JOULUVAUVAT 2007 joulukuussa

Mitenkäs pienokaisilla ja äideillä ( ja myös isillä) menee? Joko Hapikon lapsen itkuisuuteen on löytynyt apu? Entäs Menninkäisen vauvan ilmavaivoihin?

Meillä nukuttiin viime yönä putkeen 5-6 tuntia! Tyttö tankkasi kyllä koko illan antaumuksella joten maha oli varmasti täysi ja levätäkin piti. Olin lievästi sanottuna ihmeissäni kun heräsin klo 6.20.

Kertoilkaa kuulumisia!

M ja tyttö 3 viikkoa.
 
Meillä poitsu tänään tasan viikon vanha ja yritetään herutella maitoa tulemaan. Poitsu viettää rinnalla useita tunteja päivässä, vaihdan aina välillä puolta. öisin nukutaan perhepedissä ja "pesitään", jotta saatais maito herumaan kunnolla. Eilen itkin ihan hillittömästi sitä, että olen epäonnistunut, jos tää maidontulo ei tästä vauhditu, tunnen itseni tällä hetkellä tosi riittämättömäksi. Ollaan aika lailla sisällä jouduttu olemaan, kun tosiaan poitsu on niin paljon rinnalla. Mutta uskoisin, että se tästä. Toivottavasti poitsun paino nousisi, oli laskenut reilu 200 gr kotiinlähtöpunnituksessa.

Mullakin on nännit olleet kovilla, olen käyttänyt tosi paljon Lansinoh-nimistä rasvaa (lampaantaljarasvaa), jota saa apteekista ja se on auttanut tosi hyvin. Joka välissä yritän sitä sipaista nänneihin.

-Asrai ja poitsu 1 vko-
 
Kiva kun nyt voidaan jutella täällä!
Meillä tosiaan sairaalassa vierähti 10 vrk, joten kotona ollaan pojan kanssa oltu vasta 4 päivää. Poika on tyytyväinen. Päivisin kyllä nukkuu melko lyhyitä pätkiä, mutta sitten hereillä ollessaan ei kuitenkaan paljon itke. Pikkasen maha vaivaa, mutta kun saa kakan tai ilmat suolistosta tulemaan, kaikki on taas hyvin. Maitoa tulee ainakin toistaiseksi hyvin. Luotan kyllä että tulee jatkossakin, kun tuli ekalle ja tokallekin muksulle yllin kyllin. Mulla on varmaan pitkistä imetyksistä nännit jo niin parkkiintuneet, että mitään haavaumia ei ole tullut. Mutta onhan tämä toki opettelua minullakin. Nyt on 3 lasta ja kaikilla omat tarpeensa. Univelkaa varmaan kertyy ihan riittävästi minullekin. Joka arkiaamu pitää laittaa aamupala ekaluokkalaiselle ja saatella hänet koulutielle. Meidän kakkosella ei muita varsinaisia harrastuksia ole kuin kerran viikossa kerho, mutta saa nyt nähdä saanko hänet sinne aamutuimaan vauvan kanssa ilman autoa vietyä.

Joko teillä on ollut neuvolantädin kotikäynti? Tutkiko tätsy teidän äitien alapään tilanteen myös? Mulla tulee ihan paha olo kun ajattelen sitä kohdun painamista..

Ainiin, millaisin välein teidän vauvat syö yöllä? Meillä on n. 3 tuntia maksimi ja sitten pitää taas syödä. Ja sitten tää kaveri on kans niin kova pissimään ja kakkimaan, että joka välissä on pakko vaihtaa vaippa tai muuten on sänky märkä.

polka ja vauva tasan 2 vk
 
Pipare, meilläkin osittaiskäytössä rintakumi. Laitokselta antoivat käyttöön kun vauva ei saanut kiinni rinnanpäästä ja sai hillittömiä raivareita. Tyttösen karjuessa rinnalla mietin jopa korvikkeeseen siirtymistä. Meillä syöttämiseen tarvittiin aluksi neljä kättä, sokerivettä ja rintakumi. Nyt selvitään vähemmällä varustelulla!


