JOULUTÄHDET -05 tammikuussa

Tiistaihuomenia :heart:

JES, Veera nukkui taas tosi hyvin, heräsi vain pari kertaa itkemään :D Onpas tosi pirteä olo kun sai nukkua. Nukahdin tosin itse vasta puolenyön jälkeen ja heräsin ekan kerran puoli 5 ihan pirteänä -onneksi nukahdin vielä pariksi tunniksi. Mies kävi eilen illalla hakemassa Veeran antibiootit, annoin ekan satsin illalla. Sitä pitääkin antaa pari kertaa päivässä -onneksi tyttö tykkäsi sen mausta, ei tarttee taistella.

Tänään tarttee kyl mennä ulos, ollaan oltu niin monta päivää taas sisällä. Veeralla ei ole lämpöä joten voidaan hyvin ulkoilla. Mun äidin pitäisi päästä lähtemään töistään vähän aikaisemmin, tulee sitten hoitamaan tyttöjä niin mä pääsen katsomaan itselleni housuja. Lauantaina mennään miehen isän serkun 50v juhliin ja sinne pitäis saada uudet housut (vanhat juhlahousut on liian isot, JEE :D ).

Eipä mulla muuta, tänään onkin Pano-päivä :LOL: :LOL: :LOL:
Tansku & tytskyt

Näin se sitten loppui, se imetys. Tyttö nukkui yön tosi hyvin eikä ole juuri kitissyt tissin perään. Eli kivutonta tytölle, mutta äiti kärsii, rinnat on täynnä maitoa, kovat ja kosketus arat. :ashamed: olisi niin ihana paijata ja halia Catriinaa, mutta kun se käy niin kipeää. No eiköhän se jo pian löysäis, ehkä jo huomenna.

Moniko vielä imettää?
Meillä se imetys kesti sen vuoden, melko tarkasti. Esikoista imetin tasan 10 kk. Ja silloin myös lopetin kerralla.
No nyt lähden keittämään aamukahvia ja odottamaan koska mun kirppuni herää. (Tyttö nimittäin nukkuu vieläkin) :D

Kristiina: ainakin täällä voip soittaa vaikka ehkäsyneuvolan tätille jos tahtoo tietää vaan tulokset labroista, tääl kans tuppaa olee et kukaan muu ei vastaa puhelimeen ;) Ja maidottomuuteen, elä ressaa se 250mg riittää Saulille päivässä, mä imetän viel sen 3-5krt/vrk, ja kuulemma ihan ok. Ootko kokeillu soija tai kaurajuttuja pojulle? ku niissä ois sit "jugurttia", tosin se yosa on niin järkyttävän makusta ettei tosikaan, tai sit mä oon ottanu sitä väään purkin.
Ootko myös ite maidottomalla dietillä? Jos et niin oisko mahollista että ois laktoosi-intoleranssi? Tai sit ei vaan niin pahasti oo allerginen että reagoin äm oleviin kantturaprotskuihin.

Voi viude, meillä yö meni käsille, aamua kohti vaan parani, poika PUTOS SÄNGYSTÄÄN. Siis havahduin hirveeseen ähinään ja kahinaan, just olin nousemassa et hemmettiäkö se pätkä touhuu ku putos sänkysä ja piisin väliin :'( Oikeesti, minkä korkusia muilla on sängynlaidat? siis patjan yläreunasta ylälaitaan? Et onko mmeillä jotenki ei niin hyvä sänky vai onko lapsemme vain apina????

Nyt ei säteile taas enempää, tärkeitä ootte kaikki!

Ja viellä KRISTIINALLE: anteeks ei ollu tarkotus kuulostaa noin tylyltä tuossa tekstissä.. :ashamed: <br><br>

Huomenta =)

Enpä saanut vieläkään kuvaa laitettua yhteisöön :kieh: :kieh:
Mikähän siellä oikein mättää,vai johtuukohan mun koneesta!

Esikko painui eskariin ja muut nukkuu.
Eilen en sit aamun jälkeen enää ehtinyt tänne.
Tosiaan meidän keskimmäinen on jo neljä ja pelkää niitä kaikkia hirviöitä,susia ja hiiriä :whistle:
Viimeyö meni hyvin,ei palännyt mitään,mutta huomasin että olen antanut oskarille maitopullon jossain vaiheessa,muistan kyllä hämärästi antaneeni mutten muista aikaa,mikäli edes olen katsonut aikaa ;)

Eilen meillä kävi talonkatsojat täällä vanhalla talolla,olivat ihan kiinnostuneita,mutta ensi viikolla tämä menee jokatapauksessa välittäjälle myyntiin :)
Aika moinen ruljanssi tää muutto,jokapaikkaan saa soitella ja selvitellä asioita!

Mutta nyt menen hakemaan oskarin kun tuolla huutelee,me mennään vasta tälläviikolla neuvolaan joten laitan mittoja sitten :wave:

Huomenta!

Meilläkin meni yö ihan kivasti, Joonatan heräs pari kertaa ja vikan kerran vasta 07, saa nähdä, että mennäänkö tääkin päivä yksillä unilla. Vielä ei ainakaan vaikuta yhtään väsyneeltä, on pitkästä aikaa taas hyvällä tuulella :heart:

Mies on sit tän päivän kotona, sillä kun alkaa prkl taas ne iltatyöt, eli on perjantai-illan klo 15-22 asti töissä ja sit taas lauantaina koko päivän, 09-18 :( Tosi tylsää!! :/

Hannamari: Miten ensimmäinen reggaeton-tunti meni? Millaista se oli? :)

Danjuska: Toivottavasti zyrtec-tipat auttavat pian kutinaan! Kiva, että ukki ollut jo paremmassa voinnissa :hug:

Tanskuliini: Toivottavasti teilläkin antibioottikuuri tehoaisi pian. Joko sun päänsärky on helpottanut?

Jonna: Vai on teillä ollut disco :D

Kristiina: Jaksuja, toivottavasti saisit yhteyden lääkäriin pian!

Taivaanvuohi: :hug:

Koivunkäpy: Voi :( Putosko Ville siis pinnasängystä vai mistä sängystä? En tiiä, että oonko täällä kertonut, mutta Joonatan putosi kerran meidän sängystä, kun se pääty ei ole ihan kiinni seinässä (ei pysty olemaan, kun patteri tulee jossain vaiheessa vastaan) ja Jonttu siellä touhuili, ite olin kyllä siinä ihan vieressä, mut poikapa päätti lähteä kunnon vauhdilla konttailemaan ja hups, tippuikin sängyn ja seinän väliin :'( Ei kyllä ONNEKSI tainnut sattua, pelästyksissään, varmaan niin äidin, kuin omankin takia vähän itki.

Mennään tänään pikkuveljen kanssa kattomaan leffaa, Suden arvoitus, Jonttu menee siksi aikaa äitille :)

Mitä kuuluu Niiskuneidille? Onko sulla/teillä kaikki hyvin? :hug: Oon vaan miettinyt sitä, kun oot kirjoitellut nyt niin harvoin, en tietenkään tarkoita, että tänne pitäis joka tunti raportoida tekemisiään, mutta... Kun aiemmin kirjoittelit niin usein ja nykyään et enää edes joka päivä :ashamed: Niin mietin, että onhan kaikki hyvin? :)

Peppi: siis ihan omasta pinnasängystä loikkas.. sillä kyselin kui korkeita muilla on laidat et onks toi joku -ei direktiivit täyttävä- sänky vai miten hitossa se pääs kiipeemään. no, tänään on operaatio järjestyksen vaihto, pääsee poika sillee et toinen pitkö sivu on seinää vasten ja toinen meidän sänkyy vasten, meillä on siis umpinaiset päädyt et jos se ei sit kiipeis enää.. tai jos tyrkkäis toisen päädynki kiinni seinään :whistle: Tai tonne piisin ja seinän väliin, tuliskohan ahtaanpaikan kammo moisesta :snotty:

Näkyy piha olevan tapa itsesi kunnossa, ihan on peilillä piha.. ois saanu hienon video pätkän ku hain puita, turvallisuus syistä otin puukantin pulkkaan, ainut et se pulkka toki tuli vauhdilla kun on tuota mäkeä pihassa ja mää luisuin perässä, koira juoks karkuun pulkan edellä :LOL: vaan pysyimpähä pystyssä!

Huominen jännää kamalasti vaik tuloksia ei saakkaan heti, mut silti.
Ja pojulle ei onneks tullu mitää tosta putoomisesta, söi aamupalan ja leikkii hyvin!

