JOULUTÄHDET -05 LOKAKUUN PINOON

:saint: illan vika aamun eka.
'Herätys tapahtui nahkavekkarin ansiosta jo ennen 7 hyvän matkaa.. mitähä tuolle pitäs iltasin syöttää et se nukkus pitempään ku 7asti? tänäänki kuulu vaan ruokaa, nääkä.. no hyvähän se vain on että ruoka maistuu, itellä vaan meni taas puol yötä miettiessä käynkö oksentamassa vaiko enkö... :snotty:
 
Huomenta täältäkin!

Me herättiin kans seiskan jälkeen, kun Lotta meni jo kasiksi kouluun. Ottokin heräsi harvinaista kyllä, olis selvästi kyllä tarvinnu vielä lisää unta, mut ei malttanut nukkua =)

Kuusikon äidille pitänyt jo monesti laittaa, että voi sitä teidän käsitapaturmaa :( Onneksi varmasti paranee hyvin! Mulla itsellä kans tokalla murtui ranne luistellessa kun kaaduin. Ei lähdetty heti näyttämään, mutta sit iltaa kohti alkoi kipeytymään. Oletko itse voinut hyvin, mitä raskauteen kuuluu? Onko teidän lapset innoissaan?

Koivunkäpy laitoin sulle yytä takaisin! Kyllä mäkin ihailen sun ompelutaitoja, itse olen ihan kädetön kankaiden kanssa.

Nyt laittamaan pyykkejä kuivumaan...
 
Huomenta!

Rasmus ei meinannut illalla nukahta, ei sit millään, vaikka oli nukkunut iltatorkkujaan vaan n. 15min, eli olis pitänyt kyllä olla väsynyt. Nukutin sitä n. 40 minuuttia (kun piti sit mennä Jonttua laittaa nukkumaan niin oli pakko yrittää saada R nukahtamaan |O ). Sami tuli ONNEKSI kotiin jo 22 aikaan ja vaihdettiin sit vuoroa, se meni nukuttamaan Rasmusta ja minä Joonatania. Molemmat nukahti siinä 22.30 aikaan, Rasmuskin, joka normaalisti nukahtaa jo 21 aikaan!

Rasmus sitten heräili yöllä, kuten isoveljensäkin, pari kertaa piti mennä nukuttamaan poikaa uudestaan :/ Aamulla klo 5 Rasmus oli sitä mieltä, et pitäis jo herätä :eek: Kesti varmaan 30min saada takaisin uneen. Siinä vaiheessa menin Jontun huoneeseen, ettei se vielä heräis Rasmuksen itkuun, nukuin siellä kovalla lattialla taas loppuyön... Rasmus sit heräsi 6.30, eipä vaikuttanut se, et meni illalla paljon myöhemmin nukkumaan, siihen, että olisi aamulla herännyt sit myöhemmin :headwall: Joonatan herös vasta 8 jälkeen, 8.30 noustiin sen huoneesta =) Ite en kyllä kunnolla ainakaan nukkunut, kun R oli hereillä.

Pitäis hakea äitiltä tänään se yks patja...

Jellona+kuusikon äiti: Täytyy miettiä tota yöhommaa, kiitos teille :hug:

Danjuska:
Jaksamisia aamuvuoroihin :hug:

Koivunkäpy: Mikäs sua oksetti?

kuusikon äitin kirjoituksia on aina niin mukava lukea :) :hug:

Ihmettelen minäkin, et missä se Uneton on? Tanskulla taitaa myös kiireitä kovasti olla. Mielessä olette!
 
Huomenia!

täällä herätty 7 aikaan, mutta yö nukuttu onneksi melkein putkeen. Mikkis jossain vaiheessa yötä hiippaili meidän viereen niin että mies oikeestaan havahtu ekana. sit yritettiin nukkua vierekkäin sängyssä, mut poika oli niin tulikuuma että kävin hakee lääkettä sille ja jatkettiin kolmsin unia niin että minä olin pienellä kaistaleella vaan. mies ei oikeesti pysty nukkuu jos ei sillä ole riittävästi tilaa, joten kun sillä oli töihin meno niin annoin hänen nukkuu kunnolla. on ollu muutenkin tosi väsynyt, mies siis. :)

Nyt aamulla oli Mikkiksen kuume 38.3, joten toivotaaan että ei enää nousisi tänään. kattelee tuossa nyt taas teletappeja, ainut keino millä sen saa pysyy paikallaan. :whistle:

kuusikon äiti, enemmänkin tuo huoneiden siivous tarkoittaa sitä että vie ylimääräiset sinne kuulumattoma tavarat omille paikoilleen. aina sitä vaan helposti jättää käyttämänsä tavarat siihen mihin ne on helpoin tiputtaa käsistään. Minä olen kyllä hyvä tuossa tavaroiden pois heittämisessä. en ole ikinä tykännyt sellaisesta tavaroiden mielettömästä keräilystä. ainoastaan lasten vaatteet ja tavarat ei ole vielä joutunut kierrätyksen kohteeksi. mut kaikki ylimääräinen paperi lähtee aika nopeesti meiltä.
hyvä että kipsi ei ole vesivahingoista kärsinyt. toivotaan että käsi paranee loppuun asti hyvin. =)

peppi, harmitus noita öitä. jaksuja kovasti! :hug:

nyt täytyy mennä tuon mikkiksen seuraan... :wave:

onko kellään muuten mitään hyvää omenapiirakka ohjetta???
 
