JOULUTÄHTÖSET -05 TAMMIKUUN 2009 PINOON

heip

jee vihdoin pakkasta!! vaikka ei enää yhtään tartteis lisää olla :whistle: -15 näytti äsken mittari..

Tänään Tatun kans puuhasteltu kotosalla.. aamusta käytettiin koirat lenkillä (no okei.. semmosta käpöttelyä se nykyään on :whistle: ) Tehtiin lumitöitä ja pelattiin jäkistä pihalla =)

Luistelusta tais ollakkin aiemmin puhetta.. Tatun kans käyty pari kertaa ja ei kovin hääppöisesti ole mennyt. pelkää ihan kamalasti kaatumista ja ihan minuutin kaks uskaltanut olla luistimilla, koko ajan käsistä kiinni pitäen.
No, tänään taas käytiin niin olikin paljon pidempään ja seurasi kun iskä luisteli :) alkoi myös tasapaino löytyä eikä enää kaatumista pelännyt niin kuin ennen.. luisui aina itse istumaan tai selälleen ja tuumasi että "harjottelen kaatumista!"
hiihtämisestä pitää enemmän vaikkei kovin kauan kerralla jaksakkaan suksien päällä olla mutta kuitenkin =) Jutut on kyllä jo kovat että kun hän oppii luistelemaan niin pelaa sitten jäkistä ja voittaa jne :D :heart:

Jonttulille
tsemppiä elämäntapa muutokseen!

Itsellä tänään neuvola ja kaikki oli ok..
tosin laittoi lähetteen verikokeisiin, johonkin oliko maksa?arvojen seuraamista varten.. mulla kun maha kutiaa aika paljon niin sanoi että laitetaan varulti.. vaikka itse luulen että johtuu pakkasista ja kuivasta ihosta vain.
Lisäksi pitää mennä sokerirasitukseen... on joku uusi suositus tullut nyt myös tänne (ollut kuulemma pääasiassa etelä suomessa tähän asti) että kaikkien raskaana olevien ois siinä käytävä.. ja mullakin kun sukurasitteena sokeritauti.. Tatun aikaan en joutunut käymään.

Tuli ihan vaan mieleen että käyttääkö kukaan tähtönen enää syöttötuolia?? Kun meidän vauva istuu siinä vieläkin :whistle: :ashamed: Minusta on vaan niin kätevä kun yltää siitä niin hyvin syödä.. nyt tämän viikon aikana on sanonut että hän on rekkamies ja rekkamiehet syö penkillä :D :LOL: ja että syöttötuolin voi viedä vinttiin odottamaan vauvaa.
Tuntuu vaan etät penkki vähän liian matala ja nujuaa siinä sitten millon mitenkin päin. kun löytäis semmoisen tuolin joka ois vähän korkeampi kuin normaali penkki...

Käpy: :hug: no johan nyt.. eikö ne mitään osannu sanoo?? mikä on nyt olotila?

nyt kirjan pariin... tuli nyt pääasiassa vaan ihan omaa napaa :whistle:

 
Heipä hei :wave:

Nopeasti nuo sääolosuhteet muuttuu :whistle: Eilen oli aamulla lumeton maa ja nollakeli ja nyt tänään puolestaan himpun lunta ja -12 :xmas:

Peppi85 minulla on virallisesti 3 kummilasta. Mutta kahteen heistä saa pidettyä yhteyttä. Mitenkäs teillä on nyt voitu? :hug:

Mä odotan kovasti viikon päästä alkavaa viikonloppua, lähdetään miehen kanssa viettämään rentoutumis/häämatkaa :heart: Odotukset on korkealla, pitää vain toivoa että kaikki menisi hyvin. Tampere on kohteena, nääs :D

Meitin Pepillä on kyllä melkos tiukka uhma, välillä en tiedä että kuinka pitäisi toimia. Hän kun tuo kantansa/tyytymättömyytensä esille huutamalla/kiljumalla. Eilen ei olisi halunnut lähteä hoitoon ja rimpuili/kiljui valehtelematta ainakin 30 minsaa. Oli itellä hieman hiki ja turhautunut olo :ashamed: Mutta eiköhän se jossain vaiheessa lopu tai ainakin lievene.

Mukavaa viikonloppua kaikille, kevät jo hieman lähempänä :D

Niin ja kirjoista vielä.. Rakastan lukemista ja suosittelen Sandra Brownin ja Mary Higgins Clarkin kirjoja kaikille jotka pitää jännäri/rakkaus sekoitteista :) Ja Mankell on kyllä kanssa ihan huippu, kuten monet muutkin.
 
Voi hyvänen aika kun aika menee siivillä. Meillä vielä ollaan hengissä ja elämä helpottunut kun tytøt viihtyvät jo vaunuissa ja autossa. Lattiallakin oleilevat päivisin itsekseen kun pääsevät liikkumaan. Emeline seisoo jo tukia vasten ja ilona koittaa kovasti perässä.

Kävylle Onnittelut Rouviintumisesta ja pysy nyt terveenä. Mulla yks kaveri sai kans kasvohalvauksenTapanina, mutta on jo kuulemma lähes normaali.

Täytyy alkaa useemmin käymään kun Danjuskan rinsessa tekee tuloaan.

Jonntulista oli kiva kuulla.

