Mirsu: Mä lypsän aina syötön jälkeen sen rinnan josta vauva on syönyt. Siis kun lypsän, en alkuilasta koska silloin tankkaa useammin niin syötän kaks kertaa peräkkäin samasta rinnasta. Tosin nyt tulee maitoa niin, että pitää alkaa pumppaamaan pikkasen ennen syömistä... Pakkaseen ajattelin pumppailla, niin on siellä sitten jos tarve tulee.
rillukka: mä annan vitamiinit aamuisin ennen ekaa syömistä yöunien jälkeen, ja annan ne ihan sellaisenaan ja sit heti tissiä perään. Ja jos on sellaisella tuulella ettei suuta kovin paljon aukaise, niin sitten laitan tipat lusikkaan ja siihen lypsän vähän maitoa ja kaadan suuhun. Menee paremmin alas.
MM-: Meillä ainakin esikoinen käytti äippäpakkauksen pukua vielä sinä talvena kun oli 1,5v, tai siis alkutalvella, et uskoisin että pikkasen pienempi puku menee nyt sitten vuosikkaalla ensi talvena.
Jälkivuodosta... Se tuntuu nyt loppuneen kuin seinään (ja huomenna oon sitten taas seulana :kieh: ). Eilen illallakin vielä tuli saman verran vuotoa ja pyyhkiessä jäi paperiin ihan reilusti. Ja yön aikana ei taaskaan tullut mitään, kuten jo muutamana yönä, ja nyt tämän päivän aikana ei ole tullut mitään edes pyyhkiessä. Jospa pian pääsis siteistä eroon, alkaa tulla vaippaihottumaa.
Voi vauva parka, kun ei vielä toivoakaan et pidemmäks aikaa vaipoista pääsis...
Urheilusta... Sitä olen miettinyt, ja sille asteelle jäänyt.
Tai siis vaunujen kanssa olen hikilenkkiä tehnyt, mutta muuta urheilua en ole vielä aloittanut. Tosin suunnittelin, että kotona alan vielä tämän viikon aikana tekemään lihaskuntoa ja sitten tuota lenkkeilyä (kävellen) ja pikkuhiljaa vauhtia nostaen. Mulla jäi laitokselle kaikki kilot mitä odotusaikana lisää tuli, mutta mullahan sitä pudotettavaa oli jo ennestäänkin... Alan taas siihen mitä "harrastin" ennen raskautta; eli kerran viikossa käyn puntarilla ja kirjaan sitten painon ylös... Kummasti se tsemppaa sitten kun voi katsoa minkä verran viikossa on saanut pois.
Tavoite on niin paljon ettei kehtaa edes sanoa...
:ashamed:
Ristiäispäivä varmistui, ja se on nyt sitten se 3.2. Tyttö tuolloin vajaa 2kk. Ei saatu samaa pappia joka kastoi esikoisen ja vihki meidät, mutta ei sitten kuitenkaan haluta sen takia siirtää ristiäisiä, kun just sillon sillä papilla on vapaa viikonloppu... Kotona siis pidetään, ja nyt kun päiväkin on varmistunut niin pääsen väsäilemään kutsukortteja.
Se on suunniteltu (mielessä) ja runo valittu, vielä kun sais nimen päätettyä.
Mutta sehän on pienin murhe...
Nyt vaan ärsyttää kun anoppi ja mun äiti on alkanut arvuuttelemaan nimeä. :headwall: Okei, se tulee oikeaksi nimeksi miksi häntä nyt ollaan kutsuttu, mutta ei olla sitä vielä myönnetty.
Ja toista nimeä ei olla vielä edes päätetty, mutta pitäähän noiden silti sitä arvuutella. :kieh:
Eilen muuten isäntä taas syötti tyttöä pullosta, ja sinne meni kaikki 150ml mitkä olin pulloon eilisen aikana saanut.
On ainakin ruokahalu tuolla kohdallaan...
Mutta nyt vielä pienemmän kanssa vaipan ja vaatteiden vaihdolle ja sitten maidolle, jotta pääsee nukkumaan täällä itse kukin... Ja sitä ennen vielä isommalle tytölle antamaan silitykset ja sammuttamaan valot... :heart:
Shamandalie ja tyttö 22pv :heart:
P.S. Onko
Porschen tytöllä jo ristiäiset olleet, että onko Nanna ihan virallinen nimi? Anteeksi vaan, on varmasti juttua ollut mutta multa on mennyt ihan ohi... :ashamed: