JOULUTÄHDET05 HUHTIKUUSSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
perjantai iltaa.. (tai kohta voisin jo toivottaa hyvää lauantaita =) )

Pikkasen tuntuu tökkivän... vai onko vika meidän koneessa.

Tatu ei taaskaan muistanut tuttia pyytää joten jätin antamatta ja tosi hyvin nukahti ilman sitäkin :heart: mutta luultavasti yöllä tulee tuti annettua jos herää..

meiltä sitten lähti nuormepikin koiruus :'( mut mielellään lähti. autoon hyppäs riemuissaan kun ajelulle pääsee..
ja autosta vilkutteli Tatua parisen kuukautta vanhempi tyttö niin kuulemma tulevalle anopille vilkutteli :laugh:

mut hyvää viikonloppua kaikille!

Tanskulle paranemisia ja elä rehki liikaa niin menee nopeemmin ohi =)

Nyt unta kuulaan vetämään..

Aurinkoista lauantaita :wave:

Ihana aamupäivä on ollunna! Ulkoiltiin puolitoista tuntia ja nyt on reipas olo. Lähipuistossa oltiin ja sinne suunnataan aika varppina myös unien ja välipalan jälkeen. Ihana kun puisto on noin lähellä (oisko 100 metriäkään), niin en tarvia tän masuni kanssa raahautua edemmäs :D

Millaiset aterimet teidän pikkuisilla on? Kun mietin, että pitäisi ostaa sellaiset lapsen käteen käyvät. Tähän mennessä on pitänyt kädessään teelusikkaa, se ei taida kovin hyvä olla.

Juups. Taitais olla ruoka-aika.

Palailemisiin!

Ärh! \|O

Taas pukkaa ärsytystä. Lähdettiin tänään aamupäivällä käymään puutarhaliikkeessä. Aateltiin sitten, että tyttö saa ajaa sinne pyörällä.

Otettiin sitten pyörä kellarista (taloyhtiön). Ja ka mitä helv.ttiä! Tytön pyörästä varastettu kori! Siinä korissa oli kiinni vappuhyrrä nippusiteillä. Ois sitten pitänyt näköjään laittaa se korikin nippusiteillä kiinni. \|O :o \|O :o \|O :o \|O

Iltoja!

Viime yö meni jo ihan suht kivasti, Rasmus ei ähissyt läheskään niin paljoa kuin yleensä :) Joonatan heräsi jo 6.30, joka oli sille itselleenkin liian aikaisin :/

Synttäreillä oli mukavaa, oli kiva nähdä kaikkia kolmea tätiä perheineen :) Rasmusta ihasteltiin ja Jonttua myös, Joonatan pääs ihan esiintymäänkin kaikilla upeilla taidoillaan :whistle: :D :heart:

Joonatan nukkui vaan 1h20min päikkäreitä (automatkan ajan), mutta ihan hyvin jaksoi, kun oli paljon tekemistä ja monta viihdyttäjää :D

Rasmuksen iho vaan paranee ja paranee!

Niiskuneiti: Nam, hyvän kuuloista keittoa :D :p

Smirgelaine: Noi suositukset laitoin siks, kun jollain toisella taisi olla erit... Vai oliko se vaan niin, että Gerbera sanoi, että imemistarve vähentyy huomattavasti 1v iässä, en nyt muista, että miten meni. Olipa tylsä juttu, että tytön pyörästä oli kori hävinnyt :o \|O

Danjuska: Menevätkö koirat siis hoitoon vai pysyvästi toiseen kotiin? :hug:

Gerbera: Jaa, meillä on lusikkaa jos jonkinlaista :whistle: Ihan tavallisia teelusikoita, muovisia tupperilusikoita parinkinlaisia, ensilusikkaa jnejne. Pikkuhaarukoitakin löytyy. En nyt oikein tiedä, että mikä niistä olis paras... Voi, nyt muistuikin mieleen, että Joonatan sai kummiltaa Saksasta ristiäislahjaksi aterimet, jotka on jotenkin pienelle lapselle muotoiltu :ashamed: Siis se varsi oli muistaakseni jotenkin "vino". Täytyypä ottaa heti käyttöön!

Joonatan nukahti aika nopeasti, tai nopeasti ja nopeasti, mut verrattuna nyt muutamaan iltaan! Mieskin yllättäen nukahti, mutta heräsi ite, ei tarvinnu mennä herättämään :D Ja Rasmus nukkuu liinassa. Pitäis kai itekin mennä nukkumaan, väsyttääkin kauheesti. Mut en tiedä, että osaanko näin aikaisin...

No, hyvät yöt joka tapauksessa kaikille!

Lisäsin muuten galleriaan tänään parit kuvat, tässä taas osoitetta, jos jotakuta kiinnostaa :D http://irc-galleria.net/archive.php?nick=-Peppi&album_id=1272472

Tässä on muuten Joonatan ja Rasmus suht samanikäisinä ja samassa vaatteessa, onko samaa näköä?

Joonatan: http://irc-galleria.net/view.php?nick=-Peppi&image_id=30659109

Rasmus:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=-Peppi&image_id=57770743<br><br>

Sunnuntaihuomenia :)

Onpas räkäinen ja tukkoinen olo, tylsää :( Eilen en jaksanut tehdä juuri mitään ja taitaa tänään jatkua sama meininki. Olis ollut niin kiva lähteä salille mutta taidanpa yrittää vasta tiistaina.

