***JOULUTÄHDET 2005*** HEINÄKUU

Onpas hiostava ilma.

Kiitos Tanskuliini postista :heart: :hug:

Kaiza80 muutoksia on useampia, isoja.
Ensinnäkin palaan reilun 3 vuoden tauon jälkeen opiskeluihin.
Esikoiseni aloittaa peruskoulun.
Ja kaksi pienintä aloittaa molemmat ensikertaa hoitopaikka-elämän.
Siinähän niitä :whistle:
Arki menee kerralla ihan uusiksi ja lisämausteen tuo miehen vuorotyö.

Jokos Jemmalla olisi uutisia vauva-saralla? :wave: :heart:

Kiitos kaikille Tessaa onnitelleille.
Eilen oli viimeiset "bileet" ja nyt ei onneksi hetkeen olekaan juhlimista ;)

Gerberan ja Tigrun vauva-arkea on kiva lueskella.
Tulee hyvin viime vuotiset ajat mieleen, tosin kovin paljoa en enää muista :eek:

Ois kyllä ihanaa, jos tuon keskimmäisen emännän elämisen tuska alkaisi jo helpottaa.
Alan kyllä jo uskoa, että kaikki nämä "tempaukset" ja muut ovat pysyviä luonteeseen kuuluvia juttuja..
Mikään vaihe kun tuskin kestää 1,5 vuotta :LOL: :whistle: :whistle:

Mä ostan ihan liikaa vaatteita lapsille :attn: :ashamed:
Nyt kun syksy tulee ja tuloni putoaa yli 400 eurolla niin eipähän enää tartte ostella.


Sirulle paljon voimia ja haleja. :hug:

Nyt taidan lopetella.

Yksi kysymys vielä minkä ikäisille olette alkaneet kokeilla pyöräilyn alkeita?

Ja luonnollisestikaan en nyt tarkoita joulumuru05 joukkoa B)
 
Oltiin aamupäivästä tossa läheisen päiväkodin pihassa leikkimässä, äitikin tuli 2,5-vuotiaan kummipoikansa kanssa :) Oli tosi kuuma, hiostava ilma tosiaan. Tultiin sit tähän meille syömään, tai pojat söivät. Joonatan nukkuu edelleen päiväunia, Rasmus ei...

Kaiza: Mulla on kans ollut jo pidempään kauhea asuntokuume! Muistan kyllä sun kanssa aiemminkin puhuneeni tästä aiheesta :) Meillä on itseasiassa sellainen tilanne, että äidin ja niiden pihalta olisi mahdollisesti myyntiin tulossa sellanen 3h+k+s, 80 neliöä, oma pieni aidattu piha. On toooosi ihanalla alueella, meri tien toisella puolella, rauhallista lapsiperhe-aluetta :) Itekin oon tietenkin siinä pihalla asunut, joten hyvinkin tuttua aluetta :D Tästä meiltä on siihen n. 5km. Isäpuoli meni tämän asunnon omistajan kanssa juttelemaan ja lupasi, että jos muuttaa niin möisi meille! Se nyt riippuu siitä, että saako työpaikan vaiko eikö. Jos saa niin muuttaa. Nää talot on siis osaomistus-asuntoja, paritaloja. Mä oon niin innoissani tästä asiasta, mutta pessimistisesti tästäkin ajattelen, ettei me nyt sitä saada, niinku mulla on tapana sellasista huippujutuista ajatella :ashamed: Joku saattaa ihmetellä, joku jo siitä itseasiassa sanoikin, että mikäs siinä muuttaa äidin kanssa samalle pihalle, jos toimeen tulee.. Ja niinku oottekin saattaneet saada sen käsityksen, me tullaan äitin kanssa tosi hyvin toimeen ja ollaan ihan melkein parhaita kavereita keskenämme :D Mun mielestä se vaan olis ihana juttu, asua samalla pihalla. Siinä pihallahan asuu mun tätikin, joka on Rasmuksen kummitäti :) Mut jänskättää ihan hirveesti, toivoisin niiiin paljon, että se kämppä saataisiin!!! Omaan meillä ei ole varaa, siis täällä päin, missä hinnat on hirveän korkealla, mutta kun tuokin voisi kuitenkin jonain päivänä täysin omakin olla :) Tulipas paljon tekstiä aiheesta :whistle: Onko teillä Kaiza nyt suunnitteilla muutto/etittekö uutta asuntoa?

Voin kyllä kuvitella Äitee sun intoa, ihana juttu! Tulehan heti sit kertomaan, menikö tarjous läpi!!

Uneton:Jaksamisia Tessan kanssa *hali*

Kiitos Tansku aivan ihanasta kortista!!!

Nyt heräs Jonttu, johan tää kirjoittaminen kestikin!
 