Asrai Tiedän tasan tarkkaan mistä puhut! Hätäilin koko osastolla olo ajan että maitoa ei varmasti tule ja purskahtelin itkemään vähän väliä. Järkyttävä tunne oli kun tuntui, ettei voi ruokkia lastaan. Onneksi maito alkoi nousta reilu viikko synntyksen jälkeen. Minulla oireili palelluksella, pienellä päänsäryllä, olo oli muutenkin kipeä. (Hormonimylläkkää ja itkuisuutta on varmasti turha edes mainitakkaan)

Mitäs teidän koirat on vauvasta tykänneet? Meillä ei pojat ole kiinnostuneita vaavista ollenkaan. Jonkin verran tuo 10kk pentu tillottaa vauvaa ja on kiinnostunut vaipoista ja vauvan tavaroista,kuten sukista. Tosin aikuistenkin sukat kyllä löytyvät jostain yleensä muualta kuin mihin ne jätettiin.

Polkalle jaksamista, en kyllä tiedä miten useamman lapsen äidit hoitavat vauvan ja muut lapset vähäisillä unilla. Meillä syödään n. 3 tunnin välein. Tosin vaihtelee melko paljon. Viime yönä nukuttiin maratonunet, ainakin viisi tuntia! Mukava välillä nukkua noinkin pitkiä pätkiä.
 
Kiva kiva, meillä kärähti ja simahti telkkari :eek: No, mies lähtee huomenna sitten ostoksille, ei me ilmankaan osata olla. Ja niin kun ajateltiin, että onneksi ei sentäs isoja menoja nyt tule, mun äitiyspäivärahapäätöskään ei ole vielä tullut :x

Ihan outoa nyt olla vaan, kun poitsu nukkuu (jo kolmatta tuntia!), eikä ole telkkariakaan mitä töllöttää. Tulee sitten roikuttua netissä.

polka, sinäkös se olit, joka sanoit tuolla odotus-ketjun puolella ollees KYSissä samoihin aikoihin kuin minä? Minä en juurikaan jaksanut liikkua huoneen ulkopuolella, kun tosiaan niin pahat repeämät sain, että oli jotenkin vaikeaa alkuun se liikkuminen ja mies sitten usein haki mulle ruoat jne.

MM-, ihanaa saada vertaistukea tähän maidontulo-ongelmaan! Tänään siis tosiaan tasan viikko synnytyksestä. Nyt kun poitsu nukkuu, lypsin vähän molempia rintoja käsillä ja toisesta lähti ihan pienin suihkuin maitoa! :D Toivottavasti se kertoo hyvästä startista asian suhteen. Haluaisin imettää mahdollisimman pitkään, mielellään täysimettää sinne 6 kk ikään saakka.
 
pakko tulla tännekin lukemaan juttuja vaik itellä ei viel nyyttiä olekaan :)
ASRAI:lle halusin vaan sanoo et ei kannata miettiä siä maidon tulo aja stressata sit voi olla ettei se niin helposti nouse.. mut kyllä se vielä siittä!! :hug:
 
Meidän neiti täytti eilen viikon :) Iso tyttö jo, napakin irtosi eilen synttäreiden kunniaksi =) Hirmu rauhallinen ja hiljainen, ei juuri itkeskele. Katselee vaan suurilla silmillä kun on hereillä.

