Jouluvauvat maaliskuussa

Mulla alkaa pikku hiljaa inkkarit putoilla kanootista jos en pääse johonkin.
Täällä oli eilen vähän samat fiilikset :ashamed: koko päivänä en saanu aikaseksi muuta kun pakolliset vauvanhoidot. Miehelle jo melkein itkua väänsin, kun tuntu niin vaikeelta ja ahistavalta... mies jo mietti, että pitääkö sen jättää harrastus-ilta välistä kun emäntä niin kummallinen :whistle: LÄhti sit kuites ja ite piipahdin sillä välin mesessä ja sain vähän "juteltua" aikuisten ihmisten kanssa. Kummasti tuli heti parempi mieli!! Ja tänään oonkin sitten ollu extrapirtee! Käytiin pojan kanssa ekaa kertaa ulkona kantaliinailemassa, siivosin koko kämpän pojan päikkäreiden aikana, laitoin pääsiäiskoristeita sekä askartelin kranssin, niin ja pesin vielä estovaipatkin :D

Gleo: ootko kokeillu niin, et puristasit tutista vähän vauvalle suuhun maitoa, jotta hiffais mistä on kyse? Jollain kuulemma auttanu... tai sitten niin, että joku muu syöttää pullosta kun sä itse. Kun vauva saattaa ehdollistaa sut tissiin, joten mikspä sitä sitten pullosta kun tissikin on siinä ihan lähellä :whistle: Ja juomisesta ja imetyksestä... riippuu varmaan siitä imetysten välistä =) Ite oon laskenu jotenki silleen, että yhen drinksun "laskeutuminen" kestää kolmisen tuntia... pari oon maksimissaan juonu, kun sen verran tiheeseen poika syö! En sitten tiedä miten virallisesti menee nuo laskukaavat ;) mut oon aatellu, että parempi varman päälle...

Täältä kanssa lähtee ukolle välillä työpäivän aikana sellasta äkämökö-puhelua, ettei paremmasta väliä.. yhtenä päivänä tuo sanoi, että huuda vielä vähän kovempaa, jotta koko työmaanväki varmasti kuulee :ashamed: Mutta kun on pakko avautua niin on pakko :whistle:

Janiela: me asutaan kanssa Oulussa, muttei kyllä ollu saatu mitään tanssiohjeita! :/ Täytynee kinuta 3kk neuvolassa ens viikolla :whistle:

Vesseli: Me oltiin tänään kantoliinan kanssa ekaa kertaa ulkona :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sofianna:
Käytin poitsua heti aamusta kylvyssä, oli nimitttäin kylki kusessa.
:LOL:

Toi on niin tuttua, täälläkin harvasen aamu sama juttu, vaikka vaippa vaihdettu yöllä, ja erimerkkejä kokeiltu. Jotkut ne näköjään osaa.

Voi kuulkaa täällä kanssa yksi puhelinterroristi lisää!
Mä olen yrittänyt päästä siitä kyllä eroon kun miestä ärsyttää se suunnattomasti.
Mä itseasiassa olenkin keksinyt paremman taktiikan, jos mä en soita sille ollenkaan kun on riitaa, tai jätän tahallani vastaamatta sen puheluihin, niin saan tän tilanteen toimimaan ihan päinvastoin, eli sen soittamaan mun perään! Hyvä mä! Vaikeesti tavoteltava nainen. olen.

Vesseli kysyi mikä on pitkä aika imettää.. No mun mielestä pitkä aika on jos vuoden imettää, mutta puolivuottakin on erittäin kunnioitettava saavutus.
Ja lisämaitoo voi antaa ihan pikkasen kerrallaan ja aina tissin JÄLKEEN.
Tosin mulla sekään ei onnistunut niin kuin olisin halunnut, tyttö hylkäsi tissin kokonaan. Enkä jaksanut sen kanssa tapella moisesta, kun eihän se voi tietää että ÄIDINmaito OLISI ollut terveellisempää..