:headwall: Voi prkl.... Esikoisen pyörä varastettiin viime yönä kun se oli kaverinsa luona yökylässä. Pyörä oli ostettu toukokuussa ja ikäänkuin viimeiseksi fillariksi kotiväeltä. Makso tietenkin ihan riittävästi ja kotivakuutuksen omavastuu taitaa olla just pyörän verran. :'( |O |O Sen verran pahalla päällä, että muut jutut sit myöhemmin. :headwall: :headwall:
 
Voi Ametisti... noi on inhottavia juttuja, varsinkin kun ne pyörät yleensä vielä löytyy jostain runnottuina, niin ettei niistä ole enää hyötyä... Toivottavasti vakuutus kattaisi edes jotain. Vaikka mielipahaahan se ei ikinä kata. Mun mielestä sillekin pitäisi määritellä jokin summa.
Peppi, ei me nyt mitenkään aktiivisesti etsitä, mut kuitenkin pidetään silmät auki. Siihen tulokseen ollaan kyllä nyt vähän tultu, että omakotitalo rakennetaan itse, päästään halvimmalla ja saadaan just oman makuun. Työtä se tietty vaatii, mut itse kun olen (melkein) muotoilija ja mies insinööri, joka toimii juuri pientalojuttujen parissa nykyään, niin vähän löytyy taitoa ja kontaktejakin. Käytännössä kuitenkin luulen, että kestää jonkin aikaa ennenkuin a) löydetään sopiva tontti, b) uskalletaan hakea lainaa... mun tulot kun on ensi vuonna aika minimit, opintotukea kun vaan saan. Sillä ei paljoa rakennella, kun ei edes puolikasta vuokraa maksa. Mutta kyllä mekin katsotaan niitä taloja & tontteja vanhasta kotikaupungistamme, jossa siis molemmat setit isovanhempia asustaa. Lähelle, mutta ei liian lähelle siis. Meillä aiheuttaa paikkakunnittain vähän rajoitteita tuo kielikin, kun halutaan Matias ruotsinkieliseen kouluun, eikä joka kunnassa niitä ole. Puhumattakaan ruotsinkielisestä hoitopaikasta. nimim. edelleen jonossa... Mut joo asuntokuume vaivaa kovasti, mutta onneksi kumpaakin.
Et tämmöstä täällä...
Ainiin, koivunkäpy, jos teet kaverille, niin mun mielestä sopiva hinta on jossain 5-8? per vaippa (ilman kankaita) ja 8-12? jos ei oo niin tuttu tyyppi... riippuu tietty paljon siitäkin, minkälainen vaippa on.
Mites Jemma?
:wave:
 
Voi Ametisti olipa kurja juttu :hug: .

Me ollaan ulkoiltu urakalla pari viimeistä päivää. Mutta rupeaa nää Espoonlahden tienoot ja kotinurkat ja -työt ahdistaa :( . Kun pitää väenvängällä keksiä jotain tekemistä. Ja päivät o koko ajan periaatteessa samanlaisia. :|

Jeps, mut nyt lasten leuja kerämään :wave:
 
Ametisti: Tosi harmi juttu :( Pistää vihaksi tollanen varastelu!

Me haettiin mies töistä ja lähdettiin ostamaan häälahjaa :) Sieltä mentiin uudestaan tohon päiväkodin pihalle leikkimään. Siitä mä lähdinkin spinningiin ja mies meni poikien ja Viivin kanssa pitkälle kävelylenkille =)

Huomenna mennään iltapäivästä Serenaan, Rasmus menee kummitädilleen (sille mun tädille) siksi aikaa hoitoon :) Miehen äiti ja siskot lähtevät mukaan myös, sekä mun pikkuveli. Olispa huomennakin hyvä ilma...

Kaiza: Kivoilta kuulosti teidän rakennussuunnitelmat, harmi, ettette voi vähään aikaan vielä aloittaa :(

Mitäs ootte Smirgelaine täällä päin tehneet/missä käyneet? :D

Joonatanin vois laittaa kohta tonne sänkyynsä, samoin kyllä Rasmuksenkin. Me ruvetaan miehen kanssa kattomaan Lostia niinku joka ilta ollaan tehtykin :D

Hyvät yöt!
 
Myydään mies!! |O

Uneton, meillä kans tultiin joskus siihen tulokseen että Annalla on mun luonne, ei mikään uhma, siittä se tasottuu tuossa 20ikävuoden korvilla.JA pyöräilyä aloteltiin n.2,5vuotiaana, tässä meidän pihassa vaan ei oo paras mahdollinen opetella, asvaltilla osas fillaroida jo sillon, mut vasta tänä kesänä on jakavoimat riittäny polkee omassa pihassa kunnolla..

Kaiza, täysin tuntematon niinsanotusti on tää jolle pitäs vaippoja tehhä, saapi nähä mittee hää tarjoo.. Kun sinänsä kuha materiaalit maksa ni mulle riittää, anutin ompelusta kun se on mun ns omaa aikaa..

Tänään oonki keskustellu koneen kans urakalla, tein itelleni muutaman keston :D on ne kivoja kun ei hiosta! AIvan ihanaa.

Tänne ei sen ihmeempiä, selvis miks mun verenpaine on nii alhaalla, lopetin sen tupakoinnin ni se vaikuttaa.. Viellä jos tuosta lähtee tippumaan ni alotetaan lääkitys.. kiva juttu joo.