Ai niin, en käynyt kertomassakaan että perjantai-iltapäivällä Saaran nenästä alkoi valua verta ihan juoksemalla :o Pelästyin ihan kamalasti, lattialle tuli kaksi isoa lätäkköä, hui... Soitin terveysneuvontaan ja antoivat ohjeet painaa 10 minsaa nenää tosi kovaa ja laittaa tupon sieraimeen mikäli tyttö vaan antaa pitää sen. No eihän tupon laittaminen onnistunut, hyvä kun sain edes painettua nenää... Onneksi vuoto loppui eikä tarvinnut lähteä päivystykseen. Illemmalla verta tuli vielä vähän. Yön nukuin tytön vieressä enkä uskaltanut nukahtaa kun pelkäsin että verta alkaa taas valumaan :( Eilen aamulla väsytti ihan kiitettävästi...

Niiskuneiti: milloin sulla olikaan laskettu aika? Juteltiin tänään aamupalalla miehen kanssa tyttöjen vanhoista vaatteista että pitäisi päästä niistä eroon... Sä tulit heti mieleen että jospa saisit tyttösen niin voisin tarjota vaatteita teille :D

Gerbera: tytöillä on Muumi-lusikoita ja haarukoita. Veera ei osaa vielä käyttää haarukkaa eli lusikalla mennään :)

Peppi: mun mielestä pojat on samannäköisiä -siis noissa kuvissa joissa ovat samanikäisiä. Aivan ihanan suloisia :heart:

Harmi kun ulkona on niin kylmää :( Ajateltiin mennä käymään yhdellä kotieläintilalla mutta ei ehkä lähdetä etten tule enemmän kipeäksi... No, täytyy keksiä jotain tekemistä.
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Tansku & tyttelit

Päiviä!

Äh, taas huonosti nukuttu yö takana :( Ähellystä oli kiitettävästi.. Mies lähti aamulla Jontun kanssa äitinsä luo, että mä saisin levättyä :) Rasmus vaan ei kauheasti näytä lepäilevän muualla kuin tässä liinassa :headwall: Nukahtaa ähinän ja tuhinan kanssa (ja huudon) viereen, muttei nuku kuin n. 10min ja sit herää taas ähisemään :o Pisin aika oli 20min ja sinä aikana mäkin ehdin jopa nukahtaa... Siis nyt aamulla. Nyt sit laitoin tähän liinaan ja luovutin :ashamed: Tuun itekin vaan huonolle tuulelle siitä, että just oon saanut unenpäästä kiinni ja taas herätään :ashamed: Katotaan kuin käy, kun jonkun ajan päästä siirrän liinasta sänkyyn...

Mies tuli just Jontun kanssa kotiin, meni suoraan laittamaan sitä nukkumaan parvekkeelle.

Tansku: Voi kuinka tylsää, toivottavasti paranisit pian! Ja hui tuota Saaran nenästä tullutta verta :o Olisin itekin varmaan aika paljon säikähtänyt! Toivottavasti nyt ei ole enää verta tullut.

Tylsää, kun ulkona on kylmä eikä aurinkokaan taida paistaa :/

Mitäs muiden sunnuntaihin? Onkai tänään sunnuntai? :ashamed:

Onpas täällä hiljaista... :o :wave:

Peppi: :hug: Kyllä on pojissa samaa näköä :D Ihania kuvia! :heart:

Tanskuliini: :hug: ja pikaista paranemista edelleen! Hui tosiaan Saaran nenäverenvuotoa, toivottavasti ei enää olisi vuotanut! Laskettu aika mulla on 21.9! 9.5 on rakenneultra, toivottavasti siellä sukupuoli selviäisi ja jos vaan tyttönen olisi tulossa, niin mielelläni otan vaatteita vastaan! Paljon kiitoksia! :)

Eipä tänne nyt oikein muuta. Miehet on taas kahdestaan autoajelulla, miehen työpaikalla vasikoita katsomassa ym. :D On ihanan rauhallista ;)

-Niiskis ja Helmi 19+2-

Ps. Mitäs muille kuuluu!? :whistle:

Räntäsateen keskeltä :wave:

Kävinpä äsken äiskän autoa tankkaamassa ja räntäsade/lumi töhnä/ kova tuuli yllätti kivasti. \|O

Täällä töitä paiskittu viikonloppu. huomenna vielä olis aamuvuoro ja sit yövuoro vapunpäivänä ja toinen perään. torstaiaamuna pääsis vapaille. =)

Pojat kävivät yhden yön mummolassa miehen kanssa. tulivat iltapäivällä kotiin. Siskoni kävi illalla, kun hällä oli tänään synttärit. :D

Peppi, pojat on kovastikin samannäköisiä. Rasmus on ehkä hiukan iso kokoisempi ja sit hiusten väristä erottaa. suloisia. :heart: jaksuja. ja toivottavasti nukkuisitte ensi yönä. :hug:

Tanskuliinille kovasti paranemisia. :hug: täälläkin yritää pojille jotain flunssan poikasta lykätä, mut eiköhän tuota aika pienellä toiv. selvitä. äsken annoin aleksille yskänlääkettä, kun yskii kovin. että sais yön nukuttua. miikalta valuu kuola/räkä, mut eipä tuo menoa haittaa.

Niiskuneidille, :wave: vaan. tänne kuuluu ihan hyvää. välillä vaan ehtii lukaisee jutut töiden lomassa.

