***JOULUTÄHDET 2005*** HEINÄKUU

tuli laittaa pojan nukkuu.. en ees yrittäny aiaksemmin kun kuuli että mummo ja ukki on tulossa. Nyt asettu oikein hyvin kun sai mummoa ja ukkia jututtaa ja halailla :D Tai pää asiassa poika hoki kakkoria ukille :LOL: Ja sitten matki äitin ja isän koiraa joka kelli matolla :LOL:

Tanskuliinille oikein ihanaa ja rentouttavaa mökkilomaa!! :hug:

Koivunkäpy:
Hauskaa häähumua! :D

Pirre: On tosiaan tylsiä tuommoset "epänormaalit" työajat.. kuinkahan meikäläinen osaa nukkua tämän kuun jälkeen kun miehellä loppuu loma ja alkaa mm. yövuoro taas rullata :whistle: No, sitä pitää murehtia sitten kun ei oo aamusin enää ees kaupalle nousua, niin ei haittaa vaikka menis myöhempäänki..

Mut nyt alakertaan kun poika tuntuu vetävän sikeitä.. Illasta oli vielä 37.8 lämpöä..

hyviä öitä ja mukavaa viikonloppua kaikille!!

Perjantaita :)

Jes, taas Veera nukkui hyvin :D Tyttö heräsi kyl kerran mutta nukahti samantien. Eli jospa se toissayö oli vaan tilapäinen häiriö :whistle:

Otin just mustikkapiirakan uunista ja lettutaikina on turpoamassa. Kohta paistan letut ja sitten lähdetään tyttöjen kanssa hakemaan ne hillomansikat. Eli iltapäivällä olis vuorossa hillon teko, pakkaamista ja siivoamista -huh, en kai ole taas suunnitellut liikaa hommia yhdelle päivälle :whistle: Olisin tehnyt hillon jo eilen mutta kun torilta ei löytynyt edullisia hillomarjoja. Ai niin, voi kökkö sentään, mies tajusi eilen mitä meidän kellarista vietiin: matkalaukku! Ja arvatkaa vaan oltaisko nyt tarvittu sitä... :headwall: Voi elämän kevät sanon minä :headwall: Nyt tarttee tehdä pikainventaario laukuista että mahtuuko meidän kamppeet niihin vai pitääkö tässä lähteä vielä laukkuostoksillekin, hohhoijaa |O

Kiitos muuten teille kaikille ihanille hyvän loman toivotuksista -olette ihania =) :hug:

Tigru; voi kun ihanaa kun jaksoit kertoa synnytyksestäsi! Toivottavasti pojalla on kaikki ok :hug: Me tehdään Puuhis-reissu todennäköisesti ensi viikon jälkeisellä viikolla, katsotaan jos samalla kertaa tultais piipahtamaan teillä. Tekstaan/soitan lähempänä!

Hannamari: harmi että edullisimmat mansikat tulevat myyntiin aina kun me ollaan lomailemassa mökillä. Siellä ei huvittais millään alkaa keittämään hilloa -mökki on meinaa saunana seuraavat kolme päivää :D Siks mun tarttee aina ostaa mansikat pakasteeseen ja hilloon jo näin aikaisin. En uskalla ottaa sitä riskiä että elokuussa ei olekaan enää marjoja -ja ainakin ne ovat sitten yhtä kalliita kuin nytkin. Voih, olipas nätisti sanottu: vieroitusoireita musta =) :hug:

Parpapapa: kiva kuulla teistä! Mukavaa odotusaikaa sinulle edelleen :hug:

Pirre: mä otin selvää noista hääetiketeistä kun valmistauduttiin miehen siskon häihin. Eli häävierailla ei saa olla valkoista pukua mutta kengät, laukut yms. voi olla valkoiset. Ja "sääntönä" on että kengät, laukku ja mahdollinen hattu pitäisi olla samanväriset. Niin, ja olkapäät ei saa olla kirkossa paljaana -ne voi peittää esim. huivilla. Mukavaa juhlaa teille =)

Koivunkävyllekin mukavaa hääjuhlaa ja ketkäs muut olivatkaan menossa juhlimaan... :D NIISKUNEITI: vietä ihana päivä huomenna :heart: :hug:

Palailen mahdollisuuksien mukaan vielä tänään langoille, nyt lettujen paistoon :wave: Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
Tansku & tytöt

Huomenta!

Huh, olipa shoppailureissu eilen! Jalat oli ihan maitohapoilla, kun kotiin pääsin :D Löysin itelleni sit koko asun, suoran housut, topin, rintsikat ja korvakorutkin :D Ja nyt vasta luin Tanskun etikettivinkit, mm. tuossa topissa on kyllä olkapäät paljaina :/ Housut on valkoset, joissa menee ruskeat "liituraidat"....