Ihan kaikille iso hali. Nyt pikkunaiset on jo ihan hermona kun juttujenne lukemiseen meni niin pitkä aika. Pakko mennä.

T Kati & co
 

Moro!

Täällä sidukkatölkin kanssa istuskelen :p Mies tuli illansuussa kotio, niin aattelin pienesti rentoutua :D

Mies lähti ma-aamuna ja tuli vasta tänään kotiin. Viikko meni onneksi tosi hyvin! Pojat oli maanantaina ja tiistaina päiväkodissa ja hyvin oli mennyt, vaikka lomalla melkein kk olivatkin. Julle oli vailla päiväkotiin myöksin tänään, olipas selittäminen, että vasta maanantaina sitten :D

Julle on ihan höpsönä äitiin :D , haluaa halailla PALJON ja tänään sitten ennen nukkumaan menoa sanoi, että "tykkään äiti sinusta, nään sinusta unta" :heart:

Ja uimahallista ja uimisesta höpöttää JOKA päivä, on isin kanssa käynyt uimassa ja se on sellainen isin ja Jullen juttu. Nyt haluaisi uimaan aina kuin mahdollista :D
Me ei olla vielä Wernerin kanssa menty mukaan, kun minusta on kiva viettää joskus aikaa yhden lapsen kanssa. Näin Werneri saa minut kokonaan itselleen, edes hetkeksi.

Kirjojen lukemisesta on ollut puhetta; meillä luetaan PALJON. Näin oli jo Aleksin ollessa pieni. Kantavat kirjoja koko ajan eteen ja pakkohan se on äitin lukea :D Ihan hyvä, että Wernerikin tykkää lukemisesta, sen verran vähän sanoja vielä tulee! Mutta perässä yrittää kyllä sanoa ja hyvin kyllä ymmärtää. Etä sikäli en ole huolissani. Ja magneettikuvat oli ok, jos en ole muistanut sanoa! Pari kertaa vielä kuitenkin parin vuoden sisällä kuvia otetaan,varmuuden vuoksi. Ja neurolla käyntejä on n. puolen vuoden välein. Hyvä, että tarkkaan seuraavat! Silmäpolilla kans käydään kahdesti vuoteen, mutta hyvä juttu oli se, että sitä taittovirhettä ei nyt kait sitten olekaan. Eli laseja ei ainakaan vielä tarvita!

Minä olen myynyt poikasten pieniä vaatteita ihan hullun lailla :D Ihan vauvavaatteet on kaikki jo mennyt. Ja kaikki vauvatavarat! Paitsi tietty Scooter-rattaat meillä vielä on ja seisomalauta niihin. Niistä ei tosiaankan ihan het luovuta, mutta kaikki muu on mennyt jo muille pikkuisille. Werneri istuu jo isojen tuolissa ja itse asiassa istuu siinä nätimmin kuin syöttärissä! Ja syö paljon siistimmin!

Vauvakuume ajoittain mieleen putkahtaa, mutta sitten järki sanoo, että kyllä ne lapset oli nyt tässä... ainakin vähäksi aikaa. Werneri on aika kerkeävää sorttia, joten aika uuvuksissa välillä olen. Jullesta on tullut iso poika ja vie Werneriäkin kielletyistä paikoista pois :D Hassun näköistä kun raahaa pikkuveikkaa nurkkaan :D :heart:

Aleksi täytti keskiviikkona 12 vuotta ja huomenna tulee mummo ja ukki + Aleksin setä perheineen käymään. Tuntuu hassulta, että minun kavereista suurin osa alkaa vasta nyt tekemään esikoisiaan ja meillä Aleksi on tosiaan jo noin iso :D

Mutta nyt taidan kammeta jo nukkumaan, niin jaksan sitten huomenna olla pirteä!

Hyvät yöt kaikille!
 
täällä alkaa olo olee ok, tai ainakin tunto alkaa olee palautunu naamaan ja päänsärky on suht huomaamatonta enää.

Eilen tein pakkoratkasin ja ajoin mettään auton, en halunnu jäädä linkin alle. tuli tuossa n.30m meidän risteyksestä mmutkassa keskellä tietä vastaan, säikähti vissiin ja veti liinat kiinni, siinä vaiheessa läks perä siltä luisumaan lopulla mun kaistalla. ei muuta ku ojaan niin syvälle ku menee ja lilmät kiinni.. sit kuski tuli mulle vinkuu että mun pitäs ajaa hiljempaa ja varovaisemmin, mulla oli vauhtia alle 60 koska a)se on jyrkkämutka ja b)olin kohta kääntymässä ja c) romontie on jäässä en ajanu siinä ollenkaa 80. jos meillä ois vaikka paku ni ruttuja ois tullu jäljistä päätellen. ja jos mulla ois ollu vauhtia se 80 niinku akka väitti ni oisin päätyny katolleen ku auto ois noussu ojan toisellapuolen olevalle lipalle ja siitä kaatunu.
poika reagoi asiaan, tuumi että oho :LOL: auto pysy ehjänä samoin ihmiset, mitä nyt mulla koskee polveen ku jäi oven väliin ku kaivoin auton toiselta puolen pojan rukkasta :ashamed:

Kiva kun harvemminkin kirjottelevat käy piipahtelemassa välillä!
 