Maitoa tulee riittävästi, nousi kunnolla joku 3-4 päivää synnytyksestä ja sanoinkin miehelle että joku alien on käyny istuttamassa amerikkalaiset jalkapallot rinnuksille, niin turvotti ja pingotti ja kuumotti, ihan tuskaisaa. Mutta nyt on jo helpottanut ja maitoa tulee neidin tarpeisiin. Toinen rinta tuntuu olevan jotenkin aktiivisempi ja vuotaa reilustikin syöttäessä toisesta rinnasta ja välillä ihan muutenkin. Oon pitäny siinä sellasta maidonkerääjää kun alkaa vuotamaan niin saa helposti neidille varamaitoa pakastimeen. Nännit on kestänyt ihan hyvin mutta rintakumi käytössä täälläkin. Ennen maidon nousua imi hyvin ilman kumia mutta kun rinnat muuttuivat palloiksi ei saanut enää otetta. Nyt oon yrittäny taas mutta ei oikeen ala imemään ilman kumia. En aio ottaa stressiä siitä ja imetän sitte kumin kanssa jos se vaan neidin syömistä helpottaa :) Sanoinki yhelle tutulle että imeköön vaikka pillillä, kunhan syö, en aio siitä stressata...

Nyt kun maitoa tulee neiti syö päiväsaikaan sellaisen 10-20 min kerrallaan ja vaihtelevan usein. Nukkuu mukavasti 2-5 tunnin pätkiä riippuen siitä miten ruoka maistui ennen unia. Hereillä jaksaa olla mukavia pätkiä, viime yönäkin yritti alkaa seurustella useaan otteeseen mutta äippä kyllä nukahti aina :) neiti nukkuu vaihtelevasti omassa sängyssä ja minun vieressä, riippuen siitä haluanko kuunnella sitä tuhinaa peiton alla vai nukkua itse :)

Sellainen erikoinen juttu tytöllä on että tuossa pakaravaon yläosassa on sellainen ihokuoppa/reikä. Eli ihossa ihan ehjä siisti ehkä nuppineulan pään kokoinen kuoppa. Fisteliksi ne sen määrittelevät ja lastenlääkäri jo alko sanomaan että näitä ei rutiinisti leikata mutta sanoin sille että en ees haluais, noita on suvussa muillakin eikä niistä ole mitään haittaa ollut. En tiiä mistä johtuu mutta sellainen tuli meidänkin neidille...

Meillä terkkatäti tulee vasta ensi viikolla käymään, sillä on niin kiire että ei yksinkertaisesti ehdi ennen sitä. Neiti no silloin jo sitten melkein kaksi viikkoa vanha. Täällä ei ole kuin yksi terkka joka hoitaa kaikki hommat niin kiirettä pitää. Sovittiin että soittelen jos ongelmia ilmenee mutta toistaiseksi kaikki mennyt hyvin.

Kissan käyttäytymisestä olin huolissani mutta ainakaan toistaiseksi ei ole osoittanut suurta kiinnostusta. Muutaman kerran käynyt vauvaa haistamassa ja istuskellut vieressä ihmettelemässä kun vaippaa vaihdettu. Muuten pitää sopivan välimatkan koko ajan. Sain verkkokannen pinnasänkyyn ja se aiotaan laittaa niin ei tarvi pitää makuuhuoneen ovea koko ajan kiinni kun neiti sängyssään nukkuu...

Illalla käytiin kylvyssä ja neiti söi ja nyt tuhisee tyytyväisenä sängyssään. Pitäs varmaan itekin tajuta mennä nukkumaan ajoissa, yleensä vielä pystyssä hypin kun neiti jo herää syömään ensimmäisen kerran...
 
Kiitos pinon perustajalle. :wave:

Pikaseen täällä kurkkimassa, tännekin paremmalla ajalla... :)

Meillä ensimmäinen yö kotona tulossa, että saas nähdä kuinka käy. :) Viime ön sairaalassa neiti nukkui 6h, toivottavasti jatkuu kotona sama meininki.

Isän neiti on kietonut sormensa ympärille, ja isosiskokin on innoissaan. Aikoi yöllä vaihtaa vauvalle vaipan. :heart:

Maitoa mulla tulee ainakin vielä, rinnat on kuin kaksi kiveä... :$ Mietin että mitäs sitä keksis lämmikkeeksi, kun ei kovin paksua paitaa kuitenkaan oo kiva pitää... Jospa sideharsosta sais yöpaidan alle viriteltyä jotain. :D

