JOULUTÄHDET -05 tammikuussa

Tuulista päivää, kinku(nsulattaja)t! :wave:

Oltiin piiiiitkästä aikaa (siltä ainakin tuntui) perhekahvilassa. Saatiin onneks naapurin äitiltä kyyti, on ollut tosi kova tuuli täälläkin. Tuplat veis mut mennessään, vaikka joulukiloja vielä onkin.. :whistle: Vili leikki koko ajan itekseen, tai muitten lasten seurassa, ei käyny lahkeessa kertaakaan. Onnellisena tutki vieraita leluja, kun isovelikään ei töniny eikä muuten häirinny. Paikalla oli yks koti-isäkin kahden poikansa kans, tuntu hassulta alkuun, mutta ihan samoista lapsijutuista se jutteli kun me muutkin.

Nyt mä onneton unohdin ihan kaiken mitä olitte kirjottanu, luin kyllä!! Caramellille tervetuloa! Epelille ja Ametistille :wave: :wave: :wave: pitkästä aikaa. Epeli, mä vaan sitkeesti tassutan Viliä kun se huutaa, kaadan vaan takas makuulle ja silitän selkää, tai lähinnä pidän makuullaan kaksin käsin.. Valitettavasti en osaa auttaa.. Onko hampaita tulossa?! Tarkistustauko.. Tai sitä ennen Käpärille rauhoittava päänsilitys. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Ai joo, Uneton, kiva että et huomannut mun viestiä sulle..
:whistle: Tansku: me ei siis menty naimisiin mun synttärinä, vaan alettiin "oleen". :LOL: Naimisissa ollaan oltu 4.5v. Niiskuneitoselle iso plussapuhuri täältäpäin!!!!! Nyt siivoamaan, mun äiti ja isä tulee kolmen maissa poikien kanssa, mulla on parturi!!! Ihanaa, siskot, ihanaa!! :LOL: <br><br>
 
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Päässä jyskyttää,sain eilen migreenin..Kai se vaan johtuu tästä ainaisesta stressistä.
Peten kanssa ollaan puheväleissä,varmaankin ihan lasten takia,nukutaan tosin eri huoneissa.Mä nukun Lucaksen kanssa hänen omassa huoneessaan ja Pete nukkuu meidän huoneessa--näin se menee kun asioita ei saa puhuttua.Ei edes nähdä juuri koskaan.Peter on nytkin iltavuorossa töissä ja tulee joskus kympin jälkeen illalla.Sitten aamulla mä vien Lucaksen hoitoon ja meen kattomaan Jennyä,joten ei siinäkään ehditä nähdä.Ajatusten vaihto ollut pitkälti lappujen varassa tällä viikolla.... :'( Mutta pitää vaan jaksaa uskoa parempaan huomiseen.

Jennyllä kaikki ok.HItaasti painoa tulee,mutta kuitenkin tulee.Kenguruhoidossa eilen ekaa kertaa sai olla,pienen hetken vain,mutta itsellä nousi tunteet pintaan-ihana pieni tyttö meillä :heart: :heart: :heart:
Kastajaisia ei suunnitella vielä,kun ei yhtään tiedetä milloin Jenny pääsee kotiin,ja nimi edelleen hakusessa.

Kiitti vain kaikille jotka on jaksaneet muistaa omien kiireiden keskellä,ja anteeksi kun tuli näin paljon taas sitä kuuluisaa omaa napaa..mutta hypätkää vaan yli,tää oli taas yhtä vuodatusta :LOL:

Minni
 
Minnille iiiso :hug: . Olet ajatuksissa harva se päivä, ja aina silloin koitan lähettää positiivista energiaa sinnepäin!! Toivottavasti osa pääsee perille. Valita meille ihan niin paljon kuin jaksat, me kuunnellaan kyllä!!! Toivottavasti saatte yhteistä aikaa Peten kanssa, teitä kyllä koetellaan rankalla kädellä. Voimia! :hug:
 
Kylläpäs tuuleksii :eek:


Uneton: Hienoa jos on jo töitä kesäksi tiedossa!! (*alkaa itekki jo pikku hiljaa töitä kaipailla*)

Minja: Toivottavasti kaikki pennut saavat hyvän kodin =) Varmaan olikin parempi että perui jos ei ollut asiasta sata varma.. vaikka harmittaahan se tietty..

Kattinkalle kans plussa onnea!

Tervetuloa Caramelli ja Neea!

Aamulla käytiin labrassa pojan kans. Eniten Ttaua otti päähän kun joutu olemaan yhdessä kohti.. Ite pistosta ei kauheemmin säikkyny. Parin vk:n päästä tulee sitten tulokset.