Omenapiirakka:
200 g voisulaa
3 munaa
2 dl sokeria
1 1/2 tl leivinjauhetta
2 dl omenakuutioita
1 tl vaniliinisokeria
4 dl vehnäjauhoja
Vaahdota munat ja sokeri, sekoita jauhot, leivinjauhe ja
vaniliinisokeri ja lisää vaahtoon. Lisää voisula ja
omenakuutiot. 200 astetta 15-20 min.
:p
 
3 munaa
2 dl sokeria vaahdota

4 dl v-jauhoja (korvaan osan sämpyläjauhoilla ja kaurahiutaleilla)

2 tl leivinjahetta sekoitettuna jauhoihin

100 g sulatettua voita (itse käytän oivariinia) johon lisätty 1dl vettä

Lisäksi taikinaan olen laittanut kookoshiutaleita ja pellavarouhetta

Sekoita vuorotellen jauho ja voivesisekoitusta. Älä vatkaa liikaa ja liaan voimakkaasti

Kaada taikina voideltuun vuokaan ja lado omppuviipaleet päälle. Sitten vielä kaneli ja sokeria ja jos haluaa mantelirouhetta.

200 astetta ja n. 20-45 min. kunnes piiras on kypsä

Tää on mun suosikki :p
 
LILLUKKA ONNEA :heart: VOI ETTÄ ON IHANA KUULLA VAUVA UUTISIA.

PEPPI sanoit että Rasmus menee tutkimuksiin?, niin onko neuvolassa epäilty keliakiaa? se selittäis mahavaivat ja pituuskasvun hitauden.
En ole asiantuntija mut näin oli sukulais pojalla.

Täälläkin aamu alkanu kukonlaulun aikaan. Atte kipitti ennen kuutta meidän sänkyyn ja nukku mun päällä. sit seiskalta lähti leikkimään.
oon kans miettiny että mitä sille pojalle syöttäs että jaksais nukkuu pidempään :/ puuro ei maistu aina. sanoo ite mitä haluaa syödä, annetaan tietysti vaihtoehtoja ettei mene keksin syömiseksi.
Aamulla on niin kiukkuinen ja sit kun saa ruokaa on ihan eri poika :D


HELPPO OMENA/RAPARPERIPIIRAKKA

2,5dl v.jauhoja
0,5tl leivinjauhoa
0,5 tl soodaa
0,5tl vaniljasokeria
1,5dl sokeria
sekoita kuivat aineet keskenään
lisää joukkoon
2dl kermaviiliä
75g sulatettua voita
1 kananmuna

levitä taikina piirasvuokaan ja laita päälle omena viipaleita
ja sorkeria ja kanelia

paista 200asteessa 25-30min
 
Ihanaa, päiväuniaika lähenee :D :D :D :whistle: Ja samalla ruoka-aika :LOL: Siis mun. Pojat on jo syöneet. Käytiin postissa ja kirjastossa.

Smirge: Yölliset valvomiset on niiiin syvältä |O Toivottavasti jatkossa parempia öitä teillekin!

Ei kiitos mitään herkkuohjeita tänne kaikkien luettaviksi :attn: |O :kieh: :LOL: Rupee tekee vähän mieli. Mut mulla on enää 4 viikkoa jäljellä!! Uskomattoman nopeasti on aika mennyt :) Ja toissapäivänä kokeilin kaupassa housuja, 34 oli sopiva!! 36 liian isot :eek: Ne housut, jotka huutonetistä huusin niin ovat liian isot ja ovat kokoa 36. Mut ihanaa, että tuottaa tulosta, ei ihan turhaan sitten tuu syötyä terveellisesti ja kuntoiltua :LOL:

Jellona: Toivottavasti Miikka paranisi pian. Ei oo Aleksiin tarttunut?

Tigru:
Rasmus ei vielä tutkimuksiin mene. Otettiin yksi ylimääräinen neuvolakäynti vaan. Luulen, että katellaan 8kk neuvolalääkäriin, ennen kuin ruvetaan asialle mitään tekemään, jos edes silloinkaan...

Hemmetti, Rasmus sai kaadettua meijän keittiöntuolin päällensä, niin, että se osui tuohon nenänvarteen ja otsaan. Nenään tuli semmonen puna-liila-jälki ja verta tuli nenän sisältä :'( Ja huuto oli kova. Painelin vähän kylmällä sideharsolla, mut hirveä huuto ja vääntely siitäkin tuli :/ Nyt on rauhoittunut, mut säälittää kauheesti. Näyttäis ihan, kuin toi nenä olis vähän turvonnutkin...

Mut nyt pojat unten maille ja itelle ruokaa :wave:
 
Täällä taas..

sorry peppi, mut nyt on smirgen ohjeella ompupiirakka uunissa. :p minähän voin ostaa sulta pois ne 36 housut, mulle herkkupepulle ne kyllä varmaan menee. en voi millään vastustaa noita herkkuja. :kieh: :LOL:
eikä ole aleksiin tarttunut tauti. en tiedä johtuuko osittain noista hampaista, kun kuolaa paitansa etumuksen ihan märäksi. ja tuttia repii samalla tavalla välillä kuin luulen Jontunkin omansa rikkoneen. et kohta ei ole meilläkään niitä. :whistle:

Aleksi kävi isäni kanssa touhuilemassa tuolla yhdellä mökillä. sai olla ulkona ainaskin kun muuten sisällä ollu kaksi pvää. onneksi illalla pääsee sinne konserttiin. huomenna jää mies kotiin tai sit isäni tulee noita poikia hoitaan torstaina miehen äiti pystyy tulee auttelee. :) ei viitti viedä tota Mikkistä tollasena puolikuntoisena hoitoon.

tigru, jaksuja teillekin. toivottavasti saisit päikkäreitä nukuttua. :hug:

tanskusta olis tosiaan mukava kuulla. sekä uneton huhuuuu!! :wave: :wave:

hitsi kun noita hommia olis...mut onhan tässä koko ilta aikaa kun sisällä tulee kökittyä, jospa sitä aleksin kanssa menisi jotain touhuu tai kait senkin pitäis hetki pötköttää. no moikka taas hetkeksi.
 
heips

kotona ollaan.. pojan haen joskus neljän jälkeen kun tuntuu niin turhalta yhdestä tunnista maksaa niin annan olla vähän pidempään.. oon saanu vähän hommia tehtyä ja koiran kans jos käväsis vielä pienellä lenkillä.

Kuusikonäiti:
Mulla kans hankala heittää tavaroita pois ja mietinkin aina että entäs jos tarttenkin.. mutta oon yrittäny päästä siitä eroon kun muuten vaan tavaraa kertyy ja kertyy...
mites sulla raskaus mennyt?? kuinka pitkällä jo oot? ite oon yrittäny olla laskematta paljo ois itellä viikkoja menossa jos kaikki ois menny hyvin ja onneks aika hyvion onnistunukkin.

Smirgelainelle, Pepille ja muitten yö kukkujien perheisiin kovasti jaksuja!! :hug:

Kattinkalle
yy:tä

Meillä poika halus vaan peittoo yhden kerran yöllä.. muuten olivat iskän kans huiolineet puoli 9 :eek: :D oli jo mies sitten varovasti herätellyt että kerkee päikyt nukkua kans ennen hoitoon menoa.

mut nyt ei kummempia.. kohta suuntaan syksyiseen ulkoilmaan Roopen kans.

Joko muuten Käpy oot uskaltautunut syömään??
 
KAATINKAAA mitä näytti testi??

UUNEETOON mites harjottelu?

Anjuska, iitos kysymästä, oon tänään vaan syöny, eilisenki edestä :LOL:

Hitto kun en saa systerin ukkoo kiinni et onko se nyt tulossa tänne vai menossa johki muualle, paljon voi kotoo poistua, ei kyl oikeesti jaksaskaa mennä mihkää.. kahtoo jos menis hetkeks ulos jahka kakkopikkunen loppuu..
 
Piristystä päivään! :D

Juttuja lasten suusta:
Aviomies on oikeastaan samanlainen kuin isä, paitsi vähän kalliimpi. Nelly 5v.
Isän piti muuttaa maalle, siksi minulle tuli uusi isä joka pysyy kaupungissa. Selma 7v.
Olen perinyt silmät isältä ja hiukset äidiltä. Toppatakin olen perinyt naapurilta. Sylvia 7v.
Sisarus on sellainen, jota sekä vihaa että rakastaa. Ihan vaan hirveän rakas paskapää. Filip 7v.
Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla. Håkan 6v.
Se joka saa hyvän kasvatuksen, siitä tulee kiltti. Sellaisella joka saa huonon kasvatuksen on kivaa. Tony 6v.
Pojat syntyy suurisuisempina kuin tytöt. Poikien sisällä asuu Hirveästi hohotusta, jonka pitää päästä ulos. Tyttöjen sisällä on pieniä asioita, ja heille riittää, että nauraa ja juoksee pikkuisen, niin ulkopuolella tuntuu samalta kuin sisäpuolella. Sofie 8v.
Tyttökavereiden kanssa voi puhua kaikesta. Poikien kanssa voi myös puhua,
mutta se on vaikeampaa, koska sanojen väliin tulee niin paljon hihitystä. Sofie 6v.
Naimisiin mennään siksi, että rakastaa jotain toista enemmän kuin itseään. Minusta tuntuu, ettei se tule olemaan kovin helppoa. Ellen 7v.
Avoliitto ja avioliitto on melkein samaa, paitsi että toinen on pakollista ja toinen on vapaaehtoista. Siri 7v.
Minä en halua saada lapsia. Kinaa tulee ihan tarpeeksi nukkejen
kanssa. Parempi olisi saada käytetty eläin eläintensijoituslautakunnalta. Mina 7v.
Pappi kysyyy tahdotko mennä naimisiin sen kanssa, joka seisoo
siinä vieressäsi, vai haluatko mieluummin jonkun muun. Useimmiten
siinä ei ole ketään toista, niin että vastataan tahdon. Emil 7v.
Ei mielikuvituksen ja todellisuuden välillä ole mitään eroa. Ei ainakaan mielikuvituksessa, todellisuudessa vain. Martin 9v.
Rikkaudessa ja köyhyydessä on suuri ero. Köyhillä ei ole mitään, rikkaat luulevat ettei heillä ole mitään. Ingrid 9v.
Jos opettajatkin kävisivät töissä, niin lapsilla ei olisi mitään paikkaa mihin mennä. Hanna 7v.
Enkelinä oleminen on yleensä naisten ammatti. Louise 7v.
Enkelit ovat ihan tavallisia taivaassa. Epätavallisia tuolla ylhäällä ovat miehet. Zindy 7v.
Enkeliä en ole koskaan nähnyt, mutta olen nähnyt hammaslääkärin. Mimmi 8v.
Poliittinen elin on esimerkiksi pääministerin perna. Odd 6v.
Joku heitti hänen haudalleen kiven. Siksi Jeesus nousi ylös ja rupesi juutalaiseksi. Siitä alkoi yleinen ylösnousemus. Sofia 9v.
Jeesus kuoli pitkänäperjantaina. Kun hän eli, hän aina hoputti opetuslapsia, mutta kun hän oli kuollut, ne kävivät pitkälleen. Siksi sitä sanotaan pitkäksiperjantaiksi. He itkivät, mutta Kyllä heistä oli mukavaakin lekotella vähän aikaa. Kevin 8v.
Jeesuksella ei ollut lompakkoa, koka hänellä ei ollut taskuja. Vaipat vaan koko ajan. Sitten kävi todella huonosti. Kevin 8v.
Ennen mies ei tiennyt, missä lapset olivat tai mistä ne tulivat. Isänpäivänä juhlitaan sitä, että hän on vihdoin ymmärtänyt tämän asian. Nina7v.
Belgiassa kaikki kotieläimet ovat harmaita. Tai sitten se lehti oli mustavalkoinen. Matilda 7v.
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki. Moa 6v.
Taivaskin on ulkomaata. Jos ei käyttäydy hyvin, ei pääse taivaaseen. Mutta ei sillä ole väliä, minä haluankin mieluummin olla kotona. Nina 7v.
Jumala ripusti Jeesuksen ristille, koska hän halusi hallita yksin. Tilda7v.
Kissojen taivaassa Jumalalla on turkki. Lydia 7v.
Voi olla, että Jumala on täti. Ehkä hän pitää pilviä hameena. Karoline 8v.
Ristiin voi ripustaa joulukuusen palloja, niin että Jeesuksellakin on vähän hienompaa ja hän saa riippua hyvässä seurassa. Tomas 7v.
Mooses on kaikkein kovin. Mooses pystyy kävelemään meren pohjalla. Allahilla on vaan lentävä matto. Daniel 7v.
Joosef ei ollut Jeesuksen isä. Sillä oli joku juttu aasin kanssa, mutta en muista mikä. Sofie 6v.
Ei, ei kun se oli näin: Kun Joosef osti aasin, Maria tuli niin iloiseksi, että hän tuli raskaaksi ilman kenenkään apua. Jossan 7v.
Minä osaan raamatun, koska käyn pyhäkoulua. Joosef katosi Jeesuksen elämästä, ja minä luulen että hän hankki uuden vaimon, joka oli vähän tavallisempi kuin se Maria. Ne makasivat vierekkäin ja sitten tuli lapsia, ihan ilman Jumalaa. Puusepät haluavat yleensä että asiat tehdään ihan tavallisesti. Linn 9v.
Jeesus uskoi Jumalaan niin taivaallisen paljon, että hänen Kaverinsa pitivät häntä vähän hölmönä. Sitten he tekivät Hänelle tylsiä juttuja, ripustivat hänet ristille ja vähän muutakin. Nicole 7v.
Jumala teki Marialle lapsen ja painui sitten taivaaseen. Sitten Joosef sai syyt niskoilleen. Moa 6v.
Maailmankaikkeus ei lopu koskaan. Tai sitten se loppuu siihen kohtaan, missä Jumalan koti alkaa, ihan siihen aidan viereen. Rasmus 7v.


Luamiskertomus

Jumala loi aasi ja sanos hänel: Sää oles aasi. Sää tees tyät aamust ehtosse ja kannas painavi tavaroit selässäs. Sää syäs ruaho ekkä ol kovi älykäs. Sää eläs 50 vuat.
Siihe aasi vastas: 50 vuatt semmost elämä o iha liia pitk, älä an mul enemmä ku 20 vuat. Ja nii toteutus.
Sit Jumala loi koira ja sanos hänel: Sää olek koir. Sää vartiois ihmiste omasuut. Sää oles ihmiste uskolline ystävä. Sää syös sen minkä ihmine sul jättä ja sää eläs 25 vuat.
Koira vastas: Herra, 25 vuat semmost elämä o liia pitk. Ol hyvä, älä an mul enemmä ku 10 vuot. Ja nii toteutus.
Sit Jumala loi apina ja sanos: sää oles apina. Sää heilahras puust puuhu ja käyttäyrys ku mikäki pelle. Sää oles hauska ja simmotti sää elä 20 vuat.
Apina sano: Herra, 20 vuat pelle elämä o liia pitkä. Ol hyvä äläkä anna mul enemmä ku 10 vuat. Ja niin toteutus.
Lopuks Jumala loi miähe ja sanos hänel: Sää oles miäs, maa ainova rationaaline elävä. Sää käytäs älykkyyttäs alistama muut olenno. Sää hallitte koko maat ja eläs 20 vuat.
Siihe mies vastas: Herra, olla mies vaa 20 vuat o liia vähä. Ol hyvä ja an mul nee 30 vuat mikkä aasi jätti, 15 vuat koiralt ja 10 vuatta apinalt.
Ja nii Jumala hualehti siit, et miäs elä miähenä 20 vuat. Sit hää mene naimissi ja tekke 30 vuat aamust ehtosse töit ja kantta painavi tavaroi ku aasi.
Sit hänel o kakari ja elä 15 vuat ku koir, hää vartioi talo ja syä mitä perhe jättä. Sit, vanhemmal iäl, hää elä viel 10 vuat ku apina,käyttäyty ku mikäki pelle ja huvitta lapselapsias.
 
Kirjoitin eilen illalla vielä pitkän viestin, mut sit juuri silloin nää sivut alkoi tökkiä, enkä saanut valmista viestiä lähtemään. Otti päähän :headwall: pitkään mut jospa tää nyt onnistuis.

Aluksi, KOVASTI KIITOKSIA kaikille onnitteluista!

Danjuska mua kosketti ja suretti teidän keskenmeno tooosi paljon, näin asiasta painajaistakin. Olin itse vastikään saanut tietää raskaudesta ja sikäli asia "läheinen" itsellekin. Pelkäsin ultraakin ihan hirmuisesti. Sanoin miehelle mennessä, että mieluummin menisin synnyttämään kuin tähän ultraan, jos vaan sais valita. Mut usko pois, kyllä elämä suo teillekin onnea tällä saralla vielä!

Me muuten jätettiin veriseulamahdollisuus käyttämättä, tuli tuosta ultrasta mieleen vielä.

Jellona hassua että olit pohtinut juuri, haluammeko lisää lapsia :). No, se selkis nyt. Vauvakuume iski kesällä ja pienen aikaa asiaa sitten halusin harkita (siis että onko ajankohta ok antaa lapsen tulla, aiemmin jo tiesin kyllä että Onnille sisaruksen haluaisimme) ja sitten kaikki kävikin aikas nopsaan.

Peppi mäkin peesaan vielä Jellonan ideaa että ihmeessä käykää nukkumassa kokonaisia öitä vuoronperään, ei tuollaista tosiaankaan tarttee jaksaa. Sinäpäs olet pieni, sitkeästi olet kyllä tehnyt sitä ohjelmaa yövalvokeista huolimatta, musta ei ikimaailmassa olisi ollut tuollaiseen tuollaisten öitten kanssa, ja tuskin muutenkaan noin osaisin kieltäytyä herkuista... Mäkin mietin aiemmin, et oisko Rasmuksella jotain allergiaa tai jotain, mikä selittäisi yöheräämiset. Mille Rasmus yöllä kuulostaa, että koskeeko johonkin, onko levoton vai mitä? No voi Rasmuksen nennua, toivottavasti paranee pian!

Niisku :LOL: :LOL: kiitos, ihania juttuja!

Jellona te ootte ollut tänään fröbeleitä kuuntelemassa, miten meni? Meillä Onni istui alun sylissä, sitten alkoi vääntelehtiä ja lopulta kirmaili juoksennella ja yritti juosta sen "lippusiiman" ali, joka erotti bändin yleisöstä. Mä sitten konttailin siellä perässä siiman alta vetämässä poikaa pois. Mut ihan kivasti meni, eli poika ei kadonnut jne ;).

Smirgelaine toivottavasti tuollaisesta valvomisesta ei tule tapa! Parempaa ensi yötä!

Gerberalle ja Kattinkalle peukkuja pystyssä täällä edelleen... Molempia kuulumisia ootellaan, samoin Uneton, Jonna, Hannamari ja Tansku, HUHUU?

Tänään kävi aamupäivällä kaveri ja illalla oli muskari. Huomenaamulla sit perhekerhoon...

No nyt kattoo mitä säätä luvataan! Öitä
:wave: !
 
moi

Tatu nukkumassa.. olin (ainakin olevinani :D ) ahkera ja vein miehelle auton töihin. otin sieltä pyörän ja hain Tatun pyöräillen hoidosta.

Ilta ollaankin vaan riekuttu.. Poika oli seiskan aikaan aika kuitti..

Lillukka: onneksi teillä kuitenkin oli ulrtassa kaikki hyvin :heart:
Nykyään ahdistus ja ikävä tulee aina puuskittain. Ja vaikka sanonkin että kateellinen olen (hyvällä tavalla ;) ) niin olen tosi iloinen ja onnellinen teidän muitten odottajien puolesta. Pitää vaan jaksaa uskoo ja toivoo ja mennä vaan eteenpäin.
Ootteko muuten ajatelleet kysyä ultrassa kumpi on tulossa??

Niiskuneiti oli hauskoja juttuja laittanu :LOL:

eipä mulla kummempia :wave:
 

No heipähei :wave:

Juu, tänään se "asia" vihdoin selvisi :'( Eli kyse oli sellaisesta, että mies haki uuteen työpaikkaan, oli kahden viimosen joukossa testeissä, testit meni loistavasti, mut kokemus ratkaisi. Työpaikka olisi ollut sellainen (lääkefirma), että illat ja vkl mies olisi ollut kotona. Päivät olisi ollut tien päällä, mut viimostaan klo 18 olisi ollut aina kotona. Palkka olisi ollut niin älytsin hyvä, että mä olisin voinut jäädä vielä aika kauaksikin aikaan kotiin hoitamaan meidän pikkupoikasia. Voitte uskoa, että olimme molemmat toooosi pettyneitä!! Multa pääsi ihan itku, kun mies soitti :'( Tuo työpaikka olisi ratkaissut niin monta asiaa. Olivat kyllä sanoneet, että jos heillä paikka aukeaa, niin soittavat miehelle suoraan ja ottavat töihin, olivat niin kovasti tykänneet hänestä, mut siihenhän voi mennä sit tooooosi kauan. Että semmosta. Mut kiitos peukutteluista teille kaikille, olette ihania :hug:

Pikkupoikaset on olleet jo pitkän aikaa unten mailla ja minä viettelen laatuaikaa itsekseni. Werneri on nyt useampana yönä herännyt vasta puoli 4 aikoihin syömään! Ja tänä aamuna herättiin vasta 8.40. Jullekin jopa malttoi nukkua :D

Huomenna mies kotiutuu iltapäivällä ja tiedossa on ainaskii ruokakaupparumbaa :D Torstai-aamuna lentää Helsinkiin ja perjantai-iltana kotiutuu. Ensi viikolla on sit lomalla KOKO viikon :heart: Ihanaa :heart:

Mun äiti ja sen miesystävä on muuttaneet erilleen... ihan sovussa ovat, mut en ota oikein selvää ovatko enää sit yhdessä. Kurja juttu poikien kannalta, ne kun ovat tätä miestä pitäneet "ukkinaan". Mun isää näkevät n. 1 x vuodessa ja silloinkin hän on aina humalassa, mun isäpuoli kuoli reilu 4 vuotta sitten ja se oli Aleksille tosi kova pala. Nyt sit tämä... Onneksi miehen isä on hyvä ukki :heart:

Mut nyt jatkan leffan katsomista!

Palailemisiin!
 
Heti ensin kysyttävä että Lillukka oltiinko me samassa konsertissa?? Eilen illalla Sln:ssa? Voi hitto, oispa ollu kiva "törmätä" tai eihän sitä tiiä vaikka ois törmätty kun en tiiä minkä näköinen oot! JA onnea teidän perheelle =)

Täällä on tosi levotonta nukkumista nyt tytöillä, siis tänä iltana, saas nähä kauanko saan kirjoittaa.

Työt tuli su kotiin, ihanaa! Isovanhemmat toi ja olivat sit tässä kaks yötä. Oli kyl kiva, nähä niitäkin pitkästä aikaa. Ollaan todella hyvissä väleissä erosta huolimatta.

Wilhelmiinasta on tullu aivan mahdoton, niin jäärä kun olla ja voi. KAikki pitää tapahtua ja saada heti tai sit tulee huuto. Kiipeilee joka paikkaan ja itkuja on sit tosi monesti päivittäin kun millon mikäkin paikka on pipinä.. Kaipa tää tästä! Tulee vaan aina mieleen miten isompi sisko oli lähes aina tosi kiltti, usko kaiken ym... Mutta hyvä että eivät ihan samanlaisia olekan. Wilhelmiina on ruennu t puhumaan enemmän ja enemmän koko ajan. Matkii kun pikku apina tai papukaija =) Sitä on niin ihana kuunnella!

Tääl on ihan kauhee myrsky, tuntuu että katto lähtee tai ikkunat tulee sisäään.. Olin muuten töissä perjantaina.. Viime kerrasta olikin jo aika pitkä aika. En kylläkään omalla alallla, mutta paremmin maksetulla ;) Olin nimittäin maistattamassa uusia fanipaloja kaupassa, jännitin ennen sinne menoa, mut sit ku aloitin niin se oli oikeesti tosi mielekästä vaikka olin kuvitellu etten siitä varmaan tykkäää ja että se ois pitkäveteistä. Mut ei, se meni tosi nopeesti ja ihmisiä oli paljon :D

Nyt lähen kattoo tota ihan pimeetä ohjelmaa, eli BB:tä... Se on menny ihan hölmöks miun mielest, mut taidan silti kattoo..