Tuitsu, olit sä KAUNIS JA FIKSU :heart:
Ja mä voin todistaa Ella oli hyvinkäyttäytyvä, EI julkisilla paikoilla kiukutteleva, hyvin kasvatettu vauva. :D Tosin sen mutsi kantoi aikansa Emmaljungissa kakkavaippaa tavarakorissa, kunnes Stockalla me hokattiin kun ventattiin hissiä puolituntia että kannattaisko se heittää tohon viereiseen roskikseen. :LOL:
 
voihan venäjä... illan tässä odotellut, lapsi nukahtaa vihdoin ja äiti istahtaa sohvalle kun salkkareiden pitäisi alkaa... ja mitä kuulenkaan, ei salkkareita vaan jotain h*lvetin varikkotunnelmia formuloissa :kieh:
 
Sofianna: Jätä vain vauveli mummolle hoitoon ja lähe tapaamaan kavereitas. Piristää kummasti :) Ite jätin illaksi mummolle ja papalle jo ku vauva oli 3 vkoa ku olin tulla hulluksi. Mummo oli joutunu vauvan herättämään ku sanoin sille että kyl se herää parin tunnin päästä taatusti syömään. Eihän se tietenkään just silloin heränny... Mut mummo totteli mun ohjetta ;)

Vesseli: Munkin mielestä 4 kk on piiiiitkä aika! Ite jo laskee viikkoja siihen maagiseen neljään kuukauteen vaikka on imettänyt vasta 2,5 kk... se tuntuu jotenki pidemmältä ku onkaan.. kyllä pari kertaa päivässä jaksaa imettää mut tää alkaa olla jo vähä liikaa.. siis mulle, muuthan saattaa jaksaa paremmin :). Mä annoin pojalle eilen eka kerran ennen nukkumaan menoa 20 milliä maissivelliä. Ei pidentäny muuten yöunta ;) Heh, ei ehkä noin pieni määrä....

Kiekura: Täällä Rajakylässä ainaki niitä tanssiohjeita jaettiin. Tai se oli semmonen aanelosen kokoinen lappunen. Missä päin ite asustelet?

Ja nyt antamaan iltatisua + hurjaa määrää maissivelliä palan painikkeeksi...

 
Ei siinä ole mitään pahaa sofi. :saint: Me saadaan olla täällä koska ollaan niin hyviä äitejä.
Kuule, mä sanoin äsken mun miehelle joka tuli just kotii, hakkas takkaan puut, sytytti takan, luki postit jne.. mitä se ei tietenkään sais tehä heti vaan tulla mun luokseni ja sanoa "rakas vaimo, otan lapsen ole vain rauhassa", niin mihin mä jäin.. niin siihen että sanoin miehelle että kun se kysy miten meni tänään stadissa, mä vastasin että oli sellanen olo kun ois tuntenut sen tuitsun aina, niin sitten mä vasta älysinkin että HITTO niinhän mä oonkin, melkeen vuoden!
Niin että asian pointti on se että on kiva että on kavereita joiden kanssa porista pitkin päivää vaikka ei olisikaan aikaa. :D
tai saatikka sitten asiaa.. :/
 
Täällä kanssa odotettiin koko iltapäivä, että salkkarit alkaa ja mitä, paskat.. Jotain Formuloita, jota kestääkin sitten tuonne äitiysloman loppuun :headwall: :headwall: :headwall:..

Vieläkö teidän vauvoilla on kaljuläikkiä? Vai joko uusi tukka on tullut tilalle?

Todella surkean kuulosta, kun toinen tukkii nyrkkiä suuhun ja sitten yökkii :x ..
Koskahan se tuo lapsi alkaa käsiään katselemaan?
 
Mä kävin jumppaan!

Tulin vaan ilmoittaan, kun olin niin super-reipas. :D

Ja jep, se on porsche hassua kun tietää ihmisestä paljon asioita, vaikka ei koskaan olekkaan tavannut.
ja melkeen vuosi sitten meidänkin lasta laitettiin alulle, säälittävää kyllä että mä tiedän päivänki. Oli vähän hiljasta nääs siinä kuussa. :/ :) Palstailun vuosi päivä tuleekin sitten loppukuusta! Hurjaa.