Ametisti, inhottavia tuomoset! *pui nyrkkiä pyörävvarkaan perään*
 
Hikeä pukkaa täälläkin! :LOL:

Oltiin päivä Viikinsaaressa Artun kanssa, mukana oli mun kaveri jolla on Artun ikänen tyttö ja 3kk ikäinen poikavauveli, sulosulolutulutu. :heart: Oli ihana päivä, tosi kuumaa, mutta rantoihin tuuli mukavasti, ja muksujen "uiminen" viilensi ihan kivasti.. Olin varmaan märempi kuin ne yhteensä kun vahdin polviani myöten vedessä etteivät mene liian pitkälle. Vili oli isänsä kanssa päivän. Sillä oli aika lääkäriin, siis Vilillä, kun huomattiin että pissatessa sillä jää pippeliin pisua, siis se jää ihan palloksi, ja kun siitä puristaa, pissaa tulee vielä aika paljon ulos. Saatiin nyt aika erikoislääkärille lisätutkimuksiin, luultavasti joudutaan ympärileikkaamaan kun on niin ahdas esinahka. :/ Aika hurjalta tuntuu, etenkin kun toinen kiveskin on jossain ties missä, jos sekin joudutaan leikkaamaan.. Onko teillä ympärileikattuja poikia kellään? Tai tiedättekö minkälainen operaatio se on? Onko kauan kipeä tms.. Ja kauanko äiti saa vapaata hoitaakseen lastaan jos sitä ei leikata jo heti..

Voi Ametisti, pistää tosi vihaks varkaat, eivät tajua varmaan mitä mielipahaa aiheuttavat!!! |O

Peppi, kuulostaa ihanalta se asuntoasia! Toivottavasti onnistais! :hug:

Käpäri: Nyt vaan kahvia ja lakua ja kokista koneeseen niin verenpaine nousee..

Uneton: Arttu pyöräilee nyt ekaa kesää, ja vähän huterasti myös kun kävelytiet on hiekkaa ja jalkakäytäville en uskalla päästää kun pitää toisella kädellä työntää rattaita ja toisella vahtia A.ta.. Ja on nyt siis 3,5v.

Nyt unten maille jos onnistuu, V pukkaa kaikkia kulmahampaita samalla kertaa, kiva. Ylhäältä molemmat pilkottaa ja alhaalta molemmat kuultaa läpi.. :kieh:
 
Hannari: nykyään ei täälpäi ainakaa vissiin hanakasti ympärileikata vaan tehdään halkio, se kun kuulemma vaikuttaa sit myöhemmin seksielämään jos on ympärileikattu.. mene ja tiedä sit kui on.. enkä kehtaa kaverilta kysyä vaikuttaako :LOL: :ashamed: mutta jospa ne samalla reissulla sit kaivelis pussien sisällön sinne minne pitääki jos pippeliä operoivat..
Muutaman päivän suihkuttelut ja mielellään ilman että lapsi sitä räplää kokoajan, joo tosi helppoa! kuulemma hyvin siittä paranee.

Voi perkele mulla on lonkka taas päin jotain en opikein kärsi kävellä, tai n nyt jo kärsii illalla joutu laahaamaan toista jalkaa et pääs ees johki.. :headwall:

*menee soittamaan lääkäriin*

Joko se jemma on posahtanu??
 
Moikka!

Oltiin just poikien kanssa tossa pk:n pihalla leikkimässä, tai Rasmus kyllä nukkui. Tultiin sit vielä tohon omalle pihalle hetkeksi. Yhteensä oltiin 1,5h, oli tosi lämmin ja aurinko paistoi, nyt kun tultiin kotiin niin tuli just paljon pilviä...

Me ei katottukaan Lostia eilen ku tuli Komediatehdas :D Onko kukaan kattonu sitä?

Hannamari: Voi Viliä :/ Kiitos *hali*

Koivukäpy: *hali*

Jokohan se Jemma tosiaan on mennyt?? On varmaan, kun ei ole öisinkään käynyt kirjoittelemassa :D

Ihana Jonttu, kattoo tollasta Korkeasaari musiikki-dvd:tä, siinä on siis kuvattu Korkeasaaren eläimiä ja lastenmusiikkilauluja, tollasia eläinaiheisia, tuttuja (äitillekin siis), tykkää kauheesti :) Välillä murisee leijonille ja panttereille :D Ja hyräilee, hih.

Onkos Metkut nyt jossain reissussa? *miettii*

Lähtikö se Lillukkakin jonnekin?
 
Moikkelis kaikille =)

Pitkästä aikaa taas ehdin tännekin.
Heti kommentoin ettei unohdu.
Kuusikon äiti:harmillinen se pikkuisen sormi,meillä myös Oskarin sormi jäänyt kerran kaverin luona parvekkeenoven väliin ja heti lähti kynsi,aika inhottavaa oli mutta hyvin parani
=)
Koivunkäpy:Tsemppiä tupakkalakkoon,meillä mies aloitti lakon kesäkuun alussa jolloin alkoi lomailla,ja edelleen on polttamatta :)
On polttanut todella kauan ja nyt on aikasta hankalaakin välillä.
siru2006:Oskari nukkuu edelleen pinnasängyssä enkä siitä aio mihinkään vielä siirtääkään :)
Ametisti:Täällä myös pojalla putket korvissa,mutta onneksi nyt olleet terveet jo hetkisen.
Harmillinen tuo pyörävarkaus
:(
Danjuska:Olipa ikävä se kolari,oletko kuullut miten on voinut? :hug:

Kuinka moni on vielä kotosalla lasten kanssa?
Minä olen,mutta opiskelua olen ajatellut...
Välillä on aikasta raskasta kuunnella päivästä toiseen lasten kinastelua,olis ihan kiva toi opiskeluhomma.
Toisaalta voisin aloittaa nuo hierojantyöt vaikkapa ihan pienimuotoisesti ;)
Peppi:Mihin kouluun taas haitkaan opiskelemaan ja mitä alaa?

