Heippa. Ja hyvät vaput multakin!
Tuli extra pitkä romaani, sori!
Mä en tänä vuonna toivottele ihan klaaraa vappenia, kun mennään vähän kaverille istumaan iltaa ja syömään hyvin. Mies on just viemässä Mattea anoppilaan, kun halusivat taas niin Matiaksen yökylään ja se tykkää niin siellä olla, että mikäs siinä.
Me sitten jätettiin Matiaksen tutti perjantaina. Illalla kun vaihdettiin yöpuku päälle ja tutti on ennen ollut siinä kiinni, oli Matias vähän ulapalla, kun vaikka kuinka etsi, ei mitään löytynyt. Se oli oikeastaan aika suloista, kun toinen oli niin tosissaan ihan ulapalla. Pe-la yö meni niin, että illalla nukahti noin 20minuutissa (norm. 5min), mut sit itki melkein 10-1 yöllä. Se oli tosi rankkaa ja silloin mä mietin moneen kertaan, että kuinka julma äiti mä olen, kun otan toiselta niin rakkaan esineen pois. Monesti kävin kaikki ne perustelut mielessä, mitä täältäkin on saanut lukea, että miksi ei vielä jättäisi pois. Tajusin kuitenkin onneksi, että on se Mattellekin parempi, että kerralla mennään kunnolla, ei niin että ensin joutuu itkemään kauan ja sit aina annetaan periksi. No nukahti se viimein ja pari kertaa heräsi loppuyöstä, ihan niinkuin normaalistikin, mutta rauhottui heti, kun käänsi kyljelleen (ja pääsi pieru

). Lauantaina ei kertaakaan kaivannut tuttia, ei edes päikkäreille mennessä! Ja illallakin nukahti nopeasti. La-su yönä nukkui hyvin, heräsi muutaman kerran, ihan kuin normaalisti, mut nukahti ihan joko peittelyyn tai mun shhh-ttelyyn omasta sängystäni käsin. Ja viime yö nukuttiin putkeen. Ihanaa.
Meillä tosiaan on nyt ihan ihmeen iloinen poika ollut koko viikonlopun, höpöttelee vaan kokoajan ja selittää ummet ja lammet meille, vaikka eihän siitä mitään tajua. Pihallakin voi käydä jossain hakemassa vaikka kepin ja sit tulee ihan eteen, kattoo suoraan silmiin ja selitää kovasti jotain. Tää on ihan uutta meille, kun Matias on kuitenkin syönyt aika paljon sitä tuttia. Ja se on ihanaa! Meillä perusteet tähän tutin jättöön oli a) se ikä, itse uskon, että on helpompaa jättää tässä vaiheessa tutti pois, kun keksiä keijukaistarinoita 2,5vuotiaalle. Tää on tietty hirveen yksilöllistä, mut jotenkin arvasin, että Matiakselta se jättäminen onnistuu nyt kuitenkin hyvin. Jollain toisella se voi toimia ihan eri tavalla.
b) mun oma purenta on aina ollut kamala ja mä olen saanut käsriä siitä paljon (by the way, en nyt ainakaan vielä joudu leikkaukseen, ne kokeilee uudella kiskolla ensin, josko kivut hellittäisi), joten ajattelin, että jos on vähänkään samaa ongelmaa Matiaksella, niin mä en halua tietää, että tutti on syynä.
c) Matias ei sano vielä mitään. Syitä on varmaan monia, mutta kun se on syönyt tuttia paljon, ei puhuminenkaan tietenkään kauheasti kehity.
d) yöllä Matte on vielä heräillyt tosi paljon, eikä osaa nukahtaa ilman tuttia... aattelin siis, että pikkuhiljaa yötkin vois parantua, jos oppis nukahtamaan ilman sitä.
-> Vierottaminen sujui nyt hyvin, joten mun arvio iästä tais olla oikea. Matte höpöttää nyt tosi paljon, joten eiköhän se puhuminenkin tästä lähde kehittymään ja yökin meni jo paremmin. Mä olen siis ihan 110% varma, että tää oli meidän tilanteessa täysin oikea ratkaisu. Nyt vaan jännätään sitä, miten käy päivähoidossa, kun toinen 1,5v syö vielä tuttia. PPH-täti kyllä sanoi, että hän yrittää päivisin pitää tuttia hänellä vähemmän, mutta se kuitenkin vielä on käytössä.
Oho, tulipa omaa napaa...
Niiskuneiti, onko sulla maha jo kasvanut? Miten Joonas siihen suhtautuu, ootteko jo sille kertoilleet juttuja? Sama kysymys kyllä
Gerberallekin! M' olen usein miettinyt näitä juttuja, kun huomaan, että Matias on kauheen kiinnostunut sekä isoista vatsoista (ja siis huomaa aina just raskaana olevat, ei isoja miesten kaljamahoja) ja toisalta pienistä vauvoistakin. Miten muuten Joonas on tykännyt olla siellä hiekkiksellä?
Oliko se
Kristiina, joka jossain vaiheessa kyseli potasta? Mua nauratti niin se neuvolantädin sanoma, että laitat vaan se siihen potalle ja odotat! Sillä tädillä ei taida olla omia lapsia.