Mulla on korkeenpaikan kammo, ahtaanpaikankammo ja vauva-kiljuu-julkisilla-paikoilla-kammo.
:D
Lisäksi mulla on kammo, että joku ottaa mua nilkoista kiinni. Älkää ees kysykö miksi. :p

Anteeksi että sanon: Miksi te katotte salkkareita? maailmassa ei ole mitään huonommin näyteltyä ja juntti.juonellisempaa ohjelmaa... :| Ainoastaan kauniit ja rohkeat ajaa yli.
(ja minähän olen oikea ihminen arvostelemaan, mä katon huippumallit haussa-ohjelmaa ihan fanaattisesti. tyrabanks rocks!) :LOL:

Ja rillukka, on meillä takakalju. hinkattu lakanoihin niin että rahina vaan käy. Ellalla on tapa rapsutella sitä sänkeä, on varmaan hauskan tuntusta.

Mulla ole mitää asiaa. siis poistun.
Juon lopun oluseni ja katoan. on se hassua että yhestä ykkösestä on jo hilpeä olo. Kolmosesta sitten jo oksennetaan?
ja haaveilen vaan siitä punaviinipullosta, viini ei kattokaas juoda laseittain vaan pulloittain.

Pitikö mun poistua? piti.
 
Hei ja toi kaksoisleuka juttu oli sitten vitsi! yritettiin oikeesti olla niin ettei meidän naamat näkyis.
mutta nyt tää meidän tapaamis "paistattelu" saa jäädä.
Toivottavasti seuraavan kerran tapaamme teitä muitakin. B)
 
Poitsu nukahti niin ilosesti, että äitikin on täällä niin ilosesti :D ..

Tuitsulla ja Porschella oli ollut mukava tapaaminen.. Uskon kyllä sen ;) ja hienoja kuviakin oli reissussa napattu.
Minä järjestin pojan valokuva-albumiin tänään noin 100 kuvaa. Ajatella poika ei vielä 3kk ja nyt jo albumi kohta täynnä.. Montakohan albumia tässä ennen koulu ikää kerkeää kertyä.

Mulla on kammo uida yksin uima-altaassa tai saatikka missään uida yksin.

Mies lähti olusille serkkunsa kanssa. Mulla olis tuolla huominen sauna siideri.. Hmm, josko ottaisi. Poika nukkuu hyvällä tuurilla kolmeen tai jos ei kolmee niin ainakin yhteen.

taidampas nautiskella..

Huomisiin.. Minä menen tuhlaamaan kelan palkan

Rillukka
 
Iltaa!

Ja tervetuloa Janiela, poikasi valitsi saman päivän syntyä kuin meidän tyttö :) Ja lohdutuksen sanana, ei meilläkään käännytä selältä mahalle tai toisinpäin! Ja tyttö meillä kuitenkin on ollut tosi jäntevä ja kannatellut päätään syntymästään asti. Kaikki siis ajallaan :) Mutta kauhia kun meidän neiti on iso mötikkä sun poikaan nähden: Jenny painoi 2kk neuvolassa 6760g ja oli 61cm pitkä :D Taitaa olla maito tarpeeks rasvasta B)

Imetyksestä: mä oon ajatellut täysimettää 6kk asti! Kun tyttö on rinnalla se on mulle niin tärkeää yhteistä aikaa etten ole valmis vielä luopuun siitä. Ja kun kerran maitoa tulee (jopa pakkaseen asti) ja syöttöväli on 2-4h en koe tarpeelliseksi ees ruokkia häntä muulla kuin äidin maidolla. Kyllä sitä ehtii lusikoida perunaa naamariin myöhemminkin :D

Mutta täytyy vissiin mennä vieraiden kanssa alakertaan; oon ollut Jennyä nukuttamassa ylhäällä eli samalla oon notkunut koneella :ashamed: Ai miten niin koukussa tähän palstaan...