Huomenna vappuaaton ohjelmassa iltapäivällä, kaupassa käynti ja sit herkutellaan tortilloilla ja varmaan lämmitetään sauna. eipä hirmu ihmeitä, kun toi ilmakin on tollanen. vappupäiväksikään ei ole suuria suunnitelmia..hyvää ruokaa ja oleilua. :p =)

nyt lähden miehen kanssa ihan kaksin saunaan ja sit unten maille. Kauniita unia kaikille! :hug:

Klara vappen kaikille :D

Mullahan onkin jo valmiiksi vappunenä kun olen niistänyt niin paljon että nenä hehkuu punaisena :D Ei tartte ostaa irtonenää eikä juoda mitään, pääsenpäs helpolla :whistle: Olo on hieman parempi kuin eilen, varmaan osaksi hyvien yöunienkin ansiosta, Veera nukkui meinaa tosi hyvin. Itse heräsin kerran yskimään niin että meinasin tukehtua mutta muuten nukuin puoli kahdeksaan asti!

Kohta lähden tyttöjen kanssa ostamaan niille vappupallot, Saara haluaisi Tiikeri-pallon :) Meillä oli ajatuksena mennä leikkipuiston vappunaamiaisiin mutta en taida uskaltaa seisoskella ulkona ettei tauti taas pahene. Tullaan siis kaupasta suoraan kotiin pitämään omat naamiaiset :) Pojilla on tänäänkin vapaapäivä ja he saavat päättää lounaan: jauhelihatortilloja, namskis :p Mun äiti toi eilen ISON kasan munkkeja, se osaa tehdä ihan tajuttoman hyviä sellaisia. Tekis kokoajan mieli syödä niitä mutta päätin että saan syödä vain kaksi ja yhden söin jo eilen joten toisen syömistä pitää säästää niin pitkään kuin mahdollista :D

Niiskuneiti: toivottavasti vaavin sukupuoli selviäisi toukokuussa :) Tuskin me kesällä kuitenkaan myydään vauvan vaatteita, ehkä sitten syksyllä. Joten jos ette saa sukupuolta selville ennen vauvan syntymistä niin katsellaan sitten kun pikkuneiti Niiskuneiti syntyy, saatte sitten vaatteet -musta kyllä tuntuu että saatte tytön :) :heart:

Jellona: nostan sulle hattua ja korkealle kun jaksat tehdä yövuoroja :wave: (toi oli nyt hatunnosto :D ) Jaksuja :hug:

Jaa, jos lähtis ostarille ilmapallo-ostoksille -onkohan myyjät edes näin aikaisin liikenteessä... :whistle:
Mukavaa alkuviikkoa kaikille ja oikein hyvää vappua :hug:
Tansku & tytöt

Huomenta ja oikein hyvää Vappua kaikille!!

Ihanaa, me saatiin isukki eilen illalla kotiin ja keskiviikko-aamuun asti saadaan hänen seurastaan nauttia :heart:

Kohta lähdetään kauppaan ja iltapäivällä ulkoillaan, jos sää vaan sen sallii.

Tanskuliinille pikaista paranemista!!

Jellonalle jaksuja töihin!

Nyt menox :D

T. Gerbsukka isoine ja pienine poikineen :heart:

Rv:t on nyt muuten 30+0 :heart:

Hyvää vappua!

Jes, viime yö meni taas vähän vähemmillä ähinöillä :) Mut silti sitä on aina aamuisin ihan älyttömän väsynyt :ashamed: Tänäkin aamuna mietin, että koskahan sitä heräis silleen edes vähän pirteämpänä, koska sais nukkua pidempiä pätkiä kuin sen 2h :whistle: :D No, se on pääasia, että tiedän, että ihan varmasti joskus :laugh: Joonatan heräsi 06.45, nyt lähtivät just miehen kanssa terveyskeskukseen sitä antibioottipiikkiä laittamaan, VIHDOIN! Ja sit kaupassa käyvät myös.

Me kohta hukutaan noihin vappupalloihin :whistle: No ei nyt sentään, mutta anoppi toi toissapäivänä Jontulle pallon ja eilen toi taas uuden... Ja mun isän avovaimo on tänään tuomassa kans Jontulle autopalloa :D

Tänään olis vähän liikaakin tekemistä... Tai valinnanvaraa ainakin :D Mun kaveri pitää kotonaan vappubileet, sinne on meidät kutsuttu, anoppi kutsui meidät heidän luo piipahtamaan... Ja mun äiti kysyi, että lähdetäänkö niiden kanssa kaupunkiin kävelemään ja sit niille syömään. Nyt en oikein tiedä, että mitä tehtäis! Mä haluaisin mennä äitin ja niiden kanssa kaupungille ja niille sit syömään, mut sit toisaalta haluaisin kyllä ihan kauheesti mennä siellä mun kaverilla käymään, kun sinne on kutsuttu paljon meidän kavereita, joita en oo kauheesti nyt nähnyt tässä parin vuoden aikana :whistle: No, ehkä me osataan päättää :D Harvoin tosiaan näin käy, että olis kauheesti tekemistä, kun koskaan ei keksi, että mitä sitä tekis..

Niiskuneiti: Kiitos :) Mustakin muuten jotenkin tuntuu, että teille tulis tyttö =) Jännä sit kuulla, toivottavasti rakenneultrassa selviäis ja jos ei niin kyl teijän on siihen 4D-ultraan mentävä, ihan jo mun uteliaisuudenkin takia, heh :D

Jellona: Kiitos :)

Tanskuliini: Kiva, että sun olo on jo vähän parempi :) Sanoinko mä muuten jo, että meen keskiviikkona ekaa kertaa sinne salille, siellä on sellanen SpinIntro tunti, jossa siis käydään läpi, että miten se kuntopyörä toimii jne. Ja sen jälkeen olis sit Spinning-tunti :) Voi vitsit, munkkeja :p Tekiskö vähän mieli :ashamed: Mun siis :D

Koivunkäpy: Miten voit? Ihana vappuasää siellä :snotty:

Gerbera: Ja sullakin viikkoja jo 30!! Uskomatonta. Tuntuuko susta, että aika olis mennyt nopeasti vai hitaasti?

Mitäs kuuluu Tinttamoosekselle?

Käyköhän Ametisti täällä enää ollenkaan tai koskaan? :ashamed:

Olis kiva kuulla Minnin perheen arjesta :attn:

Paljos sillä Jemmalla on viikkoja ja mitä teille kuuluu, entäs Tigrulla? Joko se lumikarpalo kohta synnyttää :D Eikai vielä, koska se la olikaan? Epeli, miten oot voinut?

Uneton???

Entäpä Jonna, kuinka jakselet prinsessojen kanssa? :hug:

Metku, mitä teidän vappuun kuuluu?

Lähtikö se Danjuska johonkin reissuun? :ashamed: Siru se ainakin vaan reissaa!

Kristiina taas katosi, aiaiai, Hannele, joko olette kotiutuneet hyvin, reagoiko Niilo miten muuttoon?

Kattinkan kanssa ei taaskaan oltu samaan aikaan linjoilla, ehkä vielä joskus :/

Adalmina vois laittaa yv:tä, jos satut täällä vielä käymään :)

Lillukka, mitäs teille kuuluu? :)

Noniin, anteeksi, jos joku jäi nyt tuosta puuttumaan, kaikkien kuulumisia innolla odotan ja luen, varsinkin teidän, joista ei vähään aikaan ole kuulunut!

Nyt on mentävä, johan tää kirjoittaminen taas kestikin :D :wave: <br><br>

Klara vappen, bara sima eller vatten!!! :wave: :D

Nyt on poju jo sängyssä, vaikka taitaapi mennä hetki ennenkuin nukahtaa, kun aamulla nukkui taas 9.20 asti :) Mutta sängyssä kun tykkää kovasti kölliä ja siellä omiaan juttelee pupulle tai nallelle, niin saapi siellä mun puolesta olla =)

Tanskuliini & Peppi: Mullakin on jostain syystä enemmän tyttöolo, mutta tietenkin poikakin käy aivan yhtä hyvin :D 4D-ultraan haluan tosiaan mennä, jos sukupuoli ei vielä rakenneultrassa varmaksi selviä :) Raskaus on kyllä sujunut mielestäni ihan samalla tavalla kuin Joonastakin odottaessa, että saapi sitten nähdä, kumpi siellä masussa on ;)

Pitäisi vappusiivousta pikkuhiljaa aloitella, ei vaan mitenkään vielä jaksa :whistle: Mies tulee neljän maissa kotiin, jolloin mä lähden yksin vapun ruokaostoksille ja mies ja Joonas hoitaa siivoukset loppuun :)

Eipä tänne nyt muuta. Viettäkäähän kaikki oikein mukava ja rattoisa vappu! :wave:

heippa taas!

Karsea tuuli. Oltiin ihan hetki ulkona aamupäivällä, mutta eipä tee kauheasti mieli mennä iltapäivällä ulos.

Tansku sähän pääset helpolla vappunaamioinin suhteen ;) Mä aattelin laittaa keittöö vähän Vappu kuntoon. Ilmapalloja ja serpentiiniä. Meillä o tosin jo torstaista lähtien pyörinyt serpentiinit lattialla :whistle: :laugh:

Me päästään huomenna ilmatteeks Vappulounaalle ravintolaan. Miehen veli perheineen kutsui meidät syömään. Jaiks :o Mitenkähän Sami jaksaa olla?

Älä kauheasti nostele V:tä siellä kotosalla Käpyskä, ettei tule mitään pitkittynyttä kipukierrettä.

Mä tänään just tajusin, että mä oon menossa laivalle tän viikon perjantaina... siit on melkein kohta 2 vuotta kun oon viimeksi ollut...Mä saan ilmaisen matkan ja ruuat, mutta me varattiin miehelle oma hytti ja me sitten treffataan siellä laivalla.

Iloista Vappua kaikille! :wave: :D :flower: :D

Peppi, minusta tää raskausaika on mennyt hirvittävän nopsaan! Ihana on ollut masua kasvatella :heart:
Pitääkin tänään ottaa masulista kuva ja laittaa profiiliin.

Nyt mies kutsuu, täytyy mennä sen viekkuseen katsomaan 24 tallennuksesta!

Hauskaa vappua kaikille! :D

Täällä on työntäyteinen vappu... käytiin aitataimet ostamassa ja on alettu monttua kaivaa että saadaan aidat maahan... 120kpl pitäs istuttaa.
Eilen illalla laitettiin Tatun hiekkalaatikkoa parempaan kuntoon jne..

Investoin myös Tatulle tuulipuvun joka oli ihan "mukavan" hintanen minun kukkarolle mut hyvältä tuntuu ja näyttää pojan päällä.
Ja kaasugrillin mies investoi niin päästään grillaamaan illalla.

Peppi: Toissa yö oltiin reissun päällä. eilen palailtiin kotia =)
Koirat nyt on ainakin parisen kuukautta hoidossa ja sitten katotaan voidaanko taskas ottaa. Tuntuu talo niin tyhjältä ilman niitä :/ Mutta nuorempi on kuulemma oikea "sentelmanni" ja hyvin oon kuulemma opettanu :D on sopeutunut tosi hyvin. Ja vanhempikin mielissään kun kummityttö paijailee =)

Tanskuliinille paranemisia edelleen lähettelen =) hyvä jos olo yhtään perempi

Gerbera: Mukava kun sait miehen kotia taas =)

iik mulla olkaa jännitys nousta.. ylihuomenna oon tähän aikaan jo töissä!

en muista mitä muuta piti kommentoida.. pitää hypätä ylös ja ulos kun mies jo tuolla näkyy lapion kans kaivavan.. saadaan sitten aita kasvamaan :)

Heippa. Ja hyvät vaput multakin!

Tuli extra pitkä romaani, sori!

Mä en tänä vuonna toivottele ihan klaaraa vappenia, kun mennään vähän kaverille istumaan iltaa ja syömään hyvin. Mies on just viemässä Mattea anoppilaan, kun halusivat taas niin Matiaksen yökylään ja se tykkää niin siellä olla, että mikäs siinä.
Me sitten jätettiin Matiaksen tutti perjantaina. Illalla kun vaihdettiin yöpuku päälle ja tutti on ennen ollut siinä kiinni, oli Matias vähän ulapalla, kun vaikka kuinka etsi, ei mitään löytynyt. Se oli oikeastaan aika suloista, kun toinen oli niin tosissaan ihan ulapalla. Pe-la yö meni niin, että illalla nukahti noin 20minuutissa (norm. 5min), mut sit itki melkein 10-1 yöllä. Se oli tosi rankkaa ja silloin mä mietin moneen kertaan, että kuinka julma äiti mä olen, kun otan toiselta niin rakkaan esineen pois. Monesti kävin kaikki ne perustelut mielessä, mitä täältäkin on saanut lukea, että miksi ei vielä jättäisi pois. Tajusin kuitenkin onneksi, että on se Mattellekin parempi, että kerralla mennään kunnolla, ei niin että ensin joutuu itkemään kauan ja sit aina annetaan periksi. No nukahti se viimein ja pari kertaa heräsi loppuyöstä, ihan niinkuin normaalistikin, mutta rauhottui heti, kun käänsi kyljelleen (ja pääsi pieru :D ). Lauantaina ei kertaakaan kaivannut tuttia, ei edes päikkäreille mennessä! Ja illallakin nukahti nopeasti. La-su yönä nukkui hyvin, heräsi muutaman kerran, ihan kuin normaalisti, mut nukahti ihan joko peittelyyn tai mun shhh-ttelyyn omasta sängystäni käsin. Ja viime yö nukuttiin putkeen. Ihanaa. :D
Meillä tosiaan on nyt ihan ihmeen iloinen poika ollut koko viikonlopun, höpöttelee vaan kokoajan ja selittää ummet ja lammet meille, vaikka eihän siitä mitään tajua. Pihallakin voi käydä jossain hakemassa vaikka kepin ja sit tulee ihan eteen, kattoo suoraan silmiin ja selitää kovasti jotain. Tää on ihan uutta meille, kun Matias on kuitenkin syönyt aika paljon sitä tuttia. Ja se on ihanaa! Meillä perusteet tähän tutin jättöön oli a) se ikä, itse uskon, että on helpompaa jättää tässä vaiheessa tutti pois, kun keksiä keijukaistarinoita 2,5vuotiaalle. Tää on tietty hirveen yksilöllistä, mut jotenkin arvasin, että Matiakselta se jättäminen onnistuu nyt kuitenkin hyvin. Jollain toisella se voi toimia ihan eri tavalla.
b) mun oma purenta on aina ollut kamala ja mä olen saanut käsriä siitä paljon (by the way, en nyt ainakaan vielä joudu leikkaukseen, ne kokeilee uudella kiskolla ensin, josko kivut hellittäisi), joten ajattelin, että jos on vähänkään samaa ongelmaa Matiaksella, niin mä en halua tietää, että tutti on syynä.
c) Matias ei sano vielä mitään. Syitä on varmaan monia, mutta kun se on syönyt tuttia paljon, ei puhuminenkaan tietenkään kauheasti kehity.
d) yöllä Matte on vielä heräillyt tosi paljon, eikä osaa nukahtaa ilman tuttia... aattelin siis, että pikkuhiljaa yötkin vois parantua, jos oppis nukahtamaan ilman sitä.
-> Vierottaminen sujui nyt hyvin, joten mun arvio iästä tais olla oikea. Matte höpöttää nyt tosi paljon, joten eiköhän se puhuminenkin tästä lähde kehittymään ja yökin meni jo paremmin. Mä olen siis ihan 110% varma, että tää oli meidän tilanteessa täysin oikea ratkaisu. Nyt vaan jännätään sitä, miten käy päivähoidossa, kun toinen 1,5v syö vielä tuttia. PPH-täti kyllä sanoi, että hän yrittää päivisin pitää tuttia hänellä vähemmän, mutta se kuitenkin vielä on käytössä.
Oho, tulipa omaa napaa...
Niiskuneiti, onko sulla maha jo kasvanut? Miten Joonas siihen suhtautuu, ootteko jo sille kertoilleet juttuja? Sama kysymys kyllä Gerberallekin! M' olen usein miettinyt näitä juttuja, kun huomaan, että Matias on kauheen kiinnostunut sekä isoista vatsoista (ja siis huomaa aina just raskaana olevat, ei isoja miesten kaljamahoja) ja toisalta pienistä vauvoistakin. Miten muuten Joonas on tykännyt olla siellä hiekkiksellä?
Oliko se Kristiina, joka jossain vaiheessa kyseli potasta? Mua nauratti niin se neuvolantädin sanoma, että laitat vaan se siihen potalle ja odotat! Sillä tädillä ei taida olla omia lapsia. :) Meillä Matias on kerran tehnyt vahingossa pissan potalle, kun kaatui siihen istumaan ja säikähti, tämä siis silloin, kuin oli ilman vaippaa... me tietty kovasti kehuttiin ja matias oli tosi ylpeä, mutta toista kertaa ei siihen ole suostunut. No, tää on taas semmonen asia, että uskon, että tiedän koska tulee se aika, kun se vois vaikka onnistuakin. Olisko se äidinvaisto just tätä. Mut joo, ei siis vielä kuitenkaan mitään toivoa.. ja voiko lapsen kanssa odottaa yhtään mitään!?!?!
Odottamisesta tuli mieleen, että Matias on ihan kauheen malttamaton. Ei tajua eikä jaksa odottaa yhtään mitään. Esim. aamuisin kun meille on tullut tapa antaa laimennettua tuoremehua (kun mies ja minä syödään aamiaista, niin ei tarvii toisen raukan olla ihan ilman mitään, kun syö vasta hoidossa aamiaista), niin juoksee kovasti syöttötuolin ja jääkaapin väliä ja itkee ihan hädissään, vaikka näkee, että sitä jo kaadetaan mukiin. Mut kun se pitäis saada nyt eikä heti. :D Matias ei oo muuten viikkoon juonut nyt enää edes nokkamukista ja se jäi ihan vahingossa. Aattelin jättää sen vaan semmoseksi retkimukiksi.
Ootteko kuulleet muuten Reginan uusimman biisin, tommosen letkeen kevät/kesämeiningin? Vitsit mä tuun siitä hyvälle mielelle.
Mitäs tosiaan kuuluu Jemmalle ja Unettomalle??? Ja olihan noita tuossa Pepin listassa vaikka keitä?!
:hug:
Ihania kuvia muuten Peppi teidän pikkuisista. Ja hyvä, että Rasmuksen iho on parantunut.. toivottavasti Jontun piikkikin auttaa...
Onko Rasmuksella muuten lempinimeä? Mun yks parhaista ystävistä on Rasmus ja meinaan aina kirjoittaa teidänkin Rasmuksesta Rasseksi. Toivottavasti ei haittaa, jos joskus sen vahingossa teen.
Täällä Turussakin on muuten tosi kylmä vappu-ilma. Tuulee niin, että ikkunat kolisee ja mittari näyttää varjossa 2 astetta. Että terkkuja vaan Koivunkävylle, vaikkei täällä lunta ookkaan.
Tanskulle jaksamista nuhanenän kanssa. Toivottavasti Saaran nenä ei enää vuoda, miten se reagoi itse siihen?
Voi Jellona ja kaikki muutkin hoitoalalla raatavat, nostan teille kyllä kovasti hattua, ootte todella tärkeitä! Mitäs jos muutetaankin vappu hoitajien päiväksi, kun ei tolla ylioppilaslakilla mitään nykypäivänä enää tee... :whistle:
Niin, meillä tosiaan kaveripariskunta kutsui meidät tänään heille, jotta meidän ei tarvii siivota eikä kokata eikä eikä eikä... =) Oli kiva huomata, että vaikka nähdään ihan hirvein harvoin, että he jaksavat muistaa meidänkin arkea (ovat siis vajaa 30v lapseton pariskunta, joka bilettää vähintään kerran viikossa). Ootan ihan innolla, kiva päästä vähän rentoutumaan ja nukkumaan huomenna aamulla pitkään.
Gerbera tais kysyä noista aterimista. Meillä Matias syö ihan perus-pikkulusikoilla (meillä on hackmannin piano sarjaa, siinä on vähän pyöreä se kädensija, että siitä saa hyvin kiinni). On sillä yksi lusikka-haarukkapari muumi-aterimiakin, mutta en oo huomannut, että sillä olisi mitään väliä millä se syö. Kaikella menee enemmän tai vähemmän suuhun, enemmän se on kyse ruoan koostumuksesta kuin lusikasta. Eilen söi itse jopa isolla lusikalla, kun käytiin mun pikkuveljellä vierailulla ja se ei omista yhtään pikkulusikkaa! :laugh: Yks, mistä on enemmän murhetta on mukit ja lasit, aika monessa paikassa on nykyään vaan isoja laseja (3dl) ja raskaita mukeja, nytkin laitoin anoppilaan yhden lastenmukin viemiksi, kun juominen on muuten vähän hankalaa.
Smirgelainelle piti sanoa, että multakin oli viety pyörästä kello! Millä ihmeellä noita oikein suojais, ettei kaikki menis aina osa osalta. Niin ja mieheltä oli viety heijastimet. Joku on vissiin ajatellut rakentaa pyörän ja viedä joka pyörästä jotain. Noi on kyllä raivostuttavia, varsinkin lastenpyöristä jos viedään, siinä on kyllä sydän todella kaukana!
Juuh, nyt mä meen päikkäreille, etten oo tosi väsynyttä ja tylsää seuraa illalla.
Kaikille paljon :hug: ja Vappu- :flower:!

-kaiza- <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 13:04 Kaiza80 kirjoitti:
Niiskuneiti, onko sulla maha jo kasvanut? Miten Joonas siihen suhtautuu, ootteko jo sille kertoilleet juttuja? Sama kysymys kyllä Gerberallekin! M' olen usein miettinyt näitä juttuja, kun huomaan, että Matias on kauheen kiinnostunut sekä isoista vatsoista (ja siis huomaa aina just raskaana olevat, ei isoja miesten kaljamahoja) ja toisalta pienistä vauvoistakin. Miten muuten Joonas on tykännyt olla siellä hiekkiksellä?

No mun masu on kyllä kasvanut aikas vähän, ei yhtään huomaa että raskaana olisinkaan, jos on vähänkään löysemmät vaatteet päällä :whistle: Joten eipä ole Joonaskaan sitä pahemmin noteerannut, vaikka ollaan kyllä kerrottu, että siellä vauva on :D Niin ja hiekkiksellä Joonas viihtyy todella hyvin, aina olisi sinne ensimmäisenä menossa, kun ulos tullaan. Oikein millään ei sieltä poiskaan tulisi ja kamala huuto alkaa, kun sisälle tullaan. Hieno juttu, että näyttäisi Matiaksen tutista vieroittaminen sujuneen oikein hyvin! Mukavaa iltaa teille! :)

Nyt siivousta jatkamaan, että saisin edes pölyt pyyhittyä siihen mennessä, kun mies tulee kotiin :D

Piti heti käyttää tilaisuus hyväkseen ja tulla pistäytymään koneella; mies laittaa ruokaa Julben kanssa :D

Kaiza, me ollaan puhuttu alusta saakka Julbelle masussa kasvavasta vauvasta ja kun sukupuoli selvisi, niin masuvauva on kulkenut nimellä VauvaWerneri :heart: Kun Julbelta kysyy, missä vauva on, niin silittää mun masua ja sanoo, että "täällä" :heart: Monesti myös silittelee ja pusuttelee masua :heart:
Eilen istui kahareisin tuossa mun sylissä ja painoi kädellään mun masua, vauva potkaisi just kovasti ja Julben ilmeet oli kyllä melkoiset :D Vuoron perään katsoi minua ja mahaa, aikas epäluuloisen näköisesti :D Ja sitten kun masu on niiiiiiin iso ja pinkeä, niin Julben mielestä se on pallo :D
Syliin asettaa itsensä aika hassusti, masu on tiellä vissiin jo aika tavalla :D Ja kun ulkovaatteita puen Julbelle seisaalleen päälle, niin toinen meinaa masun alle musertua :D

Että tämmöstä stooria mun masusta :D
Kuva on nyt otettu, mut ei olla siirretty vielä koneelle.

tanskulle piti sanoo, ja toki muillekki, et näköjään siihe pinkkiin voi luottaa, siis wanish vai mikä se nyt on, mä sain sillä pois kuivat veritahrat Villen yökkäristä, kerkesivät siis kuivuu oikein loistavasti..

Kauppa tyhjätty, taisiis muut oli tyhjentäny ni meijän ei tarvinnu, grillimakkaraa ei ollu yhtää(ei onneks ois tarvittukkaa) mut ku olivat leivätki ostanu lähes kaikki, muutama hassu paketti oli enää jälellä.. joutu sit ostaa leipiä mitä meil ei oo koskaan ollu :o

Simamunkki päivää täältäkin!

Ensiksikin osaisko joku auttaa, kun yritin laittaa sen 1-v. kuvan Kaizalle (ettei jää viimetippaan, heh) niin miten se laitetaan y-viestissä, kun eihän siinä voi kuvaa laittaa?

Tanskuliini Olipa ihana reissu teillä ja mukava yllätys mieheltä! Ja myöhästyneet onnittelut :flower: Kortti kuntokeskukseen on mahtava juttu! Toivottavasti ikävä flunssa tokenee pian.

Taivaanvuohi Toivottavasti koulutus tärppää!

Lillukka76 Joel höpöttelee kovasti omiaan, ja oikeita sanoja jonkin verran, kova on matkimaan sanoja, että pitää itsekin kohta varoa mitä suustaan päästää :D Tosin nykyään jatkuvasti pitäisi olla tutti suussa, että se vähän verottaa noita juttutuokioita :\|

Niiskuneiti82 Me ei olla vielä annettu syödä itse, kun allergian vuoksi ruuat on valmistettu itse kerta-annoksiksi pakkaseen, ei kiva jos puolet annoksesta sitten lattialla..Tosin voitaisiin kai mekin puuroilla harjoitella..mutta uskon että jokainen lapsi oppii kun aika on :)
Sosekeitosta; Oon laittanut porkkanakeittoon isomman (400g?) paketin Polar 9% sulatejuustoa vajaaseen kahteen kiloon porkkanoita + sipulia. Ennen käytin Mesikämmentä, mutta se kai poistui markkinoilta. Mikä on ehkä hyvä, kun siinä oli jotain 30% rasvaa :D

Gerbera Toivottavasti saat levättyä tarpeeksi. Hankala tilanne pienten lasten kanssa. Oisko mahdollista saada kaupungiltanne apua, vaikka edes muutamia tunteja viikossa? Mä tilasin nyt ekaa kertaa kaupungilta perhetyöntekijän yhdeksi päiväksi, synnytystapa-arvio päiväksi lapsenvahdiksi. Ensin meinas että kaikki varattuja, mutta aikoi järjestää kuitenkin. Mutta sun kaltasissa tilanteissa niiden pitäisi just lähettääkin apua lasten ja kodin hoitoon, äidin ja tulokkaan terveyshän siinä on kyseessä. No onneksi sulla on jo viikkoja, ja koko ajan kertyy, onnea tasaviikoista :flower:

Hannamari Mistä niitä appelsiinisuklaita saa?? Katselin jo kahdesta marketista, eikä vaan millään merkillä silmään pistänyt. Tosin ei mun pitäiskään tällä painolla mitään suklaita löytää :ashamed: Oliko kivat synttärit, vai oliko ne vielä?

Danjuska Tsemppiä työn aloitukseen!

Peppi85 Hyvä että Rasmuksen iho paranemaan :) Olitko sitten maidottomalla dieetillä vai mihin päädyittekään? Toivottavasti ohimenevä juttu vaan, vaikka allergioittekin kanssa kyllä selviää, kun vaan alkusählingeistä pääsee. Suloisia kuvia Rasmuksesta, nyt teillä on sekä blondi että tumma hurmuripoika talossa :) Voi noita vähäisiä yöuniasi..mutta totta tosiaan, että ohimeneväähän aikaahan se.

parpapapa Onnea odotukseen!

koivunkäpy Hyvä että leikkaus onnistui, oletko jo toipunut ok?

