JOULUVAUVAT 2007 joulukuussa

Silmien värihän vakiintuu vasta joskus parin kuukauden päästä. Hiusten väri taas tuntuu muuttuvan läpi elämän, itselläni on ollut syntyessä tosi tumma tukka, sitten se lähti vaalenemaan ja ala-asteella alkoi taas tummumaan. Nyt jäljelle jäänyt ihana maantienvärinen tukka... |O
 
Tässä kuvia tyttärestäni:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1344415.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1344423.jpg
Ensimmäisessä ollaan vielä sairaalassa.


Minulla tuo ulkoilu on tahtonut jäädä kyllä liian vähälle. Päivät menevät liian nopeasti, en tiedä missä välissä sitten pakkaisi tytön vaunuihin ja veisi ulos. Lähinnä on tullut tyrkättyä vaunut pimeällä ulos terassille :ashamed: .

muoks: Oho, tulivatpas isoina nuo kuvat! Voiko niitä enää muokata, ei ilmeisesti?

 
Me käytiin kanssa tänään n30min lenkki! Hyvin meni ja koiratkin oli mukana, osasivat ihan hyvin kävellä vaunujen kanssa. Ainoo pirullinen puoli on se että meidän talon hissi on niin pieni että ei kunnolla mahdu vaunut,minä ja koirat...toinen piti ottaa syliin ja toisen ängin seinän ja vaunun väliin ja raukka oli ihan peloissaan... ;( Täytyy keksiä jokin ratkaisu tohon ongelmaan. Kantoliina ois kyllä jo kaapissa... Jos nyt kerkeis käymään suihkussa kun vauski nukkuu.

Nimistä; Meillä on nimi valmiina mutta ei meinata lertoo ees kummeille ennen ristiäisiä. :) Ollaan salaperäisiä.
 
Kuinka usein suunnilleen vaihdatte vauvalle vaipan? Vaihdatteko yöllä ollenkaan?

Ihanan hyväunisilta teidän vauvat kuullostaa..!? Meillä on yöt kerrassaan kamalia. Viime yönäkin poika huusi ja söi vuorotellen.. Kumpa sais nukkua yöllä edes pari tuntia........ päivällä se nukkuu paremmin, kaksi tai kolmekin tuntia kerralla, mutta noi yöt.. huhuhuh.. Onkohan tähän mitään poppakonstia??
 
Minä vaihdan vaipan kun se tuntuu siltä että pitää vaihtaa :) Joskus tulee vaihdettua useammin jos tuntuu että kovasti piereskelee ja toisinaan tulee pitkiäkin välejä, varsinkin yöllä kun neiti yleensä herää seurustelemaan jos syönnin jälkeen alkaa vaippaa vaihtaa niin virkistyy. Ja yölläkin vaihdan tosiaan sen mukaan tuntuuko siltä että siellä jotain on.

Margaret tuntuuko että vauvan yöitku voisi olla mahavaivoja/pieru hukassa? Jos tuntuu niin kokeile joskus kun kovasti kitisee niin vaipanvaihdon yhteydessä kuumemittarilla ärsyttää takapuolta. Eli ole mittaavinasi lämpö (muista laittaa rasvaa) niin yleensä vauva alkaa ponnistella saadakseen mittarin ulos ja saattaa kakka/pieru löytää tiensä helpommin ulos. Tällaisen vinkin sain osastolta lähtiessä :) Auttaa ainakin meillä, vähän kun mittarilla kiusaa niin kakka kirjaimellisesti lentää kaaressa =)

josta tulikin mieleeni että onko teidän vauvojen kakka sellaista tasaista velliä vai millaista? kun meidän neidin kakka on melkein vettä mutta sitten siinä on kiinteämpiä kökköjä ja rämmäleitä seassa, tosi oudon näköistä...

ja hikka vaivaa pientä tosi usein :(
 
Meillä vaihdetaan vaippa n4 tunnin välein, eli aina kun herää, kun yleensä joka kerta siä on joko pissa tai kakka. Kakka on sellasta kellertävän sinapin väristä ja vähän ryynimäistä muistaakseni, meillä siis syö korviketta.

 
minä en vaihda vauvalle yöllä ollenkaan vaippaa, kun tiedän että vauva heräis siihen ja virkistyis.. ja haluan että vauva oppii jonkunäkösen yörytmin..eli yöllä en seurustele enkä lepertele.. syötän vaan ja pistän takas nukkumaan.. olen muuten ottanu vaunut sisälle, ja nukutan vauvaa siinä.. nukahtaa siihen parhaiten ku työntelen eestaas.. ja ei tuu hartiat kipeäksi kanniskelusta. siihen poitsu nukahtaa nopeasti..missä te nukutatte vauvaa? nukuttaako kukaan muu vaunuissa?
 