Hyvää yötä kaikille ja :hug:

Jonna ja prinsessat
 
Huomenta.

Rasmuksella alkoi eilen vuotamaan nokka, sen jälkeen, kun oli saanut sen tuolin kaadettua päällensä.. Toisesta sieraimesta tuli verta ja toisesta räkää. Viime yö menikin sit siinä, kun toisella oli nenä ihan tukossa ja yskittikin :headwall: Kiva, jos nyt taas tullaan kipeiksi :kieh: :'( :headwall: :eek: Joonatan heräs pari kertaa.

Sami laitto illalla viestiä, et voisko jäädä yhden kuppilan pokeriturnaukseen ja sinne sit jäi, mut tuli jo 00 aikaan kotiin, kun putos pelistä :D

Sami on tänään saikulla, sillä on huomenna taas se yksi operaatio... Ei mitään vakavaa, se sama, mikä sillä aiemmin jo oli, mut meni silloin pieleen.

Aikooko joku mennä tänään Hulluille Päiville?

Jellona: Oliko hyvää piirakkaa? :p Miten Miikka voi?

Danjuska: Kiitos :hug:

Niiskuneiti: Vähänkö nauroin eilen noille jutuille :LOL: Tosi hyviä olivat, kiitos vaan piristyksestä :hug:

Lillukka: Rasmus on öisin enemmänkin levoton, ei vaikuta siltä et mihinkään sattuis...

Gerbera: Voi kuinka harmi sitä miehen työpaikkaa, kun ei siis saanut sitä :(

Jonna: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa :hug: Jaksamisia sulle arkeen :)

Koivunkäpy: Sun vuoro :D Kitios eilisistä juttuhetkistä :)

Jos sitä menis vaikka suihkuun ja kylpyyn ton yhden kanssa :wave:
 
MEILLÄ SATAA LUNTA!
joo, elämän pieniä iloja, tosin mulla ei oo talvirenkaita, mut eipähä tiet oo viel jäässä, mut ehkäpä pysymme kotona tämänpäivää..
Heti iloisempi mieli kun tulee lunta..
Nyt seuraa tiedote viimeyöstä kannattaa skipata..
Oli oikein kunnon helvetinperkele yö, neljään mennessä olin nukkunu huikeat 30min! |O Poika pyöri ja kötis, en oikei ottanu selvää mikä oli..

Peppi, mikäs ukollas? :eek: mulla on hiukan laho pää nääs en muista enään :ashamed:
 
Heip pikaisesti.

Voi harmi Gerbera tuota sun miehes työpaikkaa... että menikin sitten sivu suun. Osaan kyllä kuvitella, kuinka pettynyt olet. Tsemppiä! Eikä muuten ollut kumpikaan niistä asioista joihin peukutin, ehkä syy oli siinä. :whistle: Niiskuneiti, kiitos päivän piristyksestä. Otin tuon Helin runon ylös... meinaan laittaa sen isäni isänpäiväkorttiin. Pitäis muuten alkaa jo keksiä jotain miehellekin. huh.
Kuusikon äiti, mulla olis nyt virallisesti 4s vuosi menossa, jos ei lasketa äitiyslomaa (jota mä en ainakaan todellakaan laske), joten keväällä pitäis valmistua, maaliskuussa pitäis siis palauttaa opinnäytetyö ja sit saada kaikki rästikurssit tehtyä. Vielä on ihan hyvä fiilis sen suhteen, mut toisaalta oon päättänyt, et jos se menee ihan liian vaikeaksi, niin puol vuotta lisää opiskelua ei maailmaa kaada. Haluan tosin tästä koulusta nopeasti pois ja se pikkukakkonenkin olis ihana, joten kyllä motivaatiota valmistumiseen on. Kiitos vaan kysymästä.
Lillukka!! Voi ihana juttu. Onneksi olkoon ja onnea matkaan. Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin. Ihmeen kauan osasit hiljaa meille olla, mä en kyllä olis osannut.. :)
Sit pari kysymystä. Matias on alkanut panttaamaan kakkaa, nykyään se tulee 3-5pvän välein ja siihen väliin mahtuu paljon rikkonaisia öitä, kipu/paniikki-itkua jne. Oon miettiny, että onko syynä joku allergia, johon en kyllä oo keksiny mitään vaihtoehtoa. Vai onko syy vain se epämiellyttävyys mikä siihen liittyy, niin sit kun panttaa ja panttaa, niin lopulta se sattuu.. eli oravanpyörä. ELI, ONKO VINKKEJÄ MITEN HELPOTTAA VATSAVAIVOJA? Maitohapot on käytössä ja luumua annetaan nyt päivittäin.. potalle ei edes suostu, jos vaikuttaa yhtään "hätäiseltä".
Toinen kysymys koskee miestä.. :LOL: Eli, Matias kun on nykyään tosi kiukkunen ja itkuinen tapaus, osittain varmaan uhmaa, osittain hampaita ja osittain sitä kakkahätää... niin mies suuttuu aina mullekin ja on meille kummallekin tosi tiukkis ja raivostutttava. Se ei ollenkaan ymmärrä, että aina ei voi ratkaista kaikkea kiukulla ja että tää on ihan normaalia ja sitä kestää vielä kauaaaaan, eri muodoissa vaan. Yks päivä se jopa autossa (kamalan kauppareissun jälkeen) sanoi, että hän ei kyllä yhdellekään kaverille suosittele lapsia!! Hävettää ja itkettää. ONKO MUILLA SAMANLAISTA? ONKO MITÄÄN VINKKEJÄ TÄHÄN, MITEN SAADA TILANNETTA TASOITETTUA?
Koomista sinänsä, kun luin Pepin kirjoitusta siitä, että on parempi, että hän väsyneenä kiukkuilee miehelleen kuin lapsille, niin ymmärsin tosi hyvin. Silti, mua mietityttää, että kun meilläkin sekä mies että minä ollaan väsyneitä, niin kyllä mä vaadin sitä, että mulle ei turhaan äksyillä, koska on muutenkin tosi pinna kireellä, ei se ainakaan auta asiaa yhtään. Kiukkua saa kyllä purkaa ja kuuluukin, mutta puhumalla tai lähtemällä lenkille! (Toivottavasti Peppi ymmärät mitä ajan takaa, etkä loukkaannu).
No juuh, nyt pitää taas mennä. Mulla on tentti iltapäivällä enkä oo lukenu paljon yhtään. Jaiks. Onneksi pitäis olla aika helppo!
Jaksamisia kaikille! Ja LUMI: pysy vielä siellä! :D
-k-
 