Meillä Matias on kerran tehnyt vahingossa pissan potalle, kun kaatui siihen istumaan ja säikähti, tämä siis silloin, kuin oli ilman vaippaa... me tietty kovasti kehuttiin ja matias oli tosi ylpeä, mutta toista kertaa ei siihen ole suostunut. No, tää on taas semmonen asia, että uskon, että tiedän koska tulee se aika, kun se vois vaikka onnistuakin. Olisko se äidinvaisto just tätä. Mut joo, ei siis vielä kuitenkaan mitään toivoa.. ja voiko lapsen kanssa odottaa yhtään mitään!?!?!
Odottamisesta tuli mieleen, että Matias on ihan kauheen malttamaton. Ei tajua eikä jaksa odottaa yhtään mitään. Esim. aamuisin kun meille on tullut tapa antaa laimennettua tuoremehua (kun mies ja minä syödään aamiaista, niin ei tarvii toisen raukan olla ihan ilman mitään, kun syö vasta hoidossa aamiaista), niin juoksee kovasti syöttötuolin ja jääkaapin väliä ja itkee ihan hädissään, vaikka näkee, että sitä jo kaadetaan mukiin. Mut kun se pitäis saada nyt eikä heti.

Matias ei oo muuten viikkoon juonut nyt enää edes nokkamukista ja se jäi ihan vahingossa. Aattelin jättää sen vaan semmoseksi retkimukiksi.
Ootteko kuulleet muuten Reginan uusimman biisin, tommosen letkeen kevät/kesämeiningin? Vitsit mä tuun siitä hyvälle mielelle.
Mitäs tosiaan kuuluu
Jemmalle ja Unettomalle??? Ja olihan noita tuossa
Pepin listassa vaikka keitä?!
:hug:
Ihania kuvia muuten
Peppi teidän pikkuisista. Ja hyvä, että Rasmuksen iho on parantunut.. toivottavasti Jontun piikkikin auttaa...
Onko Rasmuksella muuten lempinimeä? Mun yks parhaista ystävistä on Rasmus ja meinaan aina kirjoittaa teidänkin Rasmuksesta Rasseksi. Toivottavasti ei haittaa, jos joskus sen vahingossa teen.
Täällä Turussakin on muuten tosi kylmä vappu-ilma. Tuulee niin, että ikkunat kolisee ja mittari näyttää varjossa 2 astetta. Että terkkuja vaan
Koivunkävylle, vaikkei täällä lunta ookkaan.
Tanskulle jaksamista nuhanenän kanssa. Toivottavasti Saaran nenä ei enää vuoda, miten se reagoi itse siihen?
Voi Jellona ja kaikki muutkin hoitoalalla raatavat, nostan teille kyllä kovasti hattua, ootte todella tärkeitä! Mitäs jos muutetaankin vappu hoitajien päiväksi, kun ei tolla ylioppilaslakilla mitään nykypäivänä enää tee...
Niin, meillä tosiaan kaveripariskunta kutsui meidät tänään heille, jotta meidän ei tarvii siivota eikä kokata eikä eikä eikä... =) Oli kiva huomata, että vaikka nähdään ihan hirvein harvoin, että he jaksavat muistaa meidänkin arkea (ovat siis vajaa 30v lapseton pariskunta, joka bilettää vähintään kerran viikossa). Ootan ihan innolla, kiva päästä vähän rentoutumaan ja nukkumaan huomenna aamulla pitkään.
Gerbera tais kysyä noista aterimista. Meillä Matias syö ihan perus-pikkulusikoilla (meillä on hackmannin piano sarjaa, siinä on vähän pyöreä se kädensija, että siitä saa hyvin kiinni). On sillä yksi lusikka-haarukkapari muumi-aterimiakin, mutta en oo huomannut, että sillä olisi mitään väliä millä se syö. Kaikella menee enemmän tai vähemmän suuhun, enemmän se on kyse ruoan koostumuksesta kuin lusikasta. Eilen söi itse jopa isolla lusikalla, kun käytiin mun pikkuveljellä vierailulla ja se ei omista yhtään pikkulusikkaa!

Yks, mistä on enemmän murhetta on mukit ja lasit, aika monessa paikassa on nykyään vaan isoja laseja (3dl) ja raskaita mukeja, nytkin laitoin anoppilaan yhden lastenmukin viemiksi, kun juominen on muuten vähän hankalaa.
Smirgelainelle piti sanoa, että multakin oli viety pyörästä kello! Millä ihmeellä noita oikein suojais, ettei kaikki menis aina osa osalta. Niin ja mieheltä oli viety heijastimet. Joku on vissiin ajatellut rakentaa pyörän ja viedä joka pyörästä jotain. Noi on kyllä raivostuttavia, varsinkin lastenpyöristä jos viedään, siinä on kyllä sydän todella kaukana!
Juuh, nyt mä meen päikkäreille, etten oo tosi väsynyttä ja tylsää seuraa illalla.
Kaikille paljon :hug: ja Vappu- :flower:!
-kaiza- <br><br>