Jontun kummisetä tyttöystävänsä kanssa tulivat sit vielä illalla, pikkasen veny Jontun nukkumaanmeno, nukahti vasta 23 aikaan, nyt nukkuu edelleen... Rasmus heräsi tietenkin jo 7.30, kerrankin, kun olis saanut nukkua...

Tänään pitäis lähteä vielä miehelle ettimään vaatteita :eek: Ja tehdä vaikka mitä muutakin...

Tansku: Käy toki meitä täällä moikkailemassa aina silloin tällöin, muuten tosinaa tulee vieroitusoireita susta *hali* Tekstaan juu, kun Jemma poksahtaa :D Ootpa ehtinyt jo tekemään tänä aamuna, mut vielä riittää tekemistäkin :) Ihanaa reissua teille!!

Tigru: Olipa ihana lukea enemmänkin sun synnytyksestä! Toivottavasti reikä munuaisissa umeputuisi! Miten Atte on suhtautunut pikkuveikkaan?

Hannamari: Kiitos *hali* Otahan sinäkin kuva ja laita yhteisöön!! Mennään laivalla Tallinnaan ja siitä autolla Pärnuun (otetaan oma auto mukaan), mennään siihen samaan asuntoon, missä oltiin viime vuonnakin, sen omistaa se yksi meidän "tuttu", eli se, keneltä äiti osti niiden koiran sieltä Pärnusta :) Varattiin se tän vuoden puolella, muistaakseni. Äiti, äitin mies ja pikkuveli ovat siellä 2 viikkoa, meidän perhe + mun veli lähdetään sinne 1.8. ja tullaan 4.8. pois.

Parpapapa: Ihana oli kuulla teistäkin! :)

jemma: Jaksamisia!! Hormoonien ja ison mahan+helteen kassa. Kiitos *hali*

Pirre: Kiitos :)

No, nyt Jonttu heräilee. Tässä kirjottamisessa kestäny taas kauan!

Pepin kuume kesti 3 päivää, korkeimmillaan se oli 41 asteessa.
Sitten tuli vauvarokko tilalle :/

Kiitos matkatoivotuksista, onhan tämä odotettu matka :)

Peppi85 ei kannata olla kade.
Tää on eka kahdenkeskinen matka miehelle ja mulle, ollaan oltu 6 vuotta yhdessä, että ei siis turhan usein olla päästy...

Kaiza80 et oo tosissas...
Tai siis että oliko se th ihan tosissaan niissä kuivaksi opettelu- asioissa?!
Ihan oikeasti vasta 2-vuotiaasta eteenpäin siinä on fysiologisesti loogisuutta aloitella opettelua...

Mutta toki kukin tavallaan ja saa tehdä niinkuin itse haluaa :wave:

Kiitos tekstareista Smirge =)
Ikävää, kun en voinut auttaa.
Mutta kuten olen sanonutkin, tää kylä on palveluiltaan syvältä :LOL:

Oikein ihania lomia kaikille, maalla,merellä, ilmassa, kotona, ulkomailla B)

Peppi85 miehet on ihan muista planeetoista, kaukana sieltä missä naiset elää :wave: ;)
Ei niiden kanssa voi harmaantumatta ennenaikasesti elää, mutta toisaalta ihan täysin ilmankaan ei oo kivaa :whistle:

Mä en oo hyvä antamaan neuvoja parisuhteeseen, mutta sanonpa vaan että joskus kun on tietyn aikaa huomioimatta/passaamatta miestä niin kyllä ne ainakin hetkeks tokenee ja havahtuu ;)

Jeps, mutta nyt jatkamaan puuhia.

Mökkileski mukana vahvuudessa.. :wave:

Mies läks just kaverinsa kanssa sinne mökille, ja luonnollisesti Vili on kipeä. Sillä oli maha sekasin jo toissapäivänä, mutta ihan kunnossa oli muuten. Eilen oli kakannut parit vesiripulit (miehen mukaan, miks ihmeessä olen aina vähän skeptinen sen raportoinnista?!) ja viime yönä nukkui ensin tosi levottomasti, annoin vettä pariin otteeseen alkuyöstä, ja kolmelta vastassa oli mahtava huuto ja vielä mahtavampi haisu :x ja ei kun vaipanvaihtohommiin. Poika oli tulikuuma, ja riisuin sen vaippasilleen, mutta kun itku ei loppunut eikä raukka juuri viilentynyt, annoin kipulääkkeen. Sit piti vielä pitää sylissä pitkään ennenkun itku loppu. Raukka pieni. Kuuteen nukku tosi levottomasti, taas hurja itku ja kun vihdoin rauhottu syliin, sain kellistettyä viereen ja siinä nukkui vielä reilun tunnin. Jotain hyötyä siitä että mies nukkui viereisen huoneen lattialla, muuten olisin joutunut nousemaan.. Ja lopulta Vili nukkui vielä reilun puoli tuntia Tomin sylissä alakerrassa! :eek: Kauppareissun oli ihan ok, mutta päikkyjen jälkeen oli taas ihan kuuma ja 38 näytti mittari. Joku pieni ruokamyrkytyksen poikanen tuo kai on, kun toinen pistelee pihalta suuhunsa kaikenlaista.. :/