-Nora-
 
Hei vaan Nora :) Mukavaa että löytyy joku jolla on päivälleen samanikäinen vauva :D Juu meillä onkin paino -10 käyrällä että en tiiä pitäiskö alkaa huolestua.. Syön kyllä rasvaista evästä, että siitä ei pitäis olla kii ;) Oonko lie ainoo kellä on paino alkanu nousta ku oon imettäny!? :/ Tosin lähtöpaino olikin vähän alipainoinen sillon joskus vuosi sitte...(ehkä poika on tulossa siis minuun) Mutta vauvan pää on tosiaan ollu hyvin pystyssä täälläkin heti syntymästä lähtien. Hei mutta nyt tää yks lasillinen viiniä alkaa kohahtaa sen verta päähän että viisainta lopettaa tää kirjotus justiinsa :D Ties vaikka saan tästä aamuksi rapulan :LOL:
 
Iltoja!

Siis voi jee ku tuolla Tuitsulla on tuo sana hallussa!! :LOL: :LOL: nauran täällä itsekseni tuolle sun kirjotukselle.
"hinkattu lakanoihin niin että rahina vaan käy." :D :D reps kops!

Juu on meidän muorillekki tulju jalku kohta takaraivoon! ja se paistaa hyvin sieltä kun on muuten niin paljon tukkaa! :eek:

mulla on muuten hämäkkikammo!! :eek: en voi edes telkusta kattoa niitä samperin karvajalkoja! sus siunatkoon! ja voitte vain kuvitella mikä huuto siitä seuraa jos satun joskus kesällä huomamaan että joku hemmetin hämpsy on eksyny mun kuteihin tai edes lähelle mua! ja amppari kammo kans ku oon allerginen niiden pistolle..

mut nyt täytyy häipyä sänkyyn.. suklaalevyn kanssa :ashamed: :ashamed: mies lähti just töihin.. :snotty: suklaa on seksin korvike vai miten se nyt menikään.. ja ihan syömällä siitä suklaasta nautin jos joku pervo jo jotain kerkesi muuta ajatella! :D
 
Hello!

Pakko tunnustaa että täälläkin yks joka tsiikaa salkkareita :ashamed: ai miksikö, no siks että saa edes puoleks tunniks pistää aivot narikkaan ja huomata että elämä vois olla vieläkin huonommin :LOL: :LOL:

Meillä ei oo puhelinterroria, vaan vaikka hamaan hautaan asti kestävä mökötys jos ukko ei älyä vastata silloin kun sen oma ihana rakas vaimo soittaa :LOL: Pitäishän sen jo soittoäänestä tietää kuka soittaa ja heittää vaikka meisselit mäkeen ja kysyä mikä rakkaalaan on hätänä :LOL: eihän elämässä voi olla vaimoa tärkeämpää,eihän ;)

Eilen yritin epätoivoisena laittaa vaniljasokeria tutipullon tuttiin josko neiti älyäis mitä sille pitää tehdä, mutta huonoin tuloksin :kieh: ei onnannut ei. Tissille kun pääsi, imutteli autuaana varmaan reilun puoli tuntia, naamallaan ilme että hähhäh hää pääsinpä tähän, luuletko tosiaan akka, että meinaan tästä luopua :LOL:

Mä yritän täysimettää sinne 4-5kk asti ja sitten tarjota pottua tai jotain, mulla on vakaa aikomus heinäkuun alussa päästä miehen kanssa kahden viettämään hääpäivää ilman meidän vauvaa :kieh: ja olla yön yli pois kotoa.

Tälläisiä ajatuksia tänä aamuna, pitänee alkaa siivouspuuhiin, ostin eilen messuilta jotain ihmesieniä jotka eivät jätä pyyhittäessä jälkiä peili eikä lasipintoihin, saap nähä toimiiko...menen kyllä palauttamaan sienet jos eivät toimi :LOL:
 
Muistaakohan mua enää kukaan kun ei oo tullu pitkään aikaan kirjoteltua..
Neiti täytti tänään tasan 2 kk! Hitsi kun aika menee nopiaan, justhan mä vasta pähkäilin että miksei se jo synny.. :p

Semmosta mun piti kysyä tuosta neitin navasta että onko kellään muulla ollu siinä semmosta ns. märkää nappia? Jos joku tajus et mitä ees tarkotan.. Muute on napa ihan hyvän näkönen, mutta keskellä on just joku tommonen nappi mikä vielä erittää tommosta möhnää tohon napaan..