Meillä nyt imetys lähtenyt hyvin käyntiin *koputtaa puuta*, turhaan sitä vähän jännitin. Esikoinen kun oli hermoheikko heti kun nälkä murjasi mahassa ja maitoei siinä samassa ollut jo tyhjää tilaa täyttänyt... Nyt tämä neiti on rauhallisempi, ja vaikka ehtisi huutaa ennen maidon saamista, rauhoittuu nopeasti ja osaa ottaa hyvän imuotteen. Tosin on rinnat sen verran arat, että alkuun laittaa irvistämään kunnes vähän varastot tyhjenee. Hyvä että tyttö nukkuu, mutta ei se 6h väli syömisessä mun oloon helpota. :D

Kävin just suihkussa, olipas ihana päästä kotiin... :heart: Jotenkin koko ajan sellainen uutuuden viehätys (miksiköhän. :D) mutta toisaalta tuntuu että näinhän meillä on aina ollut... Vielä kun sais isännän uskaltamaan vaipanvaihtoon. :D No, eiköhän sekin ajan kanssa, eipä tuo vielä montaa kertaa ole tositoimiin päässyt joten kaipa se siitä... :)

Nyt iltapesuille ja yöpuvun laittoon, pääsee sitten joskus ehkä nukkumaan, omaan sänkyyn ukkokullan kainaloon... :heart:

Shamandalie ja tyttö 3pv :heart:
 
asrai: varmaan tiiätkin tän, mutta haluan vain muistuttaa että muista juoda paljon vettä. ota itselle vaikka joku pullo viereen josta saat hörpätä pitkin päivää. mulla on yölläkin pullo käden ulottuvilla. Ja niinkuin liinuli sanoi, yritä olla stressaamatta, kyllä se maito sieltä vielä nousee.

Meidän pojulla ei oo vieläkän tuo napatynkä irronnut. vaikka on jo kohta 2 viikkoa vanha. Mutta eiköhän se pian irtoa.

mites joulumamilla on tuo kestoilu lähteny käyntiin? muistelin että sinä olit yks joka meinas sitä kokeilla.. muistanko aivan väärin. me ollaan nyt kestoiltu viikko. mutta pojan peppu ei kestäny harsoja, tai sitä jatkuvaa kosteutta,. meni ihan punaseks.. nyt käytän vähän aikaa kertiksiä että peppu paranee, ja alotan sit uudestaan kuivaliinojen/fleesien kans. En ole vielä ainakaan kyllästyny. :D
 
en taaskaan ehi lukea läpi mutta asraille ootko muistanu juua PALJON? mulla mehu-ja vesikannut tiskipöyällä josta mennen tullen palatessa aina juon...laitoksella join 3litraa/vrk :whistle: maito nousi 2. päivänä.mutta elä ressaa itteä jos ei nouse!!!!ite "onnistuin" vasta 4.ltä imetyksessä ja nyt kans hyvin tullee...just kaajoin täyen maijonkerrääjän pulloon :whistle: kun toiselta puole imetin...
oottako muuten tehny niin että alottanu imetyksen aina siittä rinnasta josta ei edellikerralla alottanu???selitinkö iha mite sattuu... :ashamed: oys:sta monet sannoo että kun ei saa riittävästi just imetyksessä ohjausta :( mut nyt pit mennä :wave:
 
sitte kaipailisin hyvistä kestovaipoista vinkkejä jos alkas kestoileen kuhan tilanne tästä rauhottuu...yöt viellä vauvan kans resusia :/ jääny vauvalla ootusajan valvomisrytmit päälle joten nyt ei itellä virtaa...
 