Tigrulle piti vielä sanoa että aika hurjan työn jouduit tekemään toisenkin maailmaan saattamisessa! Onnea vielä, ja ihanaa kun poitsu syö hyvin ja oikein. :hug:

Nyt nämä vaativat taas kaiken huomion, koitan muistaa joskus myöhemmin lisää..

Gerbsukka taas pikaiseen, suokaa anteeksi, kun en taaskaan kommentoi mitään, luin kyllä kaikki jutut.

Wernerin biliarvot otti laskusuunnan, joten ei tarvita enää rumpata verikokeissa. Jiihaa :hug: Werneri voi hyvin, on virkeä pikkumies, nukkuu hyvin ja on supersuloinen :heart:

Minä jouduin tänään käymään Kysillä gynen luona ja maanantaina mulla on sitten kaavinta :'( Kohdussa on istukan riekale ja se aiheuttaa kamalat vatsakivut. Kuurin aloitin tänään, ja suren (itkeä vollottelen) jo etukäteen sitä, että se pilaa meidän hyvin alkaneen imetyksen. Kaksi eri antibioottia menee ja toinen niistä vaikuttaa maidon makuun ja voi aiheuttaa vauvalle vatsanpuruja :'( Voi myös vähentää maidon tuloa. Sama kuuri oli myös Jullen synnytyksen jälkeen kohtutulehduksen hoitoon, joten tiedän, miten homma voi mennä...

Että semmosta meille. Nyt soffalle lepäilemään.

Kaikille oikein ihanaa vkl!

Moro vielä kaikille :wave:

Huh, hillot on keitetty, kämppä siivottu ja mökkikamppeet pakattu. Niin, ja pesukone on jyllännyt koko päivän, innostuin vaihtamaan kaikkien lakanat joten pesin likaiset ja lisäksi olen pessyt vielä vikat mökkivaatteet. Nyt pitäis kaiken olla valmista reissua varten :)

Laitoin muuten yhteisöön kuvia Pepin ja poikien vierailusta! :wave: Peppi, laitoin niitä myös sun mailiin!

Unettoman Pepille paranemista! Sitähän se kuume sitten tiesi, vauvarokkoa. Onneksi se on harmiton rokko vaikka korkea kuume onkin tosi ikävä. Halit teille :hug:

Gerbera; ihanaa että Werneri on ok! Tosi hienoa :heart: Mutta tosi harmi se sun kaavinta ja antibiootit :( Jaksuja sinulle :hug:

:heart: OIKEIN IHANAA HEINÄKUUTA TEILLE KAIKILLE IHANILLE YSTÄVILLE :heart:

Nyt vielä viemään tytöt suihkuun ja sitten kaikki unten maille, hasta la vista :wave: :hug:

pikaisesti tulin kattoo kuulumisianne, mukava kun Tigru ja Gerbera olitte jaksaneet käydä kirjoittamassa. Gerbera toivottavasti kaavinta menee hyvin ja myös että imetys voisi jatkua hyvin.

Koivunkäpy käytiin alkukesästä Kajaanissa mut ajettiin sit Kuopion ja mummoloitten kautta. Mutta mä tahon kyllä tulla Joensuuhun vaikkei veljeni siellä asukaan enää, sua ois kiva treffata ja pari opiskeluaikojen kaveria asuu siellä päin myös. Mun piti jo toukokuussa tulla Onin kaa täältä junalta, mut mihin lie se aika sit kadonnut silloin :whistle: . Kesä on kiireistä aikaa näköjään, mut kunhan syksy pimeyksineen koittaa ja alan saada "mitähän kivaa tekemistä keksisin" niin porhallamme sitten tulla! ihanan mekon olit muutes ommellut!!!

Uneton Pepille paranemista edelleen!

Tansku mukavaa mökkireissua!

Peppi
sulle on meiliä tulossa !