Meillä oli 2.3 ristiäiset ja neiti sai nimekseen Venla Elena :heart:
Pappi oli sanoissaan mukavan lyhyt ja ytimekäs, ei jaaritellut turhia..
Ite rupesin melkeen heti tilaisuuden alettua itkeen kun laulettiin Jumalan kämmenellä, toinen säkeistö meni poratessa.. :D

Rytmistä on ollu puhetta, meillä ei päivällä vielä mtn erityistä rytmiä, mutta yöt menee jo ihan nappiin. Yöunille nukahtaa tissittelyn jälkeen klo 21 ja herää seuraavan kerran 06.00, sit syö ja nukkuu vielä 1-3 tuntia.. Et hyvin on nukuttu, vaikka silti painaa joku ihme väsymys koko ajan.. :eek:

Mahalla ollessaan viihtyy hetken ja pää nousee jo tosi hienosti!
Nauraa ja jokeltelee ihan älyttömästi! :heart:
muutenkin on tosi jäntevä ja "valmis" neiti..

Jahas nyt rupes suu napsuun siihen malliin, että tissiä tänne ja sassiin.. :kieh:

Mafiamamma & Venla 2 kk
 
Huomenta.

meilläkin nukuttiin tosi hyvin! söi vaan kaksi kertaa ja aamulla annoin vielä kasilta vähän tissiä ja sammui vielä tunniksi ja mutsi sai nukkua, vitsi oli ihanaa! Eka syöttökin oli melkeen kahdelta ja kasilta mentiin syötön kautta nukkumaan jo. Ellakin on maanantaina 3kk, tästäkö autuus alkaa. :eek: :D Kuhan kuvittelen. :LOL:

Mitäs muuten sanotte jos tämä pino siirrettäisi tonne kerhojen puolelle, musta on "pelottavaa" kuinka paljon ylimääräsiä käy täällä lukemassa kun tulee aika henkilökohtaisiakin joskus kirjoteltua. Joskus kun pistää kuvan ja kattoo itse sitä ja siellä on se laskuri kuinka monta kertaa katottu ja joskus huomasin että mun mahakuvaa oli katottu yli sata kertaa, ja meitä lähellekkään sataa ollut siinä rempassa..
Voisin olla vapaaehtoinen kerhon pitäjä, jos innostusta löytyy?

Pikku-hamsteri oli raapinut yöllä naamansa ihan järkyn näköseksi, en tajua missä välissä,luulis että semmoset ventit otsassa saisi jonkin maailman huutoa aikaseksi. pitää varmaan taas ruveta laittaa tumppuja käteen, kun noita kynsiä ei saa lyhemmäksi muuta kun järsimällä...

No joo. ehkä salkkareita kattos jos pitäis sen ja maajussinmorsiammen välillä valita...

juh. meen taas.

Tuitsu
 
Meillä nuo yöt on menneet huonompaan suuntaan 3kk rajan jälkeen eikä pieruvaivatkaan helpottaneet. Alkaa jo "vähän" vaikuttaa äitiin, ei jaksaisi tehdä mitään päivisin.

Eilen vielä piti tapella miehen kanssa, kun se jättää vauvan hoitopöydälle niin, ettei pidä kiinni. Ja meillä hoitotaso on vielä pesukoneen päällä ja alla kova kivilattia. Mies vain väittää, että kyllä hän ehtisi väliin jos vauva tippuisi. Hohhoijaa.

Ei olla nukuttu taas juurikaan, takiainen halusi tissiä koko ajan ja klo 6.30 alkoi hihkumaan ja kilkattamaan yksinään. Onneksi hiljeni vielä tissillä unille.

Tytöllä olisi kova hinku nousta jo ylöspäin. Tuleekin autettua vauva monesti ihan seisomaan asti käsistä vetämällä. Yrittää puntata itseään ylös vaunuista päikkäreiden jälkeen jo ihan tosissaan naama punaisena. No, ihan pelkillä vatsalihaksilla ei ainakaan vielä onnistu.
 