Moikka!

Taivaanvuohi; nopeasti onnistui teillä vieroitus! Onnea siitä =) Meillä tosiaan, niinku olen jo varmaan monta kertaa sanonutkin, imetys jatkuu. Toistaiseksi.

Mulla on vähän menny ohi tuo kuvien lähetys systeemi :ashamed: Eli Kaizalle niitä lähetetään ja ilm. ihan omalla kameralla otettuja 1-vuotispäiväkuvia? Olen kyl niin huono noitten kuvajuttujen kanssa, etten tiedä edes, miten se onnistus. Samasta syystä ei ole yhteisössä ainuttakaan kuvaa tästä perheyhteisöstä ;)

Pikkuapina kiipesi syliin auttamaan äitiä... meillä ei muuten kovasti ole hoksannut kiipeämistä muuten. Juoksujalkaa kyllä muuten painelee eteenpäin ja syöttötuolissa seisoo heti, jos silmä välttää. Kertaakaan ei ole siitä pudonnut. Meidän sängystä kyllä, kun mä olen lähtenyt aamuvuoroon ja on jääny isän viekkuun, ni äidin puolelta alas :( Onkohan Suomessa sellaista perhettä, missä lapsi ei olisi sängystä ekan vuoden aikana tippunu?? Tai maailmassa ;) Koivunkäpy kyseli sitä sängyn reunan korkeutta; meil on varmaan jotain metrin luokkaa, arvioisin. Kädet juuri yltää reunalle, kun seisoo sängyssään.

Sellaista kysyisin, että ne, jotka ovat töihin palanneet/palaamassa, niin teettekö täyttä työaikaa heti vai lyhennettyä? Itse juuri olen miettinyt, että jos syksyllä enempi rupean tekemään, niin pitäis varmaan jotain hakemusta alkaa pikkuhiljaa laittamaan... Varmaan puolikkaalla aloittaisin, kun esikoinen aloittaa syksyllä koulun... ja vuorotyöläisten perheessä se onkin sitten aika sovittelua... Turha kai sitä on etukäteen stressata, mutta minkä sitä itselleen voi... Ihan lainojen määrän vuoksi ei kyl pysty kolmea vuotta kotona olemaan, vaikka ihanaa se oliskin. Jos vaikka lotossa olis nyt tullut jotain, niin tietäis kyllä, mihin sen rahan sijoittais...

Sitten galluppikysymys; eli kuinka moni joulutähti ei vielä ole ollut yökylässä? Meidän ei vielä ole ollut, ihan itsestäni johtuen. Nyt maaliskuussa olis eka sellanen tilanne, että ehkä tarvis yöhoitoa... Paikasta meillä ei tosiaan ole kiinni, mun vanhemmat ottaa kyl erittäin mielellään ja heidän hoitoonsa kyllä luotankin 100-prosenttisesti =) Pappa on Oton suuri idoli, kädet ojossa painelee heti, kun näkee ja vaatii syliin :heart: Esikko meillä oli reilu puolivuotiaana ekan kerran. Noiden vuorotöiden takia on ollut vanhemmiten usein mun vanhemmilla ja rakastaa siellä olemista (heillä on siis maatila ja mun mummu asuu myös samas pihapiiris). Jotenkin olen kai sitäkin ajatellut, että varmaan Ottokin tulee siellä paljon olemaan, ku meil on samanaikaiset yövuorot. Ja kun ei ole ollut mitään tarvetta yöhoidolle...

Mutta nyt katsomaan Otolle sapuskaa. Kuinka moni vuosikas syö jo ihan samaa ruokaa muun perheen kanssa? Meillä melkein aina, mutta jos muill on esim. tortilloja, niin Otolla on jotain muuta. Hän on kyl erittäin kaikkiruokainen, onneksi.