Niin, me ajeltiin Rautavaaralta tänään kotiin. Iso kasa postia, paljon mansikoita mansikkamaalla, rikkaruohot kukkapenkeissä muun muassa oli odottamassa. Ja toki huomenna alkaa iso pyykkirumba.
Ihanaista heinäkuuta kaikille!
Lillukka

Pikaisesti ja myöhäisesti moi!

Tanskulle ja poppoollensa ihanaa mökkireissua, jos vielä käyt lukemassa! Hienolta kuulostaa päästä mökille noin pitkäksi aikaa. Sun juttuja on kyl aina mukava lukea, kun kirjoitat niin ihanasti suurperheen elämästä :D että harmi meidän muiden puolesta ;)

Peppi; tosi kiva tuli tukasta :) mäkin haluisin jotain tehdä tälle päälle, tai toisaalta on kiva kun saa saparot tai ponnarin... ikinä en ole tyytyväinen. Ja vielä niin ohut tukka, että jos sen sais 3x paksummaksi, niin olis kiva. Ei muuta, kuin lisäkkeitä ottamaan :LOL:

Gerbera; ihanaa, että Wernerillä on kaikki ok :) Voi harmitus sitä kohtutulehdusta :eek: toivotaan, että ei antibiootit vaikuttais tällä kertaa niin maidontuloon. Ootko maitohappobakteereita ikinä ottanu ab-kuurin kans? Jos ne auttais?

Nyt pitää mennä, mies tuolla jo odottelee ;) Sain muuten vihdoin ja viimein kokeiltua, et osaanko laittaa yhteisöön kuvia ja MÄ OSASIN!! Jee ;) Nyt vois sit vielä jossain vaiheessa kokeilla laittaa jotain tuoreempiakin, kun ne on tuolla kiinteellä koneella =) Hyvät yöt kaikille, vaikkei täällä taida lukijoita enää olla, kun ei Jellonakaan ole yövuorossa :D

Huomenta!

NIISKUNEIDILLE ONNEA TÄHÄN PÄIVÄÄN!!! Tulehan kuulumiset kertomaan, kunhan ehdit *hali*

Yö meni ihan hyvin :)

Mulla alkoi eilen menkat ja hitto mikä hirviö täällä olen :eek: Hermot niiiiin kireällä, ettei tosikaan :ashamed: Mies ja lapsiparat :whistle:

Lähdinkin eilen sit yksin ostoksille... Löysin miehelle kivan lyhythihaisen kauluspaidan. Sen jälkeen kävin veljen ja parin sen kaverin kanssa lonkerolla :p Mut vaan yhdellä. Oli pakko vähän päästä pois näiden neljän seinän sisältä... Kun tulin kotiin niin molemmat pojat nukkuivat, en siis ollut myöhään, joskus kympin aikaan tulin.

Tänään onkin ne häät. Meen joskus puolenpäivän aikaan kaverin luo, se laittaa mun hiukset :)

Uneton: No, oli teidän tosiaan aikakin päästä! Vai oli Pepillä vauvarokko, no hyvä, että on nyt jo parempana? :)

Hannamari: Voi Viliä, parantumisia ja jaksamisia sulle, mökkileskelle *hali*

Gerbera: Hyvä, että Wernerin bilirubiiniarvot ovat laskusuunnassa! Tosi harmi tuota kohtukaavintaa ja antibiootteja, toivottavasti pystyisit silti jatkaa imetystä!

Kiitos Tansku kuvista :)

Lillukka: Viestiä on takaisin :)

siru: Olipa kiva nähdä teistä kuvia! Tosi nätti olet kyllä, niinkuin pikku-Lottakin ja ihana hurmuri-Otto <3 Ihana, nätti perhe!

Ehtisköhän toi mies joskus vähän kattoo näitä asetuksia, alkaa mennä hermot, kun en pysty tekstejä tummentaa, enkä käyttää/nähdä hymiöitä, muita ku noita, joiden koodit muistan!

ONNEA HURJASTI NIISKUNEIDILLE JA MIEHELLEEN HÄÄPÄIVÄNÄ :heart: :flower: :hug: Tulehan kertomaan, että millainen päivä teillä oli, sitten kun ennätät!