Huomenta.

On muka niin kiire ollut, etten oo ehtinyt kirjoittaa, vaikka oon monesti yittänyt :D

Meillä oli eilen Rasmuksen vasu-keskustelu, käytiin läpi kaikkia kehitykseen liittyviä asioita, päiväkodin näkökulmasta, tai Rasmuksen omahoitajan, ja kodin näkökulmasta. Oltiin monista asioista samaa mieltä ;) Hyvin on poika kehittynyt, eikä erityisiä tuentarpeita ole. Puhetta on joululoman aikana ruvennut tulemaan tosi paljon, ennen lomaa tuli vaan sanoja, mut loman jälkeen on ruvennut puhumaan lauseitakin :D Nyt onkin joku semmoinen vaihe, kun koko ajan tulee uutta juttua. Todettiin tai totesin keskustelussa, että Rasmus selvästi tsemppaa päiväkotipäivän ajan, on siellä tooooodella kiltti ja helppo tapaus, tottelee, ei tee mitään kiellettyä ja kun sit kielletään niin tottelee samantien, muiden lasten kanssa tulee hyvin toimeen, eikä oo ollenkaan tullut mitään ongelmia. Kotona se sitten kostautuu, eli meillä on varsinkin tän loman jälkeen ollut tosi rankka viikko, pojat on ollut tosi mahdottomia ja huutoa, kinaa ja nahistelua (pojilla keskenään) tulee koko ajan! Äitin hermoja on koeteltu :whistle: Rasmuksella kun oikeesti sitä omaa tahtoa löytyy ja Jontun kanssa leikkiessä kyllä puolustaa itseään, mitä ei päiväkodissa siis juuri tee. Ainoat asiat, missä tarvitsee ns. tukea tai mihin kiinnitetään huomiota niin on syöminen ja uusien tai ylipäätään kaikkien ruokien maistelu, eli ei hoidossakaan oikein hyvin syö. Mut kyllä poikaa kehuttiin niin ihanaksi ja persoonalliseksi (hyvällä tavalla :D ) lapseksi, tuli äitille hyvä mieli :heart:

Ens viikolla onkin sit Jontun keskustelu.

Joonatan on isin kanssa käynyt tossa jäähallissa ja on siitä asti puhunut, kuinka rupeaa jääkiekkoa pelaamaan :heart: Menee kuulemma maalivahdiksi ;) Pitää käydä ostamassa pojalle pikkuhokkarit! Täällä ei kyllä hyvää jäätä ole, muualla, kuin siellä hallissa. Oli muutaman päivän, mut sen jälkeen taas suli, eilen se näytti ihan röpelöiselle, eikä siellä ketään luistelemassa ollut. Mut siellä jäähallissa on kai vuoroja, jolloin voi mennä sinne harjoittelemaan :)

Danjuska, meillä on ollu noi Karviset poikien ehdottomia lemppareita, meillä on omana se ensimmäinen ja toinen. Niitä viitti itekin kattoa :D

jellona, mites teillä voidaan, saiko Miika vesirokon kans? Ja sit monta :hug: :hug: :hug: Tiiät kyl miksi :)

Huh, huh, koivunkävyllä on taas tapahtumarikasta :eek: Miten voikin sattua ja tapahtua noin :| :hug:

Jonttulista oli mukava kuulla. Jaksamisia omaan ja Jonin uhmaan :whistle: :hug:

Danjuskalle vielä, täällä ei kyl laiteta tohon sokerirasitukseen automaattisesti, vaikka olishan se ollut hyvä, tuon Rasmuksen kohdalla etenkin... Tai en tiiä et onks sen jälkeen tullu joku semmonen et kaikki siihen joutuu. Hyvä se vaan olis, jos olis. Meillä on toi syöttötuoli tossa, mut Rasmus sitä vaan satunnaisesti käyttää :)

Uneton, mukava, kun kävit kirjoittamassa :hug: Ite pannu myös merkille tota sään vaihtumista! Toisena hetkenä on lunta vaikka millä mitalla, sitten se yhtäkkiä sulaa ja seuraavana päivänä on lumetonta, mut pakkasta jne. :D Nyt on pakkasta, mut ei sitä lunta. Täällä voidaan hyvin! En nyt tiedä, et mihin viittasit, en muista :ashamed: Siihen ku Jonttu oli kipee? Terveitä ollaan onneksi nyt oltu!

Kattinka, ei herranjestas, eihän teidän pikkuvauvat vielä VOI nousta tukea vasten tai sitä harjoitellakaan :eek: :heart: Aika tosiaan menee niin nopeesti. Huh huh. Mites teillä yöt menee?