Tigru78 Meilläkin juodaan pullosta, apteekin korviketta menee pullo aina kun nukutetaan päikkäreille tai yökkäreille, ja yöllä vielä pari pulloa päälle. Että vedetään varmaan pohjat laiskoina vierottajina :/ Tuttia ei ime öisin, mutta siitäkin edestä päivällä. Sitä yritetään rajoittaa, vaikka jatkuvasti muistaa kysellä vaativasti "tutituti" jos se ei suussa heilu. Ja liian usein se "äänenvaimennin" tulee sitten annettua :ashamed:

Kristiina 80 Ei käydä potalla meillä. Kattoopa sitten joskus kun tämä maha on pois. Älä muuten turhaan tunne syyllisyyksiä tulevista poissaoloista opiskelujen tähden, noinhan miehet on kautta aikojen tehneet ja tekevät, syyllisyys tuppaa vaan äiti-ihmisiä enemmän rassaamaan.

Tinttamooses7 Toivottavasti Oskarin flunssa hellittää!

Kattinka Luumu- ja kirsikkapuut kuulostaa ihanilta!

smirgelaine Mukavaa vappulounasta!

Kaiza80 Hienosti tutin vieroitus teillä onnistui, toivottavasti Matias unohtaa sen pian. Hyvät perustelut sulla on vieroitukseen, ei käy kieltäminen. Ehkäpä mekin joskus..

Jaa unohdin varmaan jollekin kommentoida, mutta kaikkien kuulumisia on mukava aina lukea. Nykyään tuo aika vaan juoksee kovempaa ja kovempaa, ettei oikein ehdi paneutua mihinkään. Vauvan tuloon yritän valmistautua komeroiden siivouksilla ym. touhuilla. Päivällä juostiin ostamassa Joelille kesävaatteita ja tulokkaallekin jotain. Niin Peppi kiitos kysymästä, en ihan vielä aio synnyttämään :D toivoakseni siis. Laskettu on 1.6, mutta synnytystapa-arvio 10.5, johon saakka ainakin saisi vauva pysyä kyydissä. Ja jos tämänhetkinen ajatus sektiosta vielä pätee, niin eiköhän se syntymäpäivä ole neljän viikon sisällä :) Senkin takia en toivo aikaisempaa syntymää, ettei lapsenvahteja ole paikkakunnalla, jolloin joutuisin synnyttämään yksin ja mies missaisi koko jutun..ei kiva.
Ai niin ja siitä sukupuolesta, tiedetään kyllä. Mutta koska tällä kertaa kiusataan sukulaisia eikä kerrota niille (ilkeät me :saint:) , niin en viitsi täälläkään paljastaa, koska jos sellainen epätodennäköisyys sattuisi että joku heistä lukisi näitä..Mutta kerrotaan sitten kyllä kun on syntynyt ;)

Nyt pitää antaa pikkumiehelle iltapuuroa ja itse voisi juoda vielä lasin simaa Rennie kyytipoikana :D

Mukavaa Vappua kaikille!

Lumikarpalo, kiitos kysymästä, en oo toipunu en, viimeiks aamulla paruin kun AIVASTIN siis miten moinen voi koskea niin jumalattomasti???

Palstahiljaisuuteeni on ollut syy, peppi tietääkin jo, muut näkee sit kun on valmista!

Huomenta!

Eilinen meni kivasti, tehtiin niin, että mies meni äidilleen molempien poikien kanssa ja mä menin sillä aikaa siellä mun kaverilla käymään, ihan yksin! En kyllä ollut siellä kuin 1,5h, mutta kuitenkin :D Mentiin sit mun äitille syömään siinä 18 aikaan. Mies tuli Jonttua nukuttamaan kotiin ja mä menin sillä aikaa Rasmuksen kanssa takaisin sinne kaverille.

Viime yö... Siis mä en saanut unta! Nukuin ihan hirveen huonosti :( En tiiä, että johtuiko siitä, että olin eilen nukkunut 1,5h päiväunet vai mistä :/

Tänään mennään mun kaverille, Rasmuksen tuleville kummeille, he ovat muuttaneet Helsingistä tänne Espooseen, ihana juttu!! :heart:

Smirgelaine: Mihin meette vappulounaalle? :p Toivottavasti Sami viihtyis.

Kaiza: Ihanaa, että tutinvieroitus on käynyt noin hienosti! Monet kysyvät Rasmuksen lempinimeä ja tarjoavat just tota Rassea, mä vaan en osaa päättä, että onko se kiva vai ei :D Saa Rasseksi sanoa, nopeampihan se on kirjoittaakin :D

lumikarpalo: Pääsetkö yhteisöön? Kaizan sähköpostiin voi noita kuvia lähettää! Siellä on se s.postiosoitekin muistaakseni. Ite en sitä nyt muista... Enkä viitti sitä tietenkään täällä julkisesti jakaakaan. Laita yv:tä Kaizalle. Me saatiin Rasmukselle siis antibioottikuuri, Sibicort-rasvaa ja maidoton korvike. Niin ja kyllä mä siis vielä imetän, oon ite ollu maidottomalla dieetillä. Luulen, että toi rasva on parhaiten auttanut. Hui, enää 1kk sun laskettuun aikaan! Mua niin kiinnostais se sukupuoli :D Laita yv:llä? :whistle: :D

Mut nyt :wave: <br><br>

Yhteistyössä