Unettomalle ja miehelle täältäkin ihanaa matkaa! Kyllä on varmasti hienoa lähteä kahden kesken jonnekin! Ei mekään ole juurikaan kahden missään oltu miehen kanssa, meillä kun oli lapsi jo ennen omia lapsia. Miehen veli siis. Laivalla ollaan käyty ja Tallinnassa kerran. Et pikkasen kade olen kans :D

Peppi; voi kiitos :heart: Kultainen olet :hug: Sama homma täällä, mitä sanoit teidän perheestä, että juurikaan ei kivoja sanoja kuule. No meillä onneks Lotalta :D joka on siinä iässä, että oma äiskä on maailman kaunein :LOL: Vaikka kyllähän me tapellaankin sitten harva se pvä. Onko teillä muuten Uneton nyt jonkinlainen uhmis esikoisella? Ja ihanaa Peppi, kun pääsit edes yhdelle lonkerolle :) Mun piti kans kaverin kans eilen käydä, mut tääl oli sit ihan tylsä ilma, ni ei lähdettykään. Olis ollu vaan hyvä vastaisku, ku mies oli terassilla to-iltana ja tänään menee värikuulasotaa pelaamaan kavereidensa kanssa ja sit sillä olis viel työpaikan lomanaloittajaiset, mihin ei ehkä ole menossa :LOL: eipä juu...

Meillä oli pari päivää kylässä mun paras opiskeluaikainen kaveri kolmen lapsensa kanssa. Tosi kivaa oli taas, kaverin tytöt on vuoden Lottaa vanhempi ja vuoden nuorempi ja poika vuoden Ottoa nuorempi. Vielä ei pikkumiehestä ollu Otolle kaveriksi, mut ens kesänä kyllä. Otto kyl yritti mennä painimatsia vauvan kans ottamaan, kun vauva makasi lattialla. Pakko oli puuttua tapahtumien kulkuun. Maikkalas käytiin ja sit Pelle Hermannis. Pakko muuten mainostaa, että jos tännepäin joku on kesän aikana tai muutenkin tulossa, ni tuo Pelle Hermannin leikkipuisto on hieno paikka :D ja ilmainen. Eikä maikkalassakaan vikaa ole. Saati Yyterin hiekkarannoissa, siellä on vaan vieläkin melkoisen kylmä vesi. Mut ihanat hiekkadyynit. Ja jos joku tännepäin eksyy, ni ihana olis nähdä edes jotakin teistä =)

Hannamarin Vilille paranemista! Joko on helpottanut yhtään?

Tigru Kiva oli lukea synnytyksestäsi! Ja hienoa, että on lähtenyt hyvin yhteiselo vauvan kans käyntiin! Tosi mukavaa, että imetys nyt sujuu, se helpottaa kyllä aika paljon syömisasiaa.

Jemma Jaksamista mahan ja hormonien ja helteiden ja hyttysten kanssa :hug:

Nyt haisee pikkumies. Joten hauskaa vknlp:a kaikille!

Voi paljon paljon kiitoksia kaikille meitä onnitelleille!!! :) Aivan ihania olette! :heart: Aivan kohta lähdetään kohti maistraattia, klo 14 on meidän vihkimisaika :) Mun sisko kävi tuossa juuri mun hiukset laittamassa, aamulla jo kävi kerran paplarit päähän laittamassa. Joonas nukkuu edelleen, se pitää kohta herättää, mutta kyllä se puolisentoista tuntia sentään ehtii nukkumaan.

Gerberalle ja Tigrulle aivan hirmuisesti onnea pikkuisista pojista!!! :flower: Aivan ihanaa oli teidän synnytyksistänne lukea ja nyt vauva-arjesta :) Hienoa Gerbera, että Wernerin arvot laskivat, ettekä enää sairaalaan joutuneet! Harmi juttu kuitenkin tuo sinun tulehduksesi, toivottavasti se ei imettämiseen mitenkään vaikuttaisi! :hug:

Kyllä nyt pitää alkaa vaatteita laittamaan, koitan huomenissa ehtiä paremmin kommentoimaan ja kertomaan enemmän meidänkin kuulumisia! :wave:

Mukavaa viikonloppua kaikille! B)

:flower: :flower: :heart: Mielenkiinnolla odottelen mäkin sitten kuulumisia päivästä. Vaihtuuko sulla sukunimi sitten? Jos, niin siinä riittääkin alkuun opettelua.

Huh, mikä joukko rikkaruohoja on vallannut kaikki alueet viikossa, kun oltiin reissussa. En ole yhtään tyytyväinen omaan pihaan nyt ja tahtoisin laittaa suunnilleen joka kolkan uusiksi. :headwall:

Oikein paljon onnea Niiskuneidille ja miehelle avioitumisen johdosta!