Pipare Ei olla vielä alotettu kun tuntuu että tuota keltasta liejua tulee joka pierulla =) Aattelin odottaa tän pahimman ruiskuvaiheen ohi ja sitte alkaa noilla kestoilla. Noita näytevaippojakin kerty niin paljon että riitti viikoksi niistä. Kyllä mä kokeilin itseasiassa jo kerran sitä ä-pakkauksen vaippaa sillä seurauksella että tuhtasin sen asettelun kanssa niin kauan että neiti roiskas kunnon sinapit pisin ja poikin ja meni kaikki kamat vaihtoon samantein :LOL: Laitoin sitte kertiksen ja mietin että yritetään toise uudemman kerran :D

Viime yön ja tän päivän neiti onkin sitten ähissyt ja kitissyt... väsyttää.. mutta sellasta se on, en valita =) Kokeilin äsken sitten lastenhoitajan antamaa vinkkiä että jos tuntuu että kitisee mahaa niin kokeeksi tuikkaa kuumemittarin pyllyyn. No lopputulos olikin parit kunnon kakkasatsit ja ilmeisen tyytyväinen vauveli :)

hulivili Täytyy sanoa että mä imetän vähän miten sattuu :) Yleensä kokeilen vähän että kumpi tuntuu pinkeemmältä. Neiti on alkanu syömään sellasia 10 min pätkiä ja usein ja nyt oonki tehny niin että imettäny sillon pari kertaa peräkkäin samasta rinnasta kun aluksi sieltä tulee sitä laihaa maitoa ja kun malttais imeä niin sais kunnon kermaa =) Ni sitte kun imetän toisen kerran samasta niin saa nopeemmin sitä täyttävämpää tavaraa.. tai ainakin näin oon ite järkeillyt :) Mulla on kanssa toi maidonkerääjä ollu käytössä ja yks ilta unohdin että se on kun alko rinta vuotaa muuten vaan ja kun kumarruin sitte tekemään jotain niin paita märäksi kun se oli vaivihkaa täyttynyt, ja tosiaan sellasta melkeen vedenväristä maitoa. Oon niitä sitte keräilly pulloon jääkaappiin ja illalla laittanu päivän saldon pakastimeen. On sitte hätämaitoa kotona jos tulee tarvetta.
 
Mäkin siirryn tänne! Meillä tuli tänään 2vk täyteen. :) Meillä syödään n 4h välein päivällä ja yöllä. Loppuaika sitten nukutaan ja vähän ollaan hereiiläkin. Tosi kiltti vauva ollu tähän mennessä,ei huuda muutoin kun nälkäänsä ja sillon kun riisutaan ja vaihdetaan vaippaa. :)

Koirat on suhtautunu vauvaan tosi kivasti,toinen on yli innokas ja toinen ei välitä oikeestaan ollenkaan.

Nyt meen katteleen leffaa! Voikaahan hyvin! :)
 
Asrai: Jos yhtään helpottaa sun oloa, niin mun huonekaveri kertoi että hänellä esikoisen kanssa imetys alkoi onnistua vasta vauvan ollessa 2kk. Helppo sanoa että koittaa olla stressaamatta, mutta stressi kans vaikuttaa siihen maidon tuloon... :hug: Toivotaan että pian alkaisi sujua. :)

Täällä tyttö syö korkeintaan 3h välein, iltaisin tankkaa vähän useammin niin jaksaa mahdollisesti pidempään nukkua yöllä. :) Hereilläkin jaksaa olla jopa tunninkin kerralla, ja se yleensä iltasella joten sen jälkeen maistuu pidempi tovi yöunta. :)

Esikoinen on onnessaan aina hoitamassa, ja kun pieni pihaus vauvasta kuuluu niin tämä juoksee katsomaan että joko vauva herää. :heart:

Tänään tekisi mieli lähteä vähän ulkoilemaan, alle aste pakkasta niin ajattelin jos sekunniksi pakkaisi tytön vaunuihin ja kävis kerran kiertämässä pihan. :D Saa sitten mies ja esikoinen jäädä vielä pihalle touhuilemaan... :)

Laitoin tuonne toiselle puolelle kuvia, mutta laitan samat linkit tännekin, jos tykkäätte käydä kurkkimassa:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1343130.jpg