Myöhästyneet synttärionnittelut Aleksille! Gerberan. Aika tasan vuoden ikäero on mun pikkuveljen kanssa. On ne jo isoja! :heart: Hyvä, ettei kuvauksissa mitään näkynyt ja hyvä, että seuraavat ja tarkkailevat vielä asiaa ja niin usein. Meillä muuten kans Jonttu joka päivä tulee halimaan ja suukottelemaan "äiti sä oot ihana" "äiti, rakastan sua" "äiti on ihana" Siinä meinaa tippa tulla silmään :heart: Iltaisin harrastetaan tota tosi paljon :heart: Mä haluaisin kans saada myytyä noita poikien vaatteita, ainakin osaa niistä :whistle: En kaikista niistä, haluan monia säästäkin, vielä yhden (ainakin :eek: :whistle: ) lapsen haluan, en kyllä vuosiin, mut tiedän, että rakastan ostella noita vaatteita niin ei haittaa, vaikka nyt pääsis osasta eroon :D Ei vaan oikein mun kaverit oo ruvennut noita lapsia hankkimaan, eikä varmaan vuosiin rupea. Huutonet tuntuu sit taas niiiin työläältä, en jaksa. Jos pääsis joskus kirpparille myymään!

En vaan voi kun kauhistuneena lukea tota käpysen viimeistä viestiä, onneksi ei pahemmin käynyt!!!!! :hug: :hug: :hug:

Johan tulee taas tekstiä :ashamed:

Sen vielä kerron, että tää hoidon aloittaminen loman jälkeen, on huonontanut taas Rasmuksen öitä (kirjoitin eka, että äitiä :LOL: tottahan sekin on :ashamed: ), herää 5-6 välillä ja heräilee öisin usein |O

Jontulla on Rasmukselle ihania lempinimiä, joista käytetyin on: Papukainen :heart: Just äsken sitä sanoi, se on musta jotenkin suloinen :heart:

Mut nyt lähti Sami turnaukseen, joten :wave:

P.S. Olin eilen kaverin kanssa leffassa ja syömässä, teki kyllä hyvää! :)
 
moikat

Täällä vähän puolikuntoisina.. Tai ainakin Tatu..
Lähdettiin siis perjantaina anoppilaan (itse ajoin omille porukoilleni) ja Tatu ja mies jäi anoppilaan. eilen illalla mies sitten ilmottaa että Tatu oksentaa.. Oli vielä yöllä oksentanut mutta tänään jo ruoka pysynyt onneksi sisällä. Kalpea kyllä on ja vähän nuulea mutta silti alkoi tuossa touhuta kun syötiin.. oli jo kova nälkä ja söi lautasellisen makaronivelliä..
Koko kotimatkan nukkui kun ajeltiin, mikä on ihme.
Itsellä veto pois ja viluttaa.. mies kans vähän väsyneen oloinen.. saas nähdä kumpi ekana saa alkaa yökkiä :x appi ukko oli jo kans oksentanut.

Peppi: Kiva kun pääsit eilen tuulettumaan =)
Jaksuja Rasmuksen öihin ja toivotaan että paranisivat! :hug: Menikö teillä välissä jo yöt jonkin verran paremmin?

Käpy: Onneksi ei kellekkään sattunu mitään tuossa ojaan ajossa!
hyvä jos olo alkaa olla parempi.

Kiva kun Kattinkakin kerkesi täällä käväistä :D

Itse siis tosiaan vietin suht rennon viikonlopun.. pe ja la välisen yön sain jopa nukuttua niin hyvin että en muista milloin olisin viimeksi niin hyvin nukkunut! =) Viime yönä tosin en meinannut saada unta kun mietin että miten Tatu pärjää ja voi jne.. aamuyön sitten tappelin koiran kans sängystä ja peitosta.. samperin vasikan kokoinen rutkula hyvälle opetettu ;) ja sitten heräsikin masu asukas mellastamaan..

Pe oli mulla se sokerirasitus ja meni helpommin kuin ajattelin..

nyt pojan kanssa touhuamaan.
 
mulla on kamala pomo, eilen sano että mulla ei oo mitään asiaa töihin pitää hakee sairaslomaa. pamautti siis lentsun päälle..
onneks ihana neuvolan täti kirjotti lapun puhelimen avulla, en yksinkertasesti jaksa lähtee ajelee yhtään mihinkään :ashamed:
 

:wave:

Gerbsukka on :snotty: . Ollut muutaman päivän. Räkää tulee valtavasti ja JOKA kerran kun niistän, niin toisesta sieraimesta tulee 15 minuutin ajan PALJON verta!!! Ja ihan kivasti myös yskittää, olemattomat vatsalihaksetkin on löytyneet.
Mies lähti aamusella ajelemaan Ouluun, mutta tulee onneksi to-pe välisenä yönä kotiin. Pojat on tänään päiväkodissa, sain levättyä. Menin takaisin nukkumaan klo 9 ja heräsin klo 13. Olisin voinut nukkua vaikka kuinka kauan, mutta on hommia tehtävänä, niin en sitten viitsinyt.

Eli siis paranemisia kaikille! Tää lähtee nyt hetkeksi touhuilemaan ja sit taas vähän lepäilee ja hakee sitten pienet poikasensa kotiin :heart:
 
Käpy, mikä on vointisi? :wave:

Apuva, enää 2 yötä viikonloppureissuun :D Eilen päästeltiin miehen kanssa höyryjä ulos, liekö kummallakin hieman jännitystä masussa :whistle: Kunhan nyt vaan saatas sopuisasti tehtyä se reissu.

"Pikkasen" oli lunta täälläkin, kun aamulla sotkin pyörällä töihin, huh :xmas:

Kummityttö oli eilen 4kk neuvolassa ja on jälleen hyvin kasvanut. Painaa saman verran nyt kun meidän tytöt 1,5 vuotiaina B) :whistle: :whistle:

Ihanaa, huomenna on vapaapäivä :) kerkiää juosta asioilla sitten.