Mulla tuntuu heruvan maitoa jo enemmän, kun poitsu saa tankattua itsensä tyytyväiseksi ja melkein uneen jo lyhyemmässä ajassa. Eiköhän se tästä, toivottavasti huominen neuvolantätin kotikäynti tuo mukanaan hyviä kuulumisia (toivottavasti paino on lähtenyt nousuun!). Napatynkä irtosi eilen. Tänään ajateltiin kylvetellä poitsua taas, ollaan vähän varovaisia vielä tuon kanssa, kun pojalla "puhtii" iho (ilmeisesti tyypillistä yli lasketunajan menevillä vauvoilla). Yöt meillä nukutaan perhepedissä vailla minkäänlaista rytmiä (poitsu imee tissiä aina kun haluaa, niin autetaan noita mun rintoja heruttelemaan :D ) ja päivisin nukutan omaan sänkyyn, meidän makkarissa kun on niin mukavan viileä, että varmasti poitsukin siellä hyvin nukkuu. Vaipat vaihdan aina kun siltä tuntuu (siis poitsun hereilläollessa), öisin en, jottei virkistyisi.

Mites muuten noi D-vitamiinitipat, ilmeisesti aloitetaan n. 2 vkon ikäiselle? Oletteko alkaneet antaa jotenkin "pikkuhiljaa", vai kertärysäyksellä? Mitä merkkiä teillä on? Onko tullut vatsanväänteitä? Meillä on Deetippoja.

Asrai ja poitsu 1 vko 3 pvää
 
MM-: Todella suloinen neiti teillä. :heart: Ja kyllä sitä ulkoilemaankin ehtii, mikäs siinä jos itsellä ei sinne niin hinku ole niin eipä se haittaa vaikka ei kovasti vielä ulkoilisikaan. :) Mulla taas on sellanen etten päivääkään jaksa olla neljän seinän sisällä, et jonnekin on vähän pakko päästä ulkoilemaan... :)

Margaret: :hug: Voimia erityisesti öiden kanssa. En osaa sanoa mitään poppakonsteja, itsellä molemmat (tämäkin ainakin vielä, pitää koputtaa puuta *kopkop*) hyväunisia... Vaippaa nyt ollaan vaihdettu kerta yöhön, koska neiti kakkaa niin tuhdisti että muuten on aamulla kaikki paikat kakassa... Tuli muuten mieleen, että kaverin vauvalla oli vatsavaivoja pienestä saakka, ja mun muistaakseni he alkoivat antaa vauvalle aikaisin Cuplaton(?) tippoja, ja ne auttoi. Kysy vaikka neuvolasta voisiko noita jo kokeilla jospa niistä apu löytyisi? :)

joulumami: Meillä kans hikkaa nyt ollut useammin, välillä useita kertoja päivässä. Unohdin neuvolaan soittaessa kysyä voisiko hikkaan koittaa tarjota vähän vettä... Meillä kun hikka tulee usein syömisen jälkeen niin pian ettei sitten rinta siihen kelpaa... :/ Ja toisinaan meillä kakka on sellaista velliä, mutta välillä taas sellaista rakeista.

pi pa re: Meillä tyttö nukkuu päivisin milloin missäkin. :ashamed: Siis jos imetän istualleen, niin siitä siirrän sitten joko sohvalle nukkumaan tai sitten kannan omaan sänkyyn, vaunuihin tai meidän sänkyyn. Ja jos vaunuihin laitan, jätän sinne koska nukkuu ihan paikalleenkin joten ei ole tarvetta veivailla. Yleensä tuo nukahtaa niin pian syömisen jälkeen että ei sylistä ehdi laskea... Mut havahtuu kuitenkin toisinaan kun sylistä laittaa, mutta jatkaa kuitenkin sitten nukkumista uudessa paikassa...