Jaksamista kaikille talven pimeyteen, terv. nimin. LUNTA odotellessa

Heissan ystävät rakkaat! :heart: :wave:

Peppi: Voi kyllä sinä olet ihana, kun olet meistä huolissasi! :hug: :heart: Kyllä täällä on kaikki ihan ok... Vähän vaan ehkä nyt stressaa tuo kevät, että mitä teen, eli pitäiskö mennä töihin vai jäädä vielä kotiin Joonaksen kanssa... :whistle: Kun nyt todennäköisesti Joonas ei ainakaan pääsisi sinne tutulle perhepäivähoitajalle, kun hänellä paikat täynnä :/ Muutenkin olis niin paljon kivempaa olla kotona. Sitten tämä vauvakuumekin pyörii mielessä aika paljon, et sekin on ehkä nyt vähän nettailua vähentänyt, piinaviikko siis nyt taas menossa... :whistle: Mut kyllä tosiaan nyt pitäisi vähän ryhdistäytyä ja kirjoittaa useammin, kun te kuitenkin olette minulle niin tärkeitä! :heart:

Kiitos muuten kaikille päivityskiitoksista! Mitäpä minä en meidän hyväksi tekisi... :D 1v-mittoja vielä jonkin verran puuttuu, et pistäkäähän niitä tulemaan, kenellä ne jo ovat! :)

Koivunkäpy: Meidän tai siis Joonaksen pinniksessä patjasta laidan yläreunaan on 55cm :whistle: Tsemppiä huomiselle lääkärireissulle!

Danjuska: Hienoa että ukkisi voi taas paremmin!

Jonna: Täälläkin on rytmi aika hyvin veressä, Joonas laittaa Nalle Puh -kävelyautostaan biisin soimaan ja hytkyy siinä päällä tai vieressä :D

Kristiina: Toivottavasti saisit lääkärin pian langan päähän!

Kertokaas muuten viisaammat, kun minä en nyt ihan varmaksi muista, et olikos se nyt niin, et jos nyt päättäisin jatkaa hoitovapaata esim. vuoden loppuun ja sitten tulisinkin raskaaksi, niin pystyykö hoitovapaan sitten muuttamaan äippälomaksi vai ei? :whistle:

Tanskuliini: Veeralle pikaista paranemista! :hug:

Nyt pitää lähteä tuota J herraa ruokkimaan, kun alkaa vähän hermostumaan! =) Palaillaan taas! :wave:

Vielä Taivaanvuohelle, että hienoa että vieroitus on sujunut hyvin!

Ja Sirulle, että Joonas ei ole ollut vielä kertaakaan yöhoidossa...ei vaan oikein ole ollut tarvetta. Ja pikkuhiljaa ollaan nyt koitettu alkaa antamaan Joonakselle samaa ruokaa mitä mekin syömme, esim. eilen maistui nakkikeitto oikein hyvin! :p <br><br>

Siru: meillä ei oo kumpikaan ollu ikinä yöhoidossa..

Niiskuneiti: sä oot hoitovapaalla niin kauan kunnes alkaa oikeus uuteen äippälomaan ja vanhemmasta pitäs saada se hoitolisä (siis se mihi vaikuttaa ukon tulot) mut en oo varma saako sen sillo täytenä vai miten se menee. ja sä saat äippärahaa sen mitä ennenki, tai sit hyässälykyssä enemmän, jos laskeevat et oisit ollu työttömänä+lapsikorotus ja siitä se 86%, vai meneekö siinäki näitten uusien lakien mukaan eli oliko et eka kk tulee palkkasta 90% ja sit tippuu 75%vai miten se meni, uusimmassa 2+ oli se juttu, mikä varmaan löytyy melki kaikilta tähdiltä, tai siis heidän äideiltä :whistle:

Missäs luuha Katinka, jellona, kaiza, jemma yms??? :wave:

[quote title="08.01.2007 klo 23:37 Kristiina 80 kirjoitti"]\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 18:41 Jonna79 kirjoitti:
Kristiina olitko Idolsin tampereen karsinnoissa? Ihan niinkun yhessä mainoksessa oisit ollu siellä kun ulkona oli kuvattu??
Täh!!?? EN kyl ollut! :eek: :LOL: :LOL: :LOL: Voi, vitsit en mä sentään ihan niin pimee oo... :D :LOL:
[
/quote]

-----

En mie sillä sitä tarkoittanu, sori! Oli vaan niin siun näkönen nainen siinä mainoksessa kun kuvattiin ihmispaljoutta! Se oli siun kaksoisolento sit ja Tampereella viel... :) <br><br>

Moro!