Kaiza, mä hamstraan kaiken lumen meille B) ootko koekillu levolacia? tosin sitä ei voi käyttää mikäli on maitoallergiaa edelleen, miten teillä menki kokeilu? Ja mites se vaippa asia?

Omaps kiva lapsella ei oo ku yks ainut sopiva puku talveks ja mun tuurilla sekää ei mee kokotalvee.. onnek kaveri lupas tehä vaihtaria sillä on iso puku ja mulla pienipuku, saadaan näin kaikki onnelliseks, eikä tarvii lähtee metsästää kirpparilta/kaupasta sopivaa..
Harmittaa tuo keli, ois vasta huomenna satanu ni ukko ois kerenny käydä mulle kattoo sitä kettuturkkia, nyt tarvii soittaa ja varata se ja hakee perjantaina ku on omassaki talvikumit alla..

Ihana oli ulkoilla, tosin tuo tuuli teki sen että ei kauaa oltu pihalla, tuulee pohjosesta suoraan..
 

Heipparallaa :wave:

Kiitos Peppi & Kaiza! Eihän tässä muu auta kuin toivoa ja odotella, että tilanne selkiytyisi ennen kevättä...

Kaiza, meillä Julbella on toooosi hidastoiminen vatsa! Voi mennä reilu viikkokin, ettei kakkaa tule ja sen tulemiseen ei auta oikein mikään. Apteekin tuotteita en halua periaatteesta antaa, kakka kun sit tulee, niin ei ole kovaa tms. On vaan vissiin niin hidas aineenvaihdunta, ja eikä tuolla syönnillä kovin usein kakkaa voi tullakaan. Itseä vaan ihmetyttää joka kerta, kun kakan tulo vaan venyy ja venyy... Mä olen huomannut, että Julbe osaa jo "hävetä" sitä, että kakka tulee vaippaan. Mut potallekaan ei suostu. Kait siksikin sitten panttaa... en tiedä. Viime YÖNÄ tosin teki kakat, vaik teki kakat myös toissapäivänä.
Sit liinasta olisin sinulta kysynyt, että sidonkohan mä sen liian löysälle, kun mun selkään alkaa heti pian käymään? Onhan tuolla pikkuruisella tietty jo tuota painoakin... :D

Mut palajan myöhemmin, nyt heräs W päikyiltä :heart:
 
Voi Gerbera :hug:

Siis onko muillakin tähtösisllä ruokamäärät radikaalisesti pienentynyt? Sami ei juurikaan enään istu syöttötuolissa, mutta ei myöskään malta istua pöydän ääressä, niin kauaa että ois syönyt kaiken ruoan.

Viime iltana Sami söi pikkuisen enemmän iltapuuroa, eikä herännyt kukkumaan yöllä, vaikkakin pyöri ja itkekskeli aika hyvin, että sain rampata silittelemään ja antamaan tuttia aikas monta kertaa.

Mä en ihan vielä kaipaa lunta tänne meille ehkä kk:n päästä. Mut me varmaan vaihdetaan ainakin hetkeksi talvirengaat jos tarvis sitä Pohjaanmaan ensi viikon reissua varten, jos sinne meinaa tulla lunta.

 

Yhteistyössä