Syökö teidän vauvat tuttia? Meillä on vähäisessä käytössä. Öisin enemmän, kun tuntuu tuolla imemisen tarve olevan kovempi kuin nälkä. ;) Eli syö ihan kunnolla, ja sitten sylkee rinnan ulos eikä huoli enää, mutta kuitenkin sitten itkeskelee kun jotain pitäs imeskellä. Tutin kun laittaa suuhun niin nukahtaa ja sitten pian sen jo tiputtaakin suustaan... :)

Tänään käytiin jo suunilleen puolen tunnin ulkoilulla, tosin ei taaskaan kaveri tiedä missään käyneensä. ;) Illalla ajattelin vielä mennä kävelemään, mun vanhemmat tulee kylään joten mennään niitä sitten vastaan. Ihanaa kun pääsee itsekin liikkeelle, mielikin paljon virkeämpi... :)

Nyt sohvalle isännän viereen pötköttelemään kun lapset nukkuu. :heart: (Tuntuu muuten hölmölle sanoa/kirjoittaa et ihan LAPSET. :D)
 
Asraille vielä: Meillä on esikoinen syönyt Devitolia, ja sitä kokeillaan nytkin jospa se sopisi. Ja muistaakseni tosiaan kahden viikon iässä aloitellaan, ainakin silloin esikoisen aikaan neuvolasta sai ensimmäisen purkin... Ja silloin neuvottiin, että ensin 2-3pv annetaan 1 tippa, ja sitten lisätään tippa per päivä. Ja jos tuntuu että mahavaivoja aiheuttaa, niin sitten voi antaa jonkin päivän sitä kahta tippaa ennen kuin taas lisää. On nuokin muuten ihan unohduksissa, ei muistanut tätäkään ennenkuin täällä puheeksi tuli... :D

Niin, meillä eka neuvola sitten 27.12, eli parin viikon iässä... :heart:
 
Hei mä en oo muuten ollu missään yhteydessä lastenneuvolan puolelle, olisko pitänyt? Kun mä hölmö olen ajatellut, että sekin järjestyy tuon itiysneuvolantädin kautta :ashamed:

Ai niin, ja mä järkytän vielä kaikkia lisää :D Kun Shamandalie eilen mietiskeli sitä lyhyttä ulkoilureissua, niin me käytiin tänään jo vähän kaupungilla shoppailemassakin :D Hyi meitä, tuhmia ollaan. Käytiin siis muutama joululahja vaan ostamassa, ja poitsu nukkui koko ajan vaunuissaan vällyjen välissä aivan tiedottomassa tilassa :heart:
 
No minä sitten hätähousuna jo soittelin ekan ajan, mutta saatiin se vasta tammikuun 2. päivä :eek: Jos painon tms. kanssa on seurailtavaa, niin sittenpä käydään tuolla äitiysneuvolan puolella (toivottavasti sinne pääsee!). Mä nimittäin oikeasti haluan, että se kontrolloidaan ainakin kertaalleen, just tuon mun hitaan maidontulon vuoksi.

Lastenneuvolan terkka kuulosti kyllä kivalta :)
 
Heissan!

Ulkoiltu mekin ollaan jo parina päivänä, n. puolen tunnin lenkit tehtiin. Tänään viedään isompia lapsia luistelemaan ja sellaisen puoli tuntia ajattelin vauvan kanssakin taas vaunutella siinä samalla.

Meillä on nyt vauvalle tullut mahavaivoja. Pari kertaa oikein vinkaisi kimeästi, ku vatsaa kouristi. Laitoin masulle nukkumaan ja heti tuli monta pierua. Nyt pitää tietysti vahtia kuin haukka kun nukkuu masullaan tuossa meidän sängyllä.

Asrai, minä se olin, joka arvelin, että ehkä nähtiin Kysissä. En kyllä yhtään muista minkä näköinen olit, mutta näin kerran pari vauvan, jolla oli kopasängyssään se vihreä toukka, joka näkyy vauvasi valokuvassa. Ja muitakin leluja vauvallasi taisi olla kopassaan.