Siru, Julius ei ole ollut yöhoidossa ja muutoinkin on vaan kaksi kertaa mummo ja ukki ollut häntä hoitamassa täällä meillä kotona muutaman tunnin. Ja ihan siis minusta itsestäni on kiinni, en vaan pääse siitä ajatuksesta yli, että "kun on itse lapsia halunnut, niin itse ne myös tulee hoitaa..." Tää jäi pyörimään päähän, kun Aleksin sain 18-vuotiaana ja piti näyttää kaikille ihmettelijöille, että nuori äiti osaa kans olla hyvä äiti. Juu, tiedän, tuo ajatusmaailma on tyhmä, mut minkäs sitä itselleen voi...
Julle syö samaa ruokaa meidän kanssa, myös niitä tortilloja :D On kaikkiruokainen, joten tosi helppoa on tarjota erilaisia ruokia. Tosin Aleksi oli myös eskari-ikään kaikkiruokainen ja erittäin hyvä syömäinen muutenkin, mut sit tosiaan tuli se kausi, että kaikki ruoka oli yyyyyyyyyyäk... onneksi se vaihe meni sit nopsaan ohi!
Julle muuten saa myös purkkiruokaa silloin, jos esim. lounaalle ei ole jäänyt edellisen päivän ruokaa tai ollaan reissun päällä tms.

Mummo ja ukki oli tosiaan eilen Jullea ja Jullen samanikäistä serkkutyttöä täällä meillä hoitamassa ja me miehen siskon kanssa käytiin vähän shoppailemassa. Kaikki oli mennyt täällä hyvin ja mummo ja ukki olivat vielä voimissaan, kun me kotiuduttiin :D

Julius oli yöllä välillä vähän itkuinen (tirahteli) ja nyt aamun kanssa. Joko se muistaa vasta nyt itkustella mun eilistä pientä poissaoloa, tai sit on tulossa hampaita (ien on kyllä pullallaan) tai sit on tulossa kipeeksi. Tai sit on vaan isin ikävä, eilen illalla kun toinen oli jo nukkumassa, kun isi vasta kotiutui ja aamulla just heräsi, kun isi lähti.

Itse olen eilisestä kauhean väsy, mut en malta mennä nukkumaan...

Taidanpas siirtyä kylppärin puolelle laittamaan pyykkiä!

Mukavaa tiistain jatkoa!

T. Gerbera & Taimi rv 14+1 :heart: <br><br>

Tere taas :wave:

Huoh mikä ilma, tosi talvinen :eek: Käytiin pienellä kävelyllä tyttöjen kanssa, on vaan niin märkää ja kuraista että jaiks... No, teki pieni happihyppelykin hyvää =)

Peppi: kiitos kysymästä :hug: Otin illalla Burana 800mg ja särky hellitti yön aikana lääkkeen ja hyvien yöunien ansiosta :)

Siru: juu, Kaizalle voi lähettää itse otetun kuvan joulutähdestä. Mä palaan elokuussa takaisin töihin ja ihan täyttä päivää alan tekemään heti eli klo 8-16. Tytöt ovat sitten päiväkodissa ma-pe klo 7-17 :( Veera ei ole ollut vielä yökylässä, isosisko Saarakin oli vasta jouluna ekan kerra (2v2kk). Veera on niin huono nukkumaan etten kehtaa edes kysyä isovanhemmilta yökyläilyä :ashamed: Veera syö samaa ruokaa kuin me muutkin -toki ihan rasvaisimmat ja mausteisimmat ruuat tyttö skippaa, vaikka kyllä ne varmaan maistuisi neidille :p

Taivaanvuohi: todella nopeasti vieroitus on teillä sujunut! Onnea siitä vaikka haikeaa se varmaan onkin :hug:

Koivunkäpy: Veeran pinnis on patjan ylälaidasta sängyn yläreunaan himpun vajaa 60cm. Onneksi Villelle ei käynyt pahemmin :hug:

Niiskuneiti: enpä ole yhtään varma tuosta hoitovapaan muuttamisesta äippälomaksi. Kelaan pystyy kyllä muuttamaan mutta työnantajasta en tiedä. Ainakin jos teidän alalla on niin että työnantaja maksaa äippäloman alkuun palkkaa niin sitten vaihto voi olla vaikeaa. Riippuu siis työnantajastasi -näin luulisin. Kelaanhan riittää vain ajoissa ilmoitus että kotihoidontuki lopetetaan tietystä päivästä lähtien. Joo, olipas hyvät neuvot - kannattaa ottaa selvää työnantajaltasi tai oman alasi työehtosopimuksesta! :hug:

Kaiza!!! Saitkos sen Veeran uudemman kuvan maililla? Lähetin ensin vähän vanhemman mutta löysin sitten sen paremman...