Ei kait mulla muuta.. päiväjatkoja :D


Minnille vielä :hug: toivottavasti saatte puhuttua jossain välissä. Jaksuja koko porukalle!<br><br>
 
Heip!

Neuvolasta kotiuduttu =) Siellä se vauva taitaa perätarjonnassa olla, niinkuin ajattelinkin :/ Eli pää on tässä ihan ylhäällä, peppu tosi alhaalla ja jalat tuolla vasemmalla sivulla, jonne niitä potkuja sateleekin! No, eipä asialle vielä ruveta mitään tekemään, muuta kuin toivotaan pikkuisen kääntyvän oikeaan tarjontaan... Muuten on edessä joko kääntämisyritykset tai sitten sektio :( Sektioon en haluaisi, kääntämisessä on se huono, että saattaa sitten heti kääntyä takaisin väärään asentoon... Perätilasynnytys kauhistuttaa, vaikken siitä paljoa ole kuulutkaan, mutta jo pelkkä ajatus :eek: No, neuvolalääkäri on viikoilla 36, siellä sit viimeistään katotaan, että missä asennossa on ja varaillaan aikaa kääntämiseen yms.

Painoa oli tullut vähemmän, kuin kahdella edellisellä kerralla, jihuu! Hb oli matala, 106, rauta ei mulle sovi, rupean nyt syömään sit jotain Multitabs special 2+, jossa on kaikkea, mm. sitä rautaa, toivottavasti se sopisi ja auttaisi... Nyt rupeankin käymään neuvolassa kahden viikon välein... Seuraava aika onkin sit jo 24.1., nyt siellä saa ruveta ravaamaan :whistle: No, "onneksi" Joonatanin seuraava käynti on vasta 1,5v iässä.

Mammariia: Täällä on kyllä tosi nätti ilma, ei pilivä ollenkaan, aurinko paistaa, ei sada, mutta eikös se oo niin, että tyyntä myrskyn edellä :whistle: Tuli muuten itellekin sellainen olo, että aika ihan oikeesti on mennyt ihan hirmu nopeasti, justhan mulla tosiaan oli vasta viikot 18 menossa ja nyt on jo ihan melkein loppusuoralla :)

Tanskuliini: Kiva tosiaan, että teillä on taas nukuttu hyvin =)

Metku: Syön tässä parhaillaan appelsiinia ;) :p

Koivunkäpy: :hug:

Caramelli: Tervetuloa!

Epeli: Voih, oisko Laurille tosiaan tulossa hampaita? Onko kipeä, korvatulehdusta tms.? Toivottavasti pian helpottais :hug:

Ametisti: Mukava, kun sinäkin ehdit kirjoitella :hug:

Minni: Jaksamisia teille kaikille, toivottavasti pian helpottaisi :hug:

No mutta, ei tässä sit taas muuta :wave:
 
Minni, voimia teille! Muistakaa edes joskus niihin lappuviesteihinne laittaa huomautus että välitätte. Kummasti voi Peter ilahtua, voi olla molemmille ahdistavaa kun ei tiedä kuinka uskaltaa toista kaiken stressin keskellä lähestyä. :heart: <br><br>
 
Tere taas :wave:

Caramellille ja Neea-tytölle tervetuloa joukkoon :flower:

Kiva kuulla Epelistä ja Laurista :heart: Harmi että Laurin yöt ovat menneet levottomiksi. Maitoa ei tosiaan kannattaisi enää tarjota ettei opi siihen uudestaan... Voisiko olla korvatulehdusta, hampaita, nuhaa yms? Mä kävin maanantaita Veeran kanssa lääkärillä, näin sattumalta meidän oman terveydenhoitajan ja kerroin että Veeran yöt ovat menneet taas tosi levottomiksi. Noh, tällä kertaa kyseessä on korvatulehdus mutta terkkari sanoi että 1-1,5-vuotiailla voi alkaa olla yöllisiä kauhukohtauksia jolloin lapsi itkee puoliunissaan ihan hysteerisesti. En ehtinyt jutella asiasta enempää kun lekuri kutsui meidät mutta voisiko Laurilla olla sellaisia? Pitäis ihan googlettaa "yöllinen kauhukohtaus" ja etsiä tietoa...

Ametisti, tosi kiva kuulla sinustakin :heart: Olen monesti miettinyt että mitä sinulle kuuluu.

Hannamari: mun synttäripäivä on meille ns. etappipäivä: 21.4.01 alettiin "oleen" :LOL: , 21.4.03 mentiin kihloihin ja 21.4.05 mentiin naimisiin. Jokin aika sitten sanoin miehelle että aina 2 vuoden välein on tapahtunut jotain suurta, mitäköhän tapahtuu tänä vuonna. Mies mietti hetken, "ollaan menty jo kihloihin ja naimisiin niin kai se on seuraavana eron vuoro".... :kieh: Just joo, katotaan toteutuuko se :eek: No ei nyt sentään, hyvinhän meillä menee :D

Minnille hurjan paljon jaksuja! :hug: :heart:

Peppi: Veera oli ihan vikoille viikoille pepputarjonnassa kunnes yhtenä yönä (olikohan viikolla 36) heräsin kun vauva pyöri ja hyöri masussa. Pari päivää myöhemmin menin neuvolalääkärille ja hän totesikin että vauva on kääntynyt :D Toivottavasti teidän pikku-ukkokin tajuaa ajoissa oman parhaansa ja kääntyy :) :hug: Olen kuullut kyllä hurjan paljon positiivisia kokemuksia perätilasynnytyksistä -se on kuulemma helpompaa kuin ensin on ajatellutkaan :)

Jaahas, Veera roikkuu lahkeessa -heräsi kesken päikkäreiden ja on nyt kiukkupussi, huoh... No niin, mää meen nyt :wave:
 
Hoips täältäkin!

Ihan ensiksi MInnille ja perheelle voimaa ja sitkeyttä vaikeiden aikojen ylitse! Toivottavasti molemmat jaksatte uskoa aikaan parempaan!

Tigru olisi kiva kuulla kuulumisia? Sit kun ehdit... Ja kiitos yhteisön puolelle laittamistasi resepteistä, sain uusia vinkkejä!

Jellona meidän yöt rauhoittui kun tavan maito jätettiin veks. Aletaan kokeilla uusiksi loppuviikosta ja jos tulee taas oireita, sit mietitään mitä tehdään. Jostapa tuli mieleen että KoivunkäPy tiedät varmaan mikä on 1v, reilu 10kg laspen kalsiumin tarve / vrk? Teille :hug: , jaksuja!

Jellona ja Uneton onnea töiden johdosta! Jellona, iik, ne teidän häät ovat ihan kohta. Jännittääkö kovasti?

Siru ksyelit yökylästä. Onni ei ole ollut yökylässä eikä varmaan vielä pitkään aikaan olekaan, kun välimatkaa mummolaan liki 300km. Muutaman tunnin on mummo+ukki /kummit hoidellut kun ovat meillä käyneet. Jos mummola ois lähempänä, yökylässä ois varmaankin ollut.

Niiskuneiti ja Kattinka teille tärppionnea!!!!
=) :heart:

Peppi kirjoitahan sit neuvolakuulumisia, kuinka sinä olet nyt nukkunut?

Hannamari sulta pitänyt jo monesti kysyä, kuinkas ja millä tavalla Vili nyt syö? Meillä mennään entiseen malliin: sormin ja liha on herkkua!

kaiza teidänkin kuulumisia olisi mukava kuulla? Voi ei, en vieläkään ole muistanut sitä 1v kuvaa laittaa :snotty: :ashamed: .

Caramellille tervetuloa joukkoon kirjavaan ja niin mukavaan!

Täällä tuulee ja lumet kaikki on sulanut. Sipulikukat jatkaa kasvuaan ja alan kai oottaa kevättä... Ei olla ulkoiltu tänään paitti nyt laitoin Onnin unille ulos katoksen alle suojaan että saa hieman happea. Illalla on jumppa
=) =). Nyt päivällä kävi kaveri lapsensa kanssa, kivaa oli.

Ruuanlaittoon nyt mars.... Mitäs muilla syödään tänään? Mä tein aamulla kasvissosekeittoa ja nyt on sit lihamureketta ja perunamuussia päivälliseksi tuloillaan...

Lillukka

 
Tuulinen moi! Täällä länsirannikolla on kyllä ollut ihanan aurinkoinen sää tänään, mutta tuulee kovin. Ottokin haukkoi ihan henkeä lenkillä ja koitti sitten itsekin puhaltaa :heart: Ihku ;)

Kiva, ku kaikki oli vastaillu yökyläkysymykseen... Kumma juttu itsellä, kun en tätä toista antais senkään vertaa kun esikoista. Silloinkin kyllä vanhempien muistelmien mukaan hain heti aamutuimaan kotiin, ku ikävä oli. Nyt ei jotenkaan millään voi ajatella, että jätkänpätkää veis... ku se viel on ollu oikea mamis :) No, katotaan, jos tosiaan silloin maaliskuun lopulla olis tarvetta, kun veljen ja hänen vaimon kolmekymppiset on... vai haenko sit yöksi kotiin toisen. Sitä mäkin olen kyl miettinyt, että kun tuo isosiskonsa on idoli nro 1, nii kai sen kanssa siel hyvin menis. Kun sisko tosiaan välillä tuntuu paremmin tietävän veljen tarpeet kuin me vanhemmat ;) ainakin omien puheidensa mukaan. Mutta tosiaan, varmaan tässä yökyläasiassa pätee kans vanha viisaus, et mikä sopii yhdelle lapselle(perheelle), ei sovi toiselle. Siis niillä, kellä varaa valita.

Millaisia sanavarastoja teidän joulutähdillä on? Otolla on varmaan yhteensä noin viisi sanaa tullut, mut nekin lypsäen, eikä yleensä pyydettäessä =) eikä tosiaan ihan oikein... esim. tissi on tis ;) isänsä nauroi tätä sanaa, että oikea pieni miehenalku.

Ei oo totta, taas jäi kommentointi, muuten paitsi, että kivoja juttuja oli kaikilla, mielenkiinnolla luin. Nyt syöttämään Ottoa, jotta ehditään esikon telinejumppaan! Moi kaikille!

-siru
 
Vitsit, Joonatan nukkuu vieläkin... Aion kohta herätellä, olen niin itsekäs, että haluan nähdä Greyn anatomian ihan rauhassa :whistle: Että sais poika jo sen alkaessa olla yöunilla! Miehellä kun on ne harkat tänään...

Tanskuliini: Olitko ehtinyt käydä jo vikalla nlalääkärillä, ennen kuin Veera kääntyi oikein päin? Mietin vaan, että ehditkö saada lähetettä kääntämisyrityksiin tms...

Lillukka: Neuvolakuulumiset kirjoitinkin jo :D En viitti niitä teidän kiusaksi toiseen kertaan laittaa :whistle: :LOL: Meillä syödään tänään lohikiusausta, apua, pitääkin ottaa se pois uunista NYT! Huh, kiitos muistutuksesta :D Ite oon nukkunut nyt taas ihan hyvin, oon saanut illalla unta jne., kiitos kysymästä :hug:

Siru: Meillä Joonatan on ollut aika usein yöhoidossa, jommalla kummalla mummulla, pienempänä oli mun äitillä parit kerrat, nyt isompana ollut anopin luona :) Sanavarastosta... Äiti tulee edelleen, muttei kyllä vieläkään sillä mitenkään erityisesti mua tarkoita :whistle: Hei hein sanoo: hehe tai hehei, pelkän hein on sanonut jo aika kauan... Mitähän muuta... Sit on noita omia sanoja, lampun sanoo omalla tyylillään, kun kysyy, että missä kukka on niin saattaa sit joskus itsekin sanoa kukka =) Pyydettäessä tosiaan harvemmin sanoo yhtään mitään :D

Mun on mentävä herättelemään tota poikaa, se on nukkunut jo reilu 2h ja aamullakin me nukuttiin n. 2h!
 
Caramelli, tervetulloo! :D

Yökyläilystä: Maria on ollut kahdesti minun äidin luona, ensin oli yhden yön ja vähän aikaa sitten kaksi yötä. Ihanaa kun pystyi muutaman päivän olemaan ilman jatkuvaa vahtimista, vaikka tuo tyttö aika helpolla on meidät päästänytkin.

Sanoja ei kauheasti vielä tule, muta tyttö osaa lällättää :LOL: Melkain kaikki on kukka, koirille Maria huutaa joskus perässä iijjaaa kun niitä komentaa olemaan hiljaa ja ELÄ !tulee myöskin joskus.

Minä tarttisin nyt apua: Meillä on tämän kuun viimeinen viikonloppu järjestetty lastenhoito koko viikonlopuksi, mutta me ei miehen kanssa tiedetä minne lähdettäis! :eek: Pitäis löytää joku halpa paikka, mökki tms, ja mielellään max.3: tunnin ajomatkan päässä. Osaisko kukaan vinkata jotain?

Minni, kyllä me varmaan enemmän huolestuttais jos kirjoittelisit niitä näitä etkä puhuisi vaikeuksista mitään. Tuossa tilanteessa sinulla on täysi oikeus tuoda vain se oma napasi meidän tietoon :D Paljon voimia! Jos puhuminen ei ota sujuakseen, voi kirjoittaa kirjeen :heart:

 
Makea nikki sulla Caramelli B) :D
Mukavaa saada sinut mukaan, rohkeesti vaan höpöttään :)

Hannamari saattaa olla sokeus iskeny, koska en löydä/tajua viittaamaasi viestiä :whistle: :ashamed:


Olipa mukava kuulla sinusta Ametisti :heart: :wave:

Minä olen ollut Pepistä yhteensä 4 yötä erossa hänen syntymän jälkeen ja toistaiseksi enempää ei ole tiedossa.
Ollaan niin symbioosissa toisiimme, ei siitä mihinkään pääse :heart:

Isommat tytöt käy aina välillä ukin luona yökylässä ja mummille myös reissuun lähtevät =)

Nää päivät menee ihan hurjaa vauhtia :eek:
Mä en meinaa kestää mukana :whistle:

Kaikille hyvää keskiviikkoa!

JA OOTTE IHANIA KAIKKI :attn:
 
Vielä kerram pojjaat.. ;)

Lillukka: Vili syö vähän miten sattuu, mutta "sosemaista" ruokaa ei sit yhtään. Riisiä menee kun silppuaa kanan ihan pieneks, jolloin lusikassa on pakosti molempia.. :whistle: Tänään yllätti: ruokana oli paistettua siikaa (joka oli uinu vielä aamulla!!! :p ) ja perunaa, kala ei kelvannu lainkaan, mutta söi ison kokonaisen potun kun leikkasin neljään osaan ja sai pitää kädessään ja haukata siitä. Muusina ei syö perunaa lainkaan. Lusikka kelpaa vähän paremmin, mutta mieluiten kaikki menis käsin. Raastettu kurkku on nyt suuri suosikki!! ..ja käsin tai lusikalla, pääasia että päätyy mahaan, eikä maahan! :LOL: Meillä muuten myös tulppaanit ja krookukset on noussu. :headwall: Narsissit tajuaa pysyä piilossa. Ei taida tulla ens keväänä kukkamerta.. :/

Käpynen: Miten meni Annan testit? Onko jotain selvyyttä jo?!

Peppi: Mulla on puistokaverina äiti, joka synnytti kolmannen lapsensa perätilassa. (Siis lapsi oli, ei äiti.. :LOL: ) Sano sen olleen ihan yhtä helppo/vaikea kuin muutkin synnytykset, vauva on niin linkussa ettei se ole niin paha juttu miltä kuulostaa! Ja tosiaan, pienellä ukkelilla on aikaa vielä vaikka kuinka kääntyä.. Oletko muuten kokeillu luontaiskaupan rautavalmisteita, nestemäistä FloraVitalia tai (Tämän kirjotan aivan varmasti väärin) Kräuterblutsaftia. Toimii ihan hyvin, ja sopii paremmin kuin tabut.

Siru: TUnnistettavia sananalkuja Vilillä on PAL - pallo, PPA - vaippa, PU - lamppu ja TO - auto. Kaikki TÄ, TI tyyppiset tulkitsen äitiksi!! :LOL: :heart:

Uneton, lähettelin vaan tsemppiä herkkulakkoon, olit ollut asian tiimoilta mielessä jo useamman päivän.. Ei me sua unohdeta, luulet vaan! ;)
 
koivunkäpy harmoona
Lillukka: kalkin tarve on 250mg/vrk, 1-2vuotiaalla.. Me käytetään tommosta jauhemaista, sitä laitetaan 3millimittaa päivässä safkan sekaan, on must helpompaa ku jotkut tabletit...

Saikulla oli a ollu reipas, nyt vaan odotellaan...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 11:22 Jonna79 kirjoitti:
[quote title="08.01.2007 klo 23:37 Kristiina 80 kirjoitti"]\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 18:41 Jonna79 kirjoitti:
Kristiina olitko Idolsin tampereen karsinnoissa? Ihan niinkun yhessä mainoksessa oisit ollu siellä kun ulkona oli kuvattu??
Täh!!?? EN kyl ollut! :eek: :LOL: :LOL: :LOL: Voi, vitsit en mä sentään ihan niin pimee oo... :D :LOL:
[
/quote]

-----


En mie sillä sitä tarkoittanu, sori! Oli vaan niin siun näkönen nainen siinä mainoksessa kun kuvattiin ihmispaljoutta! Se oli siun kaksoisolento sit ja Tampereella viel... :)
Jonna: Juu, en minäkään siis tietenkään sitä tarkoittanut, että olisin tuosta jotenkin loukkaantunut tms.! =) Se oli vaan niin hauska! :D Nauroin makeasti, kun kuvittelin itseni Idolsiin. Mä kun en ole tippaakaan musikaalinen, saati osaa laulaa. Mä en ikipäivänä kehtais laulaa kenenkään kuullen, paitsi nyt ehkä Saulin... ;) :D

 
Nyt yritän, jos taas muistais pari juttua, joihin kommentoida...

Siru: Sauli ei ole ollut vielä kertaakaan yökylässä. Suurin syy siihen varmaan on yksinkertaisesti se, että Sauli tarvii tissin nukahtakseen sisällä. :ashamed: Toinen syy on se, että (kauhea sanoa näin, mutta...) mä en jotenkin "uskaltais" jättää Saulia esim. omalle äitilleni hoitoon niin pitkäksi aikaa. Siis äiti on kyllä kaikin puolin kunnollinen ja fiksu ihminen, mutta sillä ei oikein tunnu enää olevan sellasta "tatsia" lapsenhoitoon. Sauli kun on sen eka lapsenlapsi, niin sillä on lapsenhoidosta edelliset kokemukset yli 20 vuoden takaa. Aina, kun kysyn siltä jotain lapsiin liittyen, niin se sanoo vaan, että "en mä tiedä, en mä enää muista..." Great! Ja sit se ei ota tosissaan mitään noita ruokajuttuja. Esim. vaikka sanoisin sata kertaa, että Saulille ei sit mitään maitotuotteita, niin satavarmasti se olis heti syöttämässä sille juustonpaloja tms., kun mä oven perässäni sulkisin. :/

No höh! Nyt mä heti sit unohdin, mitä muuta piti vastata ja kelle. :headwall:

Ainakin mun piti kertoa, että vihdoin sain puhelinyhteyden siihen neuvolalääkäriin. Maito ja vilja ja mitä muita siinä yleisessä allergiaseulassa nyt sit olikaan EI nostaneet mitään arvoja. Eli noitten verikokeitten mukaan ruoka-allergioita ei olis. Sen sijaan Saulilla oli HOMEvasta-aineet hiukan koholla! :eek: Onks teillä kellään kokemusta tollasesta? Tarkoittaako tuo nyt, että meillä on täällä kämpässä joku homepesäke?! Mä en oo kyllä koskaan kuullut, että jonkun kerrostaloasunto olis homehtunut. :/

Sit kysyin lääkäriltä siitä kalsiumintarpeesta tän ikäisellä. Lääkärin selkeä ja yksinkertainen vastaus: "En tiedä." :eek: Arvatkaapa jäikö vähän omituinen olo...

Siru, Epeli, Mammariia, Katinka, Taivaanvuohi... ja ketä teitä kaikkia muita olikaan, joilla on näitä Saulin lailla pikkuruisen puoleisia joulutähtiä (sori, jos muistin jonkun väärin!): Mitä teille sanotaan neuvolassa, kun siellä käytte? Sanotaanko teille, että "kaikki ok!" vai ootteko jossain paino- tai pituustarkkailussa? Ravaatteko kontrolleissa? Onko lapsillenne tehty jotain kasvututkimuksia? Saulille hoettiin aina vain, että "hyvin kasvaa, kaikki hyvin ja plaa plaa..." Sit, kun 8 kk-neuvolassa vaadin nähdä ne käyrät, niin huomasin, että ne ei kyl todellakaan mun mielestä mene ok! Paino oli tippunut kesällä käyrälle -12 eikä mulle sanottu muuta kuin "hyvin kasvaa"! Siitä lähtien on sit ravattu ainakin kerran kuussa niissä painokontrolleissa, käyty verikokeissa jne. Mua pistää vähän vihaks, kun neuvolantäti havahtui tuohon Saulin kirppukokoon vasta, kun mä itse siitä huomautin. Nyt se puhuu jo itsekin aina, että painon pitäisi nousta käyrillä, vaikka ennen ihan samoilla prosenteilla se toitotti vaan sitä, että "hyvin kasvaa". \|O
 
Iltaa!

Caramellille täältäkin tervetuloa :wave: Sekaan vaan!

Peppi: Toivottavasti kääntyy ihan itse oikein päin siellä masussa, harmillista tollainen...ymmärrän että perätilasynnytys pelottaa, kyllä muakin pelottaisi! Katsoin eilen dokumentin vauvan 9 kuukaudesta mahassa (neloselta), ja se päättyi tietysti synnytykseen. Muutama eri nainen, jota oli seurattu raskauden aikana, synnytti lopuksi. Me vetisteltiin molemmat, minä ja mies...tuli niin mieleen se tuska, ja se autuus :'( :heart:

Ja aiheesta puheen ollen: kovasti kovasti plussaonnea sekä Kattinkalle että Niiskuneidille!! =)

Mammariialle piti kertoa, että täälläpäin oli tosiaan viime yönä kauhea myrsky, takan hormissa vaan ulisi kun tuuli pyöri ympäri taloa. Vaan aamulla kun valkeni, niin tuli mitä kaunein ilma!

Yökylistä on ollut puhetta. Amanda ei ole ollut vielä yökylässä - pari kertaa isovanhemmat on nukuttaneet hänet ihan omaan sänkyyn omassa kodissa, kun ollaan oltu kahdestaan miehen kanssa illastamassa kaupungilla. Mutta yöksi ollaan kyllä tultu kotiin.

Huh kun väsyttää hyvät ihmiset! Tänään on ollut pitkä päivä, olin kaupungilla hoitelemassa asioita kun A oli fammun luona aamupäivällä..nyt jo voisi mennä nukkumaan :LOL: Huuuuh. Ja just kun hehkutin, että paha olo alkaa väistyä, niin raskauden eka oksu tuli tänään :x *yöks*

Taidan surffailla tästä jonnekin lepäämään. Ihanaa iltaa kaikille ja halauksia

jemmalta ja nyytiltä 13+2
 
Kristiina: ei välttämättä tarkota että teillä ois hometta, mutta saattaa reagoida jos menette johonkin missä on hometta..
Ja lääkärit ei tiedä yleensäkkään näistä asioista mitään, ravitsemusterapeutilta kannattaa kysellä jos joku asia vaivaa, mikäli ei täältä sa vastausta :D

Tänne ei uutta, pitäs lähtee iltatoimiin..
 
Sitähän mää läksin vielä kertomaan, että
:D :LOL:

Kenellä vaan virtaa riittää, niin mua saa tsempata ja tyrkkiä eteenpäin yhdessä isossa mörössä, mikä siis nyt keväällä on ajankohtainen :LOL: :wave:
Oikeesti mä meeen ihan lukkoon, kun pitää jotakin virallista tekstiä kirjoittaa, esitelmät sun muukin on aina ollu pakkopullaa :$ :snotty:
Mutta omaksi edukseni olisi jos sen nyt tekis pois...

Hannamari, ahaa nythän mää vasta hokasin :whistle: ;)
Häpeillen täytyy myöntää, että ei ole ihan uhoamallani tavalla lähteny homma käyntiin :ashamed: :headwall:

Joo, käpyskälle erityishalit :)
Saa purkaa tuntojaan.
 
iltoja!

viikko jo puolessa :D

Kristiina: Hienoa kun Saulilla ei ole ruoka-aine allergioita (paitsi tieten se maito jos oireita aiheuttaa..)
En ihan tarkkaan muista mitä ne mulle sano kun aikoinaan testejä ottivat, että oliko mulla ihan joku pölypunkki allergia vai oliko joku arvo koholla.. Sitä ei tullut niin tarkkaan kuunneltua.. nyppi sen verran kun joutu työn lopettamaan.

Peppi: Täällä kans pidetään peukkuja ja toivotaan että poitsu kääntyis.

Sanoista.. Tatulla tulee poppa, hauva, isi (ässä suhisee jännästi :D), iau(kissa), paippa- vaippa, kakka (jota on muuten hokenu/huutanu monta päivää..), henna (tätin nimi), pa pap on heippa ja lammas on määää =) Sitten tulee "omalla kielellä" kukka, nenä, napa ym..
Ja hamsteri on meillä täälläkin ama, mikä on sisko tytön hamsun nimi.. opetti Tatulle.

Kait sitä ois yritettävä tänään aikanaan nukkumaan, että heräis aamulla aikasemmin, että tulis uni taas huomen illalla nopeemmin ja ja ja... taitaa olla turha luulo..

Mut öitä kaikille!!
 
pikaiset iltaterveiset Etelä-Savosta!

meillä ollut hulinapäivä taas vaihteeksi. mies ollut vapaapäivällä ja niinpä sain siivottua kaikkia komeroita ja vaatteita varastoon. ihanaa.
iltapäivällä oli Miikan 1-vee kuvaus, hyvin sujui, vaikkei montaa hymyä irronnutkaan. sit käytiin vielä rossossa syömässä koko perhe. :D :p :heart: ja illalla kävin pitkästä aikaa viel jumpassakin. mukava päivä kaikin puolin.

lillukka, ei vielä hirveesti jännitä noi häät. toivon vaan että kaikki asiat sais ajoissa hoidettua.

kiitti kaikille työpaikasta onnitelleille. nyt täytyis sit yhteen toiseen paikkaan värkätä työhakemus. olis kyse ihan vakkaripaikasta. enpä muista milloin olis ollut yleisessä haussa vaki paikkoja meidän alalle. :whistle:

minnille, kovasti voimia ja :hug: . olette usein mielessä niinkuin kylä monet muutkin palstalaiset. taivaanvuohen idea kirjoittaa lappuselle kuitenkin sen että välittää niin kuulostaa minustakin hyvältä idealta. ja mammariian kirjeen kirjoittaminen ei ole ollenkaan hullumpaa. minä kerran kirjoitin s-postia mieltäpainavista asioista. ihana että jenny kasvaa hitaasti mutta varmasti.

tervetuloa joukkoon iloiseen, caramelli ja neea.

ihana oli kuulla ametistin ja epelin elämänmenosta pitkästä aikaa. toivotaan että laurin yöt helpottais. noi kauhukohtaukset voi olla hyvinkin mahdollisia tän ikäisenä ja se että näkee kaikennäköisiä unia. :hug:

ihanaa, pääsen huomenna jalkahoitoon. mies osti lahjakortin siihen jo äitienpäivänä, mut hiukan on unohtunut käyttää, vaik itse sen halusinkin, mut aika menee siivillä. :whistle: =)

nyt painun sänkyyn, ja toivotan kaikille oikein ihania unia. :hug:
 
Hei Rakkaat siskot!
Kylläpä teitä on ollu ikävä! Nyt en jaksanu lukee kaikkien juttuja koitan viikonloppuna kommentoida.

Tähän aikaan illasta on ihan naatti. Aamut alkaa kuuden jälkeen eikä päikkäreitä kerkeä ottamaan. Mut huomenna taidan tehdä sen.

Atte viihtyy hyvin pphoitajalla. Parina aamun ahiukan koitti vääntää itkua mut kun ovi meni kiinni loppui itku. Päivät ollu kuin päivänpaiste ja koko ajan on touhuamassa jotain. Syö kuin hevonen ja nukkuu hyvät päikkärit.
Ollut tosi helppo hoitajalle.
Tänä aamun aei enää itkeny vaan kiltisti vilkutti hoitajan sylistä mulle :D
Tuntuu hyvälle kun poika nauttii päivästään hoidossa. Illalakin sen huomaan kuinka onnellinen poika on. selittää kovasti uusia juttuja ja pelleilee ja naurattaa meitä.
Kyllä nuo lapset sit kasvaa nopeasti!

Töissä on ollut ihana olla, on kuin olisi lomalla. tai siltä tuntuu ainaskin vielä :D
Mulla on yks oma oppilas joka vaatiikin sit paljon, mut tykkään että on jotain haastetta, saa laittaa ittensä ja ammattitaidonsa peliin.

Ja sekin on hyvä kun oma tahti alkaa kohta hiipumaan niin saapi poika hoidossa päästellä enimmät höyryt!

Masu asukki voi hyvin. ens viikolla on neuvola jonka jälkeen kerron lisää.
Näin taas yhden raskaus unen, siinä hoitaja unohti kuunnella sydän äänet ja sit kotona olin ihan huolissaan.
En siis ole oikeastikaan kuullu sydän ääniä vaikka oon käyny kahdessa ultrassa. Välillä miettii että onkohan sitä raskaana ollenkaan, mut sit mukavasti nipistää mahasta ja tietää että kaikki on kunnossa.

mut nyt hakee iltapalaa ja sit nukkumaan

iso :hug: kaikille ja voimia.

palailen viikonloppuna

moikkis :wave:
 
Kristiina, neuvolassa ovat kyllä kiinnittäneet huomiota Marian kokoon, mutta ovat vaan todenneet, että tyttö on vaan tuollainen siro. Ei kuulema vielä ole syytä huoleen. Marian syntymämitatkaan ei mitenkään isot olleet (2800/48), en jotenkin osaa odottaa kauhean isoja mittoja vielä tässä iässä. Uskon että jossain vaiheessa tulee joku kasvupyrähdys, ainakin pieni :)

Meillä on ollu kerrostaloasunnossakin hometta, tiskikoneesta ja jääkaapista oli valunut ilmeisesti VUOSIA sitten vettä muovimaton alle, ja sille tekivät jotain vasta sitten kun me muutettiin siihen asuntoon. Muut eivät olleet välittäneet :eek: Noista tuloksista en kyllä osaa mitään sanoa, kannattaa kysyä jostain. Ja infoa sitten meitäkin, kiinnostaa mitä ne tarkoittaa :)

Ja aamupakkelointiin, ihana keli taas ajella töihin kun eilen oli vesijäätä tie ja nyt on pakkasta :$
 

Yhteistyössä