Höh. Nyt se valittaa ette ne oo toimivia tiedostomuotoja... :/ Koitan kikkailla jos loputkin sais näkyviin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pi pa re:
voi kun söpö tyttö shamandaliella!
taitaa tuo tukan tummuus ja paljous olla peritty isältä? vai oliko kuvassa isä?
Juu isä on kuvassa. :) Esikoisella oli syntyessään vielä tummempi, ihan musta tukka, ja nyt on järki lähtenyt ja tullut ihan blondit kuten äidillä. :D Saas nähdä kuinka kakkosen kanssa käy. ;)

Meillä on eteenkin mun äiti alkanut "ressata" nimi juttua... Kun ollaan nyt käytetty hipsukoissa sitä nimeä mikä sairaalan papereissa on, ja nyt sitten tuo ressaa että onko se sitten se viimeinen nimi, et voiko sitä käyttää. :headwall: Sanoin, et käytä, niin mekin tehdään, mutta kukaan ei vielä tiedä mikä se sitten lopulta on... Vaikka todennäköisesti neiti tuoksi jää, mut ihan varmahan vielä ei voi olla... :whistle:

Tultiin just hetki sitten sisälle, käytiin n. 10 min lenkillä. :) Tosin neiti ei tiedä missään käyneensäkään... :whistle: :D Esikoinen ihan ylpeänä työnteli vaunuja, enkä mä meinannut saada edes auttaa. :heart: Höh. :D Saas nähdä mitä anoppi meinaa jos tulee illalla juttua et oltiin tänään ulkona. :kieh: Jos sanoo yhtään mitään mikä ei mun korvaa miellytä, niin mä päräytän takas ihan varmasti. Yhtään en kuuntele... :kieh: Suuttuu jos suuttuu, mulle ihan sama... Ja mikäli huomenna on samanlainen ilma kuin tänään (eli siis nollassa eikä sada) niin aion huomennakin käydä vähän ulkona, sanoi kuka mitä vaan. Sairaalassa oli puhetta hoitajien kanssa ulkoilusta, ja maalaisjärkeä neuvottiin käyttämään... Nyttekin vielä topattu vauva topatussa kantokassissa ja kuomun edessä vielä fleece peitto, joten kylmä siellä ei ollut, hengitysilmakin oli sisäilman tasossa. Ja kun ulkoiluaika ei tosiaan ole päätä huumaava. (Pitää jo etukäteen puolustella tekojaan et voi sit ärähtää jos tarvis tulee... :ashamed: )

Mutta nyt laittamaan ruokaa että esikoinen pääsee sisälle tullessaan syömään ja nukkumaan... :)
 
Piti kysyä, et kakkaako teidän vauvat paljon? Siis montako kakkavaippaa päivässä? Meillä lähes jokaisessa, ainakin raidat :D ja anoppi jo ripulia epäili. :headwall: Esikoinen oli kans kova kakkimaan, lähes joka vaipassa oli sinapit. Ja puurolle tuo haisee, et en ihan heti allekirjoita tuota ripulia... :kieh:

Taidankin tästä mennä samassa lataamaan kahvinkeittimen valmiiksi niin saa sen sitten illemmalla napsauttaa heti päälle kun anoppi tulee, niin pääsevät sitten nopeeta lähtemäänkin... :whistle: :ashamed:
 
Shamandalie Kyllä meidän neiti on ainakin melkoinen kakkakone =) Kyllä joka vaipassa aina on jotakin mutta onneksi se ei haise vielä kovin pahalle :)

Edellisyön ja eilisen ähkäämisen jälkeen neiti on taas ollut tyytyväinen ja syönyt hyvin. Uskon kyllä että se "pakkopierettäminen" auttoi ja neiti sai hukassa olevan pierun ulos =)

Aamulla tuli paniikki kun muistin ottaneeni neidin viereen syömään ja kun herättiin puhelimeen niin tokasin miehelle että varo, vauva on vieressä ja kun kurkkasin peiton alle niin eihän se ollutkaan. Säikähdin ihan että missä se nyt on ja taisin jopa kurkata lattialle, mutta siellähän se neiti tuhisi omassa sängyssään turvallisesti =) Hetken heräiltyäni muistin kyllä sitten nostaneeni hänet sänkyyn...