Mukavaa keksiviikkoa kaikille! Sairastupiin paranemisia.

T: Jännittynyt Uneton
 
kiitos kyselystä uneton, olo on suht ok. henkiki jopa kulkee, liekkö osuutta asiaan jellona pastilli napsulla minkä vetäsin illalla ja nyt aamulla..
miks mulle ei näkyny aamulla sun viesti täällä?? :eek:
Täälä on parissa tunnissa tullu 5cm lunta, saas nähä joutuuko mamma kaivaa tallista mönkijän esiin että voi hakee tytön tuolta risteyksestä ku eskarista pääsee..
 
Heipä hei!

Unettomalle ihanaa matkaa :flower: :heart:

Käpy ei sitten huku lumeen. Meilläkin on täällä lunta. Ja pennut pysähtyy jok'ikisen lumikasan luona :kieh:

Samilla on (taas ) korvatulehdus. 3. vuoden sisään. Oikeastaan poju tuli jo maanantaina kipeäksi, muttei onneksi niin pahasti kuin viimeksi. Selvittiin tähän päivään asti jolloin käytiin lekurissa. Ja loppuviikko ollaan sitten ihan kotioloissa. Tätykkä meinas ensin kirjoittaa vain 2 päivää, mutta mä rupesin määkimään, että hemmettiä sitä vien yhden päivän takia tarhaan... Parempi olla vaan kotosalla ja tervehtyä.

Että sillä viissiin meillä.

T: smirge joka odottaa tytön sairastumista
 
pikaiset moit

täällä on nyt minun vuoro sairastaa.. viime yön valvoin pahanolon kanssa ja aamulla kun mies lähti töihin niin alkoi laatta lentää... ei kun soitto perään että ala tulla pois. sai puoli pekkasen otettua.. minä sain jopa puurin pojalle keitettyä :whistle: kaamee tauti..
Huomiseksi saatiin Tatulle hoitopaikka että saan vielä lepäillä yhden päivän.. ei mieskään oikein pysty töistä pois olemaan. hakee pojan vaille kahdeksan ja vie hoitoon että kerkee aamupalalle.. Itse huilin niin jospa se tästä.
Kiva tämän mahan kanssa yökätä kun muutenkin sisuskalut hellänä.. |O

Tatu ollutkin tänään ihan yli kiukkuinen.. isänsä pinnaa testannut ihan urakalla..
Jospa huomenna ois kaikilla parempi pv.

Unettomalle jo näin etukäteen ihanaa viikonloppua!

Kipeille paranemista!

Meillä ois tarkoitus tehdä vkl shoppailu reissu siskon kans.. riippuu vaan että mikä on omavointi ja tuleeko mies sitten vielä kipeeksi.
 
Iltoja!

Joonatan jo nukkuu, Rasmuskin varmaan kohta puoliin :)

Ihana ilma ollu ulkona, paljon lunta ja nollassa keli, mut ei kuitenkaan liian märkää. Tosi mukava ulkoilukeli. Otettiinkin taas pulkka ja stiga ja käveltiin puistoon, kaveri ja hänen poika oli myös mukana, oikein mukavaa oli ja saatiin kaikki punaiset posket =)

Joonatanin keskustelu oli eilen päiväkodilla. Poika on hoidossa kiltti, rauhallinen ja helppo. Selvästi tsemppaa hoitopäivän ajan, mut se näkyykin sitten kotona (kiukkuna yms., kyl te tiiätte). Mitään ongelmia ei ole ollut (paitsi viemistilanteet, mut nekin on ollut jo viikon verran tosi helppoja, ei ole siis jäänyt itkien hoitoon). Minä toivoin, että Joonatania ohjattais leikkeihin, joihin ei välttämättä itse oikein osaa mennä mukaan (huomasin sen jo silloin, kun oltiin harjoittelussa) ja muihinkin tilanteisiin, aamupiireihin ja tuokioihin, otettais mukaan yms. Pienryhmätilanteissa poika on kivasti mukana ja niistä tykkää, siinä ottaa kontaktia aikuiseen ja muihin lapsiin, mut kun koko ryhmä on iso (joskus laskettiin, että 19 lasta, mut voi olla, että lapsia on nyt tullut vielä lisää, paikkojahan on 21 lapselle isojen puoleisessa ryhmässä kaikenkaikkiaan), joista suurin osa poikia ja ikäluokkaa 4-5v. Hulinaa, menoa ja meteliä siis riittää, ei ihmekään, jos pienempi jää vähän jalkoihin tai ei uskaltaudu leikkeihin. Minun toiveet olivat, että tulotilanteet rauhoitettaisiin, eli joku ottaisi pojan vastaan, eikä liian kiireellä yritä laittaa hommiin/leikkeihin, koska näin J jää hoitoon hyvin, ilman itkuja tai muita ongelmia, jos on liian kiireellä otettu vastaan niin huuto on varmaa, samaa mieltä oli Jontun omahoitaja :) Välillähän siellä sitä kiirettä on, eikä sille aina mitään voi...