Meillä on neuvolantäti sairastunut, joten saa nähdä onko meillä kotikäyntiä lainkaan. Ei oikein huvittaisi viedä vauvaa tuonne neuvolaan vielä, kun juuri on antibiooteista selvitty ja ties mitä pöpöjä siellä sit heti jyllää. On toi vauva kyllä kasvanut ihan silmissä, ainakin posket ovat leventyneet kiitettävästi :)

Ainiin, hyvä kun muistutitte vitamiineista. En ole vielä hankkinut. Voisi varmaan niitä cuplatonejakin harkita, kun vauvalla on nyt jo toista päivää noita vatsanväänteitä. Masuvaivat ovat kuitenkin onneksi ajoittuneet aamupäivään ja yöt ovat sujuneet siltä osin hyvin. Vaipan vaihdan yölläkin pari kertaa. Meidän poika on niin kova pissimään, että sänky on märkä, ellen vaihda tiheään. Ja melkein joka vaipassa on kakkakin.

Polka + poikavauva 2 vk + risat
 
Asrai: Me mennään vielä käymään vanhassa neuvolassa eli siis äitiysneuvolan puolella. Täällä uudessa sitten olisikin ollut joka tapauksessa sama th odotus- sekä lapsen kanssa... Mulle kanssa tuo th tänään sanoi, että jos pitää painoa seurata, niin saa tälle viikolle 15 min ajan, mutta jos mitään sellaista ei ole, niin mieluummin ottaisi sitten vasta välipäivinä pidemmän ajan että saa sitten rauhassa jutella... :) Etköhän sinä ajan punnitukseen saa, kunhan vaan pyydät. :)
 
Miellä neuvolantäti kävi kotona punnitsemassa tytön kun hän oli tasan 2 viikkoa vanha. Oma syntymäpaino oli ylitetty kirkkaasti, painoa oli 3,5kg kun syntymäpaino oli 3340g. Kotiutumispaino oli muistaakseni 3170g.
Täti toi tullessaan D- vitamiinit, Jekovit merkkiset. Eikä olla vielä aloitettu, kun on ilmavaivaa meillä. Lastenneuvolasta käskettiin laittaa purkki vielä hyllylle. Lastenneuvolasta tulevat käymään keskiviikkona.

Ilmavaivoihin meillä on apuna Cuplaton ja Rela- tipat.

Meilläkin on pullistuttu somasti, tuntuu kertyvän tytölle vararavinnot poskien, niskan ja kaksoisleuan alueelle =)

Tuttia meillä heilutetaan vaihtelevasti. Joskus saa lisäaikaa nukkumiseen kun laittaa tytölle tutin suuhun.

Saatteko vauvan aina röyhtäisemään
? Välillä niin toivotonta yrittää mankeloida edes pientä röyhyä ulos! Jos vauva on ihan sikiunessa niin mitään ei saa kyllä irti. Onko teillä mitään hyvää tekniikkaa?

 
Lainaus Shamandalielta: Taidankin tästä mennä samassa lataamaan kahvinkeittimen valmiiksi niin saa sen sitten illemmalla napsauttaa heti päälle kun anoppi tulee, niin pääsevät sitten nopeeta lähtemäänkin... :LOL:

Suloinen tytär teillä myös Shamandalie. Jännä kuulla, että tuo tukanväri voi dramaattisesti muuttua. Saa nähdä mihin suuntaan tuo tukanväri muuttuu tytöllä vai jääkö punaiseksi.

Meille on luvassa hillitön trafiikki joulun ajaksi. Oikein ahdistaa.

Lukaiskaapa tämä ketju: http://www.vauvapalsta.net/keskustelupalsta/index.php?showtopic=23
 