Löydettiin tällainen verkko tuohon pinnasängyn päälle:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1343648.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1343653.jpg

Saranoilla kiinni tuolla takareunassa ja toimii kantena, nyt saa itsekin nukahtaa kunnolla kun ei tarvitse yöllä alitajuisesti vahtia kissaa koko ajan.

Nimiasiaa ollaan mekin mietitty. Ollaan jo melkein päättetty ja ihmisille kerrottukin mutta varoitettu ettei sitä kannata vielä kaiverruttaa mihinkään tms. kun voi vielä muuttua sata kertaa :D

Ulos olen ollut kovin arka lähtemään. Eilen käytiin eka mutka kylässä kaverin luona. Nyt kun on suojasäät täälläkin niin ajattelin jos pikku mutkan tekisi ulos mutta kun tuolla on niin tappoliukasta että en tiedä uskaltaako lähteä :/

Hulivili Noista kestoista sen verran että mulle on kaikki sanoneet että on tosi vaikea suositella mitään kenellekään kun jokainen vauva on erimuotoinen ja kakkaa/pissii eri tavalla joten ne sopivat löytyy vaan kokeilemalla. Siksi mäkin keräilin erilaisia vaippoja muutaman valmiiksi että päästään kokeilemaan mikä meille sopii. Tokihan sitä aina voi sanoa että joku tietty vaippa on ollut meillä hyvä mutta teillä se ei välttämättä ole ollenkaan käyttökelpoinen...
 
shamandalie: juu, nyt muistankin että sun esikoinen oli blondi.. siinä tiskauskuvassa. =) Hassua, että tiedän myös yhden tutun, jolla kans syntyessään oli ihan pikimustat hiukset, mutta on nykyään ihan vaalea. ilmeisesti hiuksien ja silmien väri voi täysin muuttua syntymästä.

Juu ja tuosta vauvan kakkimisesta.. kyllä on meidänkin vaavilla ihan joka vaipassa sinapit.. saa olla kyllä kokoajan vaihtamassa vaippaa. muistan kyllä että esikolla ja keskimmäiselläkin oli alussa just näin.. kohta alkaa sit harvenemaan ja jossain vaiheessa tulee kai se kakan panttauskin. :D

joulumami, voi että kun on kätevä teillä tuo suojaverkko tuohon pinniksen päälle.. kumpa ois sillon aikoinaan ku oli vielä kissa tajunnu tuollasen hankkia esikoisen syntymäaikaan. höh.
 
Kiitos kaikille tsemppaamisesta ja neuvoista tuon imetyksen suhteen. Mä luulen, että maito on mulla noussut ihan kunnolla (ainakin rinnat on kasvanu :D ), mutta heruminen on vielä hidasta. Oon yrittänyt juoda tosi paljon (mm. kotikaljaa) ja tietenkin yritän ottaa rennosti (helpommin sanottu kuin tehty). Poitsu onneksi on innokas imemään ja imuote on hyvä.

Meillä ei kakkaa ole läheskään joka vaipassa, joskus on sellasia "märkiä pieruja" :D Onneksi kakkaa kuitenkin tulee. Ja on muuttunut sellaiseksi maitokakaksi, joten ainakin jotain kulkee tuon suolistoon.

Ihana tuo Shaman tyttö :heart: Ja me muuten käytiin tänään yli puolen tunnin vaunulenkillä :D
 
joulumami: hyvä sitten että teilläkin kakkakone, puolustelen silläkin sitten tuota meidän neitiä anopille. :D

pi pa re: Meillä oli kans esikoinen samanlainen kakkaaja, joten pidän tuota normaalina... Koittaa ite olla pelkällä maitoruoalla, ja juoda niin paljon et oikeesti on maha täys ja miettiä sitten vielä onko vatta kovalla vai tuleeko useemmin kun kerta viikkoon... :D

Nyt pitää mennä siivoomaan, just herättiin koko porukka ja vieraita tulossa klo 16-17 välillä... :whistle: No, onhan tässä aikaa vielä... :D
 

Yhteistyössä