Nyt pitää lähteä pihalle mansikoita syömään :wave:
 
Tinttamooses :wave:
Mä olen vielä kotona, elokuun 13.päivä alkaa opinnot.
3 vuotta vierähtikin kotona.
Toisaalta odotan kauhulla tulevaa syksyä, toisaalta ihan kivaakin varmaan mennä, juuri mainitsemista syistäsi :)

 
Täällähän minä :wave: kiitos Peppi huhuilusta! meillä on nyt ollut ja on vieraita jotenkas en ole ehtinyt kirjoittaa enkä lukeakaan kunnolla. Ja nyt muutes heräs Onni jotenkas tämäkin kirjoitus loppuu sit tähän...No, ensi kerralla enempi!
 
iltaa! täällä on taas kiireitä pudelly. eilen käytiin kerää 12kg mansikkaa ja pakastetgtiin ne. Hollpa pitäs keitellä ja mehua tehdä kunhan viinimarjat kypsyy.
Tänään käytiin kirppari kierroksella.
mulla on niska ja selkä ihan jumissa hyvä kun jaksaa nostaa omaa kättään, onneksi sain lääkäriltä lähetteen fysioterapeutille. Huomenna pitää varata aika ennenkuin menee ihan puupölyksi.
Pikkuinen jakselee hyvin, välillä kovasti komentelee en tiedä käykö jokin mahaan :/ vai miks huutelee, onneksi välillä kelpaa tutti niin ei lutkuttele tissejä rikki.
Niin siitä miun koulusta, oli käyny mulle kämmi :whistle: olin hakenu vahingossa nuorisopuolelle ja kuulemma mun tutkinnolla ei ois päässy aikuispuolelle vaikka opettaja niin sanoi :headwall: eli minä en mene kouluun , hylkään paikan ja mietin keväällä uutta hakua muualle.

mut nyt kinuamaan hierontaa isukilta jotta sais nukuttua ens yönä.

sorry tuli vain omaa napaa
 
Äitee-78
Tulin tässä pikaiseen ilmoittamaan että asunnosta on nyt tarjous hetki sitten s.postilla laitettu ja vastaus/vastatarjous pitäisi saada perjantaina viimeistään kun sit la aamuyöstä jo Bulgarian suuntaan lähdemme... Nyt jännittää niin pirusti, toivon että menee läpi, mut epäilen hiukan kun jonkin verran hintaa pudotimme kun sen verran remonttia kuiteskin kaipaa jasitten pitäisi vielä tämä oma asunto saada myytyä syyskuun loppuun mennessä :eek: Tosin tästä taloyhtiöstä asunnot myyty aina alle 8 viikkoon joten luotan että meidänkin menee ja toivottavasti vielä kohtuullisella hinnalla !!!

Nyt tuli vaan omaa napaa kun taas tässä kiirettä pitää, mutta palailen huomenna taas !!! Oitä :wave:
 
Iltoja siskot!

Täällä aika vierähtänyt hirmu vauhdilla. Meille tuli vieraita maanantaina, ovat sunnuntaihin asti. Ite oon ollut töissä ja mies saikulla. mies ja pojat lähtivät tänään mummolaan maalle. Mies tulee huomenna tai perjantaina, kun sitten lauantaina lähdetään sinne Ouluun.
Minä kävin eilen illalla kesäteatterissa työpaikan asukkaiden kanssa. Pojat kävivät Visulahdessa, jossa oli ihan hirveesti porukkaa. vaihteeksi ollut ihan hyvät ilmat täälläkin päin. :D
En ole juurikaan poikia tällä viikolla nähnyt. Aika hurjalta tuntuu, että ehkä joskus ensi tiistaina nään ne. sinänsä taas ihanaa olla omillaan, mut toisaalta niitä kaipaa jo nyt ihan hirveesti.

Kukahan kyseli tuosta pyörällä ajosta...meillä Aleksi aloitti viime keväänä, kun ostettiin sille pyörä oppi siis jotain 2vee9kk. nyt ollaan mietitty jos otettais apupyörät pois pikkuhiljaa.

Tinttamooses, minä olen ihan kolmivuorotyössä. mut meillä on elämä aika seesteistä ja rauhallista, vaikka molemmat ollaankin töissä. Pojat tietty on meillä aika paljon kotona, kun hoito jutuissa auttaa noi sukulaiset.

Voih jemma, kun olin aivan varma minäkin, että olet saanut nyytin syliin. jaksuja kovasti. :hug: minun se kaveri sai sunnuntai-iltana tytön. oli aika yllätys niille kun heillä on 2 poikaa ennestään. :)

äitee, täällä peukut pystyssä, että tarjous menee läpi. :wave:

ametisti, ärsyttäviä pyörävarkaita. |O

peppi, näillä näkymin mulla hiukan loman tynkää/vapaata 12.8 alkava vko. joten silloin yritetään tulla sinne päin, jos kaikki vaan menee kohdalleen. :wave: mennään toivottavasti Vantaalle kaverin luo yöksi ja siitä sitten siirretään itsemme paikasta toiseen.

hannamari, tuolloin elokuussa olis tarkoitus tulla tampereellakin käymään, mut aattelin kysäistä, et olisko teilla ollut mahdollista olla yksi yö? ja ihan rehellinen vastaus kiitos. :wave:

onkohan Kattinka tuohon aikaan trella jo? sitäkin ennättäis sit näkee niin olis tosi kivaa.