täällä vauvalla ihan omat rytmit nukkumisessa :( oon ollu nyt aivan puhki :'( mies onneksi hoitanu mmut lapset tai ei nuissa muissa kun esikoisessa yölläkin hoitamista kun sillä leikattiin viime vkolla ne nielu- ja kitarisat...itki yöllä aivan... vauva nukkuu yöllä siihen 2 asti suht hyvin muta sitte alkaa valvoon tai kitisee...onneksi ei itke mutta sen verran ääntelee ettei ite sitte saa nukuttua...nyt koitin nukkua päiväunet mutta tuntu ettei unta saa :( tuntuu jo luissa ja ytimissä nuo loppuootuksenkin valvomiset...sain huomiseksi iltapäiväksi hoitajan.
käytin tänään kahelle lapselle otttamassa toiset influenssarokotteet.samalla varasin kotikäynti ajan hoitajalta.pe aiko tulla pientä kattomaan :heart: tuumas terkka kun sille vuodatin että oon nuista valvomisista ihan sippi niin sanoi että no jaksat vielä... :headwall: sannoin suoraan että no kiikun kaakun...tuntuu että voimat lopahtaa aivan.ei oo muilta nuin tuo loppuraskaus junnannu lähtyä.muuten vauva ihanan rauhallinen ollu.iho sillä vähän punakka niin kävin ostaan rasvaa jos se on kuivuuesta kun sano lääkäri laitoksella että kuivahko iho...mutta jos ei häviä niin sitte eppäilen maitua...
meillä sisarukset ottanu ihanasti pojan vastaan. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: 2v poitsu on iskälle mustis jos se ottaa vauvan sylliin.on ollu NIIN isin poika. :heart: no se helpottaa mua kun yleensä saan rauhassa vauvan hoitaa :D
meillä mies on välipäivät isyyslomalla.oli tarkotus jäähä ylihuomenna mutta töitä.töitä,töitä...onneksi sillä sitte tammikuun puolesta välistä vissiin 2 vkoa lommaa ja helmikuussa kans jonku verran niin jos sais sitte ristiäiset piettyä...
eilen löysin pojalle nimen. :heart: ei kylläkään vielä täysin varma mutta minusta lapsi aivan sen näkönen.jännä miten etukätteen miettiny jonku nimen että ois ihana mutta ei sitte välttämättä vaavi ookkaa sen "näkönen"...mies veikkasi sitte taas vauvan painon aika liki :eek: sano synnytyssalissa kun oli synnytys käynnistyny että se on 50cm poitkä ja painaa 3280g ja poika oli 50cm pitkä ja paino 3305g :eek: on veikannu kaikki lapset 50g tarkkuudella :D nauranukki kätilöt että miehellä pitäs alkaa kätilöx :D :x mutta mua ja ei se ite miestäkään ni kauheena viehättäny aatos :whistle: mutta nyt meen ruua laittoo...
 
Nukuttamisesta ollut juttua, meillä vauva nukkuu pääasiassa omassa sängyssä omassa huoneessaan...joskus päivällä voi nukkua sohvalla tai vaunuissa.

D-vitamiineja ei oo viä alotettu, voi olla et saadaan nyt seuraavalla neuvolakäynnillä ne. Meillä on kiva kun on sama täti lasten neuvolassa kun äitiysneuvolassakin. :)

Röyhtäisemisestä, meillä röyhtäsee useimmiten. Ihan aina ei tuu mutta sillon ei tunnu olevan ilmaakaan. Olkapäällä on meillä parhaiten onnistunu.
 
polka, Meidän vauvalla oli siellä muovikaukalossaan semmonen vihreä Ainu-ensipupu, olikohan sama vauva sitten kuitenkaan? :)

Minä oon antanut tuttia tosi kitsaasti, lähinnä tänään annoin imeä, kun oltiin kaupungilla ja hetkeksi heräsi kitisemään, kun nostettiin kaukalosta vaunuihin. Yritän tuon kaiken imutyön nyt käyttää tissillä, niin alkaisi tuo maidonheruminen kunnolla.

hulivilille paljon haleja :hug: Jospa se alkaisi siitä rauhoittua.

MM-:n tyttö on kaunis :heart: Luinpa noita juttuja tuolta laittamastas linkistä, nauratti! :D

Outoa, kun poitsu nukkuu vaan, nyt toista tuntia. No, saapahan syödä rauhassa, mies on laittanut pinaattikeittoa.
 
MM-: Kannatti muuten täällä eilen valmiiksi kerätä kiukkua, eipä tullut sanomista ulkoilusta eikä mistään muustakaan. :D Ja kiitos linkistä, pitää lueskella... :) Linkkiin liittyen: Sanoiko teidän miehet jos oli mukana synnytyksessä niin jotain? Meillä ei sinänsä synnytyksen aikana mitään, eikä muutenkaan meidän tilanteeseen liittyen, mutta meillä kävi tällänen mieleenjäänyt juttu:

Mentiin siis käynnistykseen ja kätilö sanoi isännälle että ottaa tuolta tossut ja sitten mennään. No, mentiin siinä sitten salia kohden ja siellä on sellainen sukkataulu, johon saa syntymän jälkeen laittaa sukan. Ja me kun oltiin liikkeellä 11.12, niin miehen kaverin vauva syntyi 10.12 muutamaa minuuttia vaille puolen yön. Sukkataulun kohdalla mies sitten totesi että "kato appuran sukka". :D Mä tajusin heti, koska kaveria tuoksi kutsutaan nimensä perusteella. Kätilö katsoi :eek: "anteeks mitä?". :D Mies siihen että ei mitään, että tuossa on vaan kaverin laittama sukka, koska heidän poika syntyi just puolen yön maissa... :D Sitä sitten salissa naureskeltiin et menihän kätilö hölmön näköiseksi. :D Röyhyistä: Meillä tyttöä ei röyhytellä ainakaan vielä. Tuo röyhii ja pierii syödessään ja nukkuessaan niin tehokkaasti ettei siihen ole tarvetta. Jos makuultaan syö, niin saa jäädä siihen jos tyytyväisenä on.

hulivili: :hug: En osaa sanoa mitään, en osaa edes kuvitella millaista on valvoa vauvan kanssa... :ashamed:

Aion tänään vielä toistamiseen lähteä vaunuilemaan, sanokoon kuka mitä vaan. :D Kai se nyt on ihan hyvä mennä kun ollaan kuitenkin plussan puolella... :whistle: Ja huomenna ollaan menossa isännän kanssa ostoksille, joten huomenna "joutuu" ihan pelkässä kaukalossa liikkeelle, iik, kamalaa... :D
 
Röyhtäsystä sen verran että minun pitää ihan pakko röyhtäyttää vauva, muuten se puklaa sit jonku ajan päästä jos ei heti röyhtäytä. Ja se on kyllä tosi että nukkuessaan vauva ei tod röyhtäile.. niimpä minäkin vauvan nukahtaessaan kylmästi herättelen vaavin vaikka esim. laittamalla vauvan selälleen tai vaihtamalla vaipan. (en tietenkään yöllä )
MM-, kyselit tekniikkaa, niin mulla on sellanen että laitan vauvan pystyasentoon rintaa vasten ja istun meidän joustinpatjasängylle, ja "hyppyytän" siinä meitä ja samalla taputan vauvan pyllyä.. :D silleen saan melkein lähes aina röyhtyn tulemaan.. kokeileppas tuota.

hulivilille voimahalit.. koita jaksaa. :hug:

meille tulee terkka keskiviikkona kotikäynnille.. jänskättää paljonko vauvalle tullu painoa..
 
suuret kiitokset haleista!!!!lämmitti niin mieltä! aattelin eka että kehtaanko käyä täällä ees purkautumassa mutta aattelin että pakko jonnekki. :ashamed:
koitin laittaa kuvvaa vaavista mutta en saanu nyt suosiolla onnistuun..koitan joskus toiste....
 
Olen itse elomamma-07, vaikka tyttö syntyi syyskuun puolessa välissä. Lueskelin tuossa ketjuanne ja ajattelin kommentoida tuota röyhtäytystä. Meille sairaalassa opetettiin röyhimään niin että lapsi on "syöttöasennossa" ja läimitään pepulle... Hoitsu sanoiettä jos ei 10 minuutin jälkeen (??!??) ole röyhtäissyt, ei ole tarvetta. Me kotona yritettiin eikä onnistunut. Koskaan. Nykyään tehdään niin kuin leffoissa, eli muksu olalle. Ihan reilusti vaan niin että kädetkin on pään takana, vauvan maha hartiaani vasten. Taputellaan takamukselle hetki ja sieltä se röyhy tulee. Eivät kai tuota konstia suosittele, rasittaa kuulemma vanhempien solisluita.. Aivan sama sillä meillä toimii, ei mene kauaa. Ja usein tyttö nukahtaa olalle kun röyhtäissyt. Eli ihan näppärää meillä.

Niin, ja noin ollaan tehty ihan viikon vanhasta lähtien.

Hyvät joulut teille kaikille tuoreille vanhemmille!

Kirvash ja Nella 3kk
 
^ meillä kanssa nukahtaa tosi usein olalle röyhyn jälkeen. Me vaan ei laiteta yleensä noin olalle asti sentakia et jos mahaa painaa niin usein se sitten puklaa aika reippaasti, kun taas jos vauva on alempana ja ei tuu kovaa painetta mahaan niin ylös tulee vaan ilmaa ja maito pysyy masussa paremmin. ;) Mutta kukin kokeilkoon itselleen ja vauvalleen parhaimman tavan. :)
 

Yhteistyössä