Meillä on vesikatkos parhaillaan -odotan kauhulla että milloin toinen tytöistä tai molemmat vääntävät tortut vaippaan :x Onneksi katkosta ei ole enää kuin puolisen tuntia, huh :)

Ai niin, mietittiin eilen illalla miehen kanssa että mikä pikkureissu tehtäisiin huhtikuun lopulla kun on meidän hääpäivä ja mun synttärit. Ensin suunniteltiin että mentäisiin Pärnuuseen perjantaista sunnuntaihin mutta päädyttiin sitten tuttuun ja turvalliseen Tallinnaan :D Mennään sinne yhdeksi yöksi hotelliin, ihan kaksistaan :D Molempien äidit tulevat hoitamaan meille lapsikatrasta. Olis toisaalta kivaa olla kaksi yötä poissa mutta kun Veera nukkuu niiiiin huonosti etten kehtaa pyytää mummoja valvomaan kahta yötä :ashamed: Mutta pääasia että päästään reissuun kaksistaan ukon kanssa :) Saas nähdä miten me ehditään toilailla siellä kahden päivän aikana kun syksyllä jo yhtenä päivänä sekoiltiin ihan tarpeeksi :whistle: :D

Jaahas, nälkäistä porukkaa täällä, eiku ruuanlaittoon :wave:

Pikkunokoset otettiin, olin kyllä ihan varma, ettei poika nukahtais, mutta niin se vaan nukahti! Onneksi ei nukkunut kovinkaan kauaa.

Koivunkäpy: Uskon, että huominen jännittää :hug: Millainen se koe/testi on mikä Annalle tehdään?

Siru: Meillä Joonatan ei syö meidän kanssa samaa ruokaa vielä :ashamed: Mun pitäis ihan oikeesti alkaa etsimään kaikennäköisiä lapsiperheen ruokareseptejä! Siis tyyliin makaronilaatikkoa, joo, en ole ikinä sellaista tehnyt, itse kun en syö lihaa.. Tai siis kanaa ja kalaa kyllä. Ja Joonatan kyllä syö ja niin mieskin. Vinkkejä ja reseptejä otetaan vastaan, ihan täällä, yhteisössä, yv:llä, mesessä, miten vaan :D

Niiskuneiti: :hug: Siis mun käsittääkseni se menee just niinku Koivunkäpy kirjoitti, hoitovapaa muuttuu äitiyslomaksi. Mutten tosiaan tiedä, miten se sit menee, jos työpaikka maksaa jotain... Joillain, esim. yksinhuoltajilla saattaa olla kotihoidontuki suurempi, mitä äitiysloma olisi niin siitä oon vaan kuullut puhuttavan, että se sit tavallaan harmittaa, kun se sit pakosti muuttuu äitiyslomaksi -ja rahaksi, joka olis sit pienempi... Mut mä en nyt mee takuuseen tästä kuitenkaan... Ja noista uudistuksista en tiedä oikein mitään, ite oon kyllä Kelaan jo lähettänyt äitiysavustushakemuksen, muttei sieltä vieläkään ole mitään kuulunut :eek: Pitäis ehkä soitella sinne päin ja kysellä sen perään... Kun en ole sitä päätöstä edes siitä äitiysavustuksesta, otin rahana, saanut, saatika äitiyspäivärahasta yms.

Tanskuliini: :hug: :hug: Tuli taas niin hyvä mieli, kun ajattelin sitä teidän Tallinnan-reissua :D :LOL: Kiva, että pääsette sinne taas ja ihan yöksikin! Kyllä mä sitä Pärnua suosittelen tosi lämpimästi, mut mun mielestä sinne kannattaa, varsinkin ensimmäistä kertaa, mennä kesällä, silloin se on parhaimmillaan! En nyt muista, että olitteko te siellä joskus käyneetkin.