Tuo uuden sukunimen opettelu on kyllä hauskaa :D Me ostettiin tää asunto muutama päivä häiden jälkeen ja heti jouduin pankissa sen miljoonaan papruun kirjoittamaan uuden nimeni... arvatkaa montako kertaa meinasin lipsauttaa vanhan nimen paperiin? :D

Meillä mies lähti tuossa kavereittensa kanssa viinijuhlille... epäröi kyllä lähtöään pitkään, mut vakuutin, että täällä kyllä pärjäillään... Harmittaa, kun miehen loma meni vähän höperöllä tavalla, ensin viikko odotettiin vauvan syntymää ja toinen viikko meni sitten pelätessä, että pikkuruinen joutuu takaisin sairaalaan... ja siihen päälle ramppaukset labrassa ja mun takia sairaalassa... Noh, onneksi elokuun lopussa pitää taas vähän lomaa, jospa sitten voitaisiin tehdä jotakin kivaa yhdessä, koko perheen voimin.

Maanantaista alkaakin sitten rankka arki, mies on maailmalla ihan kunnolla... lisäksi on sitten Hämeenlinnan messuilla, aina kolme päivää putkeen... vkl menee siis siellä. Noh, onneksi messut kestää vaan sen kuukauden...

Werneri vaikuttaa kovin perustyytyväiseltä pikkujätkältä (ainakin vielä) :heart: Yöt nukkuu tosi hyvin, syö 3-4 tunnin välein, muun ajan nukkuu. Päivisin jaksaa olla pidempiä jaksoja hereillä ja silloinkin viihtyy myös sängyssään, jos en jouda seurustelemaan. Tuntuu siis ainakin tällä hetkellä helpolta vauvalta.

Julius taasen on vauvaa kohtaan aivan superihana, mut meitä vanhempia läpsii ja jos jokin asia ei mene hänen mieleen, niin ottaa kunnon raivareita... huoks. Mut kyllä se tästä. Kovasti hälle annetaan huomiota ja otetaan vauvan hoitoon mukaan, että rakkautta kyllä saa, samalla tavalla kuin ennenkin :heart:

Aleksi lähti kaverinsa mökille keskiviikkona ja tulee sunnuntai-iltana kotiin. Kova ikävä on jo :heart:

Tänä aamuna tuli iiiiiso kanamunan kokoinen klöntti alatoosasta ja toivoa sopii, että se oli se istukan riekale, mikä siellä kohdussa majaili! Onneksi maanantai-aamuna ultraavat ensiksi, niin eivät sitten turhaa kaavintaa tee, jos sattuisikin niin kivasti, että klöntti olisi osautunut itsestään ulos!

Poitsut nukkuu päikkäreitä ja minäkin taidan mennä pitkäkseni vähäksi aikaa.

Palaillaan!

Kotona taas.

Ei noitten kolmen apinan kanssa voi edes matkustaa :( . Mä olisin vielä tänään halunnut mennä isän luona käymään vaan eipä se käynyt, kun nää kolme apinaa kiipeilee seiniä pitkin.

Mulla olikin koko alkumatkan kunnon vitutus päällä. Tyttö on vaan torstaista Käpyskän luota lähdön jälkeen kalkattanut korvan vieressä. Minekkään ei oo päässyt rauhassa olemaan kuin vaan vessassa.

niiskikselle hyvää hääpäivää!
:heart: .

:flower: :flower: Toivottavasti teillä on ollut aivan mahtava päivä! :heart: Ja antoisaa yhteistä taivalta teille! =)

Mukavia kuvia oli yhteisössä sekä Pepin että Tanskun ja Sirun perheestä! Ja Koivunkävyn tekemä (!) mekko myös aivan ihaana

:heart:

Taidan laittaa Amandasta jonkun uudemman kuvan yhteisöön, nyt kun ostettiin KOLMAS kamera vuoden sisään (ne häviää niin nopeasti, että nyt pitää varmaan niitata toi uusi kiinni reiteen) :headwall:

Muuten edelleen kuumaa ja kosteaa kuuluu tänne, vauvaa odotellessa :heart:

Huomenna menen lounaalle hyvän ystävän kanssa ihan kahdestaan, jätämme kumpikin pikkuiset miehien hoitoon :D Ymmärrän Peppi varsin hyvin tarpeen tuulettua hiukan "kartsalla". Mä en tosin tota siideriä nyt voi litkiä B) ...vaikka mieli tekis..höhö..

Onko muut muuten katsoneet tänään tota Live Earth-konserttisarjaa puhtaamman luonnon puolesta? Aika jees juttu mun mielestä, eikö?

Nyt kierin tästä kohta sohvan uumeniin jäätelön kera ja koitan saavuttaa painottoman tilan, jotta ajatukset harhautuis edes hetkeksi pois vauvasta ja synnytyksestä.

hali
:hug: jemmalta (huomenna alkaa 40. raskausviikko!) :heart:

P.S. Gerbera: meillä läpsitään edelleen, suunnilleen 1 kk on jatkunut nyt pieni läpsiminen. Myös esim. kirjalla on välillä kiva heittää äitiä, varsinkin aamulla kun siinä koitan heräillä...