Danjuskalle pikaista paranemista!! :hug: :hug: Joo, meillä tosiaan meni tässä välissä yöt jo melkeinpä tosi hyvin, Rasmus heräsi ehkä kerran ja senkin ihan pikaisesti aamuyöstä. Nyt heräilee edelleen monta kertaa yön aikana ja aamuisin aikaisin :/ |O

Koivunkävylle myös pikaista paranemista! Onko muut teillä terveinä?

Gerberallekin paranemisia! Johan täällä on taas porukkaa kipeinä :snotty:

Uneton, mihinkäs reissuun lähdette :heart: Ihanalta kuulostaa joka tapauksessa! Olette sen ansainneet :hug: Vähänkö nauroin sitä sun lähettämää sähköpostia, osui kyllä aika nappiin :whistle: :LOL: Piti pistää parille eteenpäin ;) Hyvää vapaapäivää huomenna =) Onko sulla miten usein viikolla vapaapäiviä? Mullakin sattuu joskus, jos avustettava on esim. vanhempiensa luona tms. Ajattelin et jos joskus sattuis vaikka samalle päivälle niin olis voinu vaikka nähdä :)

Smirgen Samille kans pikaista paranemista! Toivottavasti ei Anuun tarttuis, peukut!

Olis kiva kuulla niistäkin, jotka ei ole pitkään aikaan kirjoitelleet, jotkut jopa tosi pitkiin aikoihin, mm. Tansku!! Tanskun kirjoituksia on aina ikävä, niitä oli niin mukava lukea :heart: Jemmasta myös, en oo ihan varma, ymmärsinkö yhden jutun oikein, minkä facebookissa huomasin... Tuupa kuulumiset kertomaan! :wave: Siru, missäs oot, mitä teille kuuluu?? Entä Lillukka? Metku, Tigru? Mitenkäs sitten rinsessanrinssinäiti? Niiskuneiti, Hannele ja Hannamari, mitäs teille ja teidän pojille?? Mitähän Ametistin porukalle kuuluu? Entä MM-70? Äiteelle kans! Entäs Minnin perhe?

Vitsi mikä ihana porukka meillä on ollut ja on toki edelleen kasassa. Niin mukava olis ihan oikeesti mm. tossa listassa mainittujen kuulumisia lukea ja kaikkien muidenkin!! Käyköhän ne täällä enää ollenkaan? Jos käytte niin ilmoittautukaa HETI! Tästä lähtien täytyykin peräänkuuluttaa teitä joka sivulla niin varmasti näätte, jos satutte ainakin silloin tällöin pistäytymään ;)
 

Huomenet :wave:

Danjuska, toivottavasti voit jo paremmin!! Oksutauti on kamala! Joko sinulla on ollut lääkäriaika supistusten takia? Mikä tilanne nyt on?

Meillä oli eilinen ihan katastrofaalinen päivä |O Meillä lapset harvoin kiukuttelevat ja vielä harvemmin tekevät sitä samaan aikaan... eikös eilen sitten ollut sellainen päivä, että molemmat kiukkusivat aamusta iltaan... Näin kipeänä ollessa veroitti aika paljon niitä vähäsiä voimia, mitä jäljellä oli... Huoh! Onneksi tämä päivä on alkanut kivalla meiningillä!
Ja ihanaa on myöskin se, että mies kotiutuu tänään!! Tosin hieman hirvittää, kun on auton ratissa kaiken kaikkiaan tän päivän aikana 9 tuntia!! Ajaa Oulusta Vaasaan ja sieltä kotiin. Toivottavasti pääsee turvallisesti kotiin meidän luokse :heart:

Huomenna hoidellaan asioita ja ajattelin, että josko olisin käynyt itsekseni myös shoppailemassa. Lauantaina on poikasten parturissa käynti. Varasin perättäiset ajat kaikille 3 pojalle.
Viikonlopun aikana pitäisi myös hinnoitella kirpparille meneviä vaatteita. Varattiin ystävän kanssa pöytä kirpparitapahtumaan, saas nähhä miten meidän käy :D

Nyt taitaa olla aika nostaa peffa tästä ylös... pitäisi vissiin nuo tilavaatteet ulkoa ottaa sisälle. Koitan tässä pikkuhiljalleen vähän siivoilla, sen minkä olo antaa myöten.

Paranemisia sairastupiin!
 
hei taas pitkästä aikaa :wave: !

Täällä viimeisiä lomapäiviä vietellään. Sunnuntaina alkaa jo työt (1,5 vuoden tauon jälkeen..). Ja jos joku ihmettelee, että miten sunnuntaina, niin toivoin itse, että saatiin hoitohommat ensi viikolle järjestettyä. Pojat aloittavat päiväkodissa helmikuun alussa ja eilen käytiin tutustumassa sekä Aleksin pienten ryhmään (1-3v) että Laurin isompien ryhmään (2,5 - 5 v). Tilat olivatkin meille vanhemmille tutut Laurin hoitoajoilta, mutta pojille tietty uusi paikka uusine leluineen! Lauri oli ihan innoissaan ja Aleksikin alkoi heti leikkimään. Laurin hoitoryhmässä on 20 poikaa ja 5 tyttöä. että ei varmaan mikään rauhallisin paikka! Pitääkin puhua noista samoista asioista päiväkodissa, mistä Peppikin oli ilmaissut huolensa. Meilläkin Lauri on tosi reipas ja hyväntuulinen, mutta isossa porukassa jää helposti "jalkoihin", eikä ehkä osaa puolustaa itseään. Hyvillä mielin kyllä vien pojat hoitoon! Eilenkin moni hoitotäti tuli katsomaan, että miten se Lauri onkin kasvanut. Ja sanoivat, että onpa mukavaa kun Lauri tulee takaisin hoitoon! Aleksin hoidossa pärjäämistä en osaa vielä oikein ajatellakaan, sen taitaa nähdä vasta sitten myöhemmin. Ja tuo hoitoon tulotilanne on kyllä tosi tärkeä, koska siinähän lapsi tuntee olonsa joko turvalliseksi tai turvattomaksi.