Meillä on kiva tapa näin lounasaikaan, Joonatan saa siis lounaan, jotain lihasosetta ja sen syötyään mä otan itelleni yleensä tollasta rieskaleipää, tuun tähän koneelle sen syömään :ashamed: Ja Joonatan tulee sitä aina multa pummimaan, syö siis valehtelematta puolet siitä mun leivästä, ottaa aina palan suuhun, menee touhuamaan ja hetken päästä, kun suu on tyhjä, tulee taas hakemaan lisää leipää :D

Kiitoksia vastauksista Koivunkäpy, Tanskuliini ja Peppi! :) Mun työnantaja ei kyllä maksa äitiysloman alussa palkkaa, että varmaan se hoitovapaa sitten vaihtuisi äippälomaksi ilman mitään ongelmia :whistle: Jos nyt vielä tämän piinaviikon odottaisi, et selviäisi olenko raskaana vai en ja sitten päättäisi mitä tekee...tällä viikolla päätös kyllä melkein pitäisi tehdä, kun hoitopaikkaa pitäisi neljä kuukautta ennen tarvetta hakea, mut ei kai se nyt niin tarkkaa ole... :whistle:

Tiistaita! Jihaa, sain kuin sainkin mentyä reggaeton-tunnille eilen, ja huh kun tuli hiki! ..ja myös karmea tunne siitä en hallitse itseäni.. :eek: En siis saanu kohtauksia :whistle: vaan ei meinannu kroppa totella. Olen noita itämaisia sun muita flamencoja ja latinobicejä ja bailatinoja harrastanu nuorempana, ja sillon kun oli valmiiks jo kuntoa ja notkeutta, uutta oli helppo oppia. Nyt ei prkl hartiat meinaa pyöriä sitä nopeutta mitä pitäs.. Lantio kyllä liikkuu, sitä olen niin kauan reenannu. Kaikki liikkeet tehdään tosi matalassa "kyykyssä", joten reidet ja pakarat huutaa apua.. :LOL: Hyvä vaan. Peppikös sitä kyseli, musiikki on aika hiphop-painotteista, ja liikkeet mun mielestä kans, mutta takapuolta tosiaan heilutellaan! :D

Tansku: Onko teidän hääpäivä sun synttärinä? Mun synttäripäivänä helmikuussa meillä tulee 10 v täyteen, ja tarkotus olis sillon lähteä johonkin tekemään jotain. Tosi hyvät suunnitelmat.. :LOL: Helsinkiä olin ajatellu, hotelliyötä ja ehkä jotain teatteria, musikaalia, konserttia tms.. Toisaalta Tallinna olis siitä hyvä että olis kunnolla irti arjesta kun olis ihan eri maassa!! Pitää miettiä. Mun harteilla se kuitenkin on.. :kieh:

Jahas. Taidan ruveta etsimään reggaeton-nettiradioita.. Tais kärpänen purasta.. :whistle:

Ai ja Käpäri: Dungeons&Dragons? ;)

Muoks!!! Hahaa!! Nyt soi Perrero radio taustalla, pelkkää reggaetonia!! :D <br><br>

Moikka Äipät!

Täällä on ollu kiirettä enemmän ja vähemmän..eilen piti jo päivällä kirjoittaa, mutta sitten ehdin just ja just lukasemaan kaikki teidän edellispäivien kirjoitukset. ihan riittävästi niitä olikin. :D
ja kauhee ikävä teitä kun ei ole niin usein ehtinyt palstailee. miehenkin kanssa tulee puitua monia palstalais asioita ja selittäny sille että te ootte välillä tärkeempiä/läheisempiä kuin omat täällä päin asuvat kaverit. =) :hug:

hannamari, yv:tä tuosta lastenhoito hommasta laittelin sulle. toivottavasti olisi apua. ja että mä naureskelin tuolle kirkasvalolampulle ja selitin sitä miehellekkin. on tää kaamos aika väsyttää välillä. mut nuoruudessa meillä oli kans toi kirkasvalo juttu ja se kyllä autto paljon sillo. :hug:

koivunkäpy, ehkä ville on osittain apina niinkuin miikkakin. odotan sitä päivää/yötä että miikka tulee sängystään pää edeltä ylösalas. meillä on varmaan alle metrin luokkaa toi reunan korkeus miikan sängyssä. hyvä että villellä kuitenkin kaikki kunnossa. jaksuja huomiseen kovasti. :hug: juu ja muistan kyllä teidän mäet ja onkin mukavaa kun oikeesti tiedän mistä puhut, ettei tarvii vaan arvuutella että miltäköhän siellä näyttää yms.