Miehen oon onneksi saanut hyvin puhuttua näihin juttuihin. niin jospa tää reissu onnituis. :D

käpyselle kovasti ompeluintoa. :D

tigru, harmi sen koulupaikan suhteen. toivottavasti nyt jotenkin järjestyis uusi paikka. ONNEA huomisen nimipäivän johdosta. :flower:

Tanskun Saaralle myös huomisen johdosta ONNEA!! :flower:

OIkein hyviä unia kaikille! palailen taas. :hug:
 
vihdoin reissusta palailtu..

tässä onkin kerenny tapahtua viikon aikana aikas paljon mut kommentoinpa nyt ihan ekaks kun vielä jotain muistan..

Lillukka: Mukavaa kun pääsette Tukholmaan! Meillä oli kans tarkotus tehdä reissu sinne mut nämä viikot menee niin kauheen nopsaan että jäi sitten lähtemättä.

Peppi: Tatullakin on semmonen korkeasaari dvd :D mummolassakin hoki että kookee, kookee, ja piti sitä saada kahtoo. =)
Serkku on 26.. ei siis sikäli mikään poika mut serkku poikia ne on aina ja kaikki.

Mikäs Jemman vointi?? Paljon jaksuja!! :hug:

Kaiza: Mukavaa että teillä oli kiva ilta miehen kans ja saitte edes hiukan puhuttua asioista. :hug:

Tigru: Harmi tuo moka mikä sattunut tuossa kouluun haussa.. oletko kuinka pettynyt??

Gerberalle kans lähetän ison kasan jaksuja!!

Hannamari: Mites Vili? osasivatko mitä sanoo lääkärissä?

Unettomalle jaksuja kun arkeen tulee muutoksia. kestää varmaan aikansa ennen kun tottuu "uuteen" arkeen.

Äiteelle onnea talokauppoihin! uskon että jännittää.. meillä elettiin samanmoisia hetkiä vuosi sitten.


Elikkäs elikkäs.. jos nyt sitten omaa napaa..

serkun tila edelleen kriittinen.. lääkärit sanoneet että mennään tunti kerrallaan.. mitään muuta ei oikeastaan uutta ilmennyt.

Sitten sen verran meidänkin arki heilahtaa että eilen soittivat ja tarjosivat mulle töitä :D
Jos nyt ei mitään kauheita tapahdu niin aloitan 30. pv ja silloin myös Tatu menee ekaa kertaa hoitoon. Menee tässä kylällä asuvalle pph:lle.. ensi viikolla käydään tutustumassa.
Tuntuu oikeastaan kamalalta kun pieni menee hoitoon mutta taas tiedän että ei tee pahaakaan olla muitten lasten seurassa.. ja kun ei varmaan tule ees kovin pitkiä päiviä pojalla olemaan. Ja tuntuu itekki että on ihana päästä ihan oikeisiin töihin jonkun harjottelun sijaan.
Oli sen kaupan kauppias, missä olin harjottelemassa niin antanu minun yhteystiedot naapuri kunnan kauppiaalle ja siletä sitten tosiaan soittivat :D

Tatu on ollut yhtä energinen koko ajan... puheet pyörii traktorin ja leikkurin ympärillä :LOL:
Käytiin myös pielavedellä lastenpäivillä jossa oli askartelua, satuhetkiä ja eri eläimiä. poika tykkäs hirveesti.

Yöunetkin on taas (*koputtaa puuta*) mennyt jo useemman yön paremmin.

Ihtee vaivaa ihan tolkuton väsy. Oon monena päivänä nukkunu päikkärit ja nukun valehtelematta sen 10h/yö niin kun poikakin nyt monena yönä.. ja silti oon ihan naatti |O
Eikä pysyny tämän pidempään meidän kakkonen salassa... oltiin lauantaina kaverin grilli pirskeissä ja kaikki ihmettili minun kuskina oloa kun olis varmaan kyytikin järjestyny... meni sitten mies tohkeissaan sanomaan :)

ja kiitos kaikille onnitelleille, :hug: . jostain syystä en pääse yhteisöön (siis siihen uudempaan) kirjautumaan vaan tulee joku ulkomaan kielinen teksti siihen ja herjaa :|

mut nyt saunaan päin suunnistan. poika on tuntunu jo nukahtavan.
 
Danjuskalle kovasti ONNEA :flower: :hug: pikkukakkosesta. olen tainnut tippua kärryiltä, kun en aiemmin ole tajunnut onnitella tai siis tiennyt asiasta.
Millon sulla on la.?
Kyllä tatu nopeaan hoitoon tottuu. varsinkin pph:ssa on onneksi suht vähän lapsia niin saa tarvitsemansa huomion/avun. onnea ku töitä sait. :D
 
En aikonut enää tänne kirjoitella, mutta siiiiiis!! ONNEA Danjuskalle perheineen tulevasta pikkukakkosesta!!! Et sä oo sitä täällä kertonut, oisin mä nyt ainakin nähnyt :D Milläs viikoilla olet? Koska la? Millainen olo ollut? Vitsit, onnea ihan hirveesti *hali* Ihana juttu <3

Me oltiin siellä Serenassa, Jonttu tykkäs ihan hirveesti polskia ja laskea mäkeä (tietysti jonkun kanssa). Rasmuksella oli mennyt hyvin hoidossa, kummitäti kehui rauhalliseksi, hymyileväksi pojaksi ja niinhän se onkin :)

Molemmat nukkuu, vihdoin! Rasmus nukahti vasta just äsken, eikä Joonatankaan ole kauaa nukkunut (toivottavasti jo nukkuu). Joonatan pääsee nyt sitten kiipeämään pinnasängystä pois, vaikkei olekaan mitään, minkä avulla/tuella sieltä tulis :/ Siitä laitoja pitkin tulee... Tänään tuli parit kerrat sieltä, mutta jäi kyllä sit kiltisti sinne ainakin hetkeksi takaisin :D Toivottavasti ei kovin pahaa tapaa tästä nyt tule...