Kannatan Tuitsun ideaa... laita salasana ja annat sen vaan harkittuasi niille jotka kerhon jäsenyyttä anovat :)

Täällä neiti kanssa heräsi taas jo seitsemältä, ei vaikuta meneekö nukkumaan klo 21 vai 24.. huoh.. no nukahti hetkeksi kuiten vielä ja ylös noustiin ysin pintaan... Joku täällä kerran sanoikin että ihmeen paljon sitä saa aikaan kun nousee ylös aamulla, olen samaa mieltä :) Nytkin vaippapyykki pyörii koneessa, vessa on pesty ja muutenkin siivoiltu.. kerenny roikkuun netissä ja kutomaankin :d

Mukavaa päivää mammat, täällä ainakin paistaa aurinko ihanasti!
 
Tuitsu: Mulla on kans salkkari boikotti, en oo kyenny ikinä kattomaan sitä! onneks kaikki tutut tietää sen jo, esim. äiti pistää sen suosiolla tallennukseen, jos satun siihen aikaan olemaan niillä kylässä... Vissiin tullu joskus valitettua aiheesta sillekkin... :ashamed:
Kaljusta: Meillä on kans takaraivo ihan hiukseton, tai lähinnä toi on nyt sellanen Juice-tukka, niskassa nimittäin on pitkiä hiuksia ja paljon. Aika koominen näky... B)


Meillä kans raavitaan naamaa ja ottaa, on aika hurjan näkönen. Reppanalla on niin kuiva iho, et varmasti sitä kutittaa ja osittain siks sitä raapii...

Pakko lähtee vähäks aikaa ulkoilemaan, alkaa sisällä seinät kaatumaan päälle! Jospa raitis ilma auttais!
 
Kerho perustettu!

meette kerho sivulle ja etsitte joulun vauvat 07 kerhon ja haette jäsenyyttä niin mä sitten hyväksyn teijjät ja saatte salasanan!

Voi sitten laittaa omaakin naamaa esille, ei kaikki pervot käy kyttäämässä ja itteään räpläämässä. tai mistäs sitä tietää mitä hulluja tekin ootte! :LOL:
 
Tuitsu Montakohan hakemusta multa tuli jo? Kun ei tapahdu mitään tuosta hae jäsenyyttä kohdasta... oisko niin että voit antaa salasanan yv:llä ja siten pääsee... tai onkohan tuossa joku aika ennenkuin se alkaa toimimaan...
 
täällä myös salkkarifani :)pakko aina katsoo... koukussako... :LOL:

en kehu tääl et meillä kaks yötä nukuttu tosi hyvin, eka pätkä ollut 5,5tuntii... :heart: ehkä sittenki vähä tuli kehuttuu mut ei kerrota sitä Mirolle ettei rytmi muutu :)

Missähän Pinkeiju on, olis kiva kuulla miten sinulla menee yksin lasten kanssa...

Kalju on myös Mirolla, nukkuu lähes aina samalla kyljellä ja sieltyä myös kalju :LOL:

Mironhan piti käydä fysioterapeutillakoska oli pää kierossa, siellä käytiin ja nyt neuvola lääkäri päättää jatkosta, mutta eipäs luultavasti tarvitse tehdä mitään koska nyt Miron pää on ihan suorassa.. eli joilla oli pää kieros niin vaan leluja toiselle puolelle et joutuu sinnekki kattelee ja vähä hieroskelee hartioita kevyesti niin kyl se siitttä, aattelin et kai seki joku ohimenevä vaihe :)

Mä olen tääl kuumeessa :( tympeetä...

Mun laikkari on kyl pitänyt :) kuntosalilla kävin 2kertaa tällä viikolla ja Miron kans jumppa aloitettiin niin siellä maanantaisin :) olo on jo kevyempi vaik 6päivää vasta herkutta ja limukatta :)

mut nyt Kyselemään Tuitsulta suostumusta kerh0oon :LOL:

 

Yhteistyössä