niiskuneiti, kovasti taas plussaonnea. :hug: juu ja toi koivunkävyn selitys ainakin siltä osin mun muistilla pitää paikkansa että hoitovapaan luulis voivan vaihtaa äippälomaan sit kun tarve vaatii. soita kelalle ja kysyt sieltä. kyllä ne suurimmaksi osaksi osaa hyvin auttaa.

siru, meillä mukulat olleet melko pajon yökyläilemässä ja muutenkin hoidossa muualla. siis pääasiassa jommassa kummassa mummolassa. taas viikonloppuna pääsevät maalle. lasten ollessa pienempiä podin välillä huonoa omaatuntoa, kun ne yökyläilyä harrastivat, mut en enää ollenkaan niin paljon. mielelläni otan itselleni aikalisää ja jaksan paremmin. kun nää meidän mukulat eivät ole sieltä rauhallisimmasta päästä. Miikka syö melkein aina samaa ruokaa kun me isommatkin. on tosi kaikkiruokainen poika. ja samaa harrastetaan kuin pepinkin luona, että kärkytään ruokaa siellä missä sitä vaan on saatavilla. =)

Minä sitten aloitan työt sijaisena dementiayksikössä 12.2 ja ainakin alkuun riittää pitkälle kevääseen töitä. ihanaa. eilen tippui suuri taakka sydämeltä, kun on hiukan se asia painanut mieltä. nyt saan rauhassa viettää noi häät ja sit rauhassa aloittaa työt. :D :heart: en vaan tiedä kuinka selviän kun en ehdi joka päivä varmastikaa teidän seuraanne. :'(
lapsille ei ole vielä hoitopaikka selvillä. toivon vaan kovasti että pääsisivät ryhmikseen missä olisi enemmän silmiä ja käsiä sekä tilaa/ohjelmaa. =)

Miikan 1-vee mitat oli pituus 76.2cm, paino 10920g ja päänympärys 47cm. sopusuhtainen jässikkä. hyvin oli kaikki. rokotusta ei itkenyt hiukan vaan kiemurteli sylissä. niiskuneiti kiitti kun viittit lisäillä listaan näitä tietoja. :)

peppi, mukava kun yöt on menneet paremmin jontulla.harmi kun ne miehen työt alkaa taas. :hug:

kristiina jaksuja sulle. toivottavasti saisit sen lääkärin kiinni. osasiko ne jostain toisesta numerosta kertoa mikä siinä nrossa on häikkänä, et miksi siitä ei kukaan vastaa.

tanskuliini, mukava kun teillä vaihteeksi yö ollut parempi. ja mukava kun pääsette taas 'sekoilee' miehesi kans tallinnaan. =)

jospa ainakin lähettäis tän tässä välissä ettei menisi hukkaan koko pitkä teksti jos joku yhteys vaik tilttaa.

koivunkäpy harmoona
hannarille 10pojoa ja parrottimerkki D&D:n tietämisestä! Ja tietenkään ei haittaa jos muut ei sitä tienny, ne on näitä hörhöjen juttuja :LOL: :xmas:
Pelkele, mulla vissiin hartian jumi tosipahasti, meinaan kävellä pitkin seiniä kun viskoo.. onneks on toi kummisetä (villen) vielki kylässä et jos nyt satun tippuu ni ei kersat jää keskenään :whistle:

Yö oli taas niin syvältä. Nukku ihan hyvin 20:00-00:00 mut sit se alko, ennen yhtä oli herännyt neljä kertaa :( , sit heräs viel kaks kertaa. Noustiin vasta 9:45 =) .
Eilen käytiin silmälääkärissä, vanessan vasen silmä on vuotanut pienestä asti. Laittoivat lähetteen silmäklinikalle, nukuttavat ja avaa kyynelkanavan. Vähäsen kyllä hirvittää kun noin pientä lasta nukutetaan :'( .

Ei tästa tuu kirjottamisesta tuu mitään ku toinen roikkuu jalasta kiinni....

:hug: kaikille!

Yhteistyössä