Tinttamooses: Hoitoalalle, sairaanhoito-linjalle hain, eikä hittolainen vieläkään ole tullut päätöstä :( Laurea on koulun nimi...

Kiva Lillukka kun kävit ilmoittautumassa :)

Tigru jaksamisia ja paranemisia *hali* Harmi juttu se koulu-kämmi :( Toivottavasti selviäisi parhainpäin!

jemma: Voih, tulis se nyytti sieltä jo! Voimia viimeisiin päiviin *hali*

Äitee: Hui, mua ihan jännittää teidän puolesta! Peukut on kyllä pystyssä! Tuu heti kertomaan, menikö tarjous läpi!

Jellona: Onko teillä sit reissussa pojat siis mukana? Kun tuutte tänne päin...

Danjuska: Ikävä se serkun tilanne, toivottavasti selviäisi ja tokenisi pian *hali* Onnittelut työpaikasta! Hieno juttu :) Oon vieläkin ihan ällikällä lyötynä tuosta pikkukakkosuutisesta <3

Nyt ihan pian hyvät yöt!
 
Pikaisesti vain, kun äsken kirjoittamani piiitkät tekstit hävis :snotty:

Eli Onnea ihan hurjasti Danjuskalle :heart: :hug: :flower: Ihana juttu ja mäkin olin pudonnu kärryiltä... Vai tulee Tatustakin pikkuinen isoveli :heart:

Nyt nukkumaan, iltavuoro takana. Ja huomenna kaikenlaista puuhaa, mm. parturi, JEE!! En kyl ehkä teetä muuta kuin värjäyksen...

Jemmalle vielä iso rutistus raskauden pisimpiin päiviin! Toivottavasti olet jo synnärillä!
 
Jellona ja Peppi:Kiitos, :hug:

Juu en siis täällä asiasta vielä ole maininnut.. yheisössä vaan kun on vielä niin alussa.. mutta kun nyt siitä tietää jo niin moni kaveri ja ukit+mummot niin samhan se on. pelottavaa vaan että jos jokin menee vikaan tms.. viikoja on vasta jotain 5+ ja la menis maaliskuulle.
neuvola olis ens kuun 13pv, jollon vähän tarkemmin tilanne tiedetään.

mut nyt punkan pohjalle =)
 
Moi rakkaat ystävät!

Nyt varautukaa pitkään romaaniin, sillä kynä ja paperia on ollut matkassa ja kommentoitavaa riittää =)

Hannamarille ihan ekaks halit ja Vilille kans, mitäs lääkäri sanoi tuosta leikkauksesta? Toivottavasti Vilin hampaat tulee pikaiseen läpi, jos vaikka olo pikkasen helpottais :hug: Kyselit meidän isännän ylläreistä tuossa taannoin, on se suloinen kun yrittää mun oloa piristää töiden keskellä. Juhannuksen tienoilla järkkäs mulle sellasen hemmoitteluillan. Oli käynyt Bodyshopista ostamassa hierontaöljyä ja sain kunnon hartiahieronnan kauratyynylämmityksellä. Sitten oli ostanut rentouttavaa suihkugeeliä ja tuoksutippoja kynttilälyhtyyn. Tilannut mulle ihanan yökkärin (joka tosin ei mahtunut... mutta ajatuksena ihana) pakannut sen laatikkoon, jossa kukkanen poimittuna tuosta pihalta, ja lopuks oli viel bodyshopin ihanaa vartalorasvaa, tottakai palvelu pelas ja sain kokovartalovoitelunkin... juuh, oli ihanaa. Mietinkin vain mitähän kivaa sitä keksis niinkuin vastapalvelukseks, ehdotuksia otetaan vastaan!

Niiskuneitiä onnittelen rouviintumisen johdosta! Kivan kuuloiset häät teillä. Nyt jos menisin naimisiin, en varmaankaan minäkään mitään isoja häitä järjestäisi, on mielessä vielä niin hyvin tuo kaikki järjesteleminen mitä isompien häiden mukana tuli... Vaikka olihan sekin ihanaa :heart:

Käpärille hurjasti tsemppiä lakkoon ja isännälle kans! Onko lakko pitänyt? Toivottavasti lonkka jo antaa myöten liikkua!?

Siru kyseli isojen sängyssä nukkumisesta. Meillä Atte nukkuu vielä pinniksessä, tosin isojen sänky on jo työn alla. Kunnostetaan sellainen vanha 60-luvun "matka"sänky ja pikkasen vaatii vielä hiomista ja maalia päälle. Atte alkaa olla jo aika iso tuohon omaan sänkyynsä ja nukkuisi mielellään Eetun sängyssä, aina käy siihen illalla pötköttelemään. Tosin en tiedä miten nukahtaminen onnistuisi jos ei olisi laitoja pitämässä poikaa paikoillaan...