Tulipa taas vaan omaa napaa, kun Aleksi tuntuu jo heiluttelevan pinnasängyn reunoja... :/

T:epeli
 
Nautihan viimeisistä lomapäivistä Epeli :wave: Mua jännitti ja mietitytti aikanaan tosi paljon lasten hoidon aloitus. :hug:

Peppi85 me lähdetään Tampereelle 2 yöksi. Ollaan hotelli Ilveksessä. Hieman on perhosia vatsassa, oon oottanut tätä kauan :heart: Oon vaan heränny tänään jo ennen neljää, ni toivon ettei känkkäränkkä iske :whistle:

Danjuska mikä on vointisi nyt? :hug:

Smirge kuinka teillä voidaan?

Juu nyt takas hommiin, moikkelis :wave:

Peppi85 lahopää kun on, niin ei kerralla muista kaikkeen vastata. Eli mulla on kerran kuussa 1 vapaapäivä. Päivä vaihtelee aina, mutta sen tietää aika ajoissa kun työvuorolistat tulee osittain etukäteen.
 
Jaha, illalla joutu neitin käyttää päivystyksessä, kiipes pöydälle kaivaa kaapista sokeria |O sippu siitä sitten toki, naama edellä lattiaan ja syvälautanen sattu olee kohdalla, se osu tuohon kulmakarvan sisäsyrjään ja toki hajos, piti käydä tarkistuttaa ettei oo sirpaleita silmässä.. ei onneks ollu, eikä ollu luitakaan murtunu, vekitki on onneks pintanaarmuja. huoh. nyt se on hurjannäönen ku on silmä turvoksissa ja puuttuu kolme hammasta..

mua taitaa odottaa alanvaihto, mut sen näkee sit tässä kevään mittaan ;)

Uneton on varmaan jo menny, mut rentouttavaa lomaa!

Täälä on tullu kamalasti lunta, kiva kun tuota meidän tietä ei ollu nyt ppäivällä aurattu, ei meinannu kotio päästä, smirge ja jellona voi kuvitella tuon mäen silleen että siinä on 15cm lunta :saint:

Epelille rauhallista töihin paluuta!
 
Se on taas sunnuntai :/ Liian äkkiä menee nää viikonloput!

Me ollaan viikonloppuna ulkoiltu, käyty vähän mäessä, puistossa ja ton lähi pk:n pihalla leikkimässä. Mun kaveri on ollut poikansa kanssa mukana. Hauskaa on ollut!

Samilla oli eilen kavereidensa kanssa pokeriturnaus, mun pikkuserkku oli meillä sitten iltaa istumassa, katottiin yks leffa. Samikin tuli tosi ajoissa kotiin =) Nyt ovat tällä hetkellä Jontun kanssa jäähallilla taas luistelemassa :) Rasmus heräs just päikkäreiltä, tässä sylissä istuu :heart:

Voi, Epelistä oli mukava kuulla! Tuuhan kertomaan, millainen oli eka työpäivä tänään! Tsemppiä työnaloitukseen ja poikien hoidon aloittamiseen sitten helimikuun alussa =)

Uneton, tuuhan kertomaan miten viikoloppu meni, varmasti oli ihanaa :heart:

Koivunkäpy, minä hölmö luin ton sun kirjoituksen ja ensin ajattelin, että Annalla siinä kaatuessa lähti kolme hammastakin :ashamed: Mut on tainneet maitohampaita vaan normaalisti lähteä :whistle: Huh, kuulosti kyllä hurjalta, onneksi oli kaikki sit kuitenkin kunnossa, ettei sen pahemmin sit käynyt.

Eipä tänne sen kummempia... Vielä tohon huhuilulistaan lisään Jonnan, Kaizan, Kattinkan ja oliko muita, jotka jälkeenpäin tuli mieleen?? Tulkaahan kirjoittelemaan, kun jaksatte, ehditte ja pystytte =)

Tulkaa muutkin kirjoittelemaan, taas on pari päivää ollut niin hiljaista eloa joka suunnalta :)

P.S. Mikäs on Danjuskan vointi?? Laitoin sulle muuten yv:tä :wave:
 

Moikkelis :wave:

Me ollaan miehen kanssa pidetty täällä sairastupaa. Mies on pahemmin kipeä kuin minä :whistle: , pitää aina sisäänpäin hymyillä kun huvittais niin :D Noh, on sillä oikeasti kuumetta ja kauhean kova yskäkin, mutta silti huvittaa :D
Lupasi pitkän komentelun jälkeen jäädä huomenna kotiin. Lähtee sitten tiistaina vasta töihin, jos kunto sen sallii.