Iltoja!

Häät meni ihan mukavasti, ainoa vaan, ettei meinattu kirkkoa löytää, sopivasti minuuttia vaille kolme oltiin MÄRKINÄ sisällä kirkossa :whistle: Jatkopaikka oli nätti, ruoka aivan ihanaa :p Hääpari kaunis <3 Mies siis soittaa noissa häissä. Ite tulin kotiin poikien luo, mummu oli ollut poikia vahtimassa ja hyvin oli mennyt. Joskin kotona odotti aikamoinen Riiviö, riiviöpaita päällä täällä juosta viipotti ja hassutteli :D

Mies tosiaan jäi sinne, lupasi tulla ennen aamua ;)

Joonatan koittaa saada unenpäästä kiinni, Rasmus saa tossa vielä pienenhetken touhuta... Oppii ihan justiinsa kääntymään. Tänään kääntynyt ihan itse yhden kerran lattialla. Koko ajan yrittää ja melkein pääseekin kääntymään :)

Mitenhän Niiskuneidin ja miehen päivä mennyt? Mitä teitte, kävitte maistraatissa, entä sen jälkeen?

Jaksamisia arkeen Gerbera! Siis kun mies joutuu olemaan töissä niin paljon jne. Toivottavasti toi kökkö oli just se, joka sinne kohtuun oli jäänyt!! Ja tuli kokonaan nyt ulos! Meillä se läpsiminen jatkuu vaan, aina silloin tällöin innostuessa jne. läpsii, kauanhan sitä on kestänyt? En oikein osaa sanoa, yli kuukauden.

Smirgelaine: Jaksamisia! On se rankkaa reissata lasten kanssa... :/

Jemma: Kiva, että pääset kaverisi kanssa rauhassa syömään ja nauttimaan siitä rauhasta :D Hirmuisesti jaksamisia loppuraskauteen!!

Nyt pitää mennä Rasmus laittaa nukkumaan!!

Hei taas!

Olen monta kertaa yrittänyt alottaa kommentoinnin, mutta aina on jäänyt kesken niin en nyt ees yritä :ashamed:

Mutta pakko sentään vihdoin onnitella:
Paljon Onnea Gerberalle ja Tigrulle pojan palleroista :flower: :flower: Te taisittekin synnyttää sitten peräkkäisinä päivinä! Kiva lukea vauvaelämästänne :)

Ja onnea Niiskuneiti ROUVALLE :flower: Ja joku muukin oli mennyt äskettäin naimisiin (kuka?) hänelle kuitenkin onnea myös :flower:

Sitten jännitetäänkin Jemmaa, tsemppiä sinne! Ja muille odottajille kanssa hyviä vointeja, aika menee (jälkeenpäin ajateltuna) yllättävän nopeasti :)

Ihania kuvia teillä jotka olitte niitä näkyviin laittaneet, niin lapsista, hiuksista, mekoista kuin itsestännekin :)

Me on eletty normaalia arkea nyt toista viikkoa, ja onhan se aikamoista
vuoristorataa. Välillä seesteistä ja helppoa B) Ja välillä kaikkea muuta kuin sitä :headwall: Tämän lyhyen kirjoituksen aikana olen imettänyt vauvaa uudelleen uneen monta kertaa, Joelia on hyssytelty uudelleen uneen (se on tottunut nukkumaan hiljaisuudessa (!!) ja herää kun vauva natisee..) Päiväunille nukutus onkin taiteenlajinsa (ja akrobatian..) kun ollaan keskenämme, toisessa kainalossa vauva imemässä, toisessa Joel juomassa tuttipulloansa ja vaatimassa usein vielä kirjan lukuakin :D Mutta sitten kun molemmat ovat nukahtaneet, voiko onnellisempaa ja ylpeämpää äitä olla :heart:
Vaikeinta on se kun Joelia joutuu niin paljon kieltämään, "ei saa sitä eikä tätä", vauvaa paijaileekin, mutta ei tietenkään vielä osaa varoa, että vahdittava on. On kova poika kiipeilemään ja pomppimaan, vaikkapa imettävän äidin ja vauvan ympärillä (ja päällä jos ei estäis), se on joskus raskasta. On kyllä kiinnostunut vauvasta ja paijailee ja silittelee, mutta silloin kun ollaan keskenämme, ei oikein osaa keskittyä leikkimään silloin kun vauva on äidin sylissä. Mutta ihania kersoja ovat molemmat, olisipa vaan aikaa keskittyä enemmän nauttimaan heistä yksilöinä.