Kaiza meillä Atte on yrittänyt tuota puremista ja tässä taannoin puras mua tosi kovaa olkapäähän, annoin sille pienen napsun (juu ei saisi, mutta kun puhe ei tehoa) ja sen jälkeen on riittänyt varoitus. Läpsiminen tai paremminkin lyöminen on meillä ongelmana. Vaikea vaan tuota komentaa lyömästä kun alkaa pokka pettämään kun toinen tosissaan tulee käsi ojossa läppäsemään... No uskon että menee ohi ajan kanssa tuo ja kun ei vielä kovinkaan vahinkoa saa aikaan niin yritetään ihan kieltämällä selvitä tästä.

Ihanaa kun Ametistikin pitkästä aikaa kävi kuulumisia kirjoittelemassa. Tosi kurja tuo pyörän varastaminen :hug: Voin vaan kuvitella miten suuri suru siitä lapselle on tullut. Ja halit myös rankan kevään jälkeen :hug:

Danjuskan sukulaispojalle paranemisia toivottelen, todella ikävä juttu. Onnittelut työpaikasta ja tottakai tulevasta pikkukakkosesta, Ihanaa!!

Tigrulan isännälle onnittelut opiskelupaikasta, harmi kun sun opiskelupaikalle kävi niin kurjasti. Toisaalta varmaan ihan kiva kun voit hyvillä mielin olla kotosalla pikkuisen kanssa ja varmasti ehdit myöhemmin saamaan paikan. Suloinen pikku nyytti sulla kuvassa! Kuten myös Gerberalla ihana poju kuvassa! Meillä Atte pienenä asui rinnalla ja sitä pyrin imettämäänkin koko ajan, mutta luulen ettei sitten kuitenkaan ollut kovinkaan nälkäinen vaan käytti mua tuttina ja lohtuna. Ei niistä tyhjistä pusseista tuntunut mitään maitoa tulevan eikä korvikekaan kelvannut.

Lillukalle sen verran tuohon syömiseen, meillä ei puuro ole kelvannut pitkään aikaan. On sen verran turhauttavaa sitä edes keittää kun syö pari lusikallista ja sitten ei enempää. Viiliä ja jogurttia kyllä uppoaa ihan kivasti.

Pepille erityiskiitokset ja halit kun olit mua kaipaillut :hug: Kuten huomaat ei olla missään reissussa :D Melkoinen kiipeilijä teidän Jonttu on, toivottavasti kuitenkin malttaa sängyssä nukkua. Meillä Atte ei vielä ihan ole hokassu miten sängystä tullaan pois, mutta kaukana ei ole sekään. Kovasti jalka nousee reunalle ja pois tahtoisi. Sänkyyn on itse kiivennyt pari kertaa, kovin ihmeissäni olen ollut kun olen sieltä löytänyt pojan...

Jellona ja Ametisti soo soo kun tuossa lähellä olitte ettekä meillä pyörähtäneet :) Asutaan n. 1,5 km viherlaaksosta... Toista kertaa ei kyllä saa ohi ajaa =) Meinattiin mekin lähteä silloin viherlaaksoon, vaan taisi olla keli sellainen ettei ollut varmaa kastuuko vai ei.

Äiteelle toivottelen onnea asuntokaupoille, Siuntio on kyllä ihan kivan oloinen paikka. Mun isä asui siellä muutaman vuoden ja jokusen kerran siellä käytiinkin. Ei mitenkään turhan iso ja tosiaan aika rauhallista seutua vaikutti olevan. Tosi lyhyt matka sieltä on Helsinkiin ja varmasti lapset tottuu muutokseen ihan hyvin. Hauskaa matkaa!

Unettomalle vielä tuohon pyöräilyn aloittamiseen, meillä Eetu aloitti viime kesänä harjoittelemaan oli tuolloin 2,5 vee ja nyt ajelee apupyörien kanssa ihan kivasti jo. Tosin vauhti on välillä aika hurjaa ja taitoa ei ole niin paljon kuin olisi halua... mutta pahimmilta vahingoilta ollaan onneksi säästytty.

Sitten pikkaisen vielä omaa napaa... Mä odottelen myymäläpäällikön vastausta mun loma-anomukseen, toivoisin että päästäisiin Tervakoskelle viikolla 32 ja puuhamaassa käymään, saa nähdä saanko vapaata. Eli Tigrulle vähän ennakkovaroitusta jos olette kotosalla niin saatetaan tulla käymään! Meillä Atte on ollut ilman tuttia nyt viikon ajan, Tanskulle vaan kiitosta kun joskus aikoinaan rohkaisit. Toivottavasti mökkeily on sujunut mallikkaasti. Tutittomuus on ollut yllättävän kivutonta, eipä tuo ole kovasti sitä kaipaillut. Mitä nyt parina ekana iltana nukkumaan käydessä kyseli sitä... Ajattelin vaan kokeilla onnistuuko helposti ja kun pari iltaa oli takana niin ajattelin että alkuun kun on päästy niin loppuun asti mennään. Ihan hyvään aikaan tuli kun pojat aloittaa siellä hoidossa elokuussa niin ei sitten tarvi montaa muutosta yhtä aikaa tehdä.