Huomenna aamusta pitää mun lähteä sitten kaupassa käymään, Aleksi lupasi lähteä mukaan. Sillä alkaa koulu vasta kympiltä. Juliuksen kanssa menen kirjastolle sitten pikkasen ennen 10, menee oman ryhmänsä mukaan katsomaan nukketeatteriesitystä :heart: Odottelen sen puolisen tuntia siellä kirjastolla (käyn lainaamassa itselleni kirjoja) ja tuon sitten Juliuksen kotiin. Jos mies kerta tosiaan jää kotiin sairastamaan, niin käyn Wernerin unien aikaan shoppailemassa. Olen saanut vaatteiden myynnistä niin kivasti rahaa, että ajattelin käydä kotiin shoppailemassa jotakin kivaa.

Pojat käytettiin eilen parturissa ja kylläpäs on taas kiltin näköiset pojat :D Werneri nautti niin kovin saksien naksutukesta, että meinasi syliin nukahtaa :heart:

Nyt lukemaan pojille kirjaa!

 
Heipä hei!

Poju on jo parantunut, tyttöön ei ole vielä tarttunut, mutta mä olen kipeä :snotty: . Joten meikäläinen ei mene huomenna vielä töihin.

Toivottavsti unettomalla oli mukava vkl.

Mä olen vielä leikannut itse pojun hiukset, ihan siksi ettei Sami malta vielä istua aloillaan ja siksi toisekseen meillä päin kiskotaan lastenhiuksien leikkuusta törkeätä hintaa :eek: Melkein 20 euroa. Joten ei kiitos.

Kaikille mukavaa alkuviikkoa :wave:
 

Smirgelaine, täällä Kuopiossa ottavat lapsilta 24 e/lärppä, joten siksi käydään tuossa 60 km päässä :D Siellä ottavat 13 e /lärppä, joten säästöä tulee bensojenkin jälkeen ja samalla voidaan käydä sit mummoloissa. Itse en ala leikkelemään, siitä ei tulis niin yhtään mitään :D

Mies kiukkuaa tuossa joka asiasta, pitäiskö sittenkin antaa lupa lähteä huomenna reissun päälle :whistle:
 
moi

Pepille yv:tä =)

Gerbera, Uneton, Peppi
: Kiitos olotila kyselyistä.. täällä voidaan ihan hyvin.. viime viikolla oli lääkärineuvola ja kaikki pysynyt ennallaan.. ei siis supistukset ole enempää paikkoja availleet.
Olo alkaa vaan olla tukala kun masu vähän laskeutunut (joo siis tuntuu että se roikkuu tuossa edessä ja kiristää koko ajan) mutta muuten nou hätä =)
turhautuminen kai tässä yksi ärsyttävimmistä oireista on ;) tuntuu että puhinan kans saa kaikki hoitaa ja ei taovu mihinkään.. vaikka äiti nauroikin että hoikka oon kun saan sormet kevyesti vielä lattiaan kun kumarrun :LOL:

Käpy: Onneks ei tullut kunpinta naarmuja Annalle! Itsellä kävi kans mielessä että ei kai hampaatkin siinä rytäkässä lähteneet..

Kaikille kipeille pikaista parantumista!
Meillä Tatu rykiä paukuttaa ihan kamalasti.. alko tuo yskä heti sen oksennustaudin jälkeen..
Muuten kyllä virkku.
Ukki ja mummo nauroi viikonlopun pojan sutkauksille ;)
Lauantaina lähdettiin siskon ja miehen kans ostoksille ja vietettiin pv kaupungilla.. äiti vahti Tatua. Kiva päivä oli hummailla :)

kirjan pariin ja sitten nukkumaan.. yöt katkonaisia itsellä niin jaksaa tuon pikku duraselin kanssa päivän sitten..
saas nähdä mitä se viikko tuo taas meidän perheeseen.. alkaavat lappuja jakaa miehen työpaikalla alkavalla tai sitä seuraavalla viikolla :/ että sitä odotellessa... mut murehditaan sitten vasta kun aihetta.
 
Hei kaikille ja hyvää alkanutta tammikuun viimeistä viikkoa :wave:

Reissu meni hyvin ja oli ihanaa miehen kanssa, teki kyllä hyvää päästä arjen pölyistä pois hetkeksi :heart: Perjantaina käytiin syömässä pitemmän kaavan mukaan, lauantaina oltiin shoppailemassa ja kaupunkia katselemassa 3 tuntia. Sitten käytiin iltapäiväleffassa :D Sitten palattiin hotelliin kuhertelemaan ja illalla kurkattiin vähän paikallista yöelämää :)
Sunnuntaina mentiin kotiin ja tytöt oli ihan innoissaan, ihan kuin oltaisi oltu tooosi kauan pois ;) :heart: Hyvää teki tosiaan ja hieman suunniteltiin jo uutta reissua.

Parane pian
[/b]Smirge :hug:
Mitäs kirjaa luet
Danjuska :wave:

Tosiaan ois kiva kuulla
Kaizan, Niiskuneidin, Ametistin, Tanskuliinin ja kaikkien kuulumisia :wave:
 

Yhteistyössä