nyt etteivät ole!
 
Kyllä mäkin luulen, että niissä sen verran paljon energiaa on, että laihdutuksen kannalta on sama syökö niitä vai karkkia. Tosin onhan ne varmaan siinä mielessä terveellisempiä, että niissä ei oo niin paljon lisä- ja väriaineita ja sokerikin on hedelmäsokeria.
 
Alkuperäinen kirjoittaja villahousu:
Kyllä mäkin luulen, että niissä sen verran paljon energiaa on, että laihdutuksen kannalta on sama syökö niitä vai karkkia. Tosin onhan ne varmaan siinä mielessä terveellisempiä, että niissä ei oo niin paljon lisä- ja väriaineita ja sokerikin on hedelmäsokeria.

Niissä kyllä on luultavasti melkoinen määrä säilöntäaineita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja villahousu:
Kyllä mäkin luulen, että niissä sen verran paljon energiaa on, että laihdutuksen kannalta on sama syökö niitä vai karkkia. Tosin onhan ne varmaan siinä mielessä terveellisempiä, että niissä ei oo niin paljon lisä- ja väriaineita ja sokerikin on hedelmäsokeria.

Niissä kyllä on luultavasti melkoinen määrä säilöntäaineita.

Ai, mä oon aatellu et se kuivaus on se juttu millä ne säilyy, eikä tartte enää muita aineita.

 
Hyviä ne ovat, mutta mietihän esim rusinoita. söisitkö viinirypäleitä saman näärän kuin napsit rusinoita, entä aprikooseja ? Joihinkin kuivattuihin on lisätty glukoosia, mansikoihin ainakin.

Kuivattujen hedelmien ja marjojen kanssa on vaikea pysyä kohtuudessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja villahousu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja villahousu:
Kyllä mäkin luulen, että niissä sen verran paljon energiaa on, että laihdutuksen kannalta on sama syökö niitä vai karkkia. Tosin onhan ne varmaan siinä mielessä terveellisempiä, että niissä ei oo niin paljon lisä- ja väriaineita ja sokerikin on hedelmäsokeria.

Niissä kyllä on luultavasti melkoinen määrä säilöntäaineita.

Ai, mä oon aatellu et se kuivaus on se juttu millä ne säilyy, eikä tartte enää muita aineita.

Juu no niin näkyy olevankin, ainakin noissa parrotsin tuotteissa säilöntä ja muita aineita...
 
Miksi et voi ostaa tavallisia kuivattuja hedelmiä, ilman jogurttipäällystettä? Ne on tosi hyviä ja niitä saa ilman lisättyä sokeria! Varsinkin kuivatut banaanit ja papaijat, nam! Hyvä karkin korvike, mutta kyllä niissä on hedelmän omaa sokeria ja paljon energiaa tiivistetyssä muodossa, mutta jos määrät pitää kohtuullisena niin anna mennä vaan. Kyllä ne keinotekoisia karkkeja parempi vaihtoehto aina on.... Sitäpaisti niissä on kuitua ja vitamiinejä, mitä karkeissa ei ole...
 
Alkuperäinen kirjoittaja miksi ei tavallisia?:
Miksi et voi ostaa tavallisia kuivattuja hedelmiä, ilman jogurttipäällystettä? Ne on tosi hyviä ja niitä saa ilman lisättyä sokeria! Varsinkin kuivatut banaanit ja papaijat, nam! Hyvä karkin korvike, mutta kyllä niissä on hedelmän omaa sokeria ja paljon energiaa tiivistetyssä muodossa, mutta jos määrät pitää kohtuullisena niin anna mennä vaan. Kyllä ne keinotekoisia karkkeja parempi vaihtoehto aina on.... Sitäpaisti niissä on kuitua ja vitamiinejä, mitä karkeissa ei ole...

Tuota... Kuivatut banaanit ilman lisäainetta ja sokeria, en oikein jaksa uskoa, että niitä saa kaupasta. Niitä saa itse kuivaamalla ja silloin kyllä eron huomaa, ne kun ei mitään kovin erikoisia sitten ole, ilman lisättyjä aineita.

Suosittelen itse kuivaamista muutenkin.
 
Tämän viikonlopun Iltalehdestä kaloreita / 100 g:
- suklaakonvehdit 423 kcal
- lakritsi 377 kcal
- toffee 418 kcal
- kuivatut banaanilastut 508 kcal
Tuosta voinet päätellä jotain ja vielä jogurttikuorrutus päälle...
 
Siis onhan ne TERVEELLISEMPIA, kuin karkit. Perinteiset karkit ovat taynna lisaaineita ja niissa ei ole mitaan luonnollista. Kaloreita kuivatuissa hedelmissa on paljon, mutta saat niista myos ravintoaineita, toisin, kunin karkeista.
 
Kuivatut hedelmät ovat hyviä hiven-, kivennäisaine- sekä kuidun lähteitä ja niillä voi tyydyttää makeanhimon terveellisesti. Säilöntäaineena yleensä rikkidioksidi. Että tuskinpa niitä säilöntäaineita on "melkoinen määrä".
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Siis onhan ne TERVEELLISEMPIA, kuin karkit. Perinteiset karkit ovat taynna lisaaineita ja niissa ei ole mitaan luonnollista. Kaloreita kuivatuissa hedelmissa on paljon, mutta saat niista myos ravintoaineita, toisin, kunin karkeista.
Juurikin näin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi ei tavallisia?:
Miksi et voi ostaa tavallisia kuivattuja hedelmiä, ilman jogurttipäällystettä? Ne on tosi hyviä ja niitä saa ilman lisättyä sokeria! Varsinkin kuivatut banaanit ja papaijat, nam! Hyvä karkin korvike, mutta kyllä niissä on hedelmän omaa sokeria ja paljon energiaa tiivistetyssä muodossa, mutta jos määrät pitää kohtuullisena niin anna mennä vaan. Kyllä ne keinotekoisia karkkeja parempi vaihtoehto aina on.... Sitäpaisti niissä on kuitua ja vitamiinejä, mitä karkeissa ei ole...

Tuota... Kuivatut banaanit ilman lisäainetta ja sokeria, en oikein jaksa uskoa, että niitä saa kaupasta. Niitä saa itse kuivaamalla ja silloin kyllä eron huomaa, ne kun ei mitään kovin erikoisia sitten ole, ilman lisättyjä aineita.

Suosittelen itse kuivaamista muutenkin.
Tuoreita banaaniviipaleita pakkaseen ja sitten poskeen. Nam!

 

Yhteistyössä