Käytiin eilen ostamassa isännän pyörän perään lasten vetokärry. Nyt on kaksi kertaa sillä ajelemassa käyty ja hyvin siellä pojat viihtyy. Meillä kun Mika on kova liikkumaan ja harmitteli sitä ettei pääse poikien kanssa itekseen pyöräilemään niin tämä oli loistava ratkaisu siihen. Jatkossa voipi sitten hoitopaikasta hakea pojat pyörällä kun tulee töistä ja minä voin autoilla :D :D Kurjaa kun kelit vaan on kovin sateisia, ei kauheesti pääse pitemmille retkille. Ihanaa kun isännän loma vihdoin alkoi, saapi mummot huilata ja pojat olla kotona ennen kuin siirtyvät kunnalliseen hoitoon. Muuten meillä menee ihan kivasti, mitä nyt nuo mun työvuorot ottaa hattuun kun tuntuu ettei sitä aikaa perheelle tahdo löytyä mistään... mutta minkäs teet, pakko sitä jotain on tehdä ja mun alalla kun ei hirveästi tuota kahdeksasta neljään työtä ole. Tai olisihan sitä, mutta kun ei vaan mulle löydy sopivaa...

Joo nyt menen tästä häiriköimästä, huomenna olisi työpäivä jälleen, tosin iltavuoro joten aamulla saapi nukkua edes vähän pidempään.

Jemmalle vielä jaksuja loppumetreille ja onnea koitokseen!
 
Hei kaikille! Nyt ollaan taas kotona, palattiin Keski-Suomen reissulta eilen. Mummu oli aika hyvässä kunnossa, vielä tosin aika limaisen kuuloista yskää oli. Mummu jo epäili, että tehosiko lääke kuitenkaan oikein kunnolla, kun ei vointi mitenkään tasaisesti kohentunut. Välillä myöskin huimasi ja jalat olivat turvoksissa, mutta jospa se siitä pikkuhiljaa, eihän sitä vanhana enää toivu niin nopeasti. Oli tosi kivaa nähdä mummua ja muutenkin oli kivaa välillä päästä irti kotiympyröistä. Ilmat oli välillä vähän sateiset, mutta uitiin me lasten kanssa Päijänteessä silti joka päivä :) Menomatkalla poikettiin Lappajärvellä asuvan tätini luona, ja pikaisesti pistäydyttiin myös Tuurin kyläkaupassa.

Danjuskalle oikein paljon onnea pikkukakkosen odotuksen johdosta !! :heart: Onnea myöskin uudesta työpaikasta! Toivottavasti serkkupoikasi toipuu onnettomuudesta. :hug:

Uneton: Meillä on alettu pyöräilemään siinä 2,5-vuotiaana, vaihtelevalla menestyksellä. Meidän piha on hyvin epätasainen, ja oikeastaan vasta sitten seuraavana kesänä on oikein kunnolla päästy itse eteenpäin. Polkemisen oppiminen on vaihdellut lapsilla kovasti, toisille se on selvästi ollut helpompaa kuin toisille. Harjanvarrella ollaan alkuun työnnetty avuksi pyörää niin on päässyt liikkeelle vaikkei oma polkeminen ole heti niin onnistunutkaan. Ja onnea teille tulevan syksyn uusiin haasteisiin, varmasti elämä muuttuu aika tavalla!

Peppi: Onko se teidän elokuva nimeltään Korkeasaaren Kotibileet? Meilläkin on se, viimeksi eilen sitä autossa katseltiin ja kuunneltiin. Meillä Elina ei vielä kovin paljoa jaksa keskittyä ohjelmiin, mutta tanssii kyllä kaikenlaisten musiikkiohjelmien tahdissa :) Toivottavasti teitä onnistaa siinä asuntoasiassa, teillä on varmasti äitiisi niin hyvät ja mutkattomat välit, että teille sopii lähellä asuminen oikein hyvin.

Tinttamooses: Täällä pitkän linjan kotiäiti ilmoittautuu :wave: En ole vielä vakavissani edes suunnitellut töihin menoa, viihdyn tällä hetkellä kotona oikein hyvin ja toden sanoakseni minua vähän kauhistuttaa töihin meneminen, siis se työn ja perhe-elämän yhdistäminen. Tuntuu, että isossa perheessä puuhaa riittää ihan näin kokopäiväisesti kotona ollessakin, mistä kaikesta sitten joutuisikaan luopumaan kun menisi töihin. Toisaalta kyllä uskon, että opiskelemaan tai töihin lähtö varmasti antaakin paljon, kun elämä ei enää pyöri pelkästään kotinurkkien ympärillä.

Äitee: Onnea teidän talohankinnalle, toivottavasti tarjous menee läpi! Tässä vaiheessa varmasti on ihan hyvä hetki muuttaa, kun vanhimmainen on vasta menossa kouluun.

Ametisti: Olipa ikävä juttu se pyörävarkaus! Toivottavasti pyörä vielä löytyisi. Äidilleni on joskus käynyt sillä tavalla, että joku on vain ajanut pyörällä jonnekin, ja pyörä löytyi myöhemmin. Tosin se pyörä oli vanha.

Jemmalle jaksamista viimeisiin odotuspäiviin!

Tigru: Teidän pikkuinen onkin jo aika iso :) Harmi, että se opiskelupaikka ei ollutkaan toivotunlainen! Onko sinulla mahdollisuus myöhemmin hakea aikuispuolelle?

Gerbera: Meidän lapsilla on ollut säännöllisen epäsäännöllisesti tiheän imun kausia, välillä on usko meinannut loppua, että maito riittää, mutta kun kuitenkin ovat kasvaneet ihan hyvin, niin olen siihen kuitenkin luottanut, vaikka tissit välillä tyhjiltä nahkapusseilta ovatkin tuntuneet. Toivottavasti teidän pikkuisen imuinnostus siitä välillä tasaantuu!

Nyt nukkumaan, hyviä öitä kaikille!
 

Yhteistyössä