Ja olisi edessä painonpudotuskin, vaatimattomat 20 kiloa sais lähteä, tai kun edes 15 ensin. Olinkin jo viikon "kuurilla" ja kilo putosi, mutta tänään ostin taas herkkuja ja suklaata :ashamed: No kun väsytti ja otti päähän. Mutta jotenkin tuntuu että imetyshormonit käskee syödä makeaa ;) Huomenna taas paluu ruotuun, toivon mukaan. No nyt alkaa tulla niin pitkää omaa napaa, että eikun lopettelemaan..

Jaksuja kaikille jossa ollaan kipeänä tai väsyneenä :hug:

Ja leppoisan mukavaa heinäkuun jatkoa kaikille!

Ensiksi Niiskuneidille oikein paljon onnea naimisiinmenon johdosta! :flower: :heart:
Äiteelle myöskin onnea avioitumisen johdosta! :flower: :heart: Vaikka vähän näin jälkijunassa.

Kiva oli lukea, mitä kuuluu Gerberan, Tigrun ja Lumikarpalon vauva-arkeen! Hienoa, ettei pikku Werneri joutunutkaan takaisin sairaalaan. Ja jospa kaavintaakaan ei enää tarvittaisi.

Unettomalle kivaa kahdenkeskistä matkaa miehen kanssa!!! Meillä sellainen on vielä edessäpäin, saa nähdä kuinka kaukaisessa tulevaisuudessa :)

Meillä on ollut oikein sateinen päivä, ja sen huomaa, lapset ovat tapelleet oikein urakalla keskenään :kieh: Aamupäivällä oltiin kyllä ulkonakin, sateenvarjojen kanssa ja ilman, mutta silti purkamatonta energiaa jäi tappelemiseen ihan liikaa. Välillä oli ihan hienoja köysiratojen rakenteluja legoista, mutta sitten taas tapeltiin. No, sellaista se välillä on, toivottavasti huomenna on parempi päivä.

Nyt äkkiä nukkumaan, ettei nyt aivan itseaiheutettu huono päivä tule ;) Lapset ovat kyllä meillä aamu-unisia, niinkuin äitinsäkin, että eiköhän tässä vielä nukkuakin ehdi. Onkin ollut ihanaa nauttia hyvistä yöunista nyt, kun Elinakin nukkuu yönsä hyvin. Hyvän yön toivotukset myös teille kaikille!

Ai niin, yksi juttu vielä. Olisi niin kiva nähdä se Koivunkävyn ompelema mekko, mistä minä sen löytäisin? Sirun perhekuvat kyllä löysin yhteisöstä, kivoja kuvia!

Huomenta!

Niiskuneiti, miltäs tuntuu ensimmäinen aamu rouvana? ;)

Yö meni ihan kivasti. Joonatan heräs joskus 00 aikaan itkien, laitoin tutin suuhun, itki hetken päästä uudestaan, mutta onneksi sit rauhottui. Rasmus heräsi ekan kerran vasta 02 aikaan, söi, heräsi viiden aikaan taas ja mä ihmettelin, että eikö mies ole vieläkään tullut kotiin... Menin kattomaan ja siellähän se oli! Oli just tullut parvekkeen kautta kotiin!! Avaimet oli jääneet reppuun ja reppu kaverin äitin autossa... Ihan yllättävän ok:lta näytti ja kuulosti vaikka niin myöhään menikin. Nyt on tietenkin kauheen väsynyt...

Rasmus heräsi klo 7, mikä tietty harmitti mua, kun Jonttu heräs vasta 7.30, puolikin tuntia unta enemmän on luksusta :D

lumikarpalo: Ihan rohkeesti vaan sitä omaa napaa! Oikeesti, mä ainakin ihan hirveen mielelläni luen teidän vauva-taapero-arkea!! Ei tarvi mitään kommentoida, kunhan ehdit omia kuulumisianne kirjoitella :) Jaksamisia kovasti arkeen. Meillä helpotti ihan kauheesti, kun opetettiin tai kun Joonatan oppi nukahtamaan itsekseen!! Sekä päiväunille, että yöunille. Aiemmin nukutin päiväunille niin, että Rasmus oli liinassa ja siinä sit heijailin rattaita, se ei kauheen mukavaa ollut. Joonatankin oli tottunut nukkumaan hiljaisuudessa, mutta nyt ei enää metelit niin haittaa, kyllä siihen tottuu.

kuusikon äiti: Monelta teillä sit lapset herää aamulla?

Nyt meen laittaa Rasmusta nukkumaan. Mummo tuli hakemaan Viiviä lenkille, otti Jontun sit mukaan kans